מדריך לרכישת רכב חדש: איך תבחרי ותרכשי רכב – טיפים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מדריך לרכישת רכב חדש
מדריך לרכישת רכב חדש: איך תבחרי ותרכשי רכב – טיפים

 

צילום: אלכס רבינוביץ’, דביר אברהם

 

הגעת לרגע הזה בו את צריכה או רוצה לרכוש רכב חדש. התייעצת עם בן הזוג, אבא, או אבא ואימא, שאלת לעצת אח שלך או חברים טובים, ניסית להבין איזה רכב מתאים או כדאי או מומלץ. רגע לפני שאת מחליטה על איזה רכב “ללכת”, חשוב שתדעי, שעל אף שמדובר בקנייה גדולה ומשמעותית, הקנייה הזו, ככל הקניות, היא לחלוטין בשליטתך, את יכולה לבחור איזה רכב הכי מתאים לך, במגבלות התקציב שלך (תיכף נגיע לזה, ונפרק את זה), ובתנאי התשלום המתאימים לך.

קחי את המושכות של קניית הרכב אליך, ונסי להבין מה מתאים ונכון לא, ופחות מה אמרו לך לקנות.

 

החלטת לרכוש רכב חדש על פני רכב מיד שנייה, השיקולים מתחלקים לכאן או לכאן: רכב חדש מהניילונים, מביא איתו שקט נפשי מבחינת תקלות וטיפולים גדולים, רכב חדש מגיע עם אחריות יבואן של שנתיים – שלוש ויותר. רכב חדש לא דורש טסט – מבחן תקינות לרכב, (ותשלום טסט) בשנה הראשונה. כי הוא חדש.

ברכב חדש את יכולה לשלוט על רמת הגימור והאבזור איתו יגיע, לבחור מה צריך ועל מה אפשר לוותר, ולהפחית מעט את עלותו/ מחיר הרכב.

 

נתחיל בצורך שלך – איזה רכב את צריכה?

 

השאלות שאני שואלת כל אישה שבאה להתייעץ איתי לפני רכישה, מהם הצרכים שלך:

האם את נהגת יחידה ברכב?
האם יש ילדים/נוסעים נוספים שאת מסיעה וכמה?
האם הנסיעות שלך הן עירוניות יומיומיות, או בינעירוניות ארוכות ביום יום?
האם את צריכה תא מטען גדול, מושבים מרווחים מאחור למספר מושבי בטיחות?

 

בחרי רכב לפי הצורך שלך – אם לנסיעות עירוניות יומיומיות, רכב קטן יכול לשרת אותך היטב

 

איזה מן רכב את רוצה?

משפחתי “רגיל”, קרוסאובר משפחתי, רכב קטן לעיר, רכב מעט יותר גדול, ללא צורך בתא מטען גדול, אולי בכלל את מתפנקת ברכב שטח שתמיד חלמת עליו, שישרת אותך בטיולים בשישי, אולי רכב יוקרה, רכב ספורט.

כמה חשובים לך הביצועים של הרכב (שיהיה מהיר חזק, חסכוני או לא), כמה חשוב לך שיהיה נוח או מרווח, כמה ציון הבטיחות ואבזור הבטיחות המתקדם קריטי לך? בדרך כלל רכב ברמות הגימור הבסיסיות שלו, יהיה חסר כמה מערכות בטיחות מתקדמות. ככל שהרכב יוקרתי ומתקדם יותר, גם רמות האבזור ההתחלתיות יהיו מאד מאד מאובזרות ובטיחותיות. הכל רשום והכל מפורט, לעיונך.

 

איזה רכב הכי מתאים לך?

 

ואת מי הוא עתיד לשרת ביום יום?

 

 

מה התקציב שלך?

 

רכב קטן לעיר, בו את נהגת יחידה, עם גיר אוטומטי ורמת אבזור גבוהה – יכול להגיע עד 85-90 אלף ש”ח. (גיר ידני יכול להוריד את המחיר ב-10,000 ש”ח).

