טור חודשי משפט ותעבורה – חלונות כהים ברכב, חוקי או לא?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אז מה אסור ומה מותר כשמכהים את החלונות ברכב? עו"ד כהנוביץ' יעשה לכם סדר בדברים, וינסה למנוע מכם קנסות יקרים או חלילה השבתה של הרכב

מאת: עו”ד דרור כהנוביץ’

הקיץ מתקרב ואיתו פרסומות של חברות המציעות לנהגים הכהייה של שמשות הרכב מנת להקטין את רמת קרינת השמש שחודרת לרכב ועל ידי כך, להקטין את הטמפרטורה ברכב.

ישנן כמה שיטות להכהיית שמשות – ציפוי, השחמת לייזר, טבילה, השחמה בתנור. השיטה הזולה והפופולרית ביותר היא שיטת הדבקת פילם על שמשות הרכב, כשניתן לבחור את רמת הכהות מבין כמה רמות.

הכהייה של שמשות הרכב אינה תמיד חוקית. אז בואו נעשה סדר – מה מותר ומה אסור בנושא הכהיית שמשות? 

דרגות כהות חלונות ברכב

תקנה 356(ד) לתקנות התעבורה קובעת:
לא יירשם רכב ולא יחודש רישיונו של רכב שהשמשה הקדמית והאחורית והשמשות שליד המושבים הקדמיים המותקנות בו, כולן או מקצתן, צופו בחומר ציפוי, בין בהתזה, בין בהדבקה ובין בכל דרך אחרת.

המשמעות: לא ניתן להכהות או לצפות את השמשות הקדמית, האחורית והשמשות שליד המושבים הקדמיים מימין ומשמאל. מותר להכהות או לצפות רק את שמשות הרכב שאינן נזכרות בתקנה – השמשות שליד המושבים האחוריים.

בעבר החוק אסר על הכהייה או ציפוי של כל חלונות הרכב. ב-2005 תוקנה התקנה והותר להכהות או לצפות את החלונות ליד המושבים האחוריים ברכב בלבד. 

בדרך כלל במכונים העוסקים בציפוי שמשות יסבירו לכם שציפוי או הכהייה של השמשות הקדמיות והאחורית הוא לא חוקי, ויגידו לכם להחליט מה אתם רוצים. רבים מהנהגים מתפתים להכהות את השמשות האלה ואחר כך מסתבכים עם החוק.

אסור בארץ להכהות את החלונות שבצידי הנהג

שאלות נפוצות

אני נוסע עם שמשות קדמיות כהות. מה צפוי לי?
רכב עם שמשות כהות בניגוד לחוק לא יעבור את מבחן הרישוי (“הטסט”) השנתי. בנוסף לכך שוטר בכביש יכול לעצור את הרכב, ולהזמין בוחן תנועה למקום, שיבדוק אם הרכב עומד בתקינה הישראלית.

בסמכות בוחן משטרתי לאסור את השימוש ברכב עד לתיקון הליקויים, כך שמלבד קנס בסך 1000 ₪ בגין נהיגה ברכב שלא תקין הוחלט לאסור את השימוש בו, הנהג יאלץ להוריד את הציפויים ולחזור לבוחן תוך הזמן שקבע הבוחן (בדרך כלל 24 – 48 שעות) כדי שזה ייווכח שאכן הליקוי תוקן והרכב יכול לחזור לכשירות.

שימו לב שחובה לחזור לבוחן תוך הזמן שנקבע, כדי למחוק את הודעת איסור השימוש מרישומי המשטרה, אחרת הרכב יחשב כרכב שניתנה לגביו הודעת איסור שימוש, ונהיגה בו מהווה עבירה נוספת וחמורה יותר, שהיא כבר עבירת הזמנה לדין.

החוק לא מבחין בין הכהייה בשימוש בפילם, לייזר, התזה, השחמה בתנור או כל דבר אחר. כל השיטות האלה אסורות להכהיית השמשות הקדמית והאחורית ולהכהיית השמשות שליד מושב הנהג והנוסע. החוק גם לא מבחין בין ציפוי כהה מאוד לציפוי בהיר יותר – אסור לצפות את השמשות האלה בציפוי כלשהו.

מה עם רכב שהגיע עם שמשה אחורית כהה מקורית מהיצרן?
רכב כזה עבר תקינה כשנכנס לישראל וקיבל את אישורי משרד התחבורה כך שאין בעיה חוקית עם שמשות כאלה, כי הן עומדות בתקן הישראלי.

מותר להדביק מדבקת פרסומת רשת על השמשה האחורית?
לפי לשון החוק הדבר אסור. אסור לצפות את השמשה האחורית או הקדמית בכל חומר ציפוי. השמשה הקדמית והאחורית בנויה מזכוכית בטיחותית שנועדה למנוע פציעה במקרה של תאונה.

כל ציפוי על השמשה משנה את תכונותיה ועלול לסכן את הנוסעים במקרה של תאונה. לכן רכב כזה לא יעבור מבחן רישוי שנתי. שימו לב אם אתם נוהגים ברכב שהמעסיק נתן לכם ומודבקת עליו מודעת פרסומת על השמשה האחורית, אתם אלה שתקבלו את הקנס.


אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ו/או חוות דעת משפטית. בכל מקרה יש להתייעץ עם עו”ד מוסמך על מנת לקבל ייעוץ המותאם לנסיבות המיוחדת ולנתוני המקרה הספציפי וכל מקרה יש לבחון לגופו.

דרור כהנוביץ’ הוא עו”ד העוסק בדיני תעבורה במשרד עורכי דין לאה גולדמן, חובב רכב וכותב בבלוג “אב במשרה מלאה“.

follow and like
fb-share-icon0

49 Replies to “טור חודשי משפט ותעבורה – חלונות כהים ברכב, חוקי או לא?”

  1. תשובה לפבל: אין תקנה שמאפשרת השחרה של החלון האחורי.
    לשון תקנה תקנה 27, סעיפים ד,ה:

    ד. לא ינהג אדם שבו הוגבלתה בכל אופן שהוא, למעט הגבלה זניחה, יכולתו לראות את הדרך מן השמשה הקדמית של הרכב או האחוריתאו זו שלצד הנהג או זו שלצד הנוסע במושב הקדמי.
    ה. על אף האמור בתקנה משנה (ד) מותר לנהוג ברכב שבו קיימת הגבלת ראות מן השמשה האחורית, אם מותקנות ברכב, מכל שנת יצור, מראות תשקיף.

    הסעיפים האלה מדברים על מצב שבו ברכב יש הגבלת ראות לשמשה האחורית או הקדמית או חלונות הצד הקדמיים, כמו מטען שמוטען ברכב, או ארגז בטנדר או במשאית. במקרה זה, חובה להתקין ברכב שתי מראות צד (מראות תשקיף). בעבר לא היתה חובה להתקין מראה ימנית, והתקנה חייבה שאם יש הגבלת ראות לשמשה האחורית, חייבים להתקין מראה ימנית בנוסף לשמאלית. כיום התקנה הזו לא כל כך רלבנטית, כי ברכב חדש יש חובה להתקין שתי מראות תשקיף.
    אין כאן התייחסות להשחרת השמשה האחורית שהיא, כאמור אסורה.

  2. היכן ניתן להוריד השחרה של חלונות? אשמח אם תוכלו לשלוח פרטים
    בעקבות הכתבה מבינה שקניתי רכב עם שמשות של הנהג מעט מושחרות- פוחדת לקבל דו”ח

  3. דניאלה שלום,
    כל בית עסק שעושה הכהייה של שמשות הרכב, גם יודע לקלף את הציפוי.
    חפשי בגוגל “שמשות כהות לרכב” ותגיעי לאחד מבית העסק העוסקים בכך.

  4. אז איך יש לנו על הכבישים כמות לא מבוטלת של רכבים עם הדבקות רשת של פרסומות או מותגים על חלון אחורי ?
    כולל רכבי שרות של אלקטרה ועוד אין ספור חברות …

  5. תשובה לאלכס: לפי החוק היבש, מדבקות הפרסומת האלה לא חוקיות. אבל לא אוכפים הכל.

