צלילים שהיו פה פעם: יגואר גונזת ונפרדת ממנוע ה-V8 שלה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יגואר F TYPE
יגואר F TYPE קופה R – צלילים אחרונים

 

נפרדים: צלילי המנוע האייקוני של היגואר F-TYPE V8, הוקלטו ויישמרו בספרייה הלאומית של בריטניה – הספרייה העיונית הגדולה בעולם

 

צלילי נהמת המנוע של ה- F-TYPE, שהושמעו בתא סאונד מיוחד במרכז ההנדסה גאידון, יישמרו בעבור הדורות הבאים, בארכיון הספרייה של הממלכה המאוחדת והספרייה העיונית הגדולה בעולם. לצד צלילים נוספים בעלי משמעות תרבותית כגון הקלטות הרחוב הראשונות של מכוניות.

בעוד היא מתקדמת ל​​קראת עידן ה-modern luxury הכל-חשמלי שלה משנת 2025. יגואר מאפשרת, בשיתוף פעולה יוצא דופן עם הספרייה הלאומית הבריטית, לאנשים ברחבי העולם, ולתמיד- ליהנות מהצלילים של מכונית הספורט האחרונה של יגואר בעלת מנוע בעירה פנימית. ההקלטות – שנעשו מתוך תא הנוסעים ומחוץ למכונית – לוכדות את פסקול ה-V8 המוגדש והבלתי ניתן לחיקוי של מכונית הספורט F-TYPE.

לצורך הקלטה מיוחדת זו נבחר דגם F-TYPE R 75 Coupé, מהדורה מיוחדת שנוצרה לציון שנת הדגם האחרונה של F-TYPE ו-75 שנים של מכוניות ספורט ביגואר. ה-V8 המוגדש בנפח 5.0 ליטר, מפתח הספק של 575 כ”ס ומומנט של 71.3 קג”מ ויכול להאיץ את המכונית מ-0-96 קמ”ש תוך 3.5 שניות בלבד והלאה למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 298 קמ”ש.

ההקלטות בוצעו בחדר אטום לרעש במרכז ההנדסה Gaydon המשמש לפיתוח ובדיקת העידון ואיכות הסאונד של כלי הרכב של יגואר – שבו כוונן רעש הפליטה של​​F-TYPE במקור, והוקלטו 2 קטעי סאונד בני 30 שניות ו-47 שניות. המאזינים יוכלו לשמוע את העלאות ההילוכים וההורדות החדות דרך תיבת הילוכים Quickshift עם 8 הילוכים, ואת סימני ההיכר הייחודיים, קולות הנפץ היוצאים מצינורות הפליטה המרובעים של הרכב, שהם מרכיב מרכזי באופי של F-TYPE.

 

יגואר F TYPE קופה R – צלילים

 

 

צ’ארלס ריצ’רדסון, מהנדס סאונד בכיר ביגואר: “ה-V8 המוגדש של ה-F-TYPE משמיע צליל ייחודי בגלל עבודת האופטימיזציה הקפדנית שביצענו על כל מערכת ההנעה, יותר מכל על מערכות היניקה והפליטה, יותר מ-85 ניסיונות לפני שהשקנו את המכונית לראשונה, ומאז התפתחה ברציפות. השיא של העבודה הזו, הצלילים שאתה חווה בנהיגה ב-F-TYPE R 75 הוא משהו שאנחנו רוצים שיהיה זמין לדורות הבאים. שמירת הקלטת פס הקול בספרייה הבריטית מאפשר לנו לעשות את זה, וזה משהו שאנחנו מאוד גאים בו”.

שריל טיפ, האוצרת של הספרייה הבריטית לחי בר וצלילים סביבתיים, ציינה: “אנו שמחים להיות מסוגלים לשמר הקלטות של מנוע F-TYPE V8 עבור חובבי ומאזינים של יגואר ברחבי העולם. כשהייצור של המנוע הזה מגיע בקרוב לסיומו, הרעש הייחודי הזה תופס את מקומו בארכיון של המדינה לצד צלילים אחרים שכבר לא ניתן לשמוע היום”.

 

 




follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × five =