וולוו XC40 קרוסאובר חשמלי (טווח 320 קילומטר) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

וולוו XC40 חשמלי
וולוו XC40 קרוסאובר חשמלי (טווח 320 קילומטר) סקירה וחוות דעת

 

וולוו XC40 Recharge Pure Electric, הוא הרכב החשמלי המלא הראשון של מותג וולוו, דגם חשמלי המבוסס על דגם הבנזין, המוצלח יש לומר, וולוו XC40. כלומר רכב בעל פלטפורמה של דגם בנזין, שהוסב לחשמלי. בעניין הזה, אין לי דעה נחרצת לכאן או לכאן. אני בוחנת את הרכב, את טיבו, ואת הטווח שלו, מבלי לייחס משמעות לאם הוסב או לא. יצרניות רכב בימינו משקיעות את כל הונן במחקר ופיתוח דגמים חשמליים, ועד שהן מצליחות להוריד אותם לייצור, הן מסבות דגמי בנזין פופולריים “מוכנים” לכלי רכב עם מערכות הנעה חשמליות. המחמירים, יבטלו בהינף יד את האופציה לרכישת רכב “מוסב”, היתר, לא. נקודה אחרונה, פלטפורמה שנבנתה מאפס כייעודית לרכב חשמלי, תזכה למרווח פנים גדול יותר בתא הנהג והנוסעים. אין מנוע גדול שתופס חלק נכבד בחזית, ואין תעלה במרכז תא הנוסעים, ש”גוזלת” מקום מרגלי הנוסעים מאחור.

וולוו XC40 החשמלי מגיע עם שני מנועים חשמליים, מקדימה ומאחור, (הנעה כפולה), בעלי הספק כולל של 407 כ”ס, סימן קריאה נחוץ פה. טווח הנסיעה המוצהר, עפ”י תקנות ה-WLTP, הוא קצת יותר מ-400 ק”מ בטעינה יחידה, כאשר טווח הנסיעה הריאלי, האמיתי על הכביש, הוא 320 ק”מ. קיבולת הסוללה היא 78 קילוואט/שעה, ועפ”י היצרן, היא יכולה לטעון עד 80 אחוז מהקיבולת שלה בכחצי שעה, בעמדת טעינה מהירה.

 

וולוו XC40 מולטימדיה
מולטימדיה יעילה וטוב. וולוו XC40 קרוסאובר חשמלי

וולוו XC40 חשמלי טווח

 

מערכת המולטימדיה ברכב, מערכת “אנדרואיד”, כוללת אפליקציות גוגל חשובות, כמוGoogle  מפות וחנות האפליקציות Google Play. כמה חשובות? אפליקציית המפות של גוגל, מציגה לנהג ב-Live עומסי תנועה בדרך, וגם מציינת, אחרי הקלדת היעד, עם כמה טווח תישארו בסוף הנסיעה, בהגעה למקום שאתם חפצים להגיע אליו. זה אדיר, לדעתי, זה מדויק, ואחד “הפי’צרים”, טכנולוגיה, החשובים ברכב. כן, האפליקציה “השולית” הזו בתוך מערכת המידע.

ברכב חשמלי צריכה להיות מוצגת לנהג/ת כמה שיותר אינפורמציה, כדי לדעת איך להתנהל עם הרכב ביום יום. כשאני יודעת שאני צריכה להטעין את הסוללה, ב-5-10 אחוזים נוספים כדי להגיע בדיוק אל היעד, ומשם לחשב את צעדיי, זה חשוב עד קריטי. לא בכדי, המערכת הזו הופעלה לאורך כל מבחן הדרכים. תודות ל-WIFI ברכב, לא נתקלתי בבעיות התחברות או שיבושים בקליטה, ואחוזי הסוללה התעדכנו על גבי המפה באופן שוטף, והציגו נתוני סוללה מדויקים בסוף כל נסיעה. הרכב עובר גם עדכוני תוכנה ומערכת הפעלה דרך האינטרנט.

אז לקחתי את המערכת המצוינת הזו, גוגל מפות, בשילוב עם האינפורמציה על מצב הסוללה ברכב, ויצאתי להתחרות, ביני לבין עצמי. “גישה מסורתית מול גישה דינאמית”, נקרא לזה. את הדרך הלוך לדרום, 130 ק”מ בערך, אני אעשה בנהיגה מנהלתית, רגועה, עם אפס האצות חזקות או דרמות מיותרות. ואת הדרך חזרה למרכז, עם אותו נתון מרחק, אעשה בהתאם לאופי הנהיגה שלי, הכולל האצות חזקות, ובגדול, לנהוג בלי “לחשוש על הטווח”.

 

 

את שני הנסיעות התחלתי ב-90 אחוז סוללה, זו המלצת הטעינה של וולוו, להטעין עד 90%. הכנסתי את כתובת היעד בנקודה הדרומית, והמערכת בישרה לי שייוותרו לי 43% סוללה בסוף הנסיעה. חשבתי לעצמי שאם אצליח לצמצם את הטווח הזה, בעוד כמה אחוזים, אולי אף אצליח לחזור חזרה למרכז מבלי להזדקק לטעינה. מן אתגר שכזה. נהגתי בצורה כל כך רגועה, שהתחלתי “לנקר” על ההגה. העיניים החלו להעצם, וצץ חשש אמיתי בליבי, שהשעמום מהדרך “יהרוג” אותי. אבל באמת. הגברתי את עוצמת המיזוג, בחרתי מוזיקה שמחה ומקפיצה, וניסיתי להתרכז בצלילים היפים שבוקעים ממערכת השמע המצוינת, של הרמן קרדון, לא סתם. גם שרתי, ועצרתי בדרך להתרעננות, בתחנת דלק, ליד צומת שוקת, בה חשבתי שקיימת עמדת טעינה, והתאכזבתי לגלות שאין. יום יבוא, מה שנקרא. יום יבוא ותהיה פריסת עמדות טעינה לרכב חשמלי גם באזור הדרום.