  6. מה לגבי מגני שמש נשלפים עם או נדבקים בקליפס מוואקום.
    האם מותר לשים לחד הנהג כהגנה מפני השמש ?

  7. סיגל שלום.
    מותר עקרונית להדביק מגני שמש כאלה, כל עוד הם לא פוגעים בשדה הראייה של הנהג.

  8. בהחלט נושא חשוב. אגב, רוב המקומות שאני מכיר והקולגות שלי, מתעסקים בחלונות כהים שהם מורשים ע”פ חוק.
    ככה שצריך קצת לחפש יותר טוב…
    בכל אופן הכתבה מאוד מפורטת ועוזרת באמת להבין את ההשלכות.
    כבר קרו לי מקרים בהן פנו אליי אנשים ש’חבר’ עשה להם עבודה לא מקצועית ולא עברו טסט…

  9. תשובה לדמיטרי:
    סעיפים ד ו-ה בתקנה 27 לא מדברים על חלונות כהים, אלא על נהיגה עם הגבלת ראות לצדדים, לפנים או לאחור. נניח שאתה מניח מטען על המושב שליד הנהג, והמטען מסתיר את החלון הימני, או שאתה תולה וילון שמסתיר לגמרי את החלון של הנהג, זו עבירה. אותו דין לגבי הגבלת ראות בשמשה הקדמית, למעט הגבלה זניחה. נניח שאתה מכסה בוילון חלק גדול מהשמשה הקדמית – זו עבירה.
    סעיף ה’ מאפשר לנהוג כשיש הסתרה בתוך הרכב של השמשה האחורית, נניח והעמסת מטען מאחור, ברכב פרטי או בטנדר, בתנאי שמותקנת מראת תשקיף מימין לרכב. זה שריד מהימין בו לא היו מותקנות מראות ימניות בכל סוגי הרכב, אז המחוקק אמר שאם אתה רוצה להוביל מטען שמסתיר את השמשה האחורית, חייבים להתקין מראה מימין.

  10. מעניין מה אומר המחוקק לגבי התקנת מיגון שקוף לחלונות הרכב.
    מצד אחד אוסר את התקנת הציפוי למיגון החלונות הקדמיים ומצד שני מאשר החלפת החלונות לחלונות מפוליקרבונט כהה שמהר מאוד מתבלה ונשחק …
    באותה מידה מדוע אסור להתקין ציפוי מדבקה ננו קרמי שקוף להפחתת חום וסינון קרינה מלא.
    לדעתי האישית והמקצועית המחוקק לא ממש מבין , עם כל הצניעות , ומאשר למשל שמשה אחורית כהה לרכבים שככה יצאו מהמפעל אבל אוסר על הכהיית השמשה האחורית בכל אמצעי. יש המון בלבול וחוסר ידע מצד המחוקק, וחבל שכך קורה במדינה די חמה ! גם מהשמש וגם מזריקות אבנים על רכבים.

  11. בן אדם סובל ממחלה מסוימת. הרופא מטפל במכתב ביקור ממליץ על ציפוי חולונות קדמיות ברכב בגלל שקרינה וחום יכולים לגרום בהחמרה במצב של חולה. מה עומר חוק במקרה זה?

  12. תשובה לולדיסלב: החוק ברור במקרה זה ומשרד התחבורה לא מאשר חלונות כהים גם במקרים רפואיים. טיפלתי בכמה מקרים כאלה ותשובת משרד התחבורה היתה – שהנהג יכסה את עצמו בבגדים ארוכים.

  13. היום הלכתי למכון טסטים להעביר רכב במבחן שנתי נאמר לי שאני צריך להסיר את הציפוי מחלון אחורי מדלת הנהג וחלון הנוסע ליד הנהג אסור שיהיו מצופים, בחלונות של המושבים האחוריים ניתן לצפות אותם בלי כל בעיה.

