יגואר F TYPE קופה (מנוע 2.0 ל’ 300 כ”ס) – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
יגואר F TYPE קופה סקירה
יגואר F TYPE קופה (מנוע 2.0 ל’ 300 כ”ס) – סקירה

 

אמצע שבוע, יום לפני כניסת יום הזיכרון, אני מקבלת את היגואר F TYPE קופה, למבחן דרכים קצר, מדי, ל24 שעות, מה אצליח להוציא מהרכב הזה בזמן הקצר. לא הרבה. היו תכנונים לעשות נסיעה ארוכה דרומה, אולי לפגוש כבישים מעניינים, ולנצל את הישבן השמח שיש לרכב המשובב נפש הזה, בעל הנעה אחורית כמובן. אבל לא יצא. אצטרך למצוא עניין בכבישים במרכז הארץ.

כמה פוטנציאל יש ליגואר F TYPE, כולו בנוי לעשיית כיף, מהצמיגים הרחבים והאוחזים, עד השלדה, מערכת ההנעה, ההיגוי, הכל בו בנוי לנסיעה ספורטיבית. מינימום מסלול. אבל זה לא אומר שרק חולי הגה, או “חולי גזים” הם קהל היעד של היגואר F TYPE קופה, כי זו יכולה להיות גם אופציה מוטורית, ספורטיבית ליום יום. כן. ממש כך.

 

יגואר ספורט
יגואר אף טייפ שתי דלתות

 

למי?

ליחידים או זוגות, צעירים, וצעירים מינוס (בני 40-50), אחרי הכל זה רכב של חצי מיליון שקלים, אז צריך זמן לחסוך את הסכום הזה. ואחרי גיל חמישים, לא הייתי ממליצה, כי גב הוא משאב יקר, ויש לשמור עליו. מלבד מתלים מעט קשיחים, (ציפיתי לאפס נוחות, והופתעתי מאד לטובה), גם הכניסות ויציאות מהרכב לא יכולות להיות אידיאליות ברכב ספורטיבי נמוך. אז נסגור על בני שלושים עד חמישים? 

העיצוב של הרכב הוא אחד היפים. רכב הקופה שתי דלתות הזה, מעוצב בצורה נמרית ואגרסיבית, והישבן… בכלל, שלמות. פשוט לעמוד ולבהות בו – מאחור, פנסים צרים וחייתיים הנמשכים מהמרכז לצדדים, ספויילר “רע” ומבטיח, שמוסיף לרכב נופך ספורטיבי, כזה שמשתגר ביציאה מהמקום. ולמטה פתח אגזוז מלבני וגדול במרכז.

המראה החייתי הזה מבלבל מעט, זה נראה כמו רכב של מנוע חמישה, או שלושה ליטרים לכל הפחות, עתיר כוחות סוס, עם שישה או שמונה צילינדרים. ואז אני בוחנת את הנתונים ומגלה שהמנוע שמניע את הרכב המושלם למראה הזה, הוא בנפח שני ליטר טורבו “צנועים”, עם ארבעה צילינדרים, הספק של 300 כ”ס, ומומנט מכובד של 40 קג”מ, מ-1,500 סל”ד.

תנו לי להרגיע אתכם, נכון שאין צלילים עמוקים עסיסיים שבוקעים מהמנוע, ונכון שזו לא אותה תחושה כמו מנוע אטמוספרי גדול מגרגר (ומזהם…), אבל לא חסר לרכב הזה כלל וכלל כוח. יש לו האצה בריאה של 5.7 שניות מהמקום למאה קמ”ש, יש לו שלדה ספורטיבית וכיפית, יש לו היגוי מעולה, קשה במידה, שמרגיש טוב, ונותן ביטחון קצת להשתולל, ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית שעובדת טוב וחלק. והישבן של ה-F TYPE, רק מחכה לצאת לריקודים.

 

יגואר F TYPE 2021
חישוקי 20 אינץ’. יגואר F TYPE

 

יגואר F TYPE נסיעת מבחן
החלק הכי יפה

יגואר F TYPE מנוע

 

כאמור, הרכב הזה בעל מראה מצודד מטמבון לטמבון, אבל בתוך הרכב, תא הנהג (אין תא נוסעים, כן?), פחות מרשים, ואפילו הייתי אומרת בזהירות – מעט מיושן. אבל ממש קצת, באופן כזה שיש בזה מעט קסם. היגואר F TYPE זהו עוד רכב ספורטיבי מוצלח וכיפי שכנראה יעלם מהעולם בקרוב, ואם לא יעלם, יקבל מערכת הנעה היברידית נטענת במקרה הטוב, ובטח יכיל תא נהג של מנותק של חללית.

אז כן, יש קסם בתא נוסעים בניחוחות שנות האלפיים המוקדמות, כי עוד מעט גם את זה לא יהיה. נשארה נשמה ברכב הזה, וכדאי ליהנות ממנה עוד קצת.

לצד מוט ההילוכים שני מתגים חשובים: מתג אחד שמגביר את צלילי המנוע, מגביר, לא מזייף, והשני – מתג מצבי נהיגה. את שניהם הדלקתי ברגע שהתיישבתי, לשמוע את הרכב טוב יותר וליהנות מהתנהגות ספורטיבית. מומלץ בחום לא לחכות יותר מדי ולעבור ישר למצב ספורט. לצד המתגים שהזכרתי, שני מתגים נוספים: כפתור “אוטו הולד”, שעוצר את הרכב בעצירות ברמזור, ומשחרר את הבלם עם היציאה מהמקום, וכפתור הסטארט אנד סטופ, שהפעולה שלו לא הציקה לי יותר מדי, ועדיין לא הסתמכתי על המערכת הזו שתחסוך לי בדלק או משהו (צריכת דלק של 13.1 ליטר למאה קילומטר בנהיגה לוחצת).

 

יגואר F TYPE תא נהג

 

 

במעלה הקונסולה, אהבתי מאד את כפתורי החוגה הגדולים והעגולים, שלושה במספר, ששולטים במערכת בקרת האקלים. בעת הדלקת בקרת האקלים בוקעים מתוך הקונסולה שני פתחי אוורור גדולים, שמצננים יפה את תא הנהג.

מערכת המולטימדיה… מה אומר, יגואר לנדרובר כבר התקדמו למערכות כל כך מרשימות ומתקדמות טכנולוגית, בכל הדגמים החדשים שלהם, כבר מ-2018, אם אינני טועה, אז את המערכת הזו אסכם במשפט – היא שימושית, מובנת מספיק, ו… תודה לאל על מערכות המולטימדיה המטריפות החדשות של היצרן הזה.

לוח השעונים נאה, ובאותה רוח כמו יתר הפיצ’רים בתא הנהג, פחות מתקדם. הדגם הזה לא חדש, ולכן אין מה לחפש את המערכות החדשות של יגואר לנדרובר בו. לנהג והנוסע לצידו, מושבים נאים ונוחים ותומכים, והמראה הכללי – ייחודי למותג.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האם הרכב הזה מתאים ליום יום? בואו ונבדוק קצת מהשימושיות ברכב:

צורת הקופה שתי דלתות תספיק כאמור לזוג או יחיד.
בתא המטען, הקטן ועמוק למדי בנפח 310 ליטר, שנפתח חשמלית!, יש גלגל ספייר, שיכול לעזור לכם במקרה של פנצ’ר, אבל גם ערכת ניפוח יכולה להספיק, אז תשקלו להוציא את הגלגל, וכך תוכלו “ליהנות” ממעט נפח טעינה בתא הזה.

 

יגואר F TYPE מולטימדיה
מסך מולטימדיה במגע

 

יגואר F TYPE סקירה חוות דעת ביקורת
תא אלסטי לשים מיטלטלין. במקרה שלי תיק קטן

 

יגואר F TYPE
יגואר F TYPE תאי אחסון

 

יגואר F TYPE צמיגים
אם אתם צריכים תא מטען, תוותרו על גלגל הספייר

 

יגואר אף טייפ
כיוון חשמלי למושבים. יגואר F TYPE

 

מה לגבי תאי אחסון בתוך הרכב?

יש תא נחמד ואלגנטי לשתי כוסות, ומתחת למשענת היד, עוד תא, לא גדול, עם מקום לארנק ומפתחות, ובו גם מספר שקעי טעינה. יש תא כפפות בגודל סטנדרטי (אז חשבו לעצמכם מה תרצו להכניס בו, כי אין עוד מקום אחסון), ורשת קטנה ומרובעת בין שני המושבים, להחזיק עוד מטלטלין. אני דחפתי שם את התיק הקטן שלי, איתו אני מסתובבת ביום יום.

זהו, בגדול.

 

 

 

 

 

 

ב-24 שעות שלי עם האף טייפ, הסתובבתי איתו 60% בתוך העיר, בסידורים – מפה לשם, משם לפה. הוא לא הגביל אותי גם ביציאה לקניות – מה שלא נכנס בתא המטען, נכנס במושב הנוסע שלידי. ומסידור לסידור, ממקום למקום ירד לי האסימון – היגואר F TYPE יכול להיות הדיילי שלכם, הרכב שלכם ליום יום. לא קרוסאובר, ולא SUV ענק, פשוט מכונית ספורט מרהיבה, מהירה וכיפית בחצי מיליון שקל, שתעשה את העבודה לא פחות טוב, ליחיד או זוג.

 

יגואר F TYPE המלצה?

יגואר F TYPE מחיר

רכב ספורט מומלץ

 

האם הרכב הזה נוח ליום יום? לי הוא היה נוח במידה רבה, המתלים מצליחים לשכך היטב את כבישי העיר וגוש דן בגדול. המנוע פולט צלילים “נאים”. כיף לתת קצת גז, מדי פעם ליהנות ממצב שיוט, קצת חיפושי חניה, בקטנה. ובגדול, ליהנות מהרבה מוזיקה טובה (רמקולים של מרידיאן), הרבה שמש מהסאנרוף, ותחושה מדהימה שאופפת את הנהג/ת בתוך הרכב. תחושה של מיליון דולר.

 

מחיר – 575,000 ש”ח.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 + nineteen =