 

וולוו תא נוסעים
וולוו xc40 תא נוסעים
וולוו xc40
וולוו xc40 פתחי אוורור לנוסעים מאחור
וולוו xc40 חשמלית
וולוו xc40 שימושיות

 

הגעתי ליעד, עם 43% סוללה, בנתון זמן גבוה מהממוצע שלי. העיקר הגעתי. מבחינה בטיחותית, הוולוו XC40 מספק רמת בטיחות גבוהה, ציון 7 מתוך 8 בדירוג הבטיחות הישראלי. אין בו התרעה על עייפות נהג (הא!, צחקתי בקול), ואין בו מערכת בטיחות למניעת שכחת ילדים ברכב. כן קיימת, מערכת בלימת חירום אוטונומית, חיישנים מקדימה שיאותתו לנהג שהרכב מלפנים התחיל בנסיעה, תיקון סטייה אקטיבי מהנתיב, עובדת בצורה טובה מאד, התראה על רכב שנמצא בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

 

וולוו xc40 טווח חשמלי
וולוו xc40 חשמלי סקירה וחוות דעת
קרוסאובר חשמלי קטן
וולוו xc40 קרוסאובר חשמלי חדש

וולוו xc40 מחיר

 

כשהגעתי ליעד הכנסתי את כתובת ביתי במרכז לאפליקציית המפות, והבנתי שאגיע עם 0 אחוז סוללה. חבר של המשפחה, בעלים של טסלה מודל 3, שתיים ליתר דיוק, השאיל לנו את כבל הטעינה הביתי שלו, לטעינה במשך הלילה, כך שהתעוררתי ל-90%, וטווח משוער של 310 ק”מ. אגב, חשוב לציין, בפני אלה שירצו להוריד את ה-XC40 החשמלית שלהם לדרכי כורכר, סוללת הרכב מוגנת על ידי כלוב בטיחות המוטבע באמצע מבנה המרכב. אז נסו, ותיהנו.

מילה על העיצוב, נתחיל מהחיצוני, ה-XC40 הוא רכב מרשים ויפהפה בעיני. איכשהו, כיסוי הפלסטיק האטום, צבוע לבן, בחזית הרכב הופכת את הדגם החשמלי לחוצן חתיך במיוחד. עיצוב הפנים של הרכב הוא כבר מאופק בהרבה, אפור וכהה למדי, הגה וולוו גדול, עם מעט לחצנים, מול לוח מחוונים דיגיטלי נאה. יש פתחי אורור מלבניים כסופים, שמוסיפים אור ועניין, וגם עיטורים קטנים ומלבניים וכסופים בסביבת הנהג. צג המולטימדיה גם מוסיף יופי ועניין, וזהו, כל היתר, פשוט, איכותי, ושימוש. יש פתח אחסון צר ומעניין, צמוד למשענת היד לנהג/ת, שלא פיצחתי למה יועד, אבל הוא קיים, פד טעינה אלחוטי לנייד, מצלמות היקפיות מצוינות, 360, שמסייעות בחניה, אך לא רק.

הנסיעה בדגם הקרוסאובר הקטן של וולוו נוחה לרוב. המתלים מכוילים “על הצד הרך”, וכך, מורגשת לעתים קופצניות בנסיעה מעל מהמורות. אבל הריסון טוב סה”כ. ביום המבחן הייתה רוח חזקה במיוחד בחוץ, שגרמה לרעשי רוח לא סבירים להיכנס לתא. אין מצבי נהיגה לבחירה בדגם, אבל ישנה אפשרות להקשיח את ההגה, ולבחור “מצב נהיגה” עם פדל אחד. נהיגה בה הרגנרציה בה אופטימלית, ובכל פעם שמרימים את הרגל מה”גז” הרכב פשוט בולם, ואין צורך להשתמש כלל בבלמים. לוקח קצת זמן להתרגל לזה, ולהרים בעדינות את הרגל מדוושת ההאצה, ולקבל נסיעה חלקה ושוטפת, עם בלימה רגנרטיבית מיטבית, שגם עוזרת לייצר אנרגיה נוספת לסוללה.

בחזרה לנסיעה הביתה, עם הפנים למרכז. הפעם נהגתי כאוות נפשי, בלי פחד או חרדת טווח. הנסיעה זרמה, ההאצות היו חזקות ומהנות מאד, והבלימות בהתאם, עזרו לאחזר יותר אנרגיה לסוללה. ותראו מה זה, הגעתי ברבע שעה לפני הזמן, עם 3 אחוזי סוללה פחות מהמשוער. WIN.

 

וולוו xc40 recharge מחיר
וולוו xc40 recharge
וולוו xc40 recharge מחיר
וולוו xc40 תא מטען

בשורה התחתונה:

רכב חשמלי בסופו של דבר נמדד בטווח ובמחיר. בין לבין תיכנס שאלת האיכות, השימושיות, המולטימדיה, והבטיחות. עם טווח של 320 ק”מ, וולוו XC40 בגרסה החשמלית, יהיה רלוונטי לקהל מצומצם. כמו גם מחירו, 300,000 ש”ח (רמת גימור אחת).

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − one =