  14. התייחסות המחוקק לצערי אינה ממש מקצועית , זה נכון שהציפוי לחלון משנה את תכונותיו , אבל השינוי הוא בטיחותי יותר מהמקורי. בזמן ניפוץ החלון הרסיסים לא מתפזרים , עובדה שבכל שמשה קדמית יש ציפוי מגן וגם במכוניות פאר יש בכל החלונות ציפוי מגן כמו בשמשה הקדמית. זה סתם חוק לא חכם כי כנראה אם יאשרו לצפות חלונות קדמיים עד אחוז כהות מסויים, יהיו כאלו שיתקינו ציפוי כהה יותר ולמשטרה תהיה בעיה להחליט אם הציפוי תקני או לא. תאכל’ס יש ציפויים ננו קרמיים כמעט שקופים לחלוטין שמסננים קרינה ומפחיתים את החום באופן משמעותי. מחקר מקיף שנערך בארה”ב (נהיגה בצד ימין) ובאוסטרליה (נהיגה בצד שמאל) בקרב נהגי משאיות הוכיח כי הנהגים האמריקאים נפגעו מסרטן העור בצד שמאל (הצד החשוף לשמש) לעומת הנהגים האוסטרלים שנפגעו בצד ימין .
    מחכה כבר לשר תחבורה מקצועי שיבחן את הנושא לעומק, כי ב15 שנים האחרונות אף אחד לא בדק מקצועית איך ניתן לשפר את חווית השימוש ברכב ואף לתרום לבטיחות.

  15. תקנה 27ה אושרה ע”י ראש את”ן במשטרה לגבי דיון שנערך ובוטל דוח לנהג שהשמשה האחורית הוכהתה

  16. מה לגבי להשחיר חלק מהחלון שליד הנהג וכן בצד השני?? (שליש בערך) ברמה של 50% בערך

  17. בתקנה רשום במפורש שאסור להכהות את החלונות הקדמיים – כולו או מקצתו – זאת אומרת שגם חלק קטן מהחלון אסור להכהות , ולגבי רמת הכהות אין התייחסות , כהה או בהיר אותו הדין . צריך לדעתי לרענן את התקנות ולאפשר לנוהגים ברכב להתקין ציפוי בהיר גם בשמשות הקדמיות , אבל זה לא נראה שמי שמחליט וממציא חוקים ותקנות מתעניין בשיפור חווית השימוש ברכב .

  18. שלום כפיר,
    על פי החוק אסור להשחיר את השמשה הקדמית ואת השמשות ליד המושבים הקדמיים, כולל “בין בהתזה, בין בהדבקה ובין בכל דרך אחרת” – תקנה 356 (ד) לתקנות התעבורה.
    עם חלונות הצד האחוריים אין בעיה חוקית, ניתן לכסות אותם או להשחיר אותם.
    נשאלת השאלה האם הצמדת וילון לחלונות הצד הקדמיים היא חוקית, או שהיא נחשבת ‘השחרה’ של השמשות “בכל דרך אחרת”. למיטב ידיעתי, השאלה הזו טרם עמדה במבחן בית המשפט.
    לדעתי, הוילונות המוצגים בסרטון, אלה שמוצמדים לשמשות הצד הקדמיות אינם חוקיים כי הם מגבילים את שדה הראיה של הנהג ומהווים השחרה של השמשה ‘בכל דרך אחרת’. החלונות הקדמיים צריכים להיות נקיים מכל דבר המפריע לנהג להסתכל דרכם, זה כולל גם וילונות ניידים או קבועים.
    ברור לי שהיצרנים והמתקינים של הוילונות האלה טוענים שזה פתרון חוקי, אבל אני לא הייתי מתקין אותם ברכב. היצרנים לא הציגו חוות דעת שמכשירה את המוצר שלהם או אישור כלשהו ממשרד התחבורה או המשטרה שהדבר חוקי.

    תשובה מטעם עו”ד דרור כהנוביץ’

  19. אם שוטר נתן לי דוח וכתב בו שעברתי על תקנה 306 בגלל חלונות כהים. יש לי מה לעשות בנידון?

