השקה: פורד אקספלורר החדש (2.3 ל’ 300 כ”ס) – 354,900 ש”ח

פורד אקספלורר החדש 354,900 ש"ח
השקה: פורד אקספלורר החדש (2.3 ל’ 300 כ”ס) – 354,900 ש”ח

 

דלק מוטורס, יבואנית פורד, משיקה בישראל את הדור השישי של רכב הפנאי הנפוץ ביותר בארצות הברית – פורד אקספלורר, בסימן All New: פלטפורמה חדשה, יחידות הנעה חדשות, טכנולוגיות עדכניות לנוחות ובטיחות, עיצוב חדש וסביבת נהג חדשה.
הפורד אקספלורר היה תמיד מוביל השיירה אשר הציג טכנולוגיות חדשות לפני כולם, כך היה האקספלורר הדגם הראשון בישראל שהציע כבר לפני עשור את טכנולוגיית בקרת השיוט האדפטיבית והתראת התנגשות חזיתית, את מערך המולטימדיה החדשני MyFord Touch עם מסך מגע “8, ואת הקיפול החשמלי לשורת המושבים השלישית. הדגם החדש ממשיך את מסורת החדשנות ויציע עכשיו יותר ממדים, עוצמה וטכנולוגיה מאי פעם – ויציב רף חדש של איכות ותמורה לכסף בקבוצת רכבי הפנאי הגדולים בישראל.

 

פורד אקספלורר 2020 החדש הוא עתה בעל יכולת רבה יותר מאי פעם, נוח יותר מתמיד, דינאמי ומרווח ממה שהיה בכל חמשת הדורות שקדמו לו מאז תחילת היצור בשנת 1991. מאז ועד היום יוצרו יותר מ-7.6 מיליון Ford Explorer (מאות אלפי יחידות נוספות הגיעו לכוחות ביטחון ושיטור בארה”ב).

הפלטפורמה החדשה מאפשרת מנעד שיפורים רחב – מפגוש לפגוש – אשר כוללים עיצוב אתלטי ודינמי, יכולת טובה יותר בכל מעטפת הביצועים והנוחות הכי טובה שאי פעם הייתה לנוסעים.

 

פלטפורמה חדשה 

 

רכב חדש לחלוטין מתחיל בפלטפורמה חדשה לחלוטין. המכלול החדש כולל צמיחה משמעותית בבסיס הגלגלים (גידול של 16 ס”מ), גידול קל באורך הכללי (גידול של 6 ס”מ), מעבר לתצורת בסיס של הנעה אחורית (קדמית בדגם הקודם), עם אופציה להנעה כפולה (סטנדרטית בישראל) ומנוע אורכי, תוך הפחתת המשקל (בכ-50 ק”ג) והגברת קשיחות השילדה. בנוסף, תוכנן מחדש מערך מתלים אשר נעזר בבסיס הגלגלים הגדול לטובת דינאמיות משופרת משמעותית אל מול הדגם הקודם, ונוחות נסיעה נוחה יותר לכלל הנוסעים.

 

 

מנוע חדש, פלטפורמה חדשה. פורד אקספלורר החדש 2020
מנוע חדש, פלטפורמה חדשה. פורד אקספלורר החדש 2020

 

יחידת הנעה חדשה 

 

מנוע טורבו-בנזין EcoBoost בנפח 2.3 ל’, היחיד בסגמנט זה, מפיק 300 כ”ס ב-5,500 סל”ד ונתון מומנט של 42.86 קג”מ ב-3,500 סל”ד. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית Select Shift הייחודית בעלת 10 הילוכים, מבוקרת באמצעות פיקוד חוגה חדשני או פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה. ההנעה כפולה קבועה – לכל ארבעת הגלגלים היא סטנדטית בדגם המשווק בישראל. צריכת הדלק עומדת על ממוצע של 9.9 ק”מ לליטר. אמצעים נוספים כמו מנגנון עצור/סע (Stop/Start), מצטרפים למערך ההינע המתקדם.

למרות הנפח המוקטן בהשוואה למנוע הקודם (6 צילינדרים בנפח 3.5L) מספק המנוע עוד 10 כוחות סוס ו-21% יותר מומנט מהדגם הקודם בסל”ד נמוך יותר, ובה בעת, חסכוני יותר ממנו בלמעלה מ-20% בצריכת הדלק.

