טויוטה יאריס קרוס היברידי (קרוסאובר קטן) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה יאריס קרוס 2022
טויוטה יאריס קרוס 2021

מה אנשים רוצים בסך הכל? בלי להכליל כמובן. איזה רכב, רובם, רובנו, רוצים לעצמנו? – קרוסאובר!. כלומר ג’יפ, גבוה, מעוצב יפה, מסובב ראשים, שמתאים לנסיעה יום יומית לעבודה וסידורים, וגם חזק ונוח מספיק לנסיעות ארוכות בסופי שבוע. מה עוד חשוב לנו? שנוכל לרכוש אותו. שעלותו תהיה נוחה לכיס שלנו. ובשביל זה, אנחנו מוכנים להתפשר על פרמטר פה ופרמטר שם, כדי שנוכל לרכוש רכב מוגבה ואופנתי, רכב חלומותינו…

 

מבחן הדרכים פורסם לראשונה במגזין סופהשבוע של מעריב

 

בשנים האחרונות, קטגוריית רכבי הפנאי, הקטנים, B SUV, והבינוניים C-SUV הקטגוריה הנמכרת יותר בארץ, עם נתח שוק של 30%+, צומחת וצומחת, ומדיחה קטגוריות חזקות, כמו קטגוריית המשפחתיות (זוכרים מי הייתה מלכת הכביש של תחילת שנות ה-2000? מכונית משפחתית, המאזדה 3). הקרוסאוברים גם משכיחים מלבבותינו את מכוניות המיני הקטנות שכבשו את לב הישראלים עד לפני מספר שנים, (יונדאי i10 וקיה פיקנטו תחת כל עץ רענן). ומי זוכר את קטגוריית ה”מנהלים”, שהפכה פחות ופחות רלוונטית, וקיימת בעיקר ובזכות שתי מתמודדות מעניינות, סופרב את סונטה.

רק ישנה בעיה אחת, עד לפני 3-4 שנים, הקרוסאוברים המשפחתיים, דוגמת הטוסון, ובעיקר הספורטאז’, הקרוסאובר שכבש את הקטגוריה, ופרץ את “תקרת הזכוכית” לקהל מאד רחב, בזכות תמחור מצוין (136,900 שקלים, בזמנו), והנגיש ממש את הרכב, לכל מי שחפץ ברכב פנאי שטח משפחתי שימושי וטוב, עד 140,000 שקלים, הקרוסאוברים ה”נגישים” האלה כבר לא ממש נגישים.

הרבה השתנה, בלא הרבה זמן. המיסים עלו, אופנות השתנו, מהפכה חשמלית אחת סערה, ומגפה פרצה ועשתה שמות בכל. קרוסאובר משפחתי חדש בגודל בינוני, חדש, ב-140,000 שקלים, לא תמצאו. יותר בכיוון של 155-160 אלף שקלים. לא פלא שהעניינים מתחילים להתחמם בגזרת הקרוסאוברים הקטנים. המראה, מראה של ג’יפון, המחירים ההתחלתיים נמוכים ומפתים, כשהפשרה היא באיכות החומרים, ההרכבה ומרווח הפנים.

 

טויוטה יאריס קרוס מפרט
טויוטה יאריס קרוס היברידית
טויוטה יאריס קרוס חוות דעת
מה כולם רוצים? קרוסאובר!. טויוטה יאריס קרוס

 

טויוטה, באיחור אופנתי, או שמא, תזמון מחושב?, משיקה קרוסאובר קטן וחדש, טויוטה יאריס קרוס, שנוחת היישר לתוך הקטגוריה המתפתחת של הקרוסאוברים הקטנים ועירוניים. היאריס קרוס, שנראה קצת כמו ראב 4 קטן מאחור, ומהצד, וכמו הטויוטה יאריס מקדימה (הצד הפחות יפה שלו לדעתי), מבוסס על הרכב העירוני הקטן, והמוצלח טויוטה יאריס, בעל הפלטפורמה המודולרית החדשה של טויוטה (TNGA).

