יגואר חוגגת 90 עם מהדורה מיוחדת ליגואר F PACE

 

יגואר F-PACE במהדורה מיוחדת

 

יגואר חוגגת 90 שנה, כשהיא מתקרבת לעתיד שכולו חשמל (מ-2025), עם מהדורה מיוחדת לרכב הפנאי שטח F-PACE. מהדורת ה-90 מבוססת על גרסת ה-R-Dynamic, עם תגים ייחודיים להנצחת דגם ה-F-PACE בסוף דרכו

 

F-PACE היה רכב השטח הראשון אי פעם של יגואר, אחד הדגמים הפופולריים שלה, עם 328,000 דוגמאות שנבנו במתקן הייצור שלה בסוליהול.

מהדורת יום השנה ה-90 (זמינה בכל הדגמים למעט SVR), מסמן את הדגם הסופי של הF-PACE, כולל תגים עדינים, עם רמזים חיצוניים R-Dynamic ואפשרויות מבחר כולל חישוקי סגסוגת שעברו יהלום, זכוכית פרטית, גג פנורמי ותלת מימד טכנולוגיית מצלמות סראונד. בפנים, מושבי ספורט תומכים עם תפרים ניגודיים, כיסוי ראש בצבע הובנה ודיפון פנים מאלומיניום מספקים סביבה יוקרתית.

לקוחות יכולים לבחור מתוך מפרטי S, SE ו-HSE מבחר מנועים – כולל היבריד מתון וPlug-in Electric Hybrid. האחרון מציע עד 40 מייל (65 ק”מ) (WLTP) של טווח נסיעה חשמלי בלבד ויכולת טעינת DC מהירה כדי למלא את הסוללה מ-0-80% תוך 30 דקות בלבד.

ל-F-PACE SVR יש ביצועים חזקים במיוחד, המונעים על ידי מנוע ה-V8 המוגדש בנפח 5.0 ליטר. מהדורת SVR 575, עם הגדלת ההספק שלו ל-575PS, הופכת אותו ל-F-PACE החזק ביותר אי פעם, המספק שילוב ייחודי של ביצועים וריגוש. עם מומנט של 700Nm, הוא יכול להאיץ מ-0-60 קמ”ש תוך 3.8 שניות בלבד (0-100 קמ”ש ב-4.0 שניות).

מהדורת SVR 575 נהנית ממרכב SVR ייחודי עם פגוש קדמי מותאם לביצועים, חבילה חיצונית שחורה. ה-SVR 575 Edition כולל גם חישוקי סגסוגת בגודל 22 אינץ’ עם גימור Diamond Turned וניגודיות אפור סאטן טכני. בפנים, מושבי ביצועים מעור זמש ווינדזור – מחוממים ומקוררים עם כוונון חשמלי של 14 מצבים ומיתוג SVR מעטר את גלגל ההגה.

Rawdon Glover, מנכ”ל יגואר: “F-PACE נתנה ללקוחות חדשים מבחר אפשרויות, החל מה-Plug-in Electric Hybrid ועד ל-F-PACE SVR בעל הביצועים החזקים. עם האיכות הטבועה והמנהיגות העיצובית שלו, הוא שימח את לקוחותינו ברחבי העולם. בזמן שאנו מתכוננים לעתיד שכולו חשמל, מהדורת יום השנה ה-90 היא מחווה הולמת לתשעה עשורים של עיצוב, ביצועים וחדשנות פורצי דרך”.

 

90 שנה ליגואר

 

 

90 שנה ליגואר

מאחורי מהדורת יום השנה ה-90 של F-PACE עומד סיפור המשתרע על פני תשעה עשורים (1935 עד 2025) של מנהיגות בתחום הרכב ותופס מקום בולט במורשת של יגואר כ-SUV הראשון שלה, בין שושלת יוצאת דופן של כלי רכב וחידושים. הרוח החלוצית של יגואר החלה בשנות ה-30, והואצה בשנות ה-40 עם פיתוח מנוע ה-XK שיישאר בייצור למשך 40 שנה ויהווה את עמוד השדרה להצלחה בספורט המוטורי.