בורר מצבי נהיגה מאפשר לבחור בין 4 מפות ניהול לנהיגה בשטח וישנו גיבוי נוסף בדמות מערכות למניעת הידרדרות במדרון.
יכולת השטח נעזרת גם בזכות מרווח גחון נדיב של 20.5 ס”מ ומערך מתלים נפרדים המבטיח חווית נהיגה נוחה ובטוחה בכביש כמו גם בכל תוואי שטח.

לראשונה בדגם האקספלורר, מצויד הדגם גם במצבי נהיגת כביש (SportNormal ו-Eco) לחידוד הביצועים והיכולות הדינאמיות / והחיסכון בדלק המצטרפים למצבי נהיגת השטח (סה”כ 7 מצבי נהיגה).

 

קרוסאובר שישה ושבעה מקומות. פורד
קרוסאובר (SUV) – שישה ושבעה מקומות. פורד

 

 

מערכות בטיחות מתקדמות חדשניות

 

דגם האקספלורר החדש מעדכן את מערך הבטיחות של הדגם ומציג חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה Co-Pilot 360 Assist+ הכוללת גם מערכות לנהיגה סמי-אוטונומית:

  • בלימת חירום אוטונומית כוללת זיהוי הולכי רגל
  • התראה ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב
  • מערכת לאיתור שטחים מתים (BLIS) עם מערכת התראת תעבורה צולבת (RCTA)
  • בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים
  • מרכוז השמירה על הנתיב (Lane Centering) ייחודי בקטגוריה
  • סיוע להתחמקות ממכשול (Evasive Steering) ייחודי בקטגוריה
  • ניטור עייפות נהג
  • החלפת אורות אוטומטית

 

זאת בנוסף לבקרת משיכה ויציבות, 8 כריות אוויר וגם מערכת MyKey המאפשרת הגדרת הגבלות בטיחות הנשמרות בזיכרון של המפתח הייחודי כמו הגבלת מהירות ועוצמת שמע מרבית.

התכנון הכל-חדש הגיע גם לצמיגי הרכב. שיתוף פעולה בין פורד לחברת מישלן מביאה לאקספלורר את טכנולוגיית ה-SelfSeal של חברת הצמיגים המוערכת. צמיגים אלו כוללים שכבה פנימית בעלת טכנולוגיה ייחודית אשר אוטמת עצמאית תקר במידה ומסמר חדר את הצמיג, מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה אותה מספק הצמיג.

הפורד אקספלורר יכול לגרור עד 1,361 ק”ג ללא התקנות מיוחדות, והוא מצויד במערכת בקרת נדנוד הגרור וגם במערכת לייצוב כנגד רוחות צד. כל מה שחייבים כדי להגיע ליעד בשלום ולהשלים כל משימה.

לראשונה, ועם הפנים לאירופה, נבחן הדגם במבחני הריסוק של ה-EuroNcap וזכה לציון של 5 כוכבים.

 

פורד אקספלורר תא נהג
סביבת נהג חדשה ואירופאית למראה. פורד אקספלורר

 

תא נוסעים בניחוח אירופאי

 

סביבת הנהג בדגם החדש עוצבה מחדש תוך מתן דגש על שימושיות יומיומית, מרווח גדול ואווירה יוקרתית. את בלם החניה הרגלי, החליף בלם יד חשמלי עם מצב ה-AutoHold, את בורר ההילוכים החליף פיקוד חוגה חדשני ונוספה תמיכה לרגלו השמאלית של הנהג.
לוח המחוונים החדש כולל כעת מסך “6.5 גדול במרכזו המעניק את מרבית האינפומרציה לו זקוק הנהג בצורה ברורה וחדשנית.

את צג המגע השקוע, החליף צג מגע מרכזי מרחף במידה של “8 אינץ’ הנותן תמונה בהירה למערך מצלמות היקפי 360 מעלות חדש ומצלמת חניה עם קווי הנחיה אקטיביים. משטח טעינה אלחוטי (פעיל רק עם מכשירים תואמים) משחרר את הקוקפיט מחיווט מסורבל, וחלון השמש הפנורמי הנפתח, כעת כיחידה אחת גדולה, מכסה את מרבית שטח התקרה.

