מהרשת: רכבי פנאי שטח מאבדים אחיזה ב-77 קמ”ש במבחני תמרון

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

התקופה האחרונה הביאה אותנו לצפיית יתר בסלולר, בין שלל הספאם והדרעק, סרטונים לילדים, וסרטוני יצירה, הגענו לערוץ יוטיוב ותיק ומקצועי, שמציג בפנינו חלק חשוב מאד בבטיחות כלי רכב – התנהגות כלי רכב במקרי חירום. אז קבלו, את המכוניות שיעיפו אתכם באוויר, בקטע לא טוב

 

מהרשת: רכבי פנאי שטח מאבדים אחיזה ב-77 קמ”ש במבחני תמרון

 

 

לא אחת עולה במהלך מבחן דרכים, דילמה – “עד לאן לקחת את רכב המבחן שנמצא בידינו”, עד לאיזה קצה, מצב קיצון לנהוג בו, כדי שנוכל להעיד בצורה הטובה ביותר אודותיו לקוראים. סביר להניח שברוב הפעמים אנחנו משתדלים שלא להגיע למצב של איבוד שליטה על הרכב, בעיקר, כי מי באמת שש לשבור לעצמו עצמות, או להחזיר חצי רכב לסוכנות. אז איזה מזל שיש כאלה, שזו העבודה שלהם.

ערוץ היוטיוב km77.com הוא ערוץ ספרדי (מדריד), המפרסם קרוב ל-12 שנים סרטוני וידאו, מבחני דרכים, ומבחני תמרון בטיחות מאד פופולאריים ברשת, בהם הם בודקים איך הרכב מתנהג בסטיות ותמרונים שונים, (שבירה פתאומית של ההגה, או נסיעה בסלאלום, לדוגמא), בטווח מהירות ממוצע של נסיעה – בין 70-85 קמ”ש. הנהג בסרטונים המפורסמים הוא נהג מקצועי יחסית, ולכן, התדהמה הגדולה בצפייה, היא שאם הנהג היחסית מקצועי הזה מאבד אחיזה וכמעט מתהפך, מה עלול לקרות בעצם עם נהג או נהגת ששולטים קצת פחות בנהיגה.

זה לא סתם שכל כלי הרכב המופיעים בסרטונים הדי מדהימים האלה, הם קרוסאוברים. כלי רכב מוגבהים, שהמכלולים שלהם, הצמיגים, ומערכות העזר השונות לא תמיד מכויילים עם האופי של הרכב המוגבה, ולפיכך, מאבדים אחיזה בנקל, במהירויות שלא היינו מצפים מהרכב שלנו לאבד את זה.

הבה ונצפה:

 

מאזדה CX-3

 

 

מתוך הסקירה: “מאזדה CX-3 היא מכונית עם תגובות זריזות על הכביש ובולטת בתחושת הנהיגה המדויקת שלה. יחד עם זאת, התגובה שלה לתמרון, שינוי נתיב פתאומי אינה טובה”.

בניסיון הראשון, מבצעים תמרון במהירות 77 קמ”ש. “הפניות ההגה איחרו ולא היו מספיקות, המתלה לא הצליח לשלוט בתנועות הגוף, והעזרים האלקטרוניים לא מנעו מהצמיגים להחליק לצדדים, עד כדי כך שמספר גלגלים נותרו באוויר בו זמנית, חלקם במרחק גדול מהקרקע. כפי שניתן לראות, דפנות הצד של הצמיגים עוותו, והחישוקים התקרבו לצחצוח האספלט. מעבר למהירות 76 קמ”ש התרחשו התגובות האלימות ביותר. מהירות הכניסה המרבית בה הצלחנו לבצע את התמרון בצורה נכונה הייתה 75 קמ”ש”.

סלאלום

“תגובות המאזדה CX-3 היו מספקות בסלאלום. תנועות הנדנוד של גוף הרכב היו בשליטה, ההגה “אינפורמטיבי” וישיר”.

 

 

סוזוקי ג’ימני

 

 

 

“התמרון הראשון שעשינו היה במהירות של 76 קמ”ש, במקום 77 קמ”ש, ​​זו הייתה המטרה שלנו. יהיה ככל שיהיה, היינו רחוקים מאוד מלהשלים נכון את התמרון, ישנן שתי סיבות לכך, האחת, ההגה איטי מאוד ומאלץ את הנהג להזיז את ההגה מהר מאד, חזק מאד, במקרה הזה, הנהג לא היה מסוגל לעשות את זה. שנית, האחיזה שמספקים הצמיגים נמוכה מאוד.

המהירות המרבית בה הצלחנו להשלים את התמרון באופן משביע רצון הייתה 68 קמ”ש. מהירות נמוכה.

התערבות של עזרי יציבות אלקטרוניים ניכרת ולכן המהירות ביציאה מאזור הקונוס האחרון נמוכה. רואים גם שהצמיגים הקדמיים מתעוותים מאד בזמן מאמץ,.

 

סלאלום

“בתמרון הסלאלום לוקח לג’ימני זמן להישען על הגלגלים החיצוניים בזמן הפנייה. אין תנועות מוגזמות של הרכב”.

 

רכינה אגרסיבית, נדנודים מוגזמים, החלקות, מערכות עזר ובטיחות שנכנסות לפעולה מאוחר מדי, או לא נכנסות בכלל, את ההסברים הללו, שומעים גם במבחני התמרון לקרוסאוברים הבאים:

 

סאנגיונג XLV 2016, ב-72 קמ”ש:

 

 

 

דאצ’יה סנדרו סטפווי, מודל 2017, ב-72 קמ”ש:

 

 

 

והנה גם ניסאן (קיקס) אחת בלי מערכת בקרת יציבות – ESP

 

 

ובכן, אז מה למדנו? בגדול, יש חוקיות דיי ברורה, שנרשמה בעיקר אחרי מבחני תמרון השוואתיים, בין גרסאות שונות של אותו הדגם:

כלומר,

אותו רכב בגרסת דיזל, כבדה יותר ב-230 ק”ג (לשם הדוגמא), היה יציב יותר.
אותו רכב בגרסת ארבע על ארבע היה יציב יותר מגרסה עם הנעה קדמית
חתך וגודל צמיגים פוגע או מחזק יציבות
וכמובן, הגובה קובע – כלי רכב גבוהים יותר, יציבים פחות.

 

איך אומרים בספרדית, CLARO!

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − 7 =