יונדאי i20 החדשה 2021 (1.0 ל’ Supreme) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
יונדאי i20 החדשה 2021
יונדאי i20 החדשה 2021 (1.0 ל’ Supreme) – מבחן דרכים

 

לפני שאני יושבת לכתוב מבחן דרכים, אני נותנת קצת לדברים לשקוע בראש, אני מנסה לבנות בראש את הסיפור של רכב המבחן, מי הוא, מה הוא, את מי הוא בא לשרת?, איך אני מתרגמת אותו, מפרשת אותו מעיניים של כתבת רכב, שישבה במאות מכוניות, ולמדה לזהות חלקים, מכלולים, רגישה לפעולתן של תיבות הילוכים ולעבודה של מנועים כאלה ואחרים. ומצד שני, איך לא לפספס את מה שהלקוחות רוצים, הנהגים, הנהגות, הישראלים שנכנסים לאולם תצוגה ורוצים לרכוש לעצמם מכונית. מה הם רואים ומרגישים, ואיך אני יכולה עדיין לתרום להם במשהו, עם כל הרגישות הזו לרכבי המבחן.

יונדאי i20 זו דילמה קלאסית. ויונדאי i20 החדשה, הצליחה להכניס אותי ממש ללופ. אני יודעת מה אני רואה בדור החדש של ה-i20, מטכנולוגיות חדשות, ולוח מחוונים דיגיטלי (שמגיע בשתי רמות האבזור הגבוהות בלבד), והמון מערכות בטיחות מתקדמות… עיצוב חדש, באמת יפה ומרענן, ומרווח פנים טוב, ועל הכל אפרט בהמשך, ואז אני יושבת ברכב, ולוחצת על כפתור ההתנעה, מכניסה להילוך, ומרגישה את כל הדברים “הקטנים” הפחות טובים, את הביצועים של הרכב, שלא מעניינים אף אחד, אף נהג מהשורה, והביצועים, איך נגיד, לא מספיק טובים מול המתחרות.

 

יונדאי i20 2021
מודרנית ומעוצבת. יונדאי i20 החדשה

 

יונדאי מייצרת מכוניות טובות, אחת אחת, באמת, חוץ מהקטנות שלה… לדעתי, ולתחושתי, הi10 ובעיקר היונדאי i20 החדשה קצת משתרכות מאחור מבחינת הביצועים. נכון שמנוע הליטר של ה-i20, עם הספק של 100 כ”ס, מומנט מירבי של 17.5 קג”מ כבר ב-1,500 סל”ד, הוא מנוע זריז, שמייצר מומנט מיידי, ולא מעט כוח כשצריך, מתי שצריך. אבל המשולש הקדוש (מן משחק מילים שכזה…), ההגה-תיבה-מתלים, השלושה האלו לא מספיק טובים או מתקדמים, לדעתי.

ההיגוי של היונדאי i20 קל ומנותק למדי, אולי המחשבה הייתה לייצר היגוי מספיק טוב לעיר, ולתמרונים, או חניות, אבל משהו התפספס שם… ואחרי הכל, נכון שזה רכב קומפקטי לעיר, אבל הוא יראה את סביבת גוש דן, והוא יראה כבישים בינעירוניים, מהירים יותר, ואנשים כן יסעו איתו במהירות גבוהה. מה קורה אז?

אמרנו רכב לעיר, רכב עירוני, איך המתלים הקשיחים האלה מתאימים למעבר על באמפים, סדקים, שברים, חלקים בבנייה, או סתם כבישים לא מפסיק טובים? היונדאי i20 לא הייתה מספיק נוחה ליום יום. ואולי הייתי בסביבה מאותגרת אספלט, ואולי, אלה פשוט הכבישים שלנו.

 

יונדאי i20 2021 סקירה חוות דעת
מנוע ליטר זריז, צריכת דלק ממוצעת של 8.5 קילומטר לליטר

 

תיבת ההילוכים, DCT כפולת מצמדים. עוד רגישות גדולה אצלי, לא התיבה המועדפת עלי. הרוב, לא יבין על מה אני מדברת. פעילות תיבת ההילוכים יכולה להתפרש אצל נהגים ונהגות מהשורה כרכב זריז ששועט קדימה, וזהו. אני מרגישה את ההעדר בלימות המנוע, את העדר תחושת ההילוכים. אין מה להתווכח על תחושות והעדפות, ומכיוון שמתפקידי להיות קטנונית בדברים “הפעוטים” הללו, אז אני אומרת אותם, על אף, ששוב, אין לי ספק, שכלמוביל, יבואנית יונדאי תמכור את היונדאי i20 החדשה בלי בעיה – כמו לחמניות חמות, כמו את כל דגמי יונדאי, והיא הרוויחה את זה ביושר – אנשים רוצים מכוניות אמינות, רוצים שירות טוב, רוצים לדעת שיש אבא ואמא לדבר איתם אחרי רכישת הרכב. וזו סיבה טובה מאד.

קו העיצוב החדש של היונדאי i20 זוכה לפרופורציות יפות יותר, קווים דינאמיים, שיקיים, או איך לומר, היא מזכירה את הסיאט איביזה וסקודה פאביה. המידות של הרכב צמחו בדור החדש, גם לרוחב שגדל ב-30 מ”מ (177.5 ס”מ), הגג הונמך ב-24 מ”מ, ספורטיבי משהו. בסיס הגלגלים הוארך ב-10 מ”מ (258 ס”מ), והאורך הכולל נותר עירוני, קומפקטי ושימושי – 404 ס”מ (5 מ”מ נוספים). ובאמת, בשורה התחתונה, הרכב הזה נראה הרבה יותר טוב בדור החדש, והמידות שלו מידות נדיבות שישרתו אף משפחה קטנה, ומדובר בשני פלוסים ענקיים.

 

יונדאי i20 חוות דעת ביקורת
יונדאי i20 תא נהג
מחכה לממשק מולטימדיה מתקדם יותר
יונדאי i20 לוח שעונים
לוח שעונים דיגיטאלי ברמות האבזור הגבוהות
יונדאי i20 תיבת הילוכים
תיבת הילוכים DCT כפולת מצמדים

יונדאי i20 2020

 

אחד הדברים שבלטו עם כניסתי לתא הנהג, הוא לוח השעונים – לוח מחוונים דיגיטלי שממש מקפיץ את המראה הכללי בסביבת הנהג, וברור כי מדובר בדור חדש, טכנולוגי ומתקדם יותר. לוח המחוונים הביר ונאה למראה, בגודל 10.25 אינץ’, כולל מידע שימושי של כיבוי והדלקת מערכות בטיחות, הגדרות אבזור נוחות, אינפורמציה על צריכת דלק וטווח נסיעה, וקל מאד וברור לתפעול, דרך מתגים על גבי ההגה.

מסך המולטימדיה, מסך מגע צף בגודל 8 אינץ’, נראה טוב, בגלל שסביבו גימור שחור מבריק שמשווה לו מראה גדול יותר, של מסך 12 אינץ’. הממשק של מולטימדיה השתפר והתקדם בשנים האחרונות, אך עדיין, קונצרן כזה גדול ומרשים כמו יונדאי יכול להציג טכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת או מרשימה ממה שיש לנו פה. סביר להניח שאם הביצועים של רכב הסופרמיני היפה ומאובזר הזה היו מספקים, הייתי מבליגה גם על לוח שעונים אנלוגי או מסך מולטימדיה קטן יותר, כי היה לי את מה שחשוב – תחושה טובה על הכביש, אחיזה, הגה נטוע, תיבה חלקה ונעימה שעושה את העבודה.

למערכת המולטימדיה של ה-i20 החדשה קישוריות מלאה לנייד, אפל קאר פליי, ואוטו אנדרואיד, הבנתי שלצעירים ביננו, זה ממש חשוב. בנוסף, בתא הנהג, שקעי USB ו-V12 שימושיים.

יונדאי i20 תא נוסעים
מרווח פנים מספק בתא הנוסעים
מושבי בטיחות יונדאי i20
מקום לנוסע ושני בוסטרים

יונדאי i20 תא מטען

 

יונדאי i20 החדשה מוצעת ב-5 רמות אבזור לבחירה, כאשר רכב המבחן הגיע ברמה אחת לפני הרמה הכי גבוהה – Supreme

 

פירוט רמות אבזור:

למי שהתקציב שלו מוגבל לכ-100,000 ש”ח, יוכל לרכוש את רמת האבזור הבסיסית –Intense הכוללת:

מערכת מולטימדיה, כאמור, עם מסך מגע צף 8′, שליטה על מערכת השמע מגלגל הההגה, 4 רמקולים ו- 2 טוויטרים, בקרת שיוט Cruise Control, כוונון מראות חשמלי, תאורת יום DRL, בורר מצבי נהיגה Drive Mode, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים עור, שמשות כהות Privacy Glass, מפתח שלט מתקפל, וחיישני חניה אחוריים מקוריים, חיישן אורות ומערכת מובילאיי המסייעת במניעת תאונות דרכים.

דגם ה- Prime (104,900 ש”ח) מוסיף את מערכות הבטיחות המתקדמות הבאות:

FCA – בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית. המערכת מסוגלת לזהות ולהתריע על קרבה מסוכנת לרכב ולהולכי רגל ולהפעיל את מערכת הבלימה כדי למנוע התנגשות חזיתית.

LKA – זיהוי גבולות הנתיב וסימני הדרך ומניעה אקטיבית של סטיה מנתיב.

HBA- תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכב הנוסע מלפנים או תנועה הנוסעת ממול ומשנה את גובה אלומת האור אוטומטית כדי למנוע סינוור.

DAW- מערכת סיוע לערנות לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. למערכת פונקציית  LVDA המזהה השתהות של הנהג ברמזורים ומספקת התרעה במידה והרכב מלפנים כבר החל בתנועה.

דגם ה-Prime Plus מוסיף גם גוון שחור בצבע הרכב (106,900 ש”ח)

דגם ה- Prestige כולל בנוסף פנסי איתות במראות, חישוקי סגסוגת 16 אינץ’ חדשים שעוצבו לאחרונה ותא אחסון קדמי עם משענת יד (104,990 ש”ח).

דגם ה-Supreme הדגם הנבחן (109,990 ש”ח) כולל בתוכו פיצ’רים שקשה מאד לרכוש רכב חדש שלא כוללים אותם, כמו קיפול מראות חשמלי אוטומטי, SCC, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת יום DRL-LED, תאורת LED קדמית, תאורת אווירה, SVC- לוח שעונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ’, תאורת עזר בפניה, פנסי ערפל קדמיים, מפתח חכם, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישן גשם ובקרת אקלים דיגיטלית וגלגלי סגסוגת 17 אינץ’ חדשים שעוצבו לאחרונה. כמו כן כולל-

FCA- בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית. המערכת מסוגלת לזהות ולהתריע על קרבה מסוכנת לרכב, הולכי רגל, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת ולהפעיל את מערכת הבלימה כדי למנוע התנגשות חזיתית.

LFA – מערכת לשמירה אקטיבית של הרכב במרכז נתיב הנסיעה באמצעות תיקוני היגוי.

 

יונדאי i20 מפרט
צביעה דו גוונית. שחור ולבן

 

דגם ה-Supreme Plus כולל גם גוון שחור בגג הרכב ואת מערכת הבטיחות: 

BCA – מניעת התנגשות בתנועה בשטחים מתים. רדאר המערכת מנטר תנועה בשטחים מתים ומספק  התרעה ויזואלית במראות הצד. במידה והנהג מתעלם מההתרעה מסוגלת המערכת להפעיל את הבלמים כדי למנוע התנגשות ברכב הנע בנתיב המקביל.

RCCA- מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור; באמצעות חיישני המכ”ם של מערכת לזיהוי רכב ב “שטח מת”, המערכת לא רק מזהירה את הנהג אודות כלי רכב חוצה המתקרב מאחור אלא גם מפעילה את מערכת הבלמים באופן אוטונומי בכדי למנוע התנגשות במכשול.

שתי מערכות בטיחות סופר חשובות שכדאי מאד לכלול ברכב – מה שמביא אתכם לעלות של 113,900 ש”ח

 

יונדאי i20 נסיעת מבחן
אין לי ספק שהיא תימכר היטב. יונדאי i20 החדשה

 

מה לסיכום? אין סיכום חד משמעי, בתוך עמי אני יושבת. יש אנשים שטכנולוגיה חשובה להם – אבזור נוחות ובטיחות, והיונדאי i20 החדשה תספק את זה עבורם. אחרים ירצו רכב מעוצב ויפה לעיר, אחר ירצה רכב אמין, עם יבואן אמין, הרביעי ירצה רכב ששומר על מחירון, ומתאימים לו תנאי הטרייד אין, ואולי אולי החמישי יגיד לעצמו, אני לא סגור על מה שאני מרגיש, בוא נעשה נסיעת מבחן גם למתחרות ונחליט אם הi20 טובה יותר.

לא יודעת למה לקחתי קשה את הרכב הזה, אולי כי הוא באמת דגם חשוב מאד, ללקוחות לפחות, ואז מגיע דור חדש, ואני קצת מרגישה כאילו נשארתי דור.

יונדאי i20 החדשה SUPREME – מחיר 109,990 ש”ח

צריכת דלק: 8.5 ק”מ לליטר
דירוג בטיחות 6-7 מתוך 8
דירוג זיהום: 6-7 מתוך 15

 

follow and like
fb-share-icon0

12 Replies to “יונדאי i20 החדשה 2021 (1.0 ל’ Supreme) – מבחן דרכים”

  1. מה זה ” תיבה רובוטית כפולת מצמד רציפה” ?
    את סגורה על איזה דגם נהגת? אולי סופרים פלוס?
    מה זה ” חישוקים שעוצבו לאחרונה”?
    8.5 קמל? המנוע עבד שעות בסרק? או שמא היית על פול גז כול היום?

  2. ענת, תודה רבה. עשיתי נהיגת מבחן ואני מסקים עם כל מילה. כן יפה, מלא מערכות בטיחות, מאוד מרווח גם במושב האחורי. אך מבחינת הנהיגה אכזבה נוראית: קשה, קופצני, תיבה גרועה ובאמת לא זריז, אלא פשוט קופצני לא נעים לנסיעה.

  3. היבואן מביא לכאן מנוע שלא קיים באירופה. דם מוכרים 120 כס עם מנוע עזר חשמלי לתיגבור. כאן מביאים רק 100 כס והורידו ממנו את התיגבור החשמלי ולכן יש לנו כאן עגלה. באירופה ואסיה הדגם המאובזר מגיע עם דשבורד בשחור עם שילוב גוון בהיר וזה משפר את האווירה ברכב שאצלנו היא קודרת. בקיצור לא שווה קניה למרות העיתוב החיצוני ומערכות הבטיחות המקיפות

  4. מה את אומרת על האופל קורסה החדשה? אני מחפש רכש קומפקטי אמין שנותן קצת חוויית נהיגה…

  5. הקורסה החדשה מכונית דיי מהנה לנהיגה, קשה להעיד על אמינותה נכון להיום.
    היא לא הבחירה הראשונה שלי, סיאט איביזה, והרנו קליאו עדיפות עליה.

    אם אתה בפייסבוק, מוזמן להכנס לקבוצה – מלכת הכביש – רכב וצרכנות, ולשאול גם שם.

  6. לאחר נסיעת מבחן אני מבין בדיוק על מה את מתרעמת , אוסיף כי התיבה זורקת את הרכב קדימה בזמן עמידה דבר לא נעים כאשר אתה עומד ברמזור , הצבעים : היבואן החליט להביא לארץ רק שני דגמים עם צבע פנימי בהיר וכל שאר הצבעים הצבע הבולט הוא שחור משחור , לדעתי השחור משעמם ונותן תחושה זולה , חבל ! כמו כן כיסא הנהג התגלה כלא נח לנסיעה של חצי שעה והיה קשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה , אין לי ספק כי הקטגוריה של רכבי סופר מני תקועה , או כלי רכב זולים במראה ובמחיר או יקרים בצורה חסרת פורפורציות כגון 208 ופולו , יונדאי עשתה קיפצת מדרגהמהדור הקודם חבל שהחבילה אינה מלוטשת מספיק.

  7. הייתי מעוניין להבין באיזה “מצב נהיגה” נעשה המבחן. יש לרכב הזה 3 מצבים. 8.5 ק”מ לליטר נשמע שגוי, או משהו לא בסדר במנוע. מנוע 1 ליטר תקין, אפילו עם נהגים גרועים במיוחד (מה שבהחלט לא נשמע תיאור מתאים לכותבת), לא יצרוך כמעט 12 ליטרים דלק ל 100 ק”מ. זה נשמע משהו שמצריך בדיקה ו-או הבהרה 🙂

  8. ראיתי שאת ממליצה על סיאט איביזה וכמו ביונדאי יש אותו גיר כפולת מצמד למנוע 1000 טורבו.
    מה השוני?

  9. היי, שבוע טוב

    שתיהן תיבות כפולות מצמדים, אך שונות מבחינה מכאנית, יחס ההילוכים שונה ועוד ועוד.

    הן מבצעות את אותן פעולות, אבל מרגישות שונה.
    ובסיאט עבודת התיבה מרגישה טוב יותר.

    אותו הדבר לגבי המנוע, שרק נפחו זהה

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen − two =