מבחן האיכות: אילו מותגי רכב מובילים באיכות המכוניות שלהם?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

חברת J.D POWER המבצעת מחקרי שוק ומחקר שביעות רצון לקוחות מזה עשרות שנים, מדרגת את מותגי הרכב האיכותיים ביותר, ואת אלה שרק יורדים באיכות - אז מה הלקוחות חושבים על איכות הרכב שלהם, ומי המנצחות הגדולות?

קיה בשלישייה הראשונה באיכות כלי הרכב שלה ע"פ סקר שביעות רצון
  1. ג’נסיס, קיה ויונדאי הם 3 המותגים המדורגים במקום הגבוה ביותר זו השנה השנייה ברציפות.

  2. איכות רכב חדש בשנת 2019 נשארה באותה רמה לעומת 2018. זו השנה הראשונה שלא נרשם שיפור מאז שנת 2014, על פי JD Power 2019. ליותר מותגים הייתה הרעה מאשר שיפור במהלך 12 החודשים האחרונים.

  3. “יצרניות הרכב ממשיכות להתקדם בתחומים כמו מערכות מידע ומולטימדיה שמושכים הרבה תשומת לב צרכנית”, אמר דייב סרג’נט, סגן נשיא תעשיית הרכב הגלובלית ב- JD Power. “עם זאת, כמה בעיות מסורתיות הסתננו השנה כולל פגמי צבע, רעשים במערכת הבלמים וממערכת ההשהיה, מנועים שלא מותנעים ונורית Check Engine שנדלקת בתחילת הבעלות על הרכב. כמו כן, יותר אנשים נתקלים בבעיות עם מערכות סיוע לנהג, אשר קריטיים לבניית אמון הצרכנים בעתיד ברכב אוטונומי”.

  4. האיכות נמדדת במספר הבעיות שחוו כל 100 כלי רכב (PP100) במהלך 90 הימים הראשונים של הבעלותציון נמוך יותר משקף איכות גבוהה יותר.

  5. במחקר של השנה, רק 13 מותגים השתפרו, בעוד ל- 18 מצבם החמיר. הממוצע בתעשייה נשאר ללא שינוי. ישנן 93 בעיות לכל 100 רכבים.

ממצאים בולטים במחקר של 2019:

יצרנית יונדאי עם שלושה מותגים מובילים: קיה, יונדאי, ג'נסיס
  • הפער בין המותגים הקוריאנים ואחרים ממשיך להתרחב: שלושת המותגים הבכירים ביותר – ג’נסיס, קיה ויונדאי – כולם מהיצרנית הקוריאנית יונדאי. הפער בין שלושת המותגים הללו לבין כל האחרים התרחב במידה ניכרת. 16 מתוך 18 דגמים  מקבוצת יונדאי מדורגים ב- TOP3 בסגמנט שלהם. הביצועים של כלי רכב אלה טובים יותר במיוחד בתחומי  מערכות המידע ומולטימדיה ורכיבים אלקטרוניים אחרים.

  • מותגים מקומיים שנמצאים מעל הממוצע: פורד (83 PP100), לינקולן (84 PP100), שברולט (85 PP100), דודג’ (90 PP100) וביואיק (92 PP100) הביצועים שלהם טובים יותר מאשר הממוצע בתעשייה שעומד על 93 PP100. בסך הכל, ביצועי כלי רכב ממותג מקומי קרובים לממוצע ברוב האזורים.

  • כל המותגים האירופיים הם מתחת לממוצע: בניגוד להצלחה של יצרני הרכב הקוריאני והמותגים המובילים היפנים, כל 10 המותגים האירופאים הם מתחת לממוצע. הפערים הגדולים ביותר עבור כלי הרכב האירופיים הם במערכות המידע ומולטימדיה.

  • פורשה 911 שוב משיגה את הציון הטוב ביותר מכל הדגמים: לפורשה 911 יש את הציון הטוב ביותר מכל הדגמים זו השנה השנייה ברציפות.

  • בעיות ה-Infotainment (מערכות המידע ומולטימדיה). זו עדיין הקטגוריה הבעייתית ביותר עבור לקוחות, בעלי כלי רכב חדשים. עם זאת, תחום זה הוא המשתפר ביותר מ-2018, זיהוי קולי ו- Bluetooth מובילים בשיפור.

  • בעיות במערכות סיוע לנהג גדלות: ככל שמערכות סיוע מתקדמות לנהיגה הופכות נפוצות יותר, ויותר מורכבות, יותר בעלי רכבים מגלים תקלות. הממוצע עבור מותגי פרימיום הוא 6.1 PP100, לעומת 5.0 בשנה שעברה, בעוד הממוצע עבור כל המותגים בשוק הוא 3.5 PP100.