רכב סופר מיני, מעט יותר גדול ומרווח, לשימוש יומיומי עירוני של אמא וילד יכול להגיע עד ל105-115 אלף ש”ח (זהו הסכום המקסימלי, שימי לב, והכל תלוי באבזור שבחרת שיהיה ברכב).

רכב משפחתי “רגיל”, עם תא מטען גדול, או ללא “תחת” (מה שנקרא רכב האצ’בק), יכול להגיד ל-140-145 אלף ש”ח

קרוסאוברים קטנים עם מעט גובה, ולוק עירוני וצעיר, ותא מטען בינוני, ומושב אחורי שיתאים לשני מושבי בטיחות מתחיל ב-115 אלף ש”ח עד 130 אלף ש”ח

קרוסאובר משפחתי בינוני עד גדול – של מותגים “עממיים” יחסית ומוכרים, שאינם בקטגוריית יוקרה – מתחילים ב-130 אלף ש”ח ויכולים להגיע לעד לאזור ה-200,000 שקלים.

רכבי שטח מתחילים ב-300-250 אלף ש”ח ויכולים להגיע עד ליותר מ-חצי מיליון שקלים.

 

את יודעת איזה רכב את צריכה ורוצה, ואת יודעת כמה את מסוגלת ויכולה לשלם, מידי חודש, או בתנאי תשלום ומימון אחרים. בכל הנוגע לתנאי התשלום, כמו גם בקביעת גובה התקציב, המלצתי היא, “לא לקפוץ מעל הפופיק”, פשוט כי שום רכב לא שווה “להכנס לסטרס” כל חודש, או חלילה להיכנס לחובות.

 

רכבי שטח מתחילים בסביבות 300 אלף שקלים, עד כמה מאות אלפי שקלים. צילום: אלכס רבינוביץ’

 

 

 

הגעת לסוכנות הרכב, להתרשם מהרכב שבחרת לעצמך, נציג מכירות יפנה לך זמן להציג בפניך את הרכב: לעשות לך סקירה על כמה נתונים טכניים חשובים, ביצועים, צריכת דלק, סקירה על רמות הגימור והאבזור לבחירה – כל אחת מהן כוללת רשימת אבזור נוחות ובטיחות כזו או אחרת.

רמת גימור בסיסית, שהיא מתומחרת נמוך יחסית – תכלול בדרך כלל מולטימדיה בסיסית יותר, או חסרה, לוח השעונים/מחוונים שלה יכול להיות יהיה פשוט יותר, אולי יהיה חסר בה גימורים מיוחדים, תפירות בצבע, ריפודים פשוטים יותר, מצלמת רוורס, או פד טעינה לנייד יחסכו ממנו, מבחוץ רמת גימור בסיסית תהיה בעלת ג’אנטים פשוטים יותר (“מה שפעם היה צלחות על גבי הגלגלים”), ועוד.

רמת גימור בסיסית גם לרוב תהיה חסרה מערכות בטיחות מתקדמות, כאלה ואחרות, שהן חשובות במיוחד – כמו תיקון אוטומטי/אקטיבי של הרכב במקרה של סטייה מהנתיב, וגם התראה ויזואלית במראות הצד במקרה שרכב נמצא קרוב אליך, “בשטח מת”, ואינך מבחינה בו. יש ציון בטיחות ישראלי שאפשר להיעזר בו – מאחד עד 8 מירבי. ציון בטיחות גבוה ורצוי הוא לפחות 7.

 

מדריך רכישת רכב חדש
בסוכנות יעשו לך סקירה מקיפה על הרכב ורמות הגימור/אבזור

 

בדקי את רשימת האבזור ברכב, איזה אבזור יש, איזה חסר, ומה את צריכה

 

האם חשוב לך גודל תא המטען ברכב?

 

האם את צריכה מקום למושבי בטיחות במושב מאחור?

