יותר מהכל: סקודה פאביה החדשה 2022-23 סקירה וחוות דעת

 

סקודה פאביה 2023
סקודה פאביה 2022

 

שוק הרכב החדש, החבוט, תשוש ומלא באי אספקות סדירות מקבל לחיקו רכב חדש ופופולרי מאד, שהיה אמור לנחות פה לפני כשנה, סקודה פאביה החדשה. מכונית הסופרמיני חוזרת אלינו בדור רביעי עם תוספות של מספר סנטימטרים לכל צד, כולל בסיס הגלגלים גדול יותר, מה שמזכה את המכונית הקטנה גדולה בעוד מרווח פנימי חשוב, שיכול גם בדור הזה להכיל משפחה של 3-4 נפשות ללא חשש מצפיפות, גם לא משני מושבי בטיחות מלאים מאחור, פלוס בוסטר. הפאביה ארוכה ב-11 ס”מ לעומת הדור היוצא, רחבה ב-5 ס”מ עד ל-178 ס”מ רוחב, ובסיס גלגלים רחב ב-9 ס”מ למידה של 255 ס”מ, בתוספת תא מטען של 359 ליטר, מה שעושה אותה לאחת המכוניות המרווחות בקבוצה שלה.

מלבד חיבה למכוניות ספורט, ומכוניות עתירות כוחות סוס, יש לי חיבה גדולה למכוניות סופר מיני (קטגוריה של מכוניות, גדולות ומרווחות מיונדאי i10 או קיה פיקנטו, לשם ההשוואה). החיבה אליהן מיידית, כי זו הקטגוריה שמשרתת את הצרכים האישיים והמשפחתיים שלי, ולכן עיני כל הזמן על המכוניות החדשות שמאיישות את קבוצת המכוניות הזו.

 

סקודה פאביה מידות
מרווחת יותר. סקודה פאביה
סקודה פאביה תא מטען
תא מטען בנפח 359 ליטר

 

אין לה הרבה מתחרות בכלל, לפאביה, וגם לא מתחרות שמגיעות לקרסוליים שלה, כי מדור לדור היא פשוט הפכה למכונית טובה מאד. אם פעם, לפני עשור, לא יכולתי להסתכל עליה, היום מדובר באחת מהמשפחתיות הקטנות המעוצבות יפה, מאובזרות, וגם לא חוטאות בביצועים. סלחו לי שאני כבר קוראת לה “משפחתית קטנה”, בימים אלה, עם מחירונים שמתחילים ב115 אלף שקלים, אין לנו ברירה, אלא לשנות תקליט בהתאם לטירוף המחירים שתוקף אותנו גם בעולם הרכב, ולכוון לעבר קטגוריות רכב קטנות יותר, שכעת נושאות תג מחיר של עד 135 אלף שקלים.

לא עוד מכונית פנאי שטח גדולה, עם תא מטען של 400-500 ליטר, למשפחה של 4-5 נפשות, כי אם סופרמיני צנועת מידות.

 

סקודה פאביה מחיר
שפת עיצוב חדשה שעושה לפאביה טוב
סקודה פאביה סקירה
סקודה פאביה רמת אבזור STYLE

סקודה פאביה מחירון

 

את התמחור יש דרך להצדיק, חלקית לפחות, המכוניות המודרניות של 2022 מלאות, גדושות במערכות אבזור נוחות, מערכות סיוע בנהיגה, ומערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, כל הטכנולוגיה הזו עולה כסף, כל צ’יפ וכל מערכת ומסך עולה יותר כסף, מהמכוניות הצנועות וערומות למדי שהיו פה לפני כעשור, וגם לפני 5 שנים. אז אין מה להשוות מהבחינה הזו. אם זה מחיר הבטיחות ונוחות ומערכות הסיוע בנהיגה, אז שיהיה.

סקודה פאביה החדשה משווקת לעולם עם שני מנועים, האחד בנפח 1.0 ליטר, והשני, 1.5 ליטר. את שניהם הספקתי להכיר ולחוות, ברכבי הפרטי שוכן מנוע בנפח ליטר, עם הספק נמוך יותר, ובאמת שאין לי כך חסך בכוח או תלונה כלשהי. מנוע הליטר של האיביזה מגיע עם הספק מכובד מאד של 110 כ”ס, מנוע נמרץ, מוגדש טורבו שעושה את העבודה. למבחן הדרכים קיבלתי את המנוע השני, מנוע בנפח 1.5 ליטר TSI המגיע עם הספק של 150 כ”ס המושגים ב-5,000-6,000 סל”ד ועם מומנט טוב של 25.49 קג”מ בין 1,500-3,000 סל”ד. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים, יחד הם מביאים לתאוצה של 8 שניות מהמקום לכ-100 קמ”ש.

 

סקודה פאביה יד 2
סקודה פאביה סקירה וחוות דעת

סקודה פאביה יד שנייה

 

התאוצות של הסקודה פאביה החדשה במהלך הנסיעה מרגישות טוב. אין איבודי כוח ומומנט שחוויתי בעבר עם עליית ההילוכים משני לשלישי ומשלישי לרביעי. תיבת ההילוכים עובדת טוב יותר וחלק יותר במעלה ההילוכים, ואם בא לי להתערב בפעולתה, ולזרז את המעבר בין ההילוכים, השיפטרים (פדלים) מאחורי ההגה נוחים לתפעול, וגורמים לנהיגה להיות חוייתית, ובדיוק כפי שציפיתי להרגיש בנסיעה בפאביה החדשה.

בכל הקשור לבידוד רעשים וריסון מהמורות בדרך בנסיעה בפאביה בדור החדש, יש שיפור בפרמטרים האלה, אבל רחוק משלמות. בכלל, הציפיות שלי אינן גבוהות בכל הקשור בבידוד רעשים, ושיכוך מתלים, בעודי בוחנת מכוניות עירוניות. יש גבול למספר מערכות הנוחות שאפשר להטמיע בהן בגבולות תמחור כלי הרכב בקטגוריה.

 

סקודה מחירון
תא נהג אלגנטי, עם חלקים שזהים לאוקטביה
סקודה מולטימדיה
מולטימדיה חדשה
פאביה אוקטביה
תורידו את הלוגו לרגע… זה נראה לכם כמו פאביה?

 

עיצוב חדש

 

הפאביה, כמו האוקטביה, והסקודה אניאק החשמלית, זכתה לשפת העיצוב החדשה של המותג, שמזמן כבר לא נראה צ’כי, אלא פולקסווגני לגמרי, עם פרופורציות חדשות וספורטיביות למראה, חזית בעלת עיצוב חדש, גריל תחתון עם פנסי ערפל בצורות מחודדות, פנסים מלוכסנים, פס שקוע על מכסה המנוע, כיתוב SKODA על דלת תא המטען ויחידות תאורה מצדדיו.

רמת הגימור Style הנבחנת, מצוידת בחישוקי סגסוגת 17″ במקום 16 אינץ’. עם אופציה לחבילת Color Concept (הכוללת גג, חישוקים ובתי מראות בצבע שחור או אפור). סקודה פאביה החדשה מגיעה עד למחיר 135 אלף שקלים ברמת הגימור הגבוהה, שזכתה לכינוי “מונטה קרלו”, שם מחייב לרמת הגימור הגבוהה וספורטיבית למראה – מחווה של סקודה לראלי מונטה קרלו. ברמת האבזור הזו הפאביה מגיעה עם גג פנורמי, חישוקי סגסוגת 18″, גג ובתי מראות בשחור, גריל קדמי מושחר, כיתוב SKODA בשחור על תא המטען, עיטורי Monte Carlo בצידי הרכב, דלתות בשילוב אדום מטאלי דמוי קרבון ומסגרת חלונות מגומי שחור. ההפרש בין רכב המבחן ברמת גימור סטייל לזו הספורטיבית, כ-5000 ש”ח.

 

פאביה מערכת
מסך מגע עם תצוגה צבעונית
בקרת אקלים. פאביה 2022

 

תא נהג ונוסעים

 

גם בתוך הרכב ניכר השינוי, הקפיצה, בתא הנוסעים של הסקודה פאביה 2022. היא נראית אלגנטית ואיכותית פי כמה ממתחרותיה, עם מערכת מולטימדיה חדישה במרכז, ומסך מגע צבעוני בגודל 8″, מערכת שמע עם 6 רמקולים, 2 שקעי USB מלפנים ו-2 מאחור, הנעה ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית נחמדה מאד, לשמחת המתעניינים, עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור. ההגה זוכה לעיצוב אוקטביה משהו, עם המתגים הכסופים המיוחדים למראה שראינו במכונית המשפחתית של המותג, שזה באמת נחמד ומרענן. ויש שיחפשו בתוך כל השפע הזה כיוון חשמלי למושב, ואני אומרת, “אל תגזימו”. יש מושבים נוחים וריפודים נעימים, יש תאורת אווירה וחלונות אחוריים כהים, ועוד ועוד. רמת הגימור Style של רכב המבחן כולל גם Virtual Cockpit לוח מחוונים דיגיטלי וצבעוני בגודל 10.25″. רמת הגימור Monte Carlo מוסיפה על זה הגה ספורט קטום תלת חישורי בציפוי עור, מושבי ספורט מעוצבים מבד שחור דמוי קרבון ומראות צד עם כוונון וקיפול חשמלי, מפשיר אדים והכהיה אוטומטית בצד הנהג.

 

 

בבטיחות אין פשרות, עם מגוון מערכות מתקדמות מקוריות: כמו, מערכת ניטור מרחק מלפנים, אשר מבצעת בלימה של הרכב בעת זיהוי סכנה להתנגשות, כולל זיהוי של הולכי רגל, מערכת שמירת נתיב, לתיקוני היגוי למניעת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה אחוריים, מערכת עזר בתמרונים, לזיהוי מכשולים מאחורי הרכב ולבלימה בעת זיהוי סכנה להתנגשות, ו-9 כריות אוויר. רמת הגימור Style מוסיפה על כל אלה, פנסי LED קדמיים, מצלמה אחורית, מערכת בלימה אוטונומית בעתות חירום, בנסיעה לפנים ולאחור, הנעזרת בחיישני חניה קדמיים ואחוריים. עכשיו כל שנותר הוא לקוות למלאים ואספקות בריאות בזמן, ולגרסה ידנית, שהיא לדעתי, בגדר חובה בהיצע.

 

מחירים

סקודה פאביה רמת גימור Ambition, בגרסת מנוע 1.0 הוא 114,990 שקלים
וגרסת 1.0 ליטר ברמת הגימור Style הוא 122,990 שקלים

בגרסת מנוע 1.5, רמת גימור Style  המחיר הוא 128,990 ₪
ו-134,990 ₪ עבור רמת הגימור Monte Carlo

בתוספת אגרת רישוי בסך 1,564 ש”ח

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *