לקסוס RX החדש (קרוסאובר יוקרתי 7 מושבים) החל מ-349,900 ש”ח

מתיחת פנים לדור הרביעי של הקרוסאובר היוקרתי – לקסוס RX, חמישה או שבעה מושבים, החל מ-349,900 ש”ח

 

לקסוס RX החדש (קרוסאובר יוקרתי 7 מושבים) החל מ-349,900 ש”ח

 

הדור הרביעי הנוכחי של הלקסוס RX הושק בשנת 2015. ה-RX התאפיין בעיצוב רגשי יותר ודינמיקת נהיגה מהנה יותר, כשהעניין בדגם התגבר ב-2018, עם הוספת דגם ה-RX L הכולל 7 מושבים. כעת, דגם 2020 RX, ממשיך את המסורת הזו ובנוסף זוכה לשיפורים, עם שורה של שדרוגים עיצוביים, טכניים ודינמיים.

לקסוס RX 2020 יוצע בשתי מערכות הינע:

היברידית 3.5 ליטר או בנזין 2.0 ליטר טורבו ובשתי רמות גימור, LUXURY ו-PREMIUM וכן בגרסת Long היברידית עם 7 מושבים. כבר ברמת הגימור LUXURY הרכב מאובזר מאד, כמעט בכל אביזר ותוספת אפשריים. לקוחות שיבחרו בגרסת ה-PREMIUM יוכלו ליהנות בנוסף מגג זכוכית מלא ונפתח, גלגלי סגסוגת קלה 20″ (במקום 18″), תוספת למערכת הבטיחות בהתראה על שטחים מתים ומערכת בלימה בנסיעה לאחור. 

ה-RX 450h מצויד בהנעה חשמלית היברידית הנטענת בעצמה וכולל מנוע בנזין V6 יעיל ביותר בנפח 3.5 ליטר בהזרקה ישירה. המערכת מציעה הספק מרבי של 193 קילווט/262 כוח סוס ב-6,000 סל”ד עם מומנט של 335 ננומטר ב-4,600 סל”ד. הספק המערכת הכולל (מנוע ומנוע חשמלי במשולב) מגיע ל-230 קילווט/313 כוח סוס.

הציר האחורי הנכלל במערכת E-Four, שנמצא בשימוש בגרסת ההינע של כל הגלגלים ב- RX 450h, עוצב מחדש בתצורה של שלושה גלים ויצר יחידה קומפקטית יותר שבה ניתן להעביר את הגל הקצר (input shaft) קרוב ככל האפשר לגל השלישי (output shaft). העיצוב חוסך משקל על ידי שימוש באלומיניום בקופסה ובכיסוי.

על פי מחזור WLTP, פליטות ה-CO2 מתחילות מ-172 גרם לק”מ, וצריכת הדלק נעה בין 7.6 ליטר ל-100 ק”מ ל-7.9 ליטר ל-100 ק”מ. 

ה-RX 300 מצויד במנוע ארבעה צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 2.0 ליטר חסכוני בדלק ובעל ביצועי נהיגה מעולים, המתאפיין בתגובת מצערת מהירה ומומנט מידי בכל טווחי הסל”ד. היחידה מייצרת 238 כ”ס/175 קילוווט בין 4,800 ל-5,800 סל”ד, ומומנט של 350 ננומטר בין  1,650 ל-4,000 סל”ד. צריכת הדלק המשולבת (נתוני WLTP) נעה בין 9.6 ל-10.4 ליטר ל-100 ק”מ עם פליטות CO2 המתחילות מ- 218 גרם לק”מ ועד 236 גרם לק”מ. 

ההנעה הכפולה של ה-RX 300 עושה שימוש במערכת שליטת מומנט (Dynamic Torque Control). חלוקת המומנט נעה בין 100:0 (הנעה של הגלגלים הקדמיים בלבד) ל- 50:50 באמצעות צימוד מבוקר אלקטרונית, המקנה יעילות של מערכת הינע של כל הגלגלים תמידית, בשילוב חיסכון בדלק.

גרסת ההנעה של כל הגלגלים ב- RX 450h עושה שימוש במערכת E-Four פרואקטיבית של לקסוס, שמספק מנוע נוסף הנמצא על הסרן האחורי. פעולת ההינע של ארבעת הגלגלים מופעלת רק כאשר היא נדרשת, ומאפשרת למנוע המורכב מאחור לפעול כגנרטור כדי לטעון את הסוללה.

 

מרווח יותר. לקסוס RX קרוסאובר היברידי 7 מקומות

 

ה-RX החדש מציע התנהגות כביש זריזה ומהנה יותר, בין אם בנהיגה ברחובות העיר או בכבישים פתוחים ומתעקלים, זאת הודות להגדלת מספר ריתוכי נקודה בלייזר וכמות גדולה יותר של דבק מבני בשלדת  המכונית וכן הודות לשינויים שיושמו במערכת המתלים והעמעום. 