 

נסיעת מבחן – חובה

 

על מחיר הרכב, ומחירי רמות הגימור השונות שלו בוודאי תשמעי ותראי כבר בהתחלה. החלטת שאת אוהבת מה שאת רואה, ורוצה להמשיך לשלב הבא?, זה הזמן לנסיעת מבחן.

להרגיש את הרכב, את הנוחות, את הדינאמיות, את התחושות השונות, הצלילים, או רעשים פחות נעימים שנכנסים מבחוץ, או מהמנוע. את הישיבה ברכב, האם היא נוחה, גבוהה, האם יש לך מספיק שדה ראייה מקדימה ולאחור. האם יש מספיק מקום במושב האחורי, ובתא מטען? האם הרכב ותא הנהג/ת יפים בעינייך, איכותיים בעינייך, המולטימדיה נוחה לתפעול, בקרת האקלים/מיזוג… געי בהכל ותשאלי שאלות שחשובות לך. זה אולי הולך להיות הרכב הבא שלך. (אגב, את יכולה גם לבקש הדרכה על הרכב אחרי שתקבלי אותו. יש יבואנים שעושים את זה בלי בקשה מיוחדת).

 

 

לפני הרכישה, לא לוותר על נסיעת מבחן ברכב

 

 

לאחר מכן, כשתחזרו מהנסיעה ותתיישבו בשולחן, הנציג יתחיל להרכיב לך הצעת מחיר, בהתאם לצרכים שלך:

 

וכאן למעשה נכנס המשא ומתן הראשון שלך, את כבר יכולה לשאול את הנציג או הנציגה, איזה אבזור מיוחד אפשר לקבל בנוסף (ללא תוספת תשלום), ברמת הגימור הבסיסית, אולי ג’אנטים מעוצבים ויקרים יותר, צבע מיוחד שדורש תוספת תשלום, אולי אבזור בתוך תא הנהג/ת? כמו חיישנים ומצלמת רוורס, ריפודים אחרים.

אם יש התקנות נוספות שיש לעשות ברכב – כמו קודן או איתוראן, אפשר לשאול האם הם יכולים “לספוג” את ההוצאה הזו.

ומה לגבי אחריות? במידה ויש רק שנתיים אחריות על הרכב, ושנה נוספת של אחריות בתשלום, האם ניתן לקבל אותה ללא תשלום או בתשלום מופחת.

האם יש הנחה או מבצע, או תנאי תשלום מיוחדים על הרכב? חשוב לדעת. הנציג יסביר לך ממה מורכב המחיר הסופי של הרכב, ועל תנאי התשלום האפשריים – אם הלוואה מהבנק של כל הסכום, או הלוואת בלון – שמתחלקת לתשלום ראשון של 25-30%, תשלומים קטנים חודשיים, ובשנה השלישית את הסכום שנותר, ועוד. חשוב לבחור בדרך שלא תעמיס עליך כלכלית, גם במחיר של ללכת על רכב אחר לגמרי, שתוכלי לעמוד בהוצאות עליו.

 

 

חשוב גם לשאול מתי הרכב יסופק לך – במידה ולא מדובר באספקה מיידית או קצרה, זהו דבר שאת צריכה לקחת בחשבון, אולי את צריכה רכב במידיות, או אולי יש לך זמן, כי את עוד צריכה למכור את הרכב הישן.

מה שמביא אותי לסעיף הכמעט אחרון, לא להתבייש!, וסליחה, כן, אבל “אל תדפקי חשבון”. נכון שהקדישו לו זמן ותשומת לב, והסברים ארוכים, אבל את לא חייבת להסגר על שום דבר, ויש לך את כל הזמן שתצטרכי להתלבט, לבדוק עוד כלי רכב שמעניינים אותך, וגם לרדת מכל זה לגמרי זה בסדר. אם את מרגישה במהלך התהליך, שזה צעד שכבד עליך, אפשר להניח לזה, או ללכת על אופציה של רכב מיד שנייה. אגב, לכל מותג/חברת רכב/יבואן, בדרך כלל יש גם סוכנויות של רכב מיד שנייה.