  20. אם קיבלתי קנס על חלונות כהים על בסיס תקנה 306. מה המשמעות? עילה לביטול?

  21. קיבלתי היום דוח 250 על חלונות כהים ויצאתי בזול
    השוטר אמר שמאחורה החלונות מוכהים זה בסדר ותקין

  22. הנל לא מבין כלום בחוק ולכן מומלץ לכם להתיעץ עם עורך דין אחר

    בתאריך 27/09/05 פורסם עדכון לתקנה זאת כפי שיפורט להלן

    תקנה 356 (ד) המעודכנת

    “לא ירשם רכב או יחודש רשיונו של רכב שהשמשה הקדמית והאחורית והשמשות שליד המושבים הקדמיים בו, כולן או מקצתן צופו בחומר ציפוי בין בהתזה, בין בהדבקה ובין בכל דרך אחרת”.

    כלומר, הדבקת ציפוי בשמשות הצדדיות האחרויות מותרת!

    בנוסף לתקנה זו קיימת תקנה 27 ה’ המאפשרת שימוש ברכב אשר הותקן בו בשמשה האחורית ציפוי חלונות כהה

    ​​

    1. תקנה 27 (ה’) קובעת כי על אף האמור בתקנה 27 (ד’) (האוסרת נהיגה ברכב שבו הוגבלה יכולתו של הנהג לראות את הדרך והתנועה בה מן השמשה הקדמית, או מהשמשה האחורית, או מהשמשות שליד המושבים הקדמיים). שמותר לנהוג ברכב שבו קיימת הגבלת ראות מן השמשה האחורית אם מותקנות ברכב מראות תשקיף (מראות חיצוניות מימין ומשמאל לרכב).

    2. שמאחר וקיימות שתי תקנות הנוגעות לנושא,כאשר אחת מתירה הגבלת ראות מן השמשה האחורית והשנייה אוסרת על כך,הוחלט לקבל את הפרשנות המקלה ולא לבצע אכיפה לגבי הדבקת חומר ציפוי על החלון האחורי במידה ויש 2 מראות צד.

  23. היי..ראשית החכמתי מהתשובות והשאלות כאחד….האם חצי רשת שמודבקת עם גומי רק בחצי חלון ושאיינה מכסה את הראייה ממראת הבטיחות היא עבירה….ברכב שאני נוהג מרצדס מיאבאך יש מצלמות קדימה אחורה והצדדים בכל עת כך שהשליטה על הנהיגה בטוחה….תאכלס רשת עם גומי עגול שמדביקים שיש שמש חזקה…..תקין???

  24. על פי תקנות התעבורה, צריך שלנהג יהיה שדה ראיה מקסימלי לפנים ולצדדים.
    אני לא מכיר את הרשת הספציפית הזו, אבל אם היא מפריעה לשדה הראיה, זה לא חוקי. אם אין הפרעה לשדה הראיה זה חוקי.

    תשובה מפי עו”ד דרור כהנוביץ’

  25. שלום לכולם
    כבר שנה וחצי שיש לי ציפוי קידמי לרכב ברמה של 70 אחוז ולא עצרו אותי (למרות שאופנועים משטרתיים חלפו על פני והביטו בי לראות האם אני מתעסק בנייד וכד’)
    אני מודע לכך שזה לא כזה חוקי אבל אם לא מגזימים מידי באחוז הציפוי, לרוב מתחשבים.

    שלשום היה באשדוד “מבצע אכיפה מוגבר”.. ונהג שנהג ברכב שלי קיבל דוח 500 שח.

