לקסוס UX250h קרוסאובר היברידי (2.0 ל’ בנזין) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס היברידי
לקסוס UX250h

 

רכב הפנאי הקטן של לקסוס עבר עדכון לגרסאות ולרמות הגימור המשווקות בישראל. לקחנו את הגרסה הבכירה למבחן דרכים על מנת לעשות לכם סדר

 

לקסוס UX, רכב פנאי קטן ויוקרתי מבית לקסוס הוצג לראשונה בשנת 2018 בעיצוב שנחשב, לדברי לקסוס, “נועז וסטייליסטי”. לאחרונה הגיעה גרסה מעודכנת שכוללת מספר שינויים מינוריים אך הכרחיים על מנת ליישר קו עם עולם הרכב של שנת 2022 מה שנתן ליבואן בישראל הזדמנות לעשות סדר גם בגרסאות וברמות הגימור המיובאות. 

השינוי המשמעותי ביותר בגרסה המעודכנת הוא מסך המולטימדיה, שכעת מופעל גם באמצעות מגע בניגוד לגרסאות ששווקו עד עתה. גודלו של המסך תפח גם הוא, ומגיע ל-“12.3 בגרסה הבכירה. בנוסף, בעלי האייפון ישמחו לשמוע שמערכת המולטימדיה תתחבר מעתה לסלולארי שלהם באופן אלחוטי. לא מדובר בבשורה עתידנית אלא בהחלט יישור קו עם המתחרים. רמות הגימור המשווקות בישראל הן ‘קיושו’, ‘הדורי’ ו’טקומי’, כאשר רמת הגימור ‘הדורי’ מוסיפה חישוקי אלומיניום בעיצוב ספורטיבי, תאורת כניסה בידיות הרכב, מושבים בריפוד עור מלא, מושבים מתכווננים באופן חשמלי הכוללים תמיכה לגב התחתון, שמשות כהות בדלתות האחוריות וגג שמש.

 

לקסוס מחירון
קרוסאובר היברידי עירוני, לקסוס UX250h

לקסוס ישראל

 

רמת הגימור ‘טקומי’ מוסיפה מסך מולטימדיה גדול יותר (“12.3 כאמור), כיוון חשמלי לגלגל ההגה, מערכת שמע בעלת עשרה רמקולים, תא מטען הנפתח ונסגר באופן חשמלי ומערכת לזיהוי רכבים בשטחים מתים. לכל רמות הגימור המשווקות בישראל אותן יחידות הנעה. 

המחיר ההתחלתי של ה-UX250h עומד על 228,900 שקלים ומגיע עד 258,900 שקלים לרמת הגימור הבכירה, ‘טקומי’, אותה קיבלנו למבחן הדרכים.

 

לקסוס UX
לקסוס UX בין 228,900 שקלים ל-258,900 שקלים

 

למילה היפנית ‘טקומי’ יש משמעות. מדובר למעשה בסטאטוס בכיר יחסית. על מנת שעובד בחברת לקסוס יגיע לסטאטוס זה, עליו להיות מסוגל לקפל פיסת נייר לצורת חתול באמצעות היד הלא דומיננטית שלו תוך 90 שניות. האם אתם מסוגלים?

 

 

עיצוב חיצוני

 

בחזית ה-UX250h שבכה קדמית גדולה, המזוהה עם המותג, אשר משתלבת עם עיצובן של יחידות התאורה. מבט מהצד חושף עיצוב בתי הגלגלים המוטה קדימה ומשדר דינאמיות. מאחור, העיצוב כולל קווים ישרים ויחידות תאורה המחוברות ביניהן. מעליהן ספוילר צנוע יחסית ומתחתיהן דיפיוזר. התוצאה הכוללת, לטעמנו, נאה גם היום, 4 שנים אחרי שהוצג.

 

לקסוס UX רמת גימור
לקסוס UX תא נהג
לקסוס מחיר
לקסוס UX 2022

מולטימדיה

 

עיצוב פנימי ואבזור 

 

כניסה ל-UX250H בגרסת המבחן חושפת תא נוסעים איכותי, הן בחומרים, הן באיכות הגימור והן באיכות ההרכבה. לוח המחוונים מוקרן בחלקו, אך מחוון הדלק וטמפרטורת נוזל הקירור מכאניים, מעין קריצה ל”שמרנות הלקסוסית”. מערכת המולטימדיה, שכעת מוקרנת על מסך גדול יותר, מציעה ממשק שבלוני שאינו כולל גרפיקה מיוחדת אך כן כוללת תמיכה בעברית.

מתחת למסך המולטימדיה פתחי מיזוג ומתחתיהם שליטה נוחה על מערכת בקרת האקלים, משטח טעינה אלחוטי ושני שקעי טעינה. מעל מסך המולטימדיה מראה אלקטרו כרומטית (מתכהה אוטומטית) ומעליה גג שמש בגודל סטנדרטי, כלומר קטן במונחי 2022. 

מושבי העור המחוממים, שכוללים תפירה ייחודית, בהשראת תפירה המצויה בחליפת סמוראים, נוחים יחסית ומציעים כאמור תמיכה לגב התחתון. בין זוג המושבים משענת יד גדולה ונוחה אך היא אינה מתכווננת. משענת היד מכסה על תא אחסון גדול יחסית שכולל שקע 12 וולט ו-USB. תא הכפפות וכיסי האחסון בדלתות אינם גדולים במיוחד.

 

לקסוס UX יד שנייה
לקסוס UX תא נוסעים
לקסוס UX יד 2
פתחי אוורור ליושבים מאחור. לקסוס UX
לקסוס UX 2023
לקסוס UX תא מטען

 

זוג הדלתות האחוריות נפתחות בזווית רחבה יחסית אך חושפות פתח כניסה צר. ישיבה במושב האחורי מציגה איכות חומרים טובה (אם כי קצת פחות מאשר בחלק הקדמי של תא הנוסעים) ומרווח ראש טוב. מרווח הברכיים לעומת זאת, מצומצם לגבוהים שיאלצו להתיישב מאחורי נהג גבוה. לרשות הנוסעים פתח מיזוג ושקעי טעינה בקונסולה המרכזית, משענת יד שבתוכה שני מחזיקי כוסות, ווי תליה וכיס בגב המושב שליד הנהג. התאורה אינה אישית לכל נוסע בניגוד למצופה מרכב ברמת המחיר הזו.

דלת תא המטען, הנפתחת באופן חשמלי כאמור, חושפת רצפת הטענה גבוהה יחסית עקב היחידה ההיברידית, מה שגורם לנפח סביר של 438 ליטרים. לזכותו נציין כי מתחת לרצפה שוכן צמיג חלופי (צר) ושתא המטען מציע שקע טעינה וזוג תאים נפרדים בכל צד. לטובת הטובין הותקנו ארבעה ווי עיגון ושני ווי תליה. פרט שקשה לעכל הוא כיסוי תא המטען – רשת זולה למגע ולמראה. חבל. 

 

לקסוס UX חדשה
מנוע בנזין בנפח 2 ליטר, ומנוע חשמלי, יחד מפיקים 184 כ”ס

 

נוהגים

 

יחידת הכח המותקנת בגרסה המיובאת לארץ כוללת מנוע בנזין בנפח 2 ל’ המפיק 152 כ”ס ב-6,000 סל”ד ו-19.4 קג”מ ב-5,200 סל”ד ומנוע חשמלי המפיק 80 כ”ס ו-20.6 קג”מ. ההספק המשולב עומד על 184 כ”ס. זוג המנועים משודכים לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה והביצועים נאים: 8.5 שניות ל-100 קמ”ש. המנוע החשמלי עוזר לזמינות הכח בסל”ד הנמוך ועקיפות תחת עומס ו/או בעליה מתבצעות ללא קושי משמעותי. 

הלקסוס מציגה נוחות נסיעה טובה בעיר עקב כיול מתלים רך יחסית. הכיול אינו מתגמל בנהיגה נמרצת בכבישים מפותלים שם הלקסוס משדרת לנהג שעדיף להוריד את הקצב. למרות זאת ללקסוס מצב ‘ספורט’ המקשיח את ההגה, מחדד את תגובת המצערת ומשנה את תפעול תיבת ההילוכים. אותה תיבה רציפה כוללת שישה “יחסי העברה” מדומים הניתנים לשליטה באמצעות בורר ההילוכים בלבד. לא מצאנו משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה.

בידוד הרעשים בלקסוס טוב. הן מבחינת רעשי הכביש, הבולמים, הצמיגים והרוח. בשעת מאמץ, כאשר תיבת ההילוכים הרציפה שומרת על סיבובי המנוע בטווח היעיל (והגבוה משום שמדובר במנוע אטמוספרי), חודר לתא הנוסעים שאון מנוע שמפר את השקט והשלווה. 

צריכת הדלק במבחן שלנו עמדה על כ-14 ק”מ לליטר. 

 

קרוסאובר היברידי
רכב פנאי עירוני ומעוצב. לקסוס

 

מסכמים

 

הלקסוס UX250h הינו רכב פנאי קטן המציע עיצוב נאה, צריכת דלק נמוכה בזכות היחידה ההיברידית, איכות חומרים טובה, נוחות נסיעה גבוהה, ואבזור עשיר בגרסה הנבחנת. לחובתו: מרווח ברכיים מצומצם לנוסעים מאחור, יכולות דינאמיות לא משובחות בכבישים המפותלים תחת מאמץ, גג שמש קטן במונחי 2022 וכיסוי תא מטען שלא עומד בקנה אחד עם השם ‘לקסוס’. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × three =