חברת סטרטסיס הישראלית הדפיסה בתלת מימד רכב היברידי וקומפקטי לעיר

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

בכורה עולמית: הפתרון האולטימטיבי לתחבורה בעיר? חברת סטרטסיס הישראלית הדפיסה בתלת מימד רכב היברידי וקומפקטי לעיר שמותאם לשבילי אופניים

 

 

חברת סטרטסיס (NASDAQ: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסה בתלת-ממד מבוססי פולימרים, חשפה במסגרת תערוכת Formnext שהסתיימה בסוף השבוע בגרמניה, את ה- UILA – רכב היברידי חדש המודפס בתלת-ממד שמשלב אופניים ורכב חשמלי. ההכרזה בוצעה בשיתוף הסטודיו הברלינאי לחדשנות המוצר nFrontier. הרכב, במידות הקומפקטיות של 230 ס”מ, גובה 170 ס”מ ורוחב  90 ס”מ, נוצר במטרה לספק פתרון ניידות אורבנית, הנותנת מענה גם לאתגרי שינויי האקלים ומשבר האנרגיה. 

השקת ה- UILA מתרחשת על רקע תחזיות מחקריות הצופות שעד 2040 ינועו על כבישי העולם יותר מ-750 מיליון כלי רכב דו-גלגליים חשמליים. ההערכה היא שהשוק ל-UILA הוא כמעט בלתי מוגבל: בשל מידותיו וההנעה המופעלת על ידי דוושה, מדובר מבחינה טכנית באופניים – כך שאין צורך ברישיון נהיגה והמשתמשים אף יוכלו לנהוג בהם בנתיבי אופניים. הקונספט ההיברידי יכול לשאת שני מבוגרים שיושבים אחד אחרי השני. ניתן להמיר את המושב האחורי בקלות לשטח אחסון, ולהשליש את נפח ההובלה.

 

 

רכב ירוק קומפקטי לשבילי אופניים

 

אב הטיפוס ההיברידי משלב את המיטב של אופניים חשמליים נטענים עם רכב חשמלי קטן (EV). חלק מהמאפיינים העיקריים שלו כוללים פריטים שנמצאים רק ברכבי EV: מערכת מידע ובידור מודרנית, כולל פונקציות BYOD (סמארטפון) שיחברו את פתרונות התצוגה הפנימיים. בעזרת אפליקציית UILA, המשתמשים יוכלו להתקשר לרכב החונה כך שייסע אליהם באופן אוטונומי (‘מצב בוא אלי’) או לעקוב אחריהם ללא נהג (‘מצב עקוב אחרי’).

UILA מבוסס על מסגרת אלומיניום יציבה והחלקים העיקריים שהודפסו בתלת-ממד הם 20 חלקי מעטפת הרכב החיצוניים, המושבים וגלגל ההגה. הוא מצופה בחלקי פולימר מודפסים, הניתנים לשינוי לפי העדפת הקונה. הרכב נבנה תוך שימוש בטכנולוגיית FDM, טכנולוגיית הדפסה בתלת-ממד של חברת סטרטסיס, שיושמה משלב פיתוח המוצר ועד שלב הייצור הסופי. כל רכיבי גוף הרכב הודפסו במקום ייצור אחד ובהשוואה להליכי הייצור באמצעות הזרקת פלסטיק לתבניות מדובר בחסכון משמעותי בזמן ובעלויות. הליך ההדפסה שאפשר ייצור פחות חלקים עם פחות חומר גלם הפחית את אתגרי שרשרת האספקה והשפיע פחות על הסביבה.

לדברי דניאל בואנינג, מנכ״ל nFrontier, הטכנולוגיות של סטרטסיס היו בלב הליך הפיתוח של הרכב החדש ואף ימשיכו לשחק תפקיד חשוב בהליכי הייצור העתידיים.   

 

הרכב מופעל על ידי מנועי רכזת דו-גלגליים הממוקמים על צירו האחורי, שלכל אחד מהם הספק של 250 וואט והוא שואב את האנרגיה שלו מסוללה בעוצמה של 1200 וואט. הרכב נשלט באמצעות שני מעגלי בלמים הידראוליים. דיסקי הבלמים מותקנים על ארבעת גלגלי ה-20 אינץ’. עם טווח של 60-70 ק”מ בטעינה בודדת, הרכב מאיץ ללא מאמץ למהירויות מרבית של 25 קמ”ש.

UILA עומד בכל תקנות הבטיחות והאיכות של האיחוד האירופי החלות על אופניים חשמליים. nFrontier מכינה כעת את UILA לייצור סדרתי והיציאה לשוק מתוכננת לשנת 2024. המחיר מוערך בפחות מ-10,000 יורו.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 − 5 =