המסע בעקבות הפלוס – פיג’ו 206 מול פיג’ו 206+ מבחן השוואתי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מה בין פיג'ו 206 לפיג'ו 206+ והאם באמת מדובר בפלוס

 

שלא תגידו שאני לא דואגת לכם לגיוון, השבוע בדקתי האם יש הבדל בין דגם ה-206 של פיג’ו – עד שנת 2010 וזה החדש שהושק השנה – הלא הוא פיג’ו 206+ (!).אז קודם כל, יאמר לזכות פיג’ו שהיא “שיחקה אותה” עם העיצוב – האריה השואג, הלא הוא סמל המותג הועצם מלפנים ומאחור, כמו הפנסים מקדימה, שמתפרסים על צידי מכסה המנוע, ומשווים לרכב מראה חייתי יותר. הקווים של הפיג’ו הרבה יותר מרשימים, וגם הצבע האדום, אדום יותר מבעבר.

 
 
2011    לעומת    2006
 
 

המחיר לפיז’ו 206 מהניילונים, ב2006 לדוגמא, היה מעל 100 אלף ש”ח, מחיר אבסורדי לרכב סופר מיני, עם גיר ידני ומנוע 1.4, אך מיטב בנינו שילמו גם שילמו. מאז הרבה גריז עבר בעולם הרכב, והיום קטגוריית הקטנות תופסת נתח הרבה יותר גדול בשוק הרכב הישראלי, ועל פניו אמורות להיות מתומחרות גבוה יותר. אבל שנת 2011 שינתה את פני שוק הרכב, המשבר הכלכלי של 2008 בא לידי ביטוי השנה, כל חוזי הליסינג הסתיימו, והשוק הפך רווי במכוניות משומשות והביא לירידת ערך עצומה במחירי המכוניות כולן – חדשות ומשומשות.
היום, אם תרצו להתחדש בפיג’ו 206 (+) חדשה, תיפרדו רק מ70 אלף ש”ח במחיר מבצע, או 80 אלף בשגרה.

לא הרבה השתנה כלפי פנים, איכות החומרים נותרה כפי שהייתה – טובה. אין הרבה פתחי אחסון, אבל מקום ל2 כוסות יש. הפיג’ו 206+ מגיעה עם מערכת שמע מקורית וארבעה רמקולים, תצטרכו ללא ספק להתקין עוד שניים כדי ליהנות מהאזנה למוזיקה. יש מערכת נעילה מרכזית שמופעלת בשנייה שמכניסים להילוך ומתחילים לנסוע (מערכת שקיימת כבר מ2007), כמו גם מערכת ההתרעה על אי חגירת חגורה במושב הנהג. התצוגה כיום נראית נקייה יותר וקלאסית יותר, כמו גם שעון המחוונים, שמציג את אותם שעונים, אך בעיצוב סימטרי, וספורטיבי יותר.

 
קצת יותר קלאסית
 
 

ל206 + נוספה ידית המאפשרת לנהג שליטה במערכת השמע: כיוון רדיו, העברת רצועות שיר, ועוד. נוח מאד.
 
 
+ ידית לשליטה במערכת
 
אפרופו ידיות, אני אניח לרגע להשוואה, כדי להתלונן קצת. נו נו נו גדול לפיג’ו שהסירו כליל את ידית ההזזה של ההגה! ההגה נותר מקובע גבוה, ללא כל אפשרות לכוונו מעלה-מטה, לא נוח, ולא מובן.
דבר נוסף ומקומם לא פחות, הוא הסרת ידית בקרת השיוט, שקיים אצל אחינו האירופאים, אבל לא אצלנו, אין לי מושג למה זה מגיע לנו.

הידית שאינה





ובחזרה ל”פלוס” – ההשוואה היא בין פיג’ו מ2006 ו2011, עם גיר ידני, נפח מנוע 1.4, וחמישה הילוכים, כשזו החדשה עם שני כוחות סוס פחות, 30 קילו פחות, ומאיצה לאט יותר בשנייה שלמה – מ12 שניות ל13 שניות. הנסיעה בשתיהן חלקה וזורמת, התאמה טובה בין ההילוכים למנוע, וגם אם הנתונים הטכניים לא הכי מרשימים, הפיג’ו תעלה למהירויות מרשימות אם תאיצו בה, אבל התחושה היא, שהיא “לא בנויה לזה”.

