טויוטה BZ4X – חמישה דברים שאתם צריכים לדעת על החשמלית החדשה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
טויוטה חשמלית
טויוטה BZ4X חשמלית מלאה

 

פגשנו את הטויוטה BZ4X בדנמרק, קופנהאגן, להתרשמות ראשונה, לפני שנכיר לעומק את הרכב פה בארץ, והנה כמה דברים מעניינים שכדאי לדעת על הרכב החשמלי החדש של טויוטה:

 

1. משמעות השם

איך נזכור את שם הדגם הלא רגיל הזה – BZ4X? בואו ונפרק את השם: BZ הם ראשי התיבות של BEYOND ZERO, כלומר המעבר של טויוטה למכוניות עם 0 פליטת מזהמים.

BZ הן האותיות שיפתחו כל שם דגם בסדרת המכוניות החשמליות החדשות של טויוטה. והאותיות 4X מתייחסות ספציפית לרכב הזה. הדגמים החשמליים הבאים בסדרה ככל הנראה ייקראו – BZ5X, BZ6X וכן האלה…

 

BZX4 הנעה קדמית
BZX4 הנעה כפולה

2. גרסאות  

 

לטויוטה BZ4X יש שתי גרסאות, גרסת הנעה קדמית וגרסת ההנעה כפולה. גרסת ה-4X4 זו גרסה ש”לא מפחדת” מטיפוסים קלים בשטח או אפילו ממעבר במים, עד תחילת הטמבון. לרכב מרווח גחון של 17.7 ס”מ, ולגוף הרכב מראה שרירי ואתלטי למדי. ההבדל בין שתי הגרסאות מלבד יחידות ההנעה, הם ההספקים: ל-2X4 הספק של 204 כ”ס (מומנט של 27.2 קג”מ), ולגרסת ה-4X4 הספק של 217 כ”ס (מומנט של 34.4 קג”מ).

כמו כן, עם ההספק ומשקל הרכב (גרסת ההנעה הכפולה שוקלת 90 ק”ג יותר), הטווח משתנה בהתאם. היצרן מצהיר על 411 ק”מ טווח חשמלי לגרסת ההנעה הכפולה, ועד 500 קילומטרים להנעה הקדמית.

 

3. נוחות ומתלים

אחד הדברים הבולטים בנסיעה בטויוטה החשמלית החדשה היא נוחות הנסיעה ושיכוך המתלים. שיכוך שלא הרגשתי בכלי רכב חשמליים עממיים לפני. אם במעבר על באמפים, גם במהירות יחסית גבוהה, ואם במעבר על כבישים סדוקים בכפרים מרוחקים, המתלים ב-BZ4X ידעו לשכך את כולם. זאת ועוד לא נשמעו רעשים ורחשים מבית הגלגלים, לא הספיגה ולא רעשי כביש רגילים שבדרך כלל נכנסים בנסיעה בינעירונית לתוך חלל הרכב.

כן, הייתה כניסת רעשי רוח בנסיעה בינעירונית מהירה, ביום עם רוח חזקה למדי.

 

טויוטה BZ4X מחיר
היא יפה אבל לא פוטוגנית. טויוטה BZ4X

 

4. עיצוב

 

טויוטה ביקשו לבדל את עיצוב הרכב של ה-BZ4X, בעיקר העיצוב בתוך הרכב מהדגמים ההיברידיים שייצרה עד כה. תא הנהג נראה שונה למדי, עם מולטימדיה גדולה וחדשה, לוח שעונים חדש, הגה שונה, וסביבת נהג שלא נראית כמו דגמי טויוטה עד היום. בידול שנעשה בכוונה.

טויוטה תמשיך לייצר ולשווק גרסאות היברידיות והיברידיות נטענות לצד הסדרה החשמלית החדשה – BZ. אבל התכנית היא לעבור לדגמים חשמליים בלבד עד 2035, ועד שנת 2050 היצרנית רוצה ומבטיחה לעבור גם לתהליכי ייצור כלי רכב ללא פליטת מזהמים.

 

טויוטה חשמלית בישראל
טויוטה BZ4X תא נהג
טויוטה BZ4X מחיר מפרט
טויוטה BZ4X תא נוסעים

5 הזמנות מחירים ומלאים

 

כפי שבטח כולם יודעים, ההזמנות לטויוטה BZ4X, נכון לעכשיו, נעצרו. נמכרו 1000 מכוניות תוך זמן קצר, ו100 מכוניות יגיעו ללקוחות המאושרים עוד החודש. עד סוף השנה יגיעו עוד כמה מאות מכוניות, והיתר ב-2023.

מחיר טויוטה BZ4X בגרסת ההנעה הקדמית – 230 אלף שקלים
מחיר טויוטה BZ4X בגרסת ההנעה הכפולה – 250 אלף שקלים 

 

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve − six =