רווחתם של הנוסעים הייתה בראש מעייניהם של מהנדסי האקספלורר החדש ויחד עם בסיס גלגלים של 302 ס”מ, הוא יכול להכיל בנוחות מירבית עד שבעה נוסעים. בקרת אקלים החדשה הינה תלת-אזורית, היא נשלטת גם משורת המושבים השניה וכוללת פתחי אוויר לכל אחד מהנוסעים. ואם השמש בכל זאת יוקדת – יש וילונות צד נגללים חדשים לפרטיות והצללה המצטרפים לשמשות הכהות.
בחורף ישנה אפשרות כעת לחמם גם את שורת המושבים השניה.

 

שישה/שבעה מושבים נפרדים לנוחות מירבית

 

לראשונה יוצע האקספלורר בישראל גם בתצורת 6 מושבים עם סידור של “מושבי קפטן” מפנקים בשורה האמצעית.
שורת המושבים השלישית מתקפלת חשמלית ויוצרת משטח טעינה ישר. כל המושבים נהנים מריפודי עור רכים בגוון שחור או בז’ ועם תפרים בצבע קונטרסטי נאה.

מושב הנהג והנוסע בעלי כיוון חשמלי ל-10 מצבים עם כרית תמיכה לגב התחתון וזכרונות שניתן לתכנת מראש הכוללים גם את מיקום גלגל ההגה (אשר מתכוונן חשמלית ומתחמם) והמראות החיצוניות. מושבים אלו גם מחוממים או מאווררים.

קיפול חשמלי של שורת המושבים השלישית משחרר תא מטען עצום בנפח של 1,357 ל’ (516 ל’ כששורת המושבים השלישית ניצבת). הגישה לתא המטען נעשית מדלת אחורית עם פתיחה חשמלית, אם באמצעות הפקד על הדלת עצמה, מפנים הרכב, מכפתור על גבי המפתח או ע”י העברת הרגל מתחת לפגוש האחורי.

 

עיצוב חדש ומעודן

 

פורד שמרה על קוד העיצוב המסורתי של הדגם שבו קורות A ו-D של השמשות מושחרות, יחד עם מראות הצד, בעוד קורה C הרחבה מקבלת את צבע המרכב. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לקצר את סרחי העודף – בעיקר בחזית – לטובת מראה דינמי מן החוץ וחלל פנים משופר מבפנים. לכך מצטרפים פנסי חזית מסוג LED הכוללים פנסי יום ופנסי ערפל LED, ופנסים אחוריים LED.
חישוקי סגסוגת קלה בגימור כרום בקוטר 20 אינץ’ מקוריים ועליהם צמיגים במידה 255/55R20, מראות צד שחורות, גריל קדמי בגימור כרום, ספוילר בצבע המרכב, מסילות גג כסופות וידיות דלת בצבע המרכב עם גימורי כרום משלימים מראה דינמי המזוהה מייד כפורד אקספלורר

 

שחר שמש, מנכ”ל דלק מוטורס: “הדור החדש של האקספלורר הוא רכב הפנאי הנמכר ביותר בארה”ב, ולא בכדי. גם בישראל הוא צבר לעצמו קהל קנאי, שמוכן להחליף אקספלורר רק באקספלורר נוסף – אם כרכב מנהלים מבוקש, או כרכב משפחתי רב תכליתי. הדור הכל-חדש שהצליח להגיע אלינו במספרים מוגבלים, ביצע קפיצת דרך בכל תחום, כאשר המחיר נותר אטרקטיבי במיוחד בקבוצת רכבי הפנאי הגדולים. הוא מצטרף למשפחת הפוקוס שהגיעה לארץ בשבועות האחרונים וזוכה לביקוש גבוה, ולדגמי הקוגה והפומה שיגיעו בהמשך”

 

All New LIMITED – רמת גימור אחת LIMITED

 

האקספלורר ישווק בישראל ברמת גימור אחת – LIMITED, אשר מאז ומעולם היתה רבת המכר בין דגמי האקספלורר והיתה אחראית ליותר מ- 80% ממכירות הדגם בישראל. היא כוללת רשימה אבזור ארוכה ובלתי נגמרת, אשר מצד אחד מחניפה ומענגת את הנוהג ברכב, ומצד שני מפנקת את כל שאר הנוסעים.

 

רמת אבזור אחת – פורד אקספלורר, 2.3L AWD Limited – המחיר: 354,900 ש”ח

 

 

 

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.