לטויוטה יאריס קרוס שתי גרסאות הנעה, האחת בעלת מנוע 1.5 ליטר עם הספק של 125 כ”ס, והגרסה השנייה מגיעה עם יחידה הנעה היברידית, שכוללת את אותו מנוע בנזין, ובנוסף, מנוע חשמלי לצידו, ביחד הם מספקים 116 כ”ס. ספוילר קטן, צריכת הדלק שהתקבלה בנסיעה בגרסה ההיברידית הנבחנת היא 18.6 ק”מ לליטר, ואם תרצו, תוכלו להגיע גם לנתון צריכת הדלק המוצהר של טויוטה, 22 ק”מ לליטר. אפשר להגיד שיש שתי כותרות, או גולות כותרת למכונית החדשה הזו, טויוטה יאריס קרוס, האחת, זו מכונית פנאי שטח קטנה בטיחותית וראויה, השנייה, יש לה מערכת היברידית שעובדת בצורה טובה מאד.

 

טויוטה יאריס קרוס מחיר
טויוטה יאריס קרוס משווקת בגרסת בנזין וגרסה היברידית
טויוטה יאריס קרוס מחיר
טויוטה יאריס קרוס ממחיר 119,900 ש”ח

 

יש גם חסרונות כשפונים לקטגוריה הזו של רכבי הפנאי הקטנים, המחירים שלהם נמוכים יחסית ונגישים, גם בשל שימוש בחומרים זולים יותר. ניכר שאיכות ההרכבה בהם נמוכה יותר, ובתא הנהג והנוסעים כמעט ולא תמצאו אבזור נוחות “מפנק”. הרבה הרבה פחות. בטויוטה יאריס קרוס תמצאו עזרים בסיסיים למדי, אך שימושיים, כמו ממשק אפל קאר פליי או אוטו אנדרואיד (שיקוף אפליקציות נבחרות ממכשיר הנייד שלכם במסך המולטימדיה, מסך מגע 8′, צבעוני), ריפודים נאים, דיבורית, מצלמה אחורית, חיבור USB, ומערכת שמע טובה מספיק. מתחת לכפתורי השליטה במיזוג, תמצאו שורת “כניסות” ומתגים חסומה בכיסויים פלסטיים, עדות לאבזור נוחות שלא הוטמע ברכב. צריך לזכור, שכל מתג כזה יכול היה להקפיץ את מחיר הרכב למחוזות ה”לא כדאי לרכישה”. מבחוץ, פנסי לד מלפנים ופנסים משולבי לד מאחור, חישוקי 16′, ומראות מתקפלות אוטומטית.

עוד שימוש, מצאתי בתא אחסון פתוח מתחת למסך המולטימדיה, מכשיר הנייד הלא קטן שלי הונח בו במלואו. פחות שימושי הוא תא הכפפות הקטן, ותא אחסון תחת משענת היד לנהג, שטוח וקטן מדי.

 

טויוטה יאריס קרוס מחירון
תא נהג טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס מולטימדיה
הפשרה היא באיכות החומרים ובאבזור משונמך

 

לחיצה על מתג ההתנעה, מעירה בשקט את הקרוסאובר הקטן והאופנתי הזה. לוח המחוונים בגודל 7′, צבעוני ומתאים לאווירה הצנועה בפנים הרכב, אך המידע בו מספק. כרכב היברידי, תצוגת המידע בו על נתוני הנסיעה ה”ירוקים” בולטת: בכל פעם שמנוע החשמל מתערב ונכנס לפעולה, נבחין באותיות “EV” בירוק בולט מופיעות על הצג, ונתון אחוז השימוש במנוע החשמלי בנסיעה מתעדכן. הגעתי עד לכ-80% שימוש במנוע החשמלי במשך מבחן הדרכים. נתון מעודד ברכב היברידי, שיכול לעלות, ככל שהנסיעה שלכם תהיה רגועה יותר ובסביבה עירונית.

שני מתגים שחשוב להכיר ביאריס קרוס, האחד מהם קיים רק בגרסה ההיברידית – כפתור EV, המאלץ את הרכב לנסוע רק על חשמל, ולזמן קצרצר, במידה ונצברה מספיק אנרגיה חשמלית במערכת. כפתור נוסף, שקיים בשתי הגרסאות, שולט על מצבי הנהיגה, ותוכלו לבחור בנסיעה זריזה יותר ותגובות מנוע מהירות יותר, עם בחירת מצב “ספורט”, או לחסוך עוד בדלק, עם בחירה במצב הנהיגה “אקו”.