עוביו של המוט נגד גלגול מאפשר להפחית את קבוע הקפיצים הספירליים ומבטיח איכות נהיגה ברמה גבוהה יותר. קבוע הקפיץ וקשיחות התותב של המתלים האחוריים מכוילים לחיזוק הקצה הקדמי של הרכב.
בבולמי הזעזועים הקדמיים והאחוריים יושם התקן בקרת חיכוך חדש לנהיגה רגועה בכבישים שבהם פני הדרך אינם אחידים ועל מנת לשפר את תגובת ההיגוי.

תכונת סיוע אקטיבי בהיגוי (Active Cornering Assist), אשר נוספה בדור החדש, עוקבת אחר קו הנסיעה הרצוי של הנהג בכבישים מתפתלים או עקומות, באמצעות דיכוי הנטייה לתת-היגוי הנוטה להתרחש כאשר הנהג לוחץ על המצערת בזמן פניות עם כוח G גבוה. בקרת יציבות הרכב (VSC) מיישמת בקרת בלימה כדי למנוע החלקה של הרכב במהירות גבוהה מדי בזמן פניות.

 

שינויים עיצוביים, טכנולוגיים ושדרוג מערכות בטיחות. לקסוס RX מתיחת פנים 2020

 

עיצוב חיצוני

הגריל הקדמי בצורת שעון החול הוא אלמנט עיצוב מרכזי בכל דגמי לקסוס, וב-RX החדש הופקד על המשימה מעצב שיעבוד אך ורק על אלמנט זה. נדרשו כמעט שישה חודשים כדי ליצור ידנית דוגמת רשת חדשה הכוללת אלפי קווים נפרדים ומעניקה לרכב מראה ייחודי יוקרתי ודינאמי. הקצה התחתון של מסגרת הגריל הקדמי הורם ושינה את פרופורציות המסגרת, כך שיתאים לצדי מרכב המכונית. הגריל כולל רשת חדשה בצורה L המשתנה בגודלה ככל שהיא מתרחקת מסמל לקסוס המרכזי. עיצוב זה הונהג בקרוסאובר האורבני החדש UX ויישומו ב-RX החדש יוצר מוטיב אחיד בכל דגמי ה-SUV של לקסוס.

יחידות הפנסים החדשות מפגינות אופי חזק ועמוק יותר עם תאורה אחידה בכל משטח פנסי היום.  ב-RX יש אותה יחידת פנסים קומפקטית כמו במכונית הקופה לקסוס LC, עם שלושה פנסי LED פרוג’קטור כפולים. 

במרכב שולבו מספר אלמנטים אווירודינמיים העוזרים להשיג מקדם גרר של 0.33 ותורמים גם ליציבות הרכב ולרמות רעש מופחתות בתא הנוסעים. בין האלמנטים: ספוילר תחתון קדמי המפנה את זרימת האוויר לגחון, מפחית גרר אווירודינמי ומסייע ליציבות הנהיגה, קורות קדמיות שעוצבו כדי ליצור פחות רעש רוח בנהיגה במהירות גבוהה וסנפירים מייצבי אוויר על כיסויי הפנס האחורי העוטפים את הכנפיים האחוריות כדי להעניק יציבות אווירודינמית נוספת באחורי המכונית.

 

דגש על איכות ונוחות. תא נהג לקסוס RX החדש

 

מערכת מולטימדיה חדשה 

הרכב צויד במסך מגע גדול 12.3″  והוא מופעל הן כמסך מגע והן באמצעות משטח מגע, עפ”י בחירת הנהג. בנוסף, המערכת מאפשרת קישוריות חלקה לסמארטפון באמצעות ממשק Apple CarPlay המאפשרת שיקוף של הנייד על מסך הרכב, כולל אפליקציות כגון WAZE ו-SPOTIFY . מערכת השמע מבית פיוניר צוידה ב- 12 רמקולים וסאב-וופר המפיקים צליל איכותי.

מושבי ה-RX מעניקים תמיכה ונוחות עם עיצוב ארגונומי ואיכות בפרטים הקטנים, כדוגמת תפרים אנכית שנראית טוב יותר וגם עמידה יותר. דוגמת הריפוד במשענות הגב של המושבים הקדמיים תואמת לגימורי לוח הדלתות. מיקום מושבי הנהג והנוסע מעניקים מרווח מצוין לראש. גלגל ההגה ממוקם קרוב יותר לנהג וזווית נמוכה יותר של מוט ההגה יוצרת תנוחת נהיגה מעורבת יותר.

