לקסוס LS500h (רכב פאר היברידי) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
לקסוס LS
לקסוס LS500h במבחן

לקסוס LS, מכונית הפאר (לא יוקרה, קליק אחד למעלה), זוכה למתיחת פנים של “אמצע החיים”, ומזכירה לנו איך פאר יפני מרגיש מול פאר אירופאי, יותר חם, יותר עוטף, יותר טאץ’, במלוא מובן המילה, (חלקים מתוך הרכב עשויים ומגולפים בעבודת יד!)

 

מבחן הדרכים פורסם לראשונה במגזין סופהשבוע של מעריב, ומעריב אונליין

 

כדי לסבר את העין, האוזן והמחשבה, לקסוס LS500h, היא מתחרה ישירה של מרצדס S CLASS, ב.מ.וו סדרה 7 ואודי A8, זו הרמה, והיא לא נופלת ממתחרותיה, היא פשוט “מביאה” משהו קצת אחר, ומספקת תחושה קצת אחרת.

לקסוס LS 500 המעודכנת מוצעת עם מערכת הנעה היברידית, מכאן האות h בשם הדגם – LS 500h. המערכת ההיברידית, Multi-stage Hybrid משלבת בין מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים לבין מנוע חשמלי, עם הספק כולל של 359 כ”ס, של השניים, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה, והנעה אחורית. אם מעניין אתכם לדעת כמה זמן לוקח לאנייה הנאה הזו, במשקל של יותר מ2.2 טון, להאיץ מהמקום ל-100 קמ”ש? כמו מכונית הספורט שתמיד רציתם לעצמכם, קצת יותר מ-5 שניות.

אבל זה ממש ממש לא הייעוד שלה. לקסוס LS היא מכונית פאר עם טון קלאס, ואחרי מתיחת הפנים, היא עוד יותר מלוטשת, יותר יחידה במינה, בעיקר שניכר שהמודרניות והקידמה הפסיכית והקרירה לתחושה ומראה, לא השתלטה עליה עדיין, ויש בזה המון קסם. הדבר החשוב ביותר שעברה בעדכון, אחרי קצת יותר מ-3 שנים מיום השקתה, הוא שיפור נוחות הנסיעה (שיפור ביצועי הצמיגים, המתלים האדפטיביים (AVS), המרכב, ואף בניית המושבים), שיפור ותוספת מערכות בטיחות, וזיקוק הביצועים של יחידת ההנעה (שליטה משופרת בסוללה היברידית, ושימת דגש על צריכת דלק טובה).

נשיא לקסוס הבינלאומי קוג’י סאטו סיכם כשאמר: “בפיתוח ה-LS המחודשת, כיוונו להתפתחות נוספת של השקט והנוחות יוצאי הדופן שהיו מאפיין קבוע של ה-LS מאז הדור הראשון שלו”.

 

לקסוס LS מפרט
מידות ענקיות. לקסוס LS500 הייבריד

 

הדבר הראשון שגורם לכל בר דעת לפעור פה ולהתרשם עמוקות, מלבד המידות הענקיות של הרכב, נחשף עם פתיחת הדלתות, תא הנהג והנוסעים מרשימים מאד. הדבר הראשון שרציתי זה לתפוס את השלמות היפנית הזו במצלמת הנייד. ואפילו במצלמה המאד בינונית הזו, פנים הרכב נראה כמו מלאכת מחשבת, והוא באמת כזה. שימוש באומנות דקורטיבית של ממש, ואתסטיקה יפנית, כאשר חלקים גדולים והעיטורים וגימורים נעשו בעבודת יד. אי אפשר לפספס את ההשקעה, ושימת הדגש המדוקדקת לפרטים.

איכות המושבים שופרה בלקסוס LS, ועברה שינויים הכוללים ריפוד מושב חדש, תוספת שכבה נוספת ורכה יותר על גבי ריפוד הכריות, ותפרים עמוקים יותר. כל זאת לטובת שיפור הנוחות, החזקת הגוף, וקבל חוצץ נוסף בין הבחוץ לבפנים. במקום נשיא או ראש ממשלה, היה זה בן ה-6.5 שלי שזכה לשבת כמו מלך, סליחה – נסיך, במושב האחורי, לכוון לעצמו תנוחת שכיבה, א-לה-מחלקה ראשונה באל על, מיזוג עדין, ומוזיקה לפי טעמו האישי. כל אלה ניתנים להגדרה וכיוון באייפד מרכזי המוטמע בין שני המושבים האחוריים. דרכו אפשר לפתוח סוככי שמש, שלושה במספר, את החלונות של כולם, לשלוט במיזוג ותאורה, וגם לשגע את אמא בהעברת תחנות רדיו או שירים, בלי שהיא שמה לב.

 

תא נהג לקסוס LS
לקסוס LS תא נהג
לקסוס תא נהג
לוק אנד פיל מעט מיושן, אבל עדיין עובד

 

בין העוצמה הגדולה, והמסורת משתלבות טכנולוגיות חדשות, כמו מערכת המולטימדיה מהדור החדש של לקסוס, עם פונקציונליות משופרת, אך האינטואיטיביות שלה עדיין לא מספקת. דוגמא קטנה קטנה, היא הניסיון הארוך שלי להגדיר את כיוון זרימת האוויר לרגליים. שיטוט ארוך מדי במערכת, לחיצה על מתגים חיצוניים, וחיפושים יצירתיים אחרים העלו חרס. המיזוג מושלם, יש אוורור במושבים, אוורור לעורף, אוורור וקירור ומיזוג מכל וכל, רק לרגליים לא הצלחתי לכוון אותו.

המערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 12.3 אינץ’ חדש, שאחרי מתיחת הפנים הוזז וכעת נמצא בחלקו העליון של הדשבורד, כך שיהיה קרוב יותר ומופנה לעבר הנהג באופן המיטבי ביותר.

 

מערכת מולטימדיה לקסוס
מערכת מולטימדיה לקסוס. מסך מגע בגודל 12.3 אינץ’
פד מגע לקסוס
הממשקים והפיצ’רים הייחודיים של לקסוס. דוגמת פד מגע לחיץ

לקסוס LS יד 2

 

בין הטקסטורות והמסורת, והנגיעות היפניות, צריך גם פונקציונאליות ב-2021, אז כעת הנהג או הנהג יכולים לחבר את הסמארטפון שלהם בקישוריות מלאה, באמצעות Apple CarPlay אוAndroid Auto, ולקבל גישה לאפליקציות מהנייד, כמו WAZE, הודעות, מוזיקה, ועוד, למסך הבידור המרכזי.

הנסיעה בלקסוס LS500h מרשימה בנוחות שלה, בעוצמה החבויה שבה, ותיכף אסביר, ובצריכת הדלק של האנייה היפנית המרשימה הזו. בנסיעה משולבת עם כמה וכמה לחיצות עמוקות על דוושת המיאוץ, נרשם נתון מפתיע של 11 קילומטר לליטר. לרכב במשקל של שני טון פלוס, ומנוע V6, כן? בנסיעה רגועה יותר הנתונים עוד עשויים להיות טובים יותר, ולרכב פאר גדול כמו זה, עם מנוע וביצועים “של פעם”. העדכון של מערכת ההנעה בא לידי ביטוי בכך המערכת ההיברידית ממלאת תפקיד מרכזי יותר, מנוע הבעירה הפנימי יכול לפעול בסל”ד נמוך יותר, ובכך לחסוך יותר בצריכה.

 

לקסוס LS מנוע הספק
מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים לבין מנוע חשמלי, עם הספק כולל של 359 כ”ס

 

אחזור ברשותכם ל”עוצמה החבויה” של ה-LS, מהנסיעה שלי ברכב, הוא יכול להגיע לביצועים מרשימים מאד – הוא יכול להאיץ “חזק” מהמקום (ולשמוע את גרגורי מאמץ המנוע), אפשר לפרפר איתו, אפשר “לזרוק איתו תח#”, אבל זה כל כך לא הייעוד שלו. זה מרגיש כמו הדבר הכי מטופש לעשות, על אף היכולת המוכחת והקיימת. במבט סוקר לעבר ה”סלון” מאחורי הנהג, בו הנוסעים מרימים באופן חשמלי את המשענת לרגליים, ומותחים ידיים לאחור בהנאה, המושבים המפוארים של הנהג והנוסע לצידו, עם אוורור או חימום דרך החריצים, מכף רגל ועד ראש, הפאר ההדר, הקווים, הריפודים המטריפים והתפירה עליהם, החומרים, הגימורים, איכות העשייה וההרכבה. ועוד ועוד, אי אפשר להתייחס לרכב הזה כמו עוד רכב V6.