 

התחדשת ברכב חדש, מה קורה הלאה?

 

התחדשת ברכב חדש שרצית – איזה כיף זה, הא?

 

דעי שכמו הגעת לאולמות התצוגה לבד, או עם חבר/ה, והחלטת מה את רוצה, נסעת ברכב, התחלת לשלם עליו, ככה הדברים יכולים להמשיך להתנהל, כמעט כל דבר ניתן לעשות לבד, כל טיפול ניתן לקבל בשירות עד הבית, וכל דבר בגדול, הוא הפיך, בר שינוי, החלפה, תיקון.

בחרי לך חברת ביטוח מומלצת או שאת מכירה והתנהלת מולה כבר לפני ואת מרוצה מהשירות שלה וגובה התשלום. חברות הביטוח, ברובן לפחות יתנו את ביטוח הרכב בהתקנת קוד ומערכת איתוראן, אני אישית לא אוהבת שכובלים אותי להתקנות מיותרות שאין לי בהן צורך, בעיקר כשהרכב חונה במקום יחסית בטוח, בעיר בטוחה ושקטה, ודגם הרכב אינו “גניב” (איך נאמר – פחות אהוב על גנבי הרכב). כל אלה גם עומדים למשא ומתן, אז תפשילי שרוולים, ותעשי השוואות בין שתיים – שלוש חברות ביטוח. כן, חשוב שיהיה לך שירותי דרך וגרירה כחלק מהביטוח, ומומלץ לקרוא קצת אונליין, על ביטוחי רכב, מה הם צריכים לכלול, ולראות טווחי מחירים.

טסט לרכב חדש – בדרך כלל עושים אחרי שנתיים. יגידו לך. ואת יכולה תמיד לשאול.

כשיגיע זמן הרכב לבדיקה/טסט – דעי שגם לזה יש שירות עד הבית – לוקחים ממך את הרכב ומחזירים אותו. אבל אין לך מה לחשוש, זו בדיקה שלוקחת מספר דקות, ובתשלום של פחות ממאה שקלים מקבלים אישור שהרכב תקין לנסיעה בכביש, ומדבקה לשמשה, ואפשר לצאת לדרך.

 

חשוב לשמור על שגרת טיפולים לרכב, וגם לזה יש שירות עד הבית

 

הטיפולים בשנים הראשונות, הם טיפולים בסיסיים למדי, זה משתנה בין 15,000 ל-30,000 קילומטר מדי טיפול, לטובת החלפת פילטר שמן, פילטר אוויר, פילטר מזגן ועוד.

הטיפולים הללו לא יקרים מדי, תלוי בדגם הרכב, מתחיל בסביבות 500 – 1000 ש”ח.

גם לזה יש אתרים ייעודיים שיכולים לתת לך מושג לגבי סדר גודל של הוצאות, מה כולל בטיפול, לשלוח לך הצעת מחיר מסודרת, ומוסכים אפשריים לנסוע אליהם לטיפול. כך, את מגיעה לשם עם בידיעה של איזה טיפול הרכב עובר, ומה גובה התשלום. זה נותן המון שקט.

 

תתחדשי, תיהני וסעי בדרכים טובות!




מדריכים נוספים:

קיה פיקנטו – מדריך טיפולים
ניסאן מיקרה - מדריך טיפולים
מאזדה 2 - מדריך טיפולים
המדריך לרכב היברידי חשמלי
מדריך לפני רכישת רכב
יונדאי טוסון - מדריך טיפולים
אלפא רומיאו - מדריך טיפולים
סוזוקי סוויפט – מדריך טיפולים
טויוטה קורולה – מדריך טיפולים
פורד פוקוס – מדריך טיפולים
פורד פיאסטה – מדריך טיפולים
follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מדריך לרכישת רכב חדש: איך תבחרי ותרכשי רכב – טיפים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one − 1 =