טויוטה C-HR החדשה 2020 (מתיחת פנים) – נהיגה והתרשמות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

השקה בינלאומית: נהיגה ראשונה וסקירה על הטויוטה C-HR החדשה (מתיחת פנים)

 

טויוטה C-HR החדשה 2020 (מתיחת פנים) – נהיגה והתרשמות

 

טויוטה C-HR, מכונית קרוסאובר היברידית, עירונית, שאיחרה להכנס לקטגוריה הלוהטת של רכבי הקרוסאובר הקומפקטיים. אך ברגע שנכנסה, ב2017, עשתה את הבלתי יאמן וכבשה אותה. עם העיצוב היוניקי – חייזרי אפילו, עם מערכת היברידית שמבטיחה צריכת דלק שפויה, גם בעיר, ועם הסמל הנכון במרכז הרכב – הסמל של טויוטה.

לטויוטה C-HR ראשי תבות של Coupe-High Rider, יש גרסה נוספת שאינה היברידית, אבל נתון המכירות הרשמי הוכיח את העדפת קהל הרוכשים, ב-2017 רכשו את הגרסה ההיברידית כ-78% אחוז, והיתר – את הגרסה נטולת המערכת ההיברידית, וב-2018 הנתון קפץ לכ-87% רכשו את הקרוסאובר המרהיב בגרסה הירוקה וחסכונית יותר. עוד נתון מעניין שהתגלה, הוא ש-68 אחוז מהלקוחות שהגיעו לטויוטה היו לקוחות חדשים שנדדו ממותגי רכב אחרים, בזכות הרכב הספציפי הזה.

 

עיצוב, הוא שם המשחק. טויוטה CHR החדש

 

בשנתיים האחרונות מאז השקת הרכב בעולם, כיכב מנוע ה1.8 ליטר בנזין, לצד מנוע חשמלי קטן, וביחד הם סיפקו לנהג ואולי בעיקר לנהגת – 122 כ”ס. תיבת ההילוכים הרציפה, אגב, לא הפריעה לאף אחד, ובתוך החבילה השלמה, הטובה שהמכונית הזו מספקת, היא נדחקה אחורה לפינה שולית. היה זה העיצוב שכבש את עיני הקהל, בעיקר את קהל הנשים, עיצוב חד ומיוחד, וגודל קומפקטי, עירוני ולא מאיים. אז טויוטה לקחו את היתרונות והזריקה להן חיזוק עיצובי מבחוץ ומבפנים, במתיחת הפנים של 2019.

הגעתי לליסבון, פורטוגל, לראות ולהרגיש מה התחדש בטויוטה C-HR, שגם ככה מוכר את עצמו בלי בעיה, בארץ ובעולם. נתונים שהיצרן יכול להתגאות בהם מאד, 120 אלף יחידות שנמכרו בשנה הראשונה, שנת ההשקה, ולאחריה, ב-2018 היו אלה כבר 150 אלף בני אדם שבחרו בקרוסאובר ההיברידי והיפני למראה. אחרי מתיחת הפנים כעת, טויוטה מכוונת לאותו מספר כמו ב-2018, 150 אלף רכבי טויוטה C-HR יצאו את שערי מפעל הייצור, בדרך לעוד לקוח שלא עומד בפני הצבע, הצורה והסטייל שהרכב הזה צועק.

 

עיצוב חדשה לפנסים ולפתחי האגזוז. טויוטה C-HR החדשה 2020
טויוטה CHR השקה בינלאומית

 

אז מה כוללת מתיחת הפנים של 2019?

  • עיצוב פנסים חדש, פנסי לד “מלאים”, וחתימה עיצובית חדשה. מגניב לראות שפנס האיתות הוא חלק מאורות הדרך. תוחם בקו חזק ממעל, ומאיר בזמן איתות בצבע כתום.
  • שימוש בחומרים איכותיים בתא הנהג
  • עיצוב משופר לתא הנהג
  • כיוון מושבים לנהג ולנוסע, לנהג – כיוון חשמלי, לנוסע, כיוון מכני.
  • מערכת מולטימדיה חדשה.
  • ההגה כויל מחדש, והוגבר בו הכוח חשמלי – מורגש ונהדר.
  • שיפור באיטום רעשי דרך, מנוע ורוח – שיפור באיטום רעשי הדרך – מורגש.

 

 

הכתומות מחכות. צי קטן של רכבי CHR היברידיים

עד כאן, שיפורים ושדרוגים. כאשר החדשות ה”גדולות” והטובות, הן גרסת מנוע חדשה, הכוללת מנוע בנזין גדול וחזק יותר, בנפח 2 ליטר, נטול טורבו, עם הספק של 184 כוחות סוס (152 כ”ס ממנוע הבנזין, והמנוע החשמלי מספק את היתר). דינאמי הרבה יותר מגרסת ה-1.8 ליטר. מלבד נפח המנוע, שתי הגרסאות לא שונות בהרבה. רשימת אבזור ארוכה יותר תמצאו בגרסת ה-2 ליטר, ההיברידית, שתא הנהג בה מרגיש מאד איכותי ואלגנטי. החדשות הקטנות, לצד החדשות הגדולות של השקת גרסה היברידית חזקה יותר לטויוטה C-HR, הן שנכון לעכשיו, טויוטה ישראל שוקלת (בכובד ראש), האם להביא אותה לארץ, כמה היא תעלה להם מבחינת מיסוי, ובכמה ניתן יהיה לתמחר אותה, כך שתהיה כדאית לצרכן הישראלי, ועדיין כלכלי ליבואן.

 

השקה דינאמית גדושה בנהיגה. ליסבון, פורטוגל

 

בחזרה לגרסת 1.8. במסיבת העיתונאים נאמר לנו נתון חשוב שמדגיש עוד סיבה, למה כל כך הרבה קונים את המכונית הזו? צריכת דלק טובה, כמובן, ונתון נוסף, שאולי גם לחלק מהישראלים שנושא זיהום האוויר קרוב אליהם – ב-80 אחוז מהזמן בנהיגה בעיר עם ה-C-HR, אין פליטת מזהמים בכלל. זאת אומרת, המהירות העירונית, ואופי הנהיגה העירוני, השליו יחסית, מביאים לנתון פליטת מזהמים נמוך ומרשים, בזכות ובשל העובדה שהמערכת החשמלית עובדת ברוב הזמן, שהרכב אינו במאמץ. למעשה, הטויוטה C-HR יכולה לנסוע עד 120 קמ”ש על חשמל, ולא לפלוט מזהמים בכלל. הנתון הזה לא כולל את גרסת שני הליטר, בשל נפחה הגדול יותר, מן הסתם. טויוטה מסבירים, שהגרסה הזו פולטת יותר מזהמים, אך ביחס לדינאמיות שהיא מספקת לנהג/ת, היא מזהמת פחות משמעותית מהמתחרות, לדוגמא. הם עמלו על כך, וגאים בעובדה הזו מאד.

ולא רק בדירוג זיהום הנמוך, והעיצוב מסובב הראשים טויוטה גאה, המולטימדיה החדשה, בעלת הקישוריות המלאה לאנדרואיד ואייפון, היא מושג גאווה גדול לא פחות עבורם. המולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר, הנדסת האנוש בה שופרה טרם מתיחת הפנים, יש מערכת ניווט טובה, שתעבוד בחו”ל, אנחנו נשאר עם WAZE, וטוב שכך. יש אפליקציה חדשה MY-T, אליה מתחברים ומקבלים אינפורמציות רבות על אופי הנהיגה שלנו, כיצד לנצל את המערכת ההיברידית לטובתנו, ואפשרויות בלעדיות ללקוחות טויוטה, יצירת קשר, טיפולים ועוד שירותים. אפליקציה שאולי גם תושמש בישראל.

 

מערכת מולטימדיה חדשה. טויוטה C-HR קרוסאובר עירוני היברידי

 

עיצוב חדש בתא הנהג והנוסעים, ושיפור איכות חומרים והרכבה. טויוטה

 

מבחינת מימדים, הרכב לא השתנה, מרווח הפנים נותר כפי שהוא, החלק האחורי עם עיצוב הקופה, הגג המשתפל לאחור, צפוף יותר בהשוואה למרווח הפנים לו זוכים הנהג והנוסע לצידו. לי לא הייתה כל בעיית צפיפות, לא מלפנים ולא מאחור, אבל גדולים וגבוהים ממני כן ירגישו בזה. מקדימה, מרווח הראש נאה, וסביבת הנהג מרווחת, מזמינה ואלגנטית.

נהגתי תחילה בגרסת השני ליטר, בשנייה הראשונה כבר הרגישה דינאמית מאד, ביחס ל1.8 ליטר. בשתיהן, בלחיצה ראשונה שומעים את המנוע נוהם קצת, בעיקר אם לוחצים את דוושת המצערת חזק למטה. ביום יום, למשל, קשה לי להאמין שמישהו נוהג ככה לעבודה. עם המנוע הזה, ותיבת ההילוכים הרציפה הזו, שהרבה בזכותה יש צריכת דלק כזו מעודדת, אפשר להכריז בקול, שהרכב הזה חי, ונוח לו בסל”ד גבוה. אם לא תלחצו חזק ותאלצו אותו לעוט קדימה ביציאה, מאפס קמ”ש,  לא תרגישו בשום שלב שלטויוטה C-HR חסר כוח. אבל אנחנו כאן בהשקה בינלאומית דינאמית, קצרה ועניינית, לוחצים את הרכב, ההיברידי הזה, יש להזכיר, למחוזות שהוא לא יוצר עבורם. זה לא רכב ליציאות מהמקום, זה רכב שבולט ובוהק ומנצנץ בנסיעה עירונית, שם הוא יזרח גם מבחינת פליטת מזהים, גם מבחינת צריכת הדלק, וגם יוכיח איטום רעשים טוב.

 

המימדים לא השתנו, איטום הרעשים כן, השתפר לטובה

 

עיצוב חדש לפנסים: פנסי לד, חתימת עיצוב חדשה
בגשם, בשמש ובסערה. מאות קילומטרים עם ה-CHR החדש

 

מערכת ההנעה ההיברידית לא השתנתה


הקרוסאובר ההיברידי הזה לחלוטין מתאים לנסיעות בינעירונית, הוא לא מאכזב לרגע, שיהיה ברור. נסעתי בשתי הגרסאות, החזקה, והחזקה פחות, וזכיתי להרגיש אחיזה מצויינת, הגה מעולה, לתחושתי, שמשרה עלי ביטחון בנסיעה פזיזה ודינאמית (וטויוטה עשו הרבה כדי להביא לתחושה הזו אצל הנהג/ת), והיה לי כוח בכל שלב, גם אם הההאצות לוו בשאגות מנוע, לא טבעיות. היגוי, הוא פרמטר חשוב מאין כמוהו, רכב עם הגה לא טוב הוא רכב גרוע, שמשרה חוסר ביטחון בנהיגה, אפשרויות מוגבלות בנסיעה דינאמית, פניות מהוססות, ותחושה כללית לא טובה בנהיגה. ולא מעט הגאים חשמליים נופלים בזה, גם אם הם מחוברים למכוניות יוקרה שעולות לא מעט כסף.

הבשורה הגדולה לדעתי, היא ההגה של הטויוטה C-HR, שעושה את הנהיגה ברכב עוד יותר טובה, ומאפשר לי לנהוג איך שאני רוצה ברכב, בביטחון, ובהנאה.

 

עשרות אחוזים של לקוחות חדשים באו לטויוטה בזכותו

 

והמחיר מה איתו? נראה בדצמבר הקרוב 2019

 

רציתי לספר לכם על החוויות שהיו לי בדרכים, עם הקרוסאובר ההיברידי הקומפקטי, אבל אני עוד רגע עוברת את ה”אלף מילה”, ומי רוצה לקרוא 1000 מילים בכתבה? רציתי לספר לכם על הבתים הססגוניים בכפרים, המנזרים, על הדרכים הפתלתלות והמהנות לנהיגה, העצים היפיפיים והשלכת שליוותה אותי, על הגשם ה”עצבני”, על השפה הפורטוגזית שבקעה מתחנות הרדיו, ועל הנקודה ההזויה ביותר שהגעתי אליה, במקום שנקרא NAZARE, ובו יש את הגלים הגבוהים בעולם, (מספרים שאלה מגיעים ל-30 מטר). מקום פסיכי, והזוי, אליו עולים לרגל אלפים ביום, כדי לחוות את העוצמה של הרוח ולבהות בים ובגלים המפחידים. לספר לכם ששם איבדתי את משקפי הראייה שלי, שעפו בשנייה שיצאתי מהרכב והתנפצו בסלעים, מעוצמת הרוח (סיפור לנכדים). לספר לכם שאפילו שעברו עלי 36 שעות עם לוח זמנים צה”לי, נהניתי מכל דקה.

  
טויוטה C-HR החדשה תגיע לישראל בחודש דצמבר
ככל הנראה יהיה שינוי במחיר

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + nineteen =