סיטרואן C5 Aircross הקרוסאובר המשפחתי של השנה 2019 – כתבת טיול

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סופשבוע משפחתי: יוצאים לטייל עם הסיטרואן C5 AirCross החדש, הקרוסאובר המשפחתי של השנה 2019

 

סיטרואן C5 Aircross הקרוסאובר המשפחתי של השנה 2019 – כתבת טיול

 

יום שישי באמצע נובמבר. החורף לא מראה סימנים שהוא קרוב בכלל, והתחזית מדברת על שבת חמימה ומעולה לטיול. גילוי נאות – אנחנו לא מהמשפחות האלו שבכל סופ”ש יוצאות לעשות קמפינג או טיול בשביל ישראל. יותר מטיבי לסת מאשר לכת. מעדיפים מסעדות ממוזגות על פני שולחנות פיקניק מאובקים בחורשה. אבל בסופשבוע הזה, יש ברשותנו רכב פנאי משפחתי ומעניין, שחייבים להראות לו כמה שבילי עפר וכורכר אמיתיים. לטיול הזה אנחנו נצא בהרכב מלא, משפחתי – משפחה של 5 נפשות בסיטרואן C5 AIRCROSS אחד. 

C5 AirCross החדש מבית סיטרואן נראה כל כך טוב ומבטיח, שאלמלא החשש “לגשם ורוחות חזקות בצפון” (כן …שוב החזאים טעו), היה אפילו דיבור על קמפינג עם האוהל 0 ק”מ החדש והמשוכלל שקניתי, שיושב במחסן ורק מחכה להזדמנות הראשונה שלו להוכיח את עצמו. אבל התכניות השתנו, טיול משפחתי בשבת, נוסעים, מבלים, וחוזרים כשהילדים גמורים מעייפות.

הסיטרואן C5 AirCross נראה מרשים וגדול מבחוץ. “נפוח” ו”עגלגל” עם פנסים ארוכים וצרים, “עם מבט” צרפתי חודר. הוא נראה גדול וגבוה רבות בזכות גלשני הגגון שצבועים בצבעים עליזים, במקרה הזה אדום, שהשתלבו מצוין עם הצבע האפור שעטף את כולו. גם בחזית, ישנם כונסי אוויר גדולים תחומים במסגרת אדומה, זהים לאותם ריבועים אדומים בסף מיגון ה-AirBump שבדלתות, שסיטרואן דאגו שיופיע גם בשאר הדגמים.

 

הסיטרואן C5 AirCross נראה מרשים וגדול מבחוץ
זריקות צבע חיוניות ונאות. כונס אוויר תחום באדום. סיטרואן


פנים הרכב נאה, אם כי בעל מראה צפוי מעט. פחות אוונגרדי ממה שסיטרואן יודעת ויכולה לייצר, בעיקר בכל הקשור לעיצוב. במישוש ובמראה אני מזהה לא מעט חלקים עשויים פלסטיק, לא משהו שפוגם במראה או בהנאה הכללית בישיבה בתא הנהג. הסיטרואן C5 AIRCROSS חולק כמה רכיבים ומכלולים עם הפיג’ו 3008, כמו ידית ההילוכים אה-לה ג’ויסטיק טייסים, המחובר לתיבת הילוכים EAT8 מבית Aisin 8, תיבת הילוכים מצויינת. בנוסף, ה-C5 AirCross גבוה מתאומו הפיג’ו 3008 ב-6 ס”מ, מה שאומר, תנוחת ישיבה גבוהה יותר, בזכותה הנהג זוכה לראות היטב את הדרך ומזווית רחבה וגבוהה.

 

תא נהג סיטרואן C5 איירקרוס

 

הילדים לא רבים יותר. מושב אחורי מרווח, מושב לכל אחד

 

התחלנו לבדוק על מסלולים בדרך, ולהתלבט בין נסיעה לצפון או לדרום. הסיטרואן C5 AirCross מצליח להכניס חשק למשפחה דבוקת המסכים שלי, לטייל, מה שמבחינתי כבר נותן לו נקודות זכות. הילד הגדול אמר שהוא בדיוק לומד על חומה ומגדל וישמח לראות את המקום, בעוד הילד האמצעי רוצה לראות את המיקום של יציאת מצרים, כי גם הוא בדיוק לומד על זה. אני צריך לקחת החלטה, ומאחר ויש חשש קל שתהיה בעיה קלה לחצות לסיני עם הרכב, אנחנו בוחרים לעלות לצפון, לקיבוץ ניר דוד, מראשוני הישובים שהוקמו במסגרת חומה ומגדל. גם כי הילד לומד על זה, אבל בעיקר כי חוצה אותו נחל עמל, מה שהופך אותו לאחד הקיבוצים היפים בארץ.

 

מלא מקום…

 

תא מטען בנפח של עד 720 ליטר. C5 AIRCROSS


זהו, מכינים צידנית ענקית עם כריכים, קופסאות אוכל, שתיה וכלים חד פעמיים (סליחה גרטה טונברג). מעמיסים לילדים את הגלשנים, אוהל, טיולון, תיקים עם מגבות ובגדים להחלפה, ומה לא. הסיטרואן  C5 AirCross מכיל את כל הכבודה שלנו, שלא לומר, בלאגן, בקלות בתא המטען, ואף נשאר לא מעט מקום לטעינה. יש ברכב תא מטען ענק שיכול לגדול עד ל720 ליטר. לא רע בכלל. אני מרכיב את מושב הבטיחות לקטנצ’יק ממש בקלות, והילדים הגדולים מטפסים לרכב.

מכירים את הויכוחים של “אמא! הכתף שלו נוגעת בי”? תשכחו מזה. מרחב הפנים במושב האחורי בסיטרואן פשוט תענוג, לילדים, ולהורים. כל אחד יושב בכיסא שלו, והמושבים גם ניתנים להזזה קדימה או לאחור. אבל אל דאגה, הם מצאו להתווכח… על חיבור ה-USB הבודד שנמצא מאחור, מתחת לפתח לטעינת הניידים. עוד חיבור או שניים כזה היה יעיל לקרב בין אחים.

אני מניע את ה-C5 AirCross, ומנוע ה-pure Tech בנפח 1.6 ליטר מתעורר לחיים. מדובר במנוע בנזין עם הספק של 180 כוחות סוס. אני מכניס למערכת הניווט waze המובנית במולטימדיה את היעד ויוצאים לדרך. אומרים שבתוכניות בישול מנסים להעביר את הטעם או הריח דרך המסך. אני אנסה להעביר לכם את תחושת הריחוף בנסיעה בסיטרואן C5 AirCross. תחשבו שאתם נוסעים או יותר נכון שטים על ענן, שכל מהמורה או בליטה בכביש נעלמת כאילו לא הייתה. המתלים נותנים פה עבודה מעולה. מדובר במערכת מתלים הידראולית PHC המצויידים בבולמי זעזועים בעלי פעולה הידראולית פרוגרסיבית שיודעים לשחרר מתלה או למנוע ריבונד בסוף מהלך מתלה. הנסיעה בכביש עם התנוחה הגבוהה הופכים את ה-AirCross לרכב הפנאי הכי “מרחף” שנהגתי בו. על אף תחושת הריחוף הזו, הרכב מתקשר ומתנהג בחדות ולא נותן לשום דבר להפריע לו בדיוק שלו.

 

מרווח פנים גדול למשפחה של 5 נפשות


המנוע לא מתאמץ לשנייה, ומספק כוח זמין בכל שנייה שרוצים, רבות בזכות תיבת ההילוכים המעולה שלו. תחושת הריחוף הזו משפיעה גם על הילדים, ושלושתם נרדמים מאחור. נסיעה עד לצפון עם שקט משלושה ילדים? בנקודה אותי הסיטרואן C5 AirCross קנה אותי.

הגיע הזמן לעצירת אוכל קצרה בחורשה באיזור הגלבוע. ה-C5 AirCross זוכה ללא מעט מבטים. מבטים של אנשים שעצרו בחורשה, כי גם להם הילדים חפרו שהם רעבים. אישה אחת הגדילה לעשות, הסתובבה סביב הרכב וצעקה לבעלה מרחוק “יוסי, כזה אני רוצה!”.