 

היסטוריה מוטורית

 

מכונית הספורט הראשונה של יגואר הייתה רודסטר דו-מושבית עם עידון ונוחות ללא תחרות. 240 המכוניות הראשונות השתמשו במרכב אלומיניום בעבודת יד והציגו את המנוע החדש לגמרי של החברה, 160 כ”ס ו- 3.4 ליטר. המהירות המרבית של ה-XK120 הגיעה ל- 120 קמ”ש והפכה אותו למכונית הייצור המהירה בעולם. יגואר הריצה את המכונית על כביש מהיר סגור ב-Jabbeke, בלגיה והשיגה 126 קמ”ש. ניצחונות בראלי האלפיני של 1951 ו-1952 היו בין ההצלחות בספורט המוטורי של ה-XK120.

בשנת 1951, ה-C-type עם המסגרת המשולשת הרב-צינורית המפחיתה את המשקל שלו, הפכה יגואר לראשונה שזכתה ב-24 השעות של לה-מאן, בניסיון הראשון שלה. בעקבות הניצחון הזה, מהנדסי יגואר פיתחו טכנולוגיית בלמי דיסק חלוצית בשיתוף עם דנלופ. בריימס בשנת 1952, ה-C-type הפך לרכב הראשון עם בלמי דיסק שזכה במרוץ בינלאומי.

אחד מכלי הרכב האייקוניים בעולם, יגואר E-type נחשף בשנת 1961 – מציב סטנדרטים חדשים בעיצוב וביצועי רכב. יותר מ-70,000 נבנו במשך 14 שנים. העיצוב האייקוני, שהוצע כרודסטר דו-מושבי או קופה עם ראש קבוע, היה תוצאה של אובססיה לאווירודינמיקה. עם מנוע גרסת 265 כ”ס 3.8 ליטר, משולש קרבורטור של מנוע ה-XK, הוא היה מסוגל להאיץ מ0-60 קמ”ש ב-6.9 שניות.

בשנת 1966 הפכה E-type ליגואר הראשונה שהשתמשה במנוע V12 החדש שכולו אלומיניום בנפח 5.3 ליטר, שהפיק 272 כ”ס ללא מאמץ והציב אמות מידה חדשות לחלקות ועידון.

יגואר נוספת שזכתה בתואר הרכב המהיר בעולם היא ה-XJ220. דגם ה-XJ220, שנכנס לייצור בשנת 1992, נבנה באמצעות אלומיניום מתקדם, המביא גם חוזק עצום וגם משקל קל, של 1,470 ק”ג בלבד. עם מהירות מרבית במבחן של 213 קמ”ש ב-1991, היא נותרה המכונית המהירה ביותר אי פעם בייצור יגואר.

מנוע ה-V8 המוכר בנפח 5.0 ליטר הושק בשנת 2009, והחליף את יגואר V8 בנפח 4.2 ליטר המצליח ביותר. כמו קודמו, מנוע ה-Quad-cam, בעל 32 שסתומים מלא מאלומיניום, הוצע במקור בגרסאות שאיבה טבעית ומוגדשים – במספר רכבי יגואר – והציע יותר כוח, יותר מומנט ועידון רב יותר. מנוע זה מופיע ב-F-TYPE מאז 2012 וב-F-PACE SVR מאז 2018.

ההנדסה המתקדמת נמשכה כאשר יגואר הציגה את אחד מכלי הרכב החשמליים הפרימיום הראשונים בעולם בשנת 2018 ה-I-PACE. באמצעות ארכיטקטורת אלומיניום EV מותאמת אישית, זהו המבנה הקשיח ביותר של יגואר עד כה, עם חלוקת משקל של 50:50 ומנועים תואמים בעיצוב יגואר המספקים 400 כ”ס. מאז ההשקה, ה-I-PACE זכה ליותר מ-90 פרסים, כולל טרבל חסר תקדים בפרסי מכונית השנה העולמית לשנת 2019: זכייה בעיצוב הרכב העולמי של השנה, במכונית ירוקה בעולם ובמכונית השנה בעולם, כמו גם במכונית האירופית. של השנה.

משנת 2025, יגואר תהפוך למותג יוקרה חשמלי לחלוטין.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *