לנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין הייבריד (נטען בחשמל) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

לנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין הייבריד (נטען בחשמל) מבחן דרכים

 

לנדרובר דיסקברי ספורט PHEV
לנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין הייבריד (נטען בחשמל) מבחן דרכים

 

סוכנות לנדרובר פתח תקווה, זו כנראה הפעם האחרונה שאגיע לאסוף מפה כלי רכב של לנדרובר ויגואר למבחן. הסוכנות המרכזית כבר נפתחה לפני שנה בהרצליה פיתוח, רמה גבוהה, אין מה לומר, והמשרדים הראשיים ביחד עם המוסך המרכזי, יעתיקו את מיקומם למקום חדש ומודרני בכפר סבא.

בחניון הקטן בכניסה, הוציאו כבר את עמדת הטעינה החשמלית שהטעינה את היגואר I pace החשמלית, ואת דגמי הריינג’רובר איווק פלאג אין, ולנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין, מה שנקרא “הסנוניות הראשונות” של מהפכת הפלאג אין הייבריד, עליה לנדרובר הכריזה בסוף 2020. בהמשך יגיעו גם דגמי ריינג רובר ולאר ולנדרובר דיפנדר עם הנעה חליפית, כלומר PHEV פלאג אין הייבריד.

ליד הדגמים הירוקים, עומדת יגואר F TYPE קופה ספורטיבית שפגשתי לא מזמן, מזכירה לי את ה-DNA של היצרן הזה, מאיפה הכל התחיל… לפני כניסתה של הגרסה הדלה בצילינדרים, במנוע השני ליטר.

 

לנדרובר דיסקברי ספורט למכירה
לנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין 2021
לנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין טעינה חשמלית
טעינה מלאה איטית בין שעתיים לשלוש. לנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין

 

העולם משתנה. הדרישות המחמירות שהתחילו באירופה, לשמירה על פליטת מזהמים נמוכה במכוניות החדשות, דרישות מגבילות למדי, חולשות לאט לאט על כל מותגי הרכב כולם. ולפגוש את היצע המכוניות של לנדרובר בחניה, לראות את דגמי הפלאג אין הייבריד, והיגואר החשמלית, זה סימן לכך שהמהפכה החשמלית בעיצומה. אם לכאן היא הגיעה, אם בדגמי השטח האלה היא נגעה, אין דרך חזרה. דיזל אאוט, והבנזין לגמרי בדרך.

קבוצת טאטא ההודית, היצרנית של יגואר לנדרובר מיישרת קו עם העולם, ובקרוב נראה עוד גרסאות פלאג אין הייבריד, דגמים שנטענים בחשמל, לדגמי בנזין לשעבר, ודגמים חשמליים ב-100%. אגב, מעניין לקרוא על קבוצת טאטא, נראה שיש לא מעט חיבורים ושיתופי פעולה בינה ובין ישראל.

 

לנדרובר דיסקברי ספורט נסיעת מבחן חוות דעת
לנדרובר דיסקברי ספורט 5 מקומות

 

אני אוספת למבחן את הלנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין, גרסה היברידית נטענת בחשמל, עם טווח חשמלי מוצהר של 60 ק”מ לערך. הדיסקברי ספורט והאיווק בעלי פלטפורמת PTA, המאפשרת שילוב של מנוע בנזין ומנוע חשמלי ברכב, שמניעים כל אחד סרן אחר, הנעת ALL WHEEL DRIVE. המנוע בנזין הוא בנפח צנוע של 1.5 ליטר, עם הספק של 200 כ”ס, והמנוע החשמלי מוסיף הספק של 109 כ”ס, 309 כ”ס סך הכל. נשמע לא רע בכלל.

 

לנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין סקירה המלצה ביקורת

מולטימדיה לנדרובר דיסקברי ספורט
לנדרובר דיסקברי ספורט מערכת מולטימדיה

לנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין טווח חשמלי

 

אני נכנסת לרכב, מתניעה, שקט בתא הנהג. לחיצה על דוושת הגז, הרגל נלחצת מטה, והתחושה של דוושת גז קלה מאד ברכב כבד למדי. אחרי הגז, לחיצה על הברקס לפני יציאה לכביש, גם דוושת הבלם מרגישה רגישה מאד. תיכף אתרגל לכל אלה. המעבר והסתגלות מרכב לרכב לוקחים כמה דקות.

השקט בתא הנהג ממשיך, הרכב על מצב היברידי משולב (מצב נסיעה בו “הרכב בוחר” את אופן הנסיעה האופטימלי), אנחנו עדיין בעיר, בנסיעה עירונית ואיטית למדי, חצי זחילה בעיר, ובהמשך זחילה בפקקים – המצב המיטבי של הלנדרובר דיסקברי ספורט פלאג אין לנסוע על חשמל עכשיו.

 

פלאג אין הייבריד טווח סוללה חשמלי

 

אנחנו עדיין במשבצת של היכרות, אני והדיסקברי PHEV. אני מחפשת את הטווח החשמלי, את “אחוז הסוללה” ממש כמו בנייד, ולא מוצאת, לפחות לא על גבי לוח השעונים. תיכף אנסה לאתר אותו במערכת המולטימדיה עם מסך המגע.

אנחנו בגרסת מנוע חדשה ומתקדמת של הדיסקברי ספורט, אבל מערכת המולטימדיה היא עדיין אותה מערכת מהדור הישן של לנדרובר, וזה מבאס אותי כל פעם מחדש להכנס לרכב של היצרן הזה ולראות שהמערכת היפהפייה והמתקדמת שלהם נעדרת מהדשבורד. אי אפשר להתקדם קדימה ואז ללכת אחורה, זה לא הולך. מערכת המולטימדיה הישנה בסדר, פחות או יותר קלה לתפעול, פחות או יותר נאה למראה ומעניינת להתעסקות.

עצרתי כדי להתעסק כחוק במולטימדיה, ולא לגמור בתוך עץ. בתפריט, הגעתי לmy ev במסך הבית שגדוש באפליקציות, בו אני מגלה שנשאר לי טווח חשמלי של… 26 ק”מ. מה? על לוח השעונים יש מן מד טווח חשמלי שכזה שנראה על פניו מלא ב3/4 טווח חשמלי. כנראה שלא הבנתי אותו נכון.

אני עושה אחד ועוד אחד ומקבלת 3.

אני גרועה בחשבון, אני מודה. אבל אם יש טווח חשמלי מוצהר של 60 ק”מ, ואני נסעתי ברכב פחות מ-10 קילומטר… ונגיד שהמד/הסוללה לא היה על 100 אחוז והיה רק על 90%. נגיד שלחצתי חזק (פחות 10%), ושמתי מיזוג עד הסוף (פחות 10%), אני עדיין מקבלת טווח לא הגיוני. האם הגיוני?.

הגיוני.

 

לנדרובר דיסקברי PHEV מנוע
לנדרובר דיסקברי PHEV מנוע בנזין 1.5 ליטר 3 ציל’ בנוסף למנוע חשמלי

 

הסוגיה הבעייתית הזו של הטווח החשמלי הנעלם, של הסוללה החשמלית ברכבי פלאג אין הייבריד, חולשת על כל דגמי ה-PHEV. כל רכב פלאג אין הייבריד (רכב משולב מנוע בנזין ומנוע חשמל, שנטען בחשמל), יוצא מהמפעל עם טווח מוצהר של 50-60 קילומטר, והטווח הזה מתקצר ומתפוגג עם כל נסיעה ברכב. אם לחצתם, אם התמזגנתם, ועם הזמן, ואופן השימוש בסוללה, הטווח הזה יורד אל מחוזות ה-30-40 קילומטר, ושם הבעיה. הבעיה שלי לפחות עם הדגמים האלה. כי הם אמורים להיות האופציה השפויה עכשיו בזמן שיש היצע רכבים חשמליים הולך וגדל, במקביל לתשתית דלה בעמדות טעינה חשמליות.

הם אלה שאמורים להרגיע אצלנו את חרדת הטווח, לקנות רכב היברידי נטען כדי לסייר בעיר על חשמל, ולהיות בטוחים שאף פעם לא נתקע בדרך, כי יש מנוע בנזין כגיבוי. ובסוף מתברר שהם לא ממש הפתרון.

 

לנדרובר דיסקברי PHEV תיבת הילוכים
תיבת 8 הילוכים אוטומטית טיפטרוניק טובה
לנדרובר דיסקברי PHEV רמות גימור אבזור
בחירה בין מצבי נהיגה – חשמלי, הייבריד משולב, או שימוש במנוע בנזין בלבד

 

הדיסקברי ספורט פלאג אין מגיע רק בגרסת 5 מקומות, כשגרסת הבנזין ה”רגילה” מגיעה עם 7 מקומות. כמו שציינתי, לרכב מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, 3 צילינדרים, ומנוע חשמלי לצידו. כן כן. שוק. 3 צילינדרים. אבל סלחו לי, הרכב הזה הוא הכל מלבד חלש או איטי. גם ללא כל עזרה ממנוע החשמל זכיתי להאצות ותאוצות מרשימות מאד, עד שתהיתי, במה מועיל לנו המנוע החשמלי בעצם.

ההנעה פה היא כפולה, ותיבת ההילוכים אוטומטית טיפטרוניק עם 8 הילוכים, ופעולתה מרגישה, כבעבר, טובה וחלקה.

הנסיעה בלנדרובר דיסקברי ספורט שלווה למדי, אין רעשי רוח או מנוע, אולי מעט מאד רעשים מהכביש, מבית הגלגלים, על אף צמיגים גדולים ורחבים, וזה יפה. גם הנוחות טובה למדי, והמתלים משככים טוב. יכולות השטח של הרכב בקושי נבחנו, איתי הוא ראה שבילים – דרכים עוקפות בשטח בדרך לבית הספר של הילד… הנה זרקתי רעיון), והדיסקברי על כל משקלו, הרגיש כמו רכב שיצלח הרבה מעבר, ובכן, את הD.N.A שלו אי אפשר לקחת לו.

 

לנדרובר דיסקברי PHEV תא נהג הגה

לנדרובר דיסקברי PHEV תאי אחסון

 

אמרנו ילד, אמרנו משפחה, הרכב הזה גדול ומרווח בצורה מירבית ומיטבית למשפחה, יש מקום לשלושה שחקני כדורסל מאחור. טוב נו, לנערים גדולים, אנשים בוגרים בגדול, ותא מטען רחב וגדול נפח. הריפודים נחמדים מאד ומאירי עיניים, רק אני לא ממליצה על צבע הבז’ אפור הזה, שנראה כאילו מלוכלך.

הרכב ברמת ספורט פלוס, מאובזר מאד על הנייר, ונראה בסיסי ונקי מול העיניים:

כולל מסך מולטימדיה, עם מסך מגע, תחתיו פאנל כהה עם לחצנים שטוחים, לחצני מגע. שתי גלגלות רב שימושיות, המשמשות לכיוון טמפרטורה וכיוון עוצמת הרוח. ו-4 מתגים נוספים מתחת, לכיון ובחירת מצבי נהיגה, כפתור EV לנסיעה על חשמל, נסיעה היברידית משולבת, או מצב ששומר על הטווח החשמלי, בו הרכב נוסע בעזרת מנוע הבנזין בלבד. מתג להפעלת מערכת עזר לנסיעה בשטח, ביטול בקרת אחיזה ומתג כיבוי או הפעלה של מערכת הסטארט אנד סטופ.

מתחת יש פד טעינה, ומעלי – סארוף גדול ויפהפה.

לנדרובר מושב אחורי
לנדרובר דיסקברי PHEV תא נוסעים
לנדרובר דיסקברי ספורט
פתחי אוורור ומלא מקום לרגליים. דיסקברי ספורט
לנדרובר דיסקברי ספורט PHEV תא מטען
תא מטען ענק

 

אני תוהה לגבי קהל היעד של הלנדרובר דיסקברי פלאג אין הייבריד: ככל הנראה משפחות, מטיילות, שתעריכנה את המותג עצמו ואת יכולות השבילים – שבילים פלוס פלוס שלו. ככל הנראה משפחות עם כסף, מאחר וזהו לא סתם קרוסאובר, אלא ג’יפ, וג’יפ יוקרתי, שמתחיל ב-390 אלף שקלים, ועולה עד 420 אלף ש”ח ברמת הגימור הנבחנת S PLUS. האם המנוע החשמלי עוזר להם? הוא עשוי, אם הוא יישאר בסביבות ה-50 ק”מ, טווח ממוצע חשמלי ריאלי של נסיעות עם מזגן בקיץ, פקקים, ונסיעה פחות שלווה. עם זה אפשר לעבוד ביום יום.

ככל הנראה לאותן משפחות יש בית פרטי או בית על הקרקע לכל הפחות, עם עמדת טעינה, בה ניתן לטעון את הסוללה בכל תחילה וסוף יום. כך נסיעות מהבית לעבודה יוכלו לעבור בנחת וללא חרדת טווח. אבל זה ממש תלוי במה יקרה עם הסוללה עם הזמן. האם היא תחלש, האם הטווח הממוצע ירד וירד עם הזמן, ואז מה? נשארנו עם לנדרובר דיסקברי ספורט בנזין? נשמע לא רע בכלל.

 

זמן טעינה ביתי שעתיים עד שלוש שעות
זמן טעינה מהירה – 15-20 דקות.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 4 =