מבחן המשומשות: מבחן דרכים רנו מגאן 2 מודל 2008

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אז מה נכון, ומה סתם דעות קדומות? מבחן המשומשות לרנו מגאן 2 - מבחן דרכים

רנו מגאן 2, סדאן, 1600 סמ"ק, אוטומט, שנת 2008
המבחן נכתב לראשונה בספטמבר 2011 ונערך: ב25.1.2018

מבחן דרכים לרנו מגאן 2
תצורת סדאן (4 דלתות)
מנוע בנזין 1,600 סמ”ק
תיבת הילוכים אוטומטית
מודל 2008

איך אוכל לתאר את הרנו מגאן 2 [1] בצורה הכי טובה? אם אשווה את המכונית הזו לעולם החי, היא לבטח תהיה לברדור – נקבה, שמנמנה מעט, לא מאיימת או נושכת, אבל אם תתקל בה בטעות או תקבל ממנה מכה עם הזנב, אתה זה שתצא עם סימן כחול והיא מצידה תשאר עם חיוך מרוצה על הפנים.

קלטתי אותה במגרש, מימינה עמדה פולקסווגן פאסט ומשמאלה סיטרואן C4, הופתעתי שהיא לא החווירה לידן. במבט ראשון, כלפי חוץ, הגודל והמאסיביות שלה עלולים להטעות. כן, יש לה נוכחות אין ספק, וצבע השמפניה-זהב עושה לה רק טוב, אך בלתי אפשרי להשוות בינה לבין הפאר הגרמני.

עם רושם ראשוני טוב פלוס, התיישבתי בתוכה, וחשתי נפילת מתח קטנה. נראה שמרוב שהושקעה מחשבה במוטות הבטיחות ובחיזוק השלדה שכחו לכסות אותה בחומרים ראויים ונעימים לעין. הפלסטיקה בה פשוטה ולא אטרקטיבית, כוונון פשוט למיזוג חזק ואפקטיבי עם פתחי אוורור קדמיים בלבד.

שליטה של כל יושבי המכונית בחלונות החשמליים. כפתורים בסיסיים כמו משולש, נעילת דלתות, כפתור התנעה ופתח ל’כרטיס מפתח’ הידוע. חיבבתי את לוח המחוונים הטומן בחובו תוספת מבורכת של מחשב דרך, המציג בלחיצת כפתור (בקצה ידית האיתות הימנית), את פירוט נתוני הצריכה בlive.

חומרים פשוטים. תא נהג בסיסי.
10.5 ק"מ לליטר. רנו מגאן 2

תא נוסעים
כיוון מושב הנהג הולם טכנופובים: אין כפתורים והתעסקות או כוונונים אוטומטיים. משיכה בידית פלסטית תחת המושב הקדמי תניע אותך אחורה וקדימה ומשיכה בידית נוספת בצד תביא גם נמוכי/ות קומה קרוב קרוב להגה והגז. בנושא המראות, נראות והראות: מראות צד ומראה מרכזית בגודל סטנדרט, תא כפפות גדול מהרגיל, תאורה רחבה הכוללת שלוש נורות קטנות ומתג פשוט המופעל ידנית. לעומת זאת במגני השמש בתא הקדמי אין תאורה בסמוך למראה. נוכל להבחין בפטרוזיליה שנחה לנו על השן הקדמית, רק באור יום.. חיים קשים.

מרבים להלל את נוחות המושבים במגאן, ובצדק. נסיעה בינעירונית של שעה וחצי במושב הנהג עברה ללא התכווציות, והצורך הכרוני בסיבובי צוואר, המאפיינת נסיעות ארוכות ומייגעות. היא מרווחת מאד, מקדימה ומאחור. במושב האחורי יכנסו: שלושה בוסטרים או 3 כסאות ומושב בטיחות, או 3 מבוגרים. ואת ה’דוז פואה’ קיבל תא המטען, עם נפח מרשים של 520 ליטר.

מרווח פה. מבחן דרכים לרנו מגאן 2
תא מטען בנפח 520 ליטר. רנו מגאן 2

יתרונות ודעות קדומות
הגעתי למגאן הזו עם כל כך הרבה דעות קדומות, וניפצתי כמעט את כולן. המגאן אכן תחשב עצלנית או פחות זריזה בעיני נהגים שירצו לנהוג בה מעל 130 קמ”ש, מודה שניסיתי וזה בלתי אפשרי להוציא ממנה קמ”ש אחד יותר. המגאן ‘תתנגד’ לך, ותגרום לך לשחרר מעט את הגז. ואולי זה רעיון לקמפיין טוב לאור ירוק ולמניעת תאונות דרכים.

אך אם נניח לציניות לרגע.. בשורה התחתונה, אנחנו מדברים על הכבישים בארץ, כולל כביש 6 הנחשב קל ונוח לטיסות כלי רכב. אם את/ה לא מתחרה במרוצים מחתרתיים, באמת צריך לנסוע מהר יותר מזה? נתוני הצריכה שלה משביעי רצון, בנהיגה מפוקחת וממוצעת, בתוך העיר ובנסיעה בינעירונית, המגאן הפתיעה עם צריכה של 10.5 קמ”ש/ליטר.

נתוני ההאצה שלה מ0-100 קמ”ש במפרט הטכני הרשמי הינם מעט מעל 13 שניות, אני עודדתי אותה לשפר ל12.7, נתונים יפים לעומת כמה מכוניות קטנות ומשפחתיות זריזות שפגשתי. בנסיעה של שעה פלוס מינוס 15 רמזורים, אף מכונית אחרת לא באמת נתנה לי ‘פייט’, והיו כמה מתחרות מרשימות.

וגם אם זה רק אצלי בראש ואף אחד לא באמת ניסה לתת לי פייט, הפתיחות שלה מרשימות, הנסיעה בה חלקה ונוחה וההאצה שלה ביחס לכובד והנוכחות שלה תגרום לנהג/ת הממוצע/ת להרגיש טוב איתה ועם עצמו בעיקר.

בדרך חזרה מהדרום השומם למרכז כבר הייתי ממש גאה, בתוואי דרך שנוי במחלוקת (צומת שוקת, דרך להבים, והלאה) נחשפה עלייה תלולה במיוחד שגרמה לשיירת מכוניות להאט, בזמן שכף רגלי נותרה סטטית על הגז כמו מחוג המהירות ומד חום המנוע. 115 כוחות סוס נושאים 1250 טון, וראו זה פלא, ‘הלברדור’ מטפסת בשקט יחסי עלייה אכזרית.

מכונית שימושית, נוחה וזולה. רנו מגאן יד שנייה

טעון שיפור
כשבחנתי את הפתיחה וההאצה של המגאן, ולחצתי חזק מדי את דוושת הגז בנסיעה בינעירונית, הגיר לעתים נתקע בין ההילוך השלישי לרביעי. היתקעות שגרמה לסל”ד להשאר על 4000 טורים. זה מעיד על טיבה של תיבת ההילוכים, ויש לקחת את זה בחשבון. אם כי, סביר להניח, שכלי רכב בשנתונים האלה, שזקוקים להחלפת תיבת הילוכים, גם חלקי החילוף וגם העבודה, יהיו פחות יקרים או מורכבים.

לסיכום

תחושת הבטיחות והמרחב השלימה עבורי את הפאזל ובסך הכל, המגאן הינה מכונית חיובית וחיונית: היא מאיצה כשמאיצים בה, נטועה בקרקע כשמתעקלים איתה, ‘סוחבת’ בעליות ‘בלי להניד עפעף’ ומפנה לך מקום למשפחה בת חמש נפשות ומטלטלין לרוב. שווה לשקול תוספת של גגון, היא תישא בגאון מטען של עד 550 ק”ג. עירוניים שירצו לרכוש רנו מגאן יזדקקו למעט יותר סבלנות במציאת חניה למתוקה הזו, היא צריכה את הספייס שלה. אך כשימצאו חניה, מראות הצד יקלו על מלאכת החניה.

עצה: ישנו דגם ידני לרנו מגאן, עם מנוע 1600, ובצבעים מעוררים יותר, כמו ירוק בקבוק, אפור עכבר, לבן צח כשלג ובזהב שמדבר בעד עצמו.

יתרונות: בטיחותית, זולה, מרווחת, ביצועים סבירים מעלה.
חסרונות: אבזור בסיסי, גיר טיפטרוניק.

למי כן למשפחות עם ילדים ומטענים, לנשים שרוצות להרגיש אקסטרה ביטחון על הכביש, וגברים שאוהבים צרפתיות בניחוח אמריקאי.
למי לא לצעירים וילדים בנפשם שרוצים ‘לקרוע’ את הרכב.
 
[1] סדאן זו תצורת רכב בה קיימת חלוקה של שלושה תאים: תא המנוע, תא הנוסעים ותא המטען. זו החלוקה הקלאסית במכוניות משפחתיות.

[2] קיק דאון זו ‘סחיטה’ של דוושת הגז עד סופה, הרכב מוריד הילוך ומזרים יותר דלק למנוע ונוצרת האצה.
* טיפטרוניק הוא “גיר חכם” – מחשב שיכול להעביר הילוך באופן אוטומטי או בהתערבות של הנהג (בניגוד לגיר אוטומטי).

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 − 11 =