  • כלי רכב חדשים שהושקו בשנת 2019 הם בעלי רמת בעיה ממוצעת של 103 PP100, אשר מציג את הציון הטוב ביותר אי פעם. עם זאת, זה עדיין הרבה מתחת לציון עבור מודלים קיימים, אשר להם רמת בעיות ממוצעת של 91 PP100.

במקום הראשון במחקר שביעות לקוחות מאיכות הרכב שלהם: מותג ג'נסיס

מותגים ומודלים עם הציונים הגבוהים ביותר:

  • Genesis מדורגת בציון הגבוה ביותר באיכות הראשונית הכוללת עם ציון של 63 PP100. קיה (70 PP100) במקום השני ויונדאי (71 PP100) מדורגת במקום השלישי. זו השנה השנייה ברציפות שבה שלושת המותגים הקוריאנים נמצאים בראש הדירוג הכללי, וזה השנה החמישית ברציפות שקיה היא המותג המדורג בציון הגבוה ביותר בשוק העממי. פורד (83 PP100) מדורגת רביעית ולינקולן (84 PP100) מדורגת במקום החמישי, זו הפעם הראשונה בה פורד ומותגי החברה נמצאים בדירוג ה- TOP5  באותה שנה.

  • לנד רובר הוא המותג המשתפר ביותר, כאשר הבעלים מדווחים על 37 PP100 בעיות פחות מאשר ב -2018. מותגים אחרים עם שהשתפרו כוללים את יגואר (18 PP100 שיפור) ודודג’ ו-וולוו (כל אחד עם 8 שיפור PP100). מותג דודג’ מדורג במחקר עם הציון הגבוה ביותר אי פעם.

  • התאגיד במעוטר ביותר הוא קבוצת יונדאי מוטור (6 פרסים), ואחריו ג’נרל מוטורס (5), BMW AG (3); חברת פורד מוטור (2) וניסאן מוטור בע”מ (2).

  • מודלים של קבוצת יונדאי אשר מדורגים במיקום הגבוה ביותר ביותר בסיגמנט שלהם הם Genesis G70; יונדאי סנטה פה; קיה פורטה; קיה ריו; קיה סדונה; וקיה ספורטג’.

  • מודלים של חברת ג’נרל מוטורס אשר מדורגים במיקום הגבוה ביותר בסיגמנט שלהם הם קדילאק Escalade; שברולט Equinox; שברולט מליבו; שברולטSilverado HD; ושברולט טאהו.

  • מודלים של BMW  אשר מדורגים במיקום הגבוה ביותר בסיגמנט שלהם הם BMW סדרה 2; BMW X4; ומיני קופר.

  • מודלים של פורד אשר מדורגים במיקום הגבוה ביותר  בסיגמנט שלהם הם פורד פיוז’ן ופורד ריינג’ר.

  • המודלים של חברת ניסאן מוטור אשר מדורגים במיקום הגבוה ביותר  בסיגמנט שלהם הם ניסן מקסימה וניסן טיטאן.

  • דגמים אחרים עם הדירוג הגבוה ביותר בסיגמנט שלהם הם דודג’ צ’לנג’ר, לקסוס RX ו מרצדס CLS.

פורשה מובילה באיכות מבין המותגים האירופאיים. צילום: עמיחי זיו

מפעלים מובילים באיכות

מפעל טויוטה מוטור בקנדה, אשר מיצר את הטויוטה קורולה, מקבל את פרס הפלטינה למפעל האיכותי ביותר אשר מייצר כלי רכב עם הכי מעט פגמים או תקלות. פרס זה מבוסס אך ורק על פגמים ותקלות, ולא כולל בעיות הקשורות בעיצוב.

מפעל טסוטסומי 1 ביפן של טויוטה, המייצר את הפריוס ומפעל Regensburg בגרמניה של BMW AG, המייצר את BMW 4 Series, X1 ו- X2, מקבל את פרס הזהב.

מחקר האיכות של ארה”ב לשנת 2019 מבוסס על תשובות של 76,256 רוכשים וחוכרים של כלי רכב חדשים מודל 2019, שנחקרו לאחר 90 יום של בעלות. המחקר מבוסס על 233 שאלות בשמונה קטגוריות רכב המיועדות לספק ליצרנים מידע על מנת לסייע בזיהוי בעיות ובשיפור המוצר. המחקר בוצע מפברואר עד מאי 2019.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − 9 =