    מסקנה שלי. לקחת בקלילות, לומר תודה שהלך על דוח ולא על משהו יותר כואב. ולזכור שיש אנשים שהיו רוצים להחליף אותך עם הדוח הזה.. (למשל כאלה עם שלילות ארוכות וכד’)

  26. שלום לכולם
    ברכב שלי כל השמשות כהות פרט לשמשה הקדמית , הרכב הוא טויוטה קורולה שעלה על הכביש בשנת 2017 בשנה זו כפי שידוע לי היתה חבילת איבזור מורחבת למספר מצומצם של רכבי קורולה לכבוד יובל 50שנה לטויוטה קורולה .
    אני יד 2 ולא בטוח אם הרכב יצא עם החלונות הקדמיים כהים מהיצרן ואין לי אישור רשמי מחברת טויוטה על החלונות הכהים .
    1. היכן ניתן לבדוק אם החלונות הכהים יצאו מהיצרן?
    2. היכן ניתן להוציא אישור רשמי על החלונות הכהים ?
    3.במידה ויש למישהו טויוטה קורולה דגם S עם ארבעת החלונות ההייתי שמח לשמוע אם יש לו אישור כזה על החלונות.

  27. תשובה למשה:

    1. לא סביר שרכב נמכר מהיבואן עם הכהייה של חלונות הצד הקדמיים. יכול להיות שבעל הרכב הקודם הדביק פילם שמכהה את החלונות. בכל מוסך או מקום שמתעסק עם חלונות כהים יוכלו להסתכל על החלונות ולהגיד לך אם יש הכהייה או אין.
    2. אין אישור רשמי על חלונות כהים והיבואן לא ינפיק לך כזה אישור. הרכב לא עובר מבחן רישוי עם חלונות כהים קדמיים וצפוי להיות מורד מהכביש במקרה ששוטר עוצר אותך.

    תשובה בשם עורך דין דרור כהנוביץ’

  28. יש דרך כל שהיא לבטל קנס על חלונות כהים לפנים???
    עברתי איתם טסט לא נאמר דבר

  29. הדרך להימנע מדוח כזה הוא להוריד את ההדבקה מהחלונות הקדמיים ולנסוע כחוק.
    העובדה שהרכב עבר טסט, כי כנראה לא שמו לב בטסט לעובדה שיש הדבקה של שקף על החלונות הקדמיים לא תביא לביטול הדוח.

    תגובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

  30. במדינת ישראל נגרם עוול גדול מאוד לנהג הישראלי.
    רוב מדינות העולם הנאור ביניהם גרמניה ,קנדה ,רוב ארה”ב השכילו להבין שהציפויים על החלונות הקדמיים מונעים קרינת uv מהנהג ,לכן במדינות אלו מעודדים את הנושא…פשוט מונעים מהנהגים קרינה מיותרת
    הבינו שאותם נהגים מגיעים לבתי חולים
    על מנת לרפא מהסרטן שיכלו למנוע.
    במדינתנו מוכת הקרינה והשמש
    המדינה נלחמת באזרח שרוצה סה”כ
    להימנע מקרינה מיותרת,ישנם דרגות כהות עד 0 גוון שמסננות עדיין 99%uv
    אני בעצמי ערערתי לגבי דוח שקיבלתי
    ומחכה לתאריך למשפט.
    אשמח להיענות בנושא אם לעוד אנשים
    זה מפריעה כמוני.
    חיים מימון 0523690012

  31. חלם זה כאן ,מדינה לוהטת ,קרינה בשפע
    והחוק עוסק בשטויות, בזמן שרוב העולם הנאור השכיל להבין שהדרך היעילה ביותר לחסום את הקרינה בנהיגה זה ע”י פילם שקופים בחלונות הקדמיים

  32. לא ברור לי הסיפור הזה, אם יש תקנה שמתירה לנסוע עם שמשה אחורית כהה במידה ויש לרכב ראי ימין, [למי אין ראי ימין ברכב?].
    ושוטר לא יכול לתת דו”ח, מדוע הרכב לא עובר טסט במכון רישוי?

  33. מדובר בשתי תקנות שונות שמתייחסות למקרים שונים:

    תקנה 361(2) קובעת:
    “ברכב ששדה הראייה לאחור בו דרך המראה הפנימית מוסתר, יותקנו שתי מראות תשקיף משני צדיו…”
    כאן מדובר ברכב בו יש בעיה בשדה הראיה לאחור עקב התקנת ארגז סגור בטנדר, או נשיאת מטען בתוך הרכב שמסתיר את החלון האחורי. המחוקק קבע כאן שחייבים מראה ימנית בנוסף למראת התשקיף המרכזית והמראה השמאלית. התקנה הזו פחות רלוונטית היום, כי החוק קוב שכל רכב חדש חייב שתי מראות משני הצדדים.

