מבחן דרכים – סובארו לבורג

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מכונית משפחתית מרווחת ומעוצבת, עם מנוע בוקסר מוגדש ומפתיע לטובה -מבחן דרכים ל"סובארו לבורג"

מאת: גבע מאיר 

סובארו מכוונת לקהל הצעיר והספורטיבי, אז הם לקחו את מנוע הבוקסר המוכר שלהם, התקינו עליו טורבו, הוציאו ממנו 170 כ”ס ושחררו אותו לחופשי דרך מערכת ה- AWD. אבל לפני שאנחנו לוקחים את הלבורג החדשה לסשן פניות מהודק (מאוד), נעצור רגע להבין מול מי אנו מתמודדים.

סובארו לבורג, באנגלית – LEVORG, לבורג’? לאבורז’? היה לי קשה להגות את השם נכון בפעם הראשונה. אז למה הוא כזה מסובך? סובארו טוענת שהשם הוא קומבינציה של LEgacy, ReVolution, touRinG. אנחנו התמקדנו בחלק היותר בולט של הסובארו הזו – העיצוב החדש, וגם על המסורת המכובדת וחווית הנהיגה המפתיעה.

אז היא נראית? מצוין. זה עניין סובייקטיבי כמובן, אבל כונס האוויר העליון הדרמטי, זוג המפלטים המשחרים לטרף מאחור, הספוילר וגלגלי ה-18 אינצ’ לא משאירים הרבה מקום לדמיון. הלבורג נראית חייתית וספורטיבית, רק פס הקישוט הכסוף שלא הולך עד סוף קו החלונות, נראה מוזר בעיני.

אז המראה ספורטיבי, סטיישני באופן פרדוקסאלי כשהחזית, לקוחה ישירות מה-STI האימתנית, והירכתיים שייכים לאימפרזה המוכרת בתוספת ספויילר בולט. החצאיות נמוכות והצדודית ללא ספק משדרת דינמיות. יחידות התאורה מעוצבות ע”פ סובארו כעיני נץ, ומאחור התאורה הבולטת מוסיפה קצת וואסאבי ליפנית המושחזת.

לסובארו לבורג’ יש גרסה שרירית יותר, 2.0 ליטר-טורבו בנזין עם הספק של 250 כ”ס, אבל לצערנו גרסת הספורט החייכנית עוד יותר נשארה ללא תרגום לעברית, וככל הנראה תמשיך להימכר על האי היפני ובמקומות אחרים. וחבל.

משדרת דינאמיות. סובארו לבורג

תא הנהג

נכנסים פנימה, המראה עמוס, מזכיר מאוד את ה- B4 – מסך 7 אינצ’ מכובד ונוח למגע מסך עליון עם אופציות תצוגה, כמו גרף צריכת דלק מושקע ולוח בקרה למגדש טורבו, שמראה כמה לחץ גדישה, זווית דוושת האצה וטמפרטורת שמן בטורבו.

ההגה קטום נעים למגע, מחופה עור, יחד עם ידית ההילוכים, וגימורי כרום כסוף בנגיעות אלגנטיות המשרות יוקרתיות עדינה. רמת האבזור גבוהה יחסית. בקצרה נאמר, שהלבורג מאובזרת באופן מרשים, לדוגמא חלונות מושחרים מאחור כסטנדרט, תאורת יום DRL, פנסי קסנון עם מתזי מים, חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט, חימום מושבים קדמיים מרימי שמשות אוטומטיים בלחיצה, מראות מתקפלות, כניסה ללא מפתח ומערכת הנהיגה החכמה של סובארו ה-SI Sport ו- Intelligent.

יש שני מצבי נהיגה עם כיול שונה לתגובת המצערת והתנהגות תיבת *ההילוכים הרציפה. מערכת השמע טובה למדי ומסך המולטימדיה נוח לתפעול.

במושב הנהג, זווית הישיבה נוחה עם משחק גדול לגובה. משענת היד מתכווננת וזווית הראייה טובה בסה”כ – קורות ה-A ו-B לא מפריעות, והמושבים נוחים באופן מפתיע, אוחזים במקומות הנכונים ומרופדים היטב עם בד מהודר. המושבים מאחור מגיעים עם חבילת בונוס קטנה, הם יכולים להתכוונן לאחור ולשנות את זווית הישיבה, ובלחיצת כפתור אחת הם מתקפלים לחלוטין בחלוקת 60/40, להגדלת נפח ההטענה מ-486 ליטרים ל-1,446 ליטרים. לא התא הגדול בקטגוריה אבל מאד מרווח.

בטיחות

מבחינת מערכות בטיחות, סובארו לבורג’ מגיעה עם רשימה מכובדת שכוללת 7 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ומנוע והגה קורסים אל מתחת לתא הנוסעים בעת תאונה. היא גם מגיעה עם שלל מערכות הבטיחות הקיימות, בנוסף למערכת ה-AWD העילאית, מגיעה הסטיישן הספורטיבית עם מערכות ה-ESP ,ABS ,EBD ,BAS וכל מה שצריך להשאיר אתכם על הכביש ולא מחוצה לו.

מה אין לסובארו לבורג? מערכות בטיחות אקטיביות כמו שיש למתחרות. אבל אני לא מתלונן, להפך.

מאובזר באופן מפתיע. סובארו לבורג

זריזות של נינג’ה ואחיזה של עץ בונסאי

מניעים. לחיצה על כפתור ההנעה, ידית הילוכים ל-D, לחיצה על כפתור ה-S על גלגל ההגה, ליטוף קל על הדוושה. מתגלגלים לאט ויוצאים החוצה, הכביש פנוי, הליטוף הופך כבד והדריכה מראה 100% על הצג העליון, ואנחנו מתגלגלים בקצב נחמד, לא יותר. בזמן שחיפשתי מה עשיתי לא נכון, בערך שנייה וחצי אחרי, מנוע הבוקסר הממזר שמלפני בנה בוסט אדיר ושחרר אותו בבעיטת סמוראי, כזו שהעיפה אותי קדימה עם חיוך רחב.

האחיזה של הלבורג איתנה האספלט. המתלים עובדים קשה ומסננים די טוב את הכביש המשובש. בתוך העיר ישנה קופצניות קלה שמשתפרת מחוצה לעיר. אני במהירות תלת ספרתיות, הסובארו זורחת במלוא הדרה. יש לה הרבה כוח עכשיו, והתיבה הרציפה משתדלת להשאיר את המנוע בסל”ד נמוך, ולשמור על היכולת להאיץ עוד. זו הרגשה מיוחדת במינה, כשכל הזמן הזה החיוך לא יורד מהפנים.

המינוס בתיבה הרציפה, היא הסירוס של הכוח המתפרץ בתחילת נסיעה. כולנו מכירים את זה. הצלחתי להוציא תוצאה של 9 שניות במבחן המאוץ הקלאסי של 0 ל- 100, כשקרוב לוודאי, עם תיבה אחרת, הנתונים היו שונים לחלוטין. אך המהירות המקסימאלית הושגה בקלות (המספרים לא חשובים הפעם).

רכב 4X4, מה, לא נלך להשחיז פניות?

בפינת יער מבודדת ושקטה ישנו מסלול קק”ל סודי. בדיקה מקיפה לצמיגים, לחץ אוויר, פציעות פגיעות או יובש, הכול תקין, יש א’ לתרנגול.

לחיצה עמוקה, גלגול, לג טורבו, גדישה חזקה, כוח, ועפים קדימה. פנייה חדה שמאלה במעלה ההר, בלימה חזקה והאצה שנייה לפני הסיבוב לבניית גדישה נוספת לשיגור החוצה ממנה. אני באמצע סיבוב, גדישה מלאה, כוח ומשוגרים הלאה לפנייה הבאה. כל זה, ואפילו לא ציוץ מהצמיגים.

הסובארו המוארכת הזו נטועה לכביש כעץ בונסאי יפני. היא מעוצבת, חזקה ונטועה לכביש בלפיתה אמיתית. מנוע הבוקסר מאוזן בצורה נפלאה, הוא נקרא כך, כי פעולתו מזכירה עבודה נכונה של מתאגרף. מרכז הכובד נשאר נמוך ותקיפת פניות אגרסיבית לא מזיזה ללבורג הלוחמנית. צריך להיות מוכשר כדי להעיף אותה לקיבינמט.

תת היגוי לא קיים בלקסיקון שלה, זווית ההפניה חדה ככל שתהיה תתבצע בהרף עין, היגוי יתר יתוקן בקלות ע”י בקרת המשיכה, וההרגשה היא שהמשפחתית-ספורט הזו תשמור עליך גם בסשנים מלאי אדרנלין של סופי שבוע, וגם תהיה נחמדה לילדים מאחור, ואפילו תציע להם כניסות USB להטענת הסמארטפונים, כי מי צריך V12 מאחור היום? סובארו חסכו לכם מתאם.

סשן הסיבובים נגמר, הבלמים רותחים הנשימה מוסדרת ועכשיו החלק הקשה. אחרי שהרגשתי מה המכונה המושחזת הזו יודעת לעשות, איך לעזאזל עולים על הכביש חזרה ונשארים במחוזות החוק? לא קל. היא נראית תמימה עם מראה הסטיישני המשפחתי לסופר, אבל אוגרת מספיק כוח בכדי לעבור על כמה חוקים.

רק נראית תמימה

 צריכת דלק

סובארו לבורג, עם מנוע ה-1.6 טורבו יודעת לתת בראש. יש לה שני מצבי נהיגה, שלא באמת משנים את צריכת הדלק – היא לא צמאה, היא רעבה. אחרי סשן נהיגה מרטיט, הסובארו צרכה בסיוע כפתור ה-i כ-6.5 ק”מ לליטר, ואני מאמין שהצריכה יכולה להשתפר בנהיגה רגועה יותר.

כדי לעמוד איתנה מול מתחרותיה, סובארו חייבת לצייד את המכוניות שלה במערכות בטיחות אקטיביות (למרות התנגדותי הנחרצת לעניין), ואת זה אסף (בן 4), הבוחן רכב הטוב-ביותר-שידע-העולם-אבר שאל והכריע:
“אבא, ההגה מזיז את עצמו?” – “לא אסף, הפעם לא”, – “אז האוטו החדש לא טוב, אבל יש לו הרבה מקום מאחורה, אז הוא כן טוב.” – “כן, ומה עוד?” – “יש מצלמה ומסך גדול וקסם בדלתות, וגם הוא מצחיק, כי יש כפתור לחמם את הטוסיק שלך!” – “נכון ילד, ואמרתי לך לא לגעת בו שוב!”. – “אני הולך לראות טלוויזיה, אימא מרשה לי”.

איך אומרים “היה תענוג” ביפנית?

סובארו יודעת מה היא עושה. מסורת ארוכת שנים וקהל אוהד ברחבי העולם, בעלת סימן ההיכר של מנוע הבוקסר, והראשונה להציג מערכת הנעה כפולה ברכב משפחתי.

הפעם סובארו יצרו בת כלאיים אתלטית והמהוקצעת לסשן דואט בכביש פתלתל, וגם יודעת להסיע את המשפחה מנקודה א’ לנקודה ב’ ביעילות ובזריזות. יש בה קצת מהכול, קצת STI, קצת B4, קמצוץ אימפרזה, והמון אופי ייחודי.

בידוד הרעשים ברכב לא מהטובים. רעשי הכביש הופיעו עם הגלגול הראשון על האספלט ונשארו שם במשך כל הנסיעה. מצד שני, סובארו לבורג היא מכונת נהיגה מהנה. יש גדולות וחזקות ממנה במחיר נמוך יותר, אבל יש בה קסם, מסורת מכובדת ארוכת שנים, ואחיזה, המון אחיזה, והוספת הטורבו היה צעד מתבקש אל מול המתחרות, והמנוע מוצלח שיודע להזיז את הלבורג על 1,531 הק”ג שלה. 

סובארו נשארה סובארו – עודנה ספרטנית, פשוטה, אמינה ו”צמאה”, ואם נוסיף את תג המחיר – 179,990 ₪, נראה שתמשוך פחות קהל ממותגים מתחרים, ותקרוץ בעיקר לאוהבי המותג הקלאסי והאהוב. 

למפרט המלא

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × five =