 
 
 
אז איפה הפלוס?
לא צלחות מגנזיום, אבל יפות יותר ממה שהיה
 
הנהיגה בשתיהן נוחה באותה מידה, לא היו אי אילו שיפורים במרווח או בגודל המושבים, כמו גם מאחור, יש מספיק מקום ל2 מבוגרים או שתי כיסאות בטיחות לפעוטות, כשתא המטען היה ונותר 245 ליטר, מרווח מספיק גם לאחסון עגלת תינוק.
 

ואם בבטיחות עסקינן, יכול להיות ששם חבוי הפלוס הגדול של דגם ה206, ב-2011 הותקנה מערכת בקרת יציבות ושתי כריות אוויר נוספות, לשתיים קיימות מהדגם הישן.
בזמן נהיגה לא הייתה לי תחושה שונה מבחינת יציבות הרכב, אך אני מניחה שבעתות מצוקה השינוי יורגש (חמסה X2). אגב, מבחני ריסוק חדשים לא נעשו מתחילת 2000, (4 כוכבי ריסוק), נקווה שנעשו חיזוקים ושיפורים מאז.

 
 
 
 
נתוני היצרן מראים צריכת דלק משופרת בדגם 206 + מ-15.5 קילומטר לליטר לכ-16.5 קילומטר לליטר. לי מאידך, יצא חישוב מעודד הרבה יותר. בנסיעה בינעירונית סבירה, מבלי לדאוג לצריכת הדלק כלל, נרשמה צריכה כמעט זהה לשתיהן – בסביבות 18 קילומטר לליטר, כשבגיר אוטומט נתוני היצרן בהחלט קולעים.
שיפור גדול בכל הקשור לרעשי הדרך, הרכב מרגיש הרמטי יותר, ורעש המנוע משביע רצון.
ולמי שאכפת מאיכות הסביבה, וכדאי שיהיה לכם אכפת, תו התקן שופר מדרגה 4 לציון המירבי – 5, משמע, הרכב הרבה פחות מזהם.
 

לסיכום

ה206 החדשה וגם הדגם הישן משרתים את אותה אוכלוסיה – סינגלים, זוגות צעירים, או משפחות של שלוש נפשות. כשהחדשות הטובות הן שהיום תוכלו להרשות לעצמם לרכוש אחת חדשה לגמרי, ולא להסתפק בדגמים ישנים.
ואם אתם כן מתעניינים באחת מיד שנייה, מצב שוק הרכב לא פסח על אף רכב או קטגוריה, וכיום, פיג’ו 206 משנת 2006 שווה 35 אלף – 65 אלף ש”ח נמחקו ב-5 שנים. אאוץ’.

 

למה כן V מחיר עלות, צריכת דלק מעולה, אמינות.
למה לא X ביקורות רעות על הגיר האוטומטי.

למי כן  לכל אלה המוכנים לתת צ’אנס ל”צרפתיות”, על אף הסטיגמות שהדביקו להן.
למי לא  למעדיפים הספקים גבוהים יותר (73 כ”ס זה דיי בדיחה), וחוויית נהיגה ספורטיבית יותר.

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “המסע בעקבות הפלוס – פיג’ו 206 מול פיג’ו 206+ מבחן השוואתי”

  1. תודה על ההשוואה
    נראה לי שהפלוס הכי גדול הוא במחיר. אהבתי את הצבע האדום. אבל חסר לי משהו בהשוואה …
    אה … כן תמונה שלך עם אחד הרכבים 🙂
    מ.

  2. היי,
    לפני שאתחיל את התגובה שלי רציתי להגיד שכייף לראות בחורה שמסקרת רכבים.
    ריתקת אותי בסיקור הזה וממש נהנתי לקרוא אותו.
    אין ספק שאעקוב אחר הבלוג הזה 🙂

    לגבי הרכב, יש לי את ה-206 שנת 2000 אוטומט .
    ה-AL4 -הגיר- פשוט מזעזע…
    הוא כל כך חכם עד שאתה נשאר טיפש לידו.
    אני שמח לראות שבגירסא האחרונה יש רק ידני!!!

    משהו שעניין אותי , אמרת שהפלוס מגיעה ללא צלחות מגנזיום בעוד שבאתר היבואן הם מדברים על כך שהרכב מגיע עם.
    לא מוזר?

  3. היי שזיף!
    תודה על התשבוחות,
    הפיג'ו שהבחנתי, ספציפית הייתה ללא גלגלי מגנזיום, אך ניתן לשלם תוספת ולקבל אותן כאקסטרא אבזור.

    יותר ממוזמן להמשיך לעקוב ולהגיב,
    שבוע טוב 😉
    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × five =