    תקנה 356(ד) קובעת שאין להכהות או לצפות את השמשה האחורית של הרכב. כאן לא מדובר על מטען או על שדה ראיה לקוי. כאן מדובר על הדבקה או הכהיה של השמשה האחורית.

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

  34. קראתי את כול שרשרת ההתכתבות ולא הצלחתי להבין דבר פשוט.
    אתם אומרים שאסור להכהות שמשה אחורית של הגכב, איך זה הגיוני שכבר שני רכבים שרכשתי היום ובעבר חדשים לגמרי הגיעו מהיבואן ישירות עם חלון אחורי כהה.
    האם זה מותר..?
    אם כן למה זה כן ושעושים לבד לא?

  35. אכן, יש כלי רכב שיובאו במקור עם שמשה אחורית כהה ונרשמו כך בישראל ולכן זה חוקי.
    מבחינת תקנות התעבורה אסור להכהות שמשה אחורית בהדבקה או בכל דרך אחרת.
    יש פה התנגשות, מסכים איתך, אבל זה המצב המשפטי.

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

  36. שאלה :
    עצרה אותי שוטרת ורשמה לי דוח שבו רשום עפ תקנה 27 ולא 356ד.
    הדוח הינו קנס של 250 שח.
    לא קראה לבוחן תנועה עמ לבדוק את השחרת החלון ליד הנהג.
    בקשתי ביטול הדוח מ2 סיבות אלו: עברת על תקנה 27 וכן לא קראה לבוחן.

  37. לשוטר יש שיקול דעת כיצד לנהוג במקרה של שמשות כהות – או לקרוא לבוחן או לתת דוח או לעשות את שניהם.
    לא חייבים לקרוא לבוחן. הבוחן לא מכריע האם מדובר בשמשות כהות. מספיק שהשוטרת כתבה שהבחינה בשמשות כהות.
    בוחן יכול לתת הוראה על הורדה מהכביש עד לתיקון הליקויים. השוטרת לא מוסמכת לתת הורדה מהכביש.
    במקרה הזה, השוטרת בחרה לתת לך דוח לפי תקנה 27(ב), המדברת על שימוש ברכב שמבנהו או ציודו לא תואם את הוראות פקודת התעבורה או התקנות.
    על פניו, היא לא חרגה מסמכותה.
    ממליץ להסיר את השמשות הכהות מהחלונות הקדמיים. חבל על הקנסות ועל הסכנה של הורדה מהכביש.

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

  38. היי
    שורה תחתונה איפה אפשר לדעת האם הרכב הגיע מושחר (בחלון האחורי) או לא, רשום איפה שהוא…

  39. שלום,
    ברשותי שברולט מליבו מודל 2009. הרכב אצלי כמעט 9 שנים ולא היה לי מושג שהצלונות הקדמיים כהים יותר.
    היום קיבלתי דוח של 500 שח בגלל החלונות
    הרכב עובר כל שנה טסט בלי בעייה ולא ציינו זאת בפניי.
    ההכהיה לא נראית כמו ציפוי אלא built in
    מה ניתן לעשות? האם עליי להחליף את החלונות?

  40. לפי מה שאת כותבת, קנית את הרכב כרכב משומש.
    ככל הנראה הבעלים הקודם עשה ציפוי או הכהייה של החלונות.
    העובדה שהרכב עבר טסט לא אומרת בהכרח שהחלונות תקינים מבחינה חוקית, כי לא בודקים כל דבר בטסט.
    הייתי מתחיל מללכת למקום שעושה ציפויים לחלונות לרכב, שיבדקו אם יש על החלונות ציפוי.
    אם לא מדובר בציפוי, ועשו השחמה של החלונות בתנור, זה הליך שלא ניתן לחזור אחורה ממנו וצריך להחליף את החלונות.

    תשובה בשם עורך הדין דרור כהנוביץ’

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × two =