במהלך הנסיעה ולמרבה ההפתעה, לא הרגשתי שהיה חסר לי כוח. השתדלתי לשמור על לחיצות מתונות על דוושת הגז כדי לתת למנוע החשמלי להכנס לעבודה כמה שיותר, והוא נכנס לפעולה די הרבה, עד 80 קמ”ש בערך, ולמשך שניות ארוכות בכל פעם. הוא יכול להניע את הרכב גם ב-100 קמ”ש, במישור ובירידה, ורק כשהרגל מרפרפת על הדוושה ולא דורשת הרבה כוח בהאצות. כשיש צורך ביותר אנרגיה, מנוע הבנזין מתערב, ונשמע.

רעשי מאמץ המנוע נוכחים רק בעליות ובהאצות חזקות. עוד ממאפייני הקרוסאוברים הקטנים באשר הם, מעל 120 קמ”ש המשקל הקל של הרכב “מורגש”, אם ברוח חזקה שמנשבת מהצד, רכב כבד שחוצה, ועם המהירות הגבוהה, ההגה קל יותר, אך האחיזה הטובה של הרכב בכביש נשמרת. אם ברוח עסקינן, רעשי דרך ורוח ישמעו בנסיעה בינעירונית, לא משהו חריג, או רחשים שלא שמעתי בנסיעה ברכב הסופרמיני האהוב שבבעלותי.

 

טויוטה יאריס קרוס מושב אחורי
שני נוסעים בוגרים “ממוצעים” בגודלם יצליחו לשבת מאחור, בתנאי שגם המימדים של הנהג/ת והנוסע לצידו ממוצעים..
טויוטה יאריס קרוס תא מטען
תא מטען בגודל 397 ליטר. טויוטה יאריס קרוס

 

מרווח הפנים בטויוטה יאריס קרוס יתאים גם למשפחות קטנות, עם/עד שני ילדים. המושב האחורי יכול להכיל שני מושבי בטיחות או שני בוסטרים. אם הנהג/ת והנוסע לצידו גבוהים או גדולים, מרווח הברכיים של הנוסעים מאחור יתקצר משמעותית. אמת מידה אחת לי עבורכם, נהגים או נהגות שגובהם עד 1,65 מ’, ומידת גופם רזה עד ממוצעת, יוכלו להסיע גם אנשים בוגרים מאחור. תא המטען בנפח 397 ליטר, ובעיקר בשל צורת ה”אמבטיה” שלו, נוח לטעינת עגלה או מזוודה, או שקיות סופר. ואם אין נוסעים מאחור, תוכלו לקפל את המושב האחורי, ולקבל שטח טעינה של 1,097 ליטר. בתא מטען שטיח גומי במקום בד, זה יעיל מאד, לא רק ברכב שטח.

בטויוטה יאריס קרוס מגוון מערכות בטיחות אוטונומיות, TOYOTA SAFTEY SENSE 2.5, ביניהן, מערכת שמירה על מרכז הנתיב, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים, התראה על עייפות הנהג, ותזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי בעת כיבוי הרכב. סה”כ ברכב 8 כריות אוויר, 2 מהן נמצאות בין המושבים הקדמיים. זה חשוב.

בשורה התחתונה: העתיד הולך לכיוון הרכב החשמלי, האוטונומי, והתחבורה האישית. בדרך לתחבורה אישית אנחנו נבחין אט אט בצמיחה של הקטגוריות הקטנות. קטנות כמו היאריס קרוס, שבוודאי גם נראה בגרסה חשמלית. אז אם חשקה נפשכם בקרוסאובר קטן, שנראה טוב ועושה את העבודה ביום יום, בעיקר בעיר, ואתם מוכנים “לשלם” על זה במרווח הפנים ובאבזור נוחות, טויוטה יאריס קרוס, תענה על הצורך שלכם. בגרסת הבנזין מחירה מתחיל ב-119,900 שקלים, ובגרסה ההיברידית, הנכונה יותר לתקופתנו, מחירה מתחיל ב-134,900 שקלים.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 4 =