חשמלית ושמה תשוקה: מפגש ראשון עם אודי e tron – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

רכב מאד מעניין הגיע לפתחי, רכב SUV חשמלי ב-100 אחוזים, מרשים ומפואר, שפותח לנו חלון קטן להציץ בו לרכבי העתיד – אודי e tron

 

רכב מהעתיד. אודי e tron


שעת בוקר, סוכנות אודי במגדל צ’מפיון בבני ברק. האודי מהעתיד ניצבת מולי, והעיניים מתמגנטות, עם כל היופי והחן שלה, למראות הצד. כלומר – “מראות צד” במרכאות. אין מראות צד, יש מצלמות צד. אזניים קטנות מחודדות כאלה, שעד היום ראינו באיורים פסיכיים של מכוניות קונספט הזויות. ההזייה הזו, זו שחשבנו שנראה עוד 50 שנה במכוניות מעופפות מדברות, פה, מחוברת לאודי e tron.

 

חשמלית ושמה תשוקה: מפגש ראשון עם אודי e tron – סקירה
לא בדיוק מראה. מצלמות צד באודי e tron


אז יש לנו מצלמות צד, כן, אני עדיין תקועה על המצלמות הללו. הן מצלמות את כל שקורה בצידי הרכב ומציגות זאת במסכי תצוגה קטנים וחמודים (בצורת מראת צד), שמוטמעים בדלתות הרכב, מבפנים. הביטו בתמונות להשלמת ההסבר. צריך להתרגל לתצוגה הזו במסכים, זה חד, זה ברור, אבל זה לא בדיוק כמו העין האנושית, ויתפלקו לכם מבטים החוצה, לאחור ולצדדים, עד שתסמכו על העין הרובוטית האדומה הזו שנשקפת מולכם. הכל בסדר, זה טבעי.

 

תא נהג / דשבורד אודי e tron
תיבת הילוכים אודי e tron. אחורה קדימה וpark


מנתקים את היפה מהחשמל
. טווח הנסיעה בלוח השעונים הדיגיטלי היפה למראה, מציג לי טווח נסיעה של 287 ק”מ (*הצהרת היצרן מורה על טווח מרבי של 400 ק”מ). המון טווח בשביל הזמן הקצר שיש לי עם ה-e tron היום, רק כמה שעות. כמה חבל. התנעה שקטה, לחיצה קלה אחורה (או מטה, אם תרצו), על מה שנראה כמו ג’ויסטיק או “פד”, אבל הוא תיבת ההילוכים שלי היום ברכב המבחן. בג’ויסטיק הזה אפשר ללחוץ קדימה אחורה ו-P, לparking. זה כל מה שצריך ממני. יוצאים לדרך.

 

עמדת טעינה לרכב חשמלי


לאודי e tron שני מנועים חשמליים נפרדים המספקים יחד עד 408 כ”ס, האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-5.7 שניות, מומנט של 68 קג”מ, ואפשרות לנהיגה “על החשמל” עד 201 קמ”ש. יש פה גם אפשרויות נהיגה: ספורטיבי, “קומפורט” (לנוחות נסיעה מרבית), ומצב “חסכוני”. ההגה להפתעתי, מתפקד טוב עם כל החשמל הזה מסביב, ונותן לי תחושה שזו עדיין אני שולטת בנהיגה וזו לא השתלטה עלי. האימא של מרכז גוש דן. אני בדרך הביתה, “יוצאת” מסדרת רמזורים, וזה מרגיש מהיר, האצות שקטות וזריזות. אני שומעת את המנועים החשמליים עובדים, צליל גבוה ומעומעם. והרכב הגדול הזה דוחף קדימה בצורה מרשימה, שמשאירה אותי לבד בדרך. מאיצה עם ומול עצמי, עד החניה בבית.

טווח הנסיעה אחרי 7-8 קילומטר בסך הכל, מראה שהטווח יורד בצורה מדויקת, על אף לחיצות לא מתונות על דוושת המצערת – נותרתי עם 279 ק”מ. נתון מעודד.

 


הסשן הבא שלי עם האודי e tron הוא נסיעה קצרצרה לכפר סבא. לנסיעה הזו הצטרף אלי קטקט בן 4, שראה כמה מכוניות מעניינות ואקזוטיות בחייו. אדם הקטן מתיישב על מושב הנהג וניכר שהוא נהנה מהסביבה היפה, הנעימה והשקטה שעוטפת אותו בתא הנוסעים. הריפודים ריפודי עור חומים, הכל עשוי ונראה טיפ טופ. החלונות מושחרים ומצלים עליו מהשמש היוקדת בחוץ, והוא מתעקש לפתוח אותם ולהביט בדרך. מזיז את הרגליים בהנאה, אחורה וקדימה, כמו שילדים מזיזים כשהם נהנים בטיולים, ומושב הנוסע מקדימה עוד רחוק ממנו. “אימא” מאיצה, ובודקת מה ה-e tron “יודע לתת” והקטקט בשלו, מתצפת על מטוסים בשמיים. גם מה שקורה תחתם מזכיר מאד את עולם התעופה. מנועים מטורפים יש לאודי הזו.

 

מצלמת צד audi e tron
דורש זמן להתרגל ולהסתגל. מסכי תצוגה בתוך אודי e tron


כביש 531, המכוניות בדרך מאטות באופן חשוד כשהן לצידי. ברמזורים נשברו כמה צווארים מסיבובי הראש (נפנפתי להם עם היד לשלום כמו מינימום מלכת אנגליה). אלה מצלמות הצד שמשגעות את כולם. כמו חוצניות קטנות. במהלך הנסיעה, הסתמכתי עליהן ועל התצוגה במסכי הצד, פלוס מבטים למראה המרכזית ברכב (פיוו, יש מראה מרכזית…), ודאבל צ’ק לאיתותים של מערכת הבטיחות שמתריעה בהבהוב אור כתום על כל רכב שנמצא בשטח מת בסמוך אלי. נראה לי שכיסיתי את עצמי מכל הצדדים.

 

החלק הפחות סימפטי של היום הוא למצוא חניה ולחנות בין מכוניות שאנשים לא ידעו איך להחנות אותן. מהר מהצפוי גיליתי חניה פנויה סימפטית יחסית, ולא רחוקה מהיעד – לחיצה קטנה בג’ויסטיק, זזה קצת אחורה, קצת קדימה, הצצות קלות למצלמת 360 ברכב, שמציגה לי את הרכב מכל זווית, ומגנה עלי מכל הצדדים. כלומר, עד שאיזה גאון יכבוש את השיאים של עצמו בחניה גרועה או יציאה גרועה מהחניה. אני מחזיקה אצבעות לעצמי, מדליקה פנגו ויוצאת לדרך. ברגל.

 

רכב suv חשמלי

אז, לפני שעה, לפני הסידורים, החניה הייתה נראית קרובה ליעד. אבל עכשיו, כשאני מזיעה עם קטקט עצל על הידיים ותיק על הגב, היא נראית כמו בסוף העולם. נכנסים לרכב, חוגרים, ומדליקים את המזגן “עד הסוף”, מכוונים את פתחי האוורור לכיוון הילד, ולוחצים על מתג האוורור במושב הנהג. זרמי אוויר קרירים חודרים לבגדים. עכשיו אפשר לנשום ולנסוע הביתה, לבית של ה-e tron. אחרי שעות בודדות בלבד, אני מחזירה את הבובה המחשמלת הזו (בקטע טוב, כן?), לסוכנות שלה בבני ברק, להרשים עיתונאים נוספים ולקוחות פוטנציאליים.

על המפרט הטכני שלה, האבזור ומערכות הבטיחות – תוכלו לקרוא בעמוד הדגם.
ויש גם וידאו

אודי אי טרון – e tron – מחיר 397,183 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “חשמלית ושמה תשוקה: מפגש ראשון עם אודי e tron – סקירה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × five =