 

קרוסאובר חמישה או שבעה מקומות. לקסוס RX


מידות ועיצוב חיצוני

הדור הנוכחי של ה-RX עוצב עם תא נוסעים מרווח יותר. הודות לשימוש במבנה מסגרת חדש למושבים הקדמיים, לנוסעים במושבים האחוריים יש יותר מקום לרגליים, עם 20 מ”מ נוספים לברכיים לעומת הדגם הקודם. כדי שהנוסעים במושב הקדמי יוכלו למצוא תנוחת מושב אידאלית, טווח כוונון גובה המושב הוגדל ב-15 מ”מ.

מערכות בטיחות מתקדמות, הגרסה העדכנית של Lexus Safety System 2+

מערכת קדם ההתנגשות (PCS) משתמשת במצלמה קדמית ורדאר גל-מילימטרי כדי לזהות מכוניות והולכי רגל על הכביש מלפנים. אם המערכת מחשבת סיכון להתנגשות, היא מתריעה אוטומטית בפני הנהג ומספקת כוח בלימה נוסף ברגע שלוחצים על דוושת הבלם. אם הנהג אינו מגיב והמערכת מגיעה למסקנה שעומדת להתרחש התנגשות, הבלמים מופעלים אוטומטית כדי להאט את מהירות המכונית ולהפחית את עוצמת הפגיעה. כעת היא מסוגלת לזהות הולכי רגל הנמצאים בנתיב המכונית ביום ובלילה ולזהות רוכבי אופניים בשעות היום.

אותו רדאר משמש לבקרת שיוט דינמית מבוססת רדאר ((DRCC העוזרת לנהג לשמור על מרחק בטוח מהרכב שמלפנים. כשהדרך פנויה, ה-RX מאיץ אוטומטית וחוזר למהירות השיוט שהוגדרה קודם לכן. המערכת מסוגלת לספק מעקב במהירות נמוכה והופכת את הנהיגה לרגועה ובטוחה יותר במצב של תנועה איטית בכביש.

מערכת שמירה על מרכז נתיב ((LTA מזהה כאשר ה-RX סוטה מהנתיב מבלי להפעיל איתות. המערכת תספק אוטומטית התרעה ותפעיל את ההיגוי כדי לשמור על המכונית במרכז הנתיב, באמצעות זיהוי סימוני או שולי הכביש, ומערכת התרעה על תמרורי דרך משתמשת במצלמה קדמית כדי לזהות תמרורי אזהרה. 

Lexus Safety System 2 + כוללת גם אור גבוה משתנה אוטומטית (AHB) המזהה את המכוניות והתנועה מלפנים ועוברת אוטומטית בין אור נמוך לגבוה בפנסים. מצלמות ההתרעה על סטייה מנתיב מתריעות גם על עייפות הנהג – המערכת מזהה סטייה של המכונית כתוצאה מהסחת דעת של הנהג או נמנום, היא תשמיע התרעה, תציג אזהרה על צג המידע ותמליץ לנהג לעשות הפסקה.

מערכת לזיהוי עצמים בשטח מת עושה שימוש ברדארים המורכבים מאחור כדי לזהות מכוניות בנתיבים סמוכים או חפצים מאחורי המכונית בזמן נסיעה לאחור. אותם רדארים מספקים זיהוי רכבים חוצים מאחור המזהירים את הנהג מפני תנועה או אנשים מתקרבים מצד כלשהו בזמן נסיעה ברוורס, ביציאה או כניסה לתוך מקום חניה. ה-RX החדש כולל מערכת בלימת עזר בחניה לחניה בטוחה ותמרונים במהירות נמוכה.

 

דרור גורלניק, מנכ”ל לקסוס ישראל: “לקסוס, שהשנה תקבע בישראל שיא מכירות שנתיות של כל הזמנים, עם מעל 1,650 מכוניות, משיקה את ה-RX החדש כחלק מאסטרטגיית הגדילה וההתעצמות של לקסוס בשוק הפרמיום הישראלי. ה-RX החדש יעניק ללקוחות הפרמיום הזדמנות נהדרת להנות מקרוסאובר איכותי ויוקרתי המאובזר בשלל אביזרי הנוחות ובטיחות, וכל זאת עם השירות המקיף והאיכותי שלקסוס מעניקה ללקוחותיה בארץ”.

מכוניות ראשונות ימסרו ללקוחות כבר החל מחודש ינואר 2020.

מחירים: 

RX 300 RX 450h RX450h Long
Luxury 349,900 ש”ח 419,900 ש”ח
Premium 379,900 ש”ח 449,900 ש”ח 479,900 ש”ח
Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.