בעלי לקסוס LS, נשים או גברים, צריכים להיות אנשים ששבעו ממכוניות חזקות “רגילות”, ממכוניות מנהלים רגילות, אנשים שראו הכל, ומחפשים ייחוד. אנשים שיש להם 800 אלף שקלים זמינים, ליצירה מוטורית שלמה עגולה, חזקה, מאובזרת מאד, ואיכשהו מאופקת מאד, מבחוץ ומבפנים. וכשאני אומרת מאופקת, שלא תחשבו שלרגע מישהו יפספס אתכם, איפה שלא תהיו. כל העיניים יהיו על החזית המהפנטת, עם ה”גריל” החד פעמי של הלקסוס LS, גדול, מעוצב, מוגזם, ויפהפה. על המידות המרשימות, ואם אתם בעיר, אז גם יתרשמו או תיהנו מהשקט ה”בוקע” ממערכת ההנעה.

 

רכב פאר
תא נוסעים מרווח ונשיאותי. לקסוס LS
טאבלט ברכב
טאבלט לכל דורש. הנוסעים מאחור יכולים לכוון ולהגדיר בעצמם את אבזור הנוחות

 

לקסוס LS 500h מוצעת בארץ גימור גבוהה ויוקרתית, הכוללת: מתלי אוויר אדפטיביים עם אפשרות להתאים את גובה הרכב ליציאה נוחה, מושבים מעור nappa semi aniline מאווררים ומחוממים מלפנים ומאחור, גימורי עור זמש, אפשרות עיסוי למושבים הקדמיים והאחוריים, מושבים אחוריים בכוונון חשמלי כולל זיכרונות, יחידות תאורה Triple LED, גלגל הגה בחיפוי עץ, מערכת שמע מבית MARK LEVINSON עם 23 רמקולים, לוח שעונים דיגיטלי 8 אינץ’. מערכות בטיחות מתקדמות, ביניהן: בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על תנועה חוצה מלפנים, התראה על שטחים מתים, מערכת התראה על סטייה ושמירת נתיב, קריאת תמרורים, מצלמה פנורמית לראיה 360 בעת חניה, כולל סיוע לבלימה בעת זיהוי הולכי רגל, חיישני חניה היקפיים, כולל בלימה אוטונומית בעת תמרוני חניה ובעת זיהוי הולכי רגל, התראה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, ו-12 כריות אוויר.

 

בשורה התחתונה

הקידמה לא הצליחה, עדיין, להשתלט על ספינת הדגל של לקסוס. לראייה, לוח השעונים המעט מיושן, המראה הנוסטלגי של הקונסולה המרכזית, הכוללת את פד השליטה מפעם, הידיות לשליטה במצבי הנהיגה, המוטמעות, בצידי לוח המחוונים. ואולי טוב שכך, כי מערכת הנעה כזו היא פסע מלהיעלם מהעולם, ותחושות נהיגה כמו אלה יתחלפו בקרוב במכוניות מתכתיות לתחושה, עם מראה חייזרי, ומערכות נהיגה שמבקשות להחליף אותנו, ולהושיב אותנו מאחור. אני יודעת שאני נשמעת דרמטית, אבל עולם הרכב הוכיח שלשם הוא הולך. ומכוניות העתיד שראינו פעם, לא מזמן, ואמרנו לעצמנו, “אין מצב”, הם כבר פה, נמכרות כסדרן. הלקסוס LS היא על תקן “הדינוזאור האחרון”, מכונית פאר חזקה מאד ומרשימה מאד, עם נגיעות מסורת וטכנולוגיית בטיחות ונוחות במינונים הנכונים, כדי ליהנות ממנה עוד שנים קדימה.

 

לקסוס מחירון
לקסוס לוח שעונים
לקסוס LS מחיר
800,000 שקלים. לקסוס LS רכב פאר

לקסוס LS500h תעודת זהות:

 

מנוע V6 בנפח 3.5 ל’

מומנט מנוע בנזין 35.7 קג”מ ב-5,100 סל”ד

מומנט מנוע חשמלי 30.6 קג”מ

הספק כולל (כ”ס) 359

תיבת הילוכים אוטומטית 10 הילוכים

תאוצה (0-100 קמ”ש) 5.4 שניות

משקל (ק”ג) 2,185-2,345

בסיס גלגלים (מ”מ) 3,125

אורך (מ”מ) 5,235

תא מטען (ליטר) 430

דירוג זיהום אוויר 13 מתוך 15

רמת אבזור בטיחות 7 מתוך 8

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 + six =