אכלנו, שבענו, חוזרים לרכב. הילדים מזנקים פנימה, כשהפעם הגדול רוצה לשבת מקדימה, ואשתי מתיישבת מאחור. “תקשיב, ממש נח פה, וזו הפעם הראשונה שהכתף שלי לא נוגעת במושב הבטיחות”. יאללה סיטרואן, קיבלתם עוד נקודה על ה-AirCross.   

הגענו לקיבוץ, ומיד התגלה מולנו נחל עמל, שחוצה את מרכזו. התחושה היא של אתר קמפינג באירופה ולא בארץ. הסיטרואן C5 AirCross חצה את הגשר ועלה על שביל עפר מחורץ, ללא כל רעד או טלטול שעבר על נוסעי הרכב. אני מחנה קרוב לדשא שלגדות הנחל. רכב הפנאי החדש הזה משתלב בצורה מושלמת בנוף. תא המטען נפתח והילדים אוספים את הגלשנים ורצים לנחל. אני פורק את הציוד, למעט האוהל. מזג האוויר מושלם – לא חם מידי ולא קר, כך שאין טעם להשתמש בו. הנה שוב, האוהל יצטרך להמתין להזדמנות אחרת.

 

נחל עמל עם הילדים. טיול משפחתי עם סיטרואן C5 AIRCROSS


גם כאן בקיבוץ ה-C5 AirCross זוכה להתעניינות, הפעם, מצד חבר’ה צעירים שממש אהבו את העיצוב שלו. אני ואשתי מסיימים לארגן את הציוד ומצטרפים לילדים במים. בילוי משפחתי במקום כל כך פסטורלי, אם יש גן עדן כך הוא נראה.

הילדים יצאו והתמקמו על המחצלת. עם סדר יום ברור של אכילה, חזרה למים, וחוזר חלילה. כמה שעות טובות אחרי, אנחנו מתנגבים ומחליפים בגדים, מעמיסים את הכל חזרה לתא המטען, כשפנינו חזרה לדרום. הסיטרואן C5 AirCross “קולט” את כולנו חזרה, והמושבים הנהדרים שלו רק גורמים לי להעריך אותם יותר, אחרי היום הזה. דקות חולפות, הפעם כולם נרדמים, גם אשתי. איך לא? נוח פה. ומלבד מרווח ונוחות, יש פה גם לא מעט בטיחות, כולל מערכת למניעת סטיה מנתיב, מערכת התרעה על שטח מת במראות, בלימת חירום, מערכת התראה על עייפות נהג ועוד. 

ברמת הגימור הגבוה יותר, SHINE PK, תקבלו לצד החלון הפנורמי בגג עוד מספר מערכות בטיחות (כמו בקרת שיוט אדפטיבית), ורמת אבזור וגימור בכלל יוקרתית יותר.

 

קרוסאובר משפחתי מרווח, נוח ודינאמי


אחרי יום ארוך ומעייף, היה פשוט תענוג לנהוג ברכב כזה נוח ואיכותי, שהוכיח גם ביצועים מעולים בכביש. מדובר באחד מרכבי הפנאי המשפחתיים הטובים והנוחים שעלו על כבישי ישראל. כשכל לחיצה על דוושת הגז מדויקת בתגובות, כל באמפר או מהמורה כאילו לא היו. 
“אבא”, פנה אלי הילד האמצעי כשהגענו הביתה, “אתה יכול להביא את הרכב הזה עוד פעם?”. נראה לי שהשאלה הזו מסכמת הכל. סיטרואן זינקו לשורה הראשונה של רכבי הפנאי עם ה-C5 AirCross. כשבסיטרואן קראו לזה Comfort Class SUV, הם ידעו בדיוק למה הם מתכוונים – נוחות של מחלקה ראשונה ברכב פנאי אחד משפחתי.

המכוניות הטובות של השנה 2019 – חלק א’

 






follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “סיטרואן C5 Aircross הקרוסאובר המשפחתי של השנה 2019 – כתבת טיול”

  1. תודה על הכתבה המעניינת שמעבירה היטב
    את חוויית השימוש ברכב סיטרואן – C5 AirCross
    כרכב משפחתי מעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − 9 =