כמה חיכינו: סוזוקי ג’ימני החדש (2019) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שיבת המלך: מבחן דרכים לרכב השטח סוזוקי ג'ימני - מה חשבנו עליו וכמה התגעגענו...

כמה חיכינו: סוזוקי ג’ימני החדש (2019) מבחן דרכים

אחרי אינספור טיזרים, תמונות מרהיבות ונתונים טכניים מגרים, רכב החופש האולטימטיבי (או לפחות הצאצא שלו), והמלך הבלתי מעורער, סוזוקי ג’ימני חוזר לישראל. מודרני, בטוח, אחראי ובוגר. ולכן ללא דיחוי נוסף בירידה הבאה, ימינה.

רכב השטח שקיים בקטגוריה משל עצמו חזר לישראל בבאז גדול ומתוקשר, ובצדק, הדגם החדש נאה, חזק, בטוח, ובוגר יותר מהדגם אותו הוא מחליף. יצאנו לטיול ארוך בכדי  לאמוד את מעלותיו ומגרעותיו של הג’יפון החדש, ובהשראת המשפט הג’ימנאי האלמותי you can go fast, I can go anywhere יצאנו למבחן מלא באבק, בוץ וגם קצת אספלט.

אפתח בזה שסוזוקי ג’ימני החדש הוא נפלא, הג’יפון המיוחד שומר על יכולותיו המופלאות מחוץ לגבולות האספלט של הדור היוצא, ואפילו מתעלה עליהן עם תוספות אבזור הבטיחות החדש. הוא גם שקט ונעים יותר על הכביש עם בידוד רעשים משופר וכיול מתלים רך מבעבר, מרחב הפנים אוורירי יותר ומערכת המולטימדיה החדשה לא פחות ממצוינת, אם כך, על מה יש להתלונן? על הנייר מהנדסי סוזוקי עשו הכול בכדי לשפר את המכונית הכי מיוחדת שלהם בארסנל, ואכן כך הג’ימני החדש הוא נפלא. אבל, אמנם “אבל” קטן, אך עדיין “אבל”, ישנן מספר מגרעות שנעוצות בד.נ.א ובתדמית של הג’ימני.  

נראה קרבי. סוזוקי ג'ימני, החל מ-134,799 שקלים

יחי המלך החדש

הדור החדש חוזר ארצה בוגר ומסוגנן, המראה, מעלה חיוך, התדמית, קוסמת מתמיד, הפרקטיות, זה סוזוקי ג’ימני, אין פרקטיות, מה שתרצה לקחת איתך, שים על גג. סוזוקי לא סיימה רק בעיצוב כובש אלא גם למדה מטעויות העבר ושמה דגש על בטיחות.

אנו זוכרים את ימי ה-“אין מערכת סיוע אלקטרוני בבלימה – אין אישור כניסה לישראל” העליזים, סוזוקי הגיעה מוכנה, סוזוקי ג’ימני מציגה את כל מערכות הבלימה בתוספת מערכת בלימה אוטונומית בשעת חירום, שש כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט, התראת סטייה מנתיב, מערכת אוטומטית להחלפת אורות למניעת סנוור ומערכת שטיפה (מגניבה לחלוטין) עצמאית לפנסים, מערכת מניעת דרדור לאחור ומערכת בקרת ירידה במדרון. מערכת  שעובדת נפלא בתנאי שטח קצת יותר מאתגרים. המלך חוזר לשטח.

הכנה לטיול

סוזוקי יצרה כאן יצירה אפית, לא פחות, הומאז’ לסמוראי האגדי, אפשר לראות בו רוביקון קטן עם נגיעות דיפנדר ו- G קלאס קובייתי של מרצדס, בעיקר אפשר למצוא הרבה חן וקסם אישי משל עצמו. עיצובית, שוכנעתי. סוזוקי ג’ימני החדש הוא רכב הצגה, קוביה מלאת חן על גלגלים, המבטים שהוא מושך המחמאות והעניין שהוא מעורר בהחלט ממקמים אותו גבוה בסולם הנראות והנוכחות הקוסמת. הג’ימני החדש הוא סוג מפלצת שטח מיניאטורית, מפלצת קטנה ושובבה שהוכיחה בעבר יכולות עבירות עדיפות על מתחרות גדולות ויקרות ממנה בהרבה.

ומה הולך בפנים? עיצוב מחוספס, עם גימורים קשוחים ונגיעות עיצוב בדמויות ברגי אלן קשוחים (גם על מעטפת מערכת המולטימדיה בהתקנה המקומית), ידיות אחיזה נוחות ונגישות, פלסטיק קשיח ברחבי תא הנוסעים שאומר “אני כאן בכדי להישאר”, הגה מעוצב ועמוס כפתורים, לחצנים שריריים במרכז הקונסולה ומסך מולטימדיה גדול ומפורט, מערכת המולטימדיה הנפלאה של סוזוקי נמצאת גם כאן, מערכת עליה הרחבנו במבחן סוזוקי ויטארה.

נראה טוב ומהנה לנהיגה בשטח

המושבים נוחים באופן מפתיע, רכים ומחבקים הרבה יותר מאלה של הדור היוצא, הם מקבלים גם מערכת חימום משל עצמם. החלונות עצומים, מרובעים ומעוצבים וע”פ סוזוקי גם מסנני קרינה. מאחור, המרחב טוב יותר מהדור הקודם, הגרסה הנוכחית, ונכון לעכשיו היחידה שקיימת היא גרסת 2 דלתות בלבד, כניסה ויצאה מצריכות מעט גמישות אך הדבר אפשרי גם לבעלי מידות גדולות, הישיבה שם אפשרית, ובהחלט מרווחת יותר מהדגם היוצא והצפוף עד מאוד, אך עדיין דחיסת החברים מאחור לא תגרור מחמאות או אהבה יתרה. מושבי בטיחות יכולים להיכנס שם די בקלות ויש אפילו זוג

עיגוני ISOFIX. המושבים האחוריים מתפצלים 50/50 ומגדילים את תא המטען בעת קיפול מ- 85 ליטרים ל- 377 ליטרים מכובדים עם רצפת פלסטיק קשיחה לעמידות ואורך חיים גבוה. במרכז הקונסולה יש מדף לאחסון הסמארטפון, חיבור USB להטענה והזרמת מידע, מחזיקי כוסות ותאי אחסון די יעילים.

מניעים, כי בשביל השביל התכנסנו

מנוע חדש, 1.5 ליטרים 4 צילינדרים 102 כ”ס, 13.2 קג”מ ותת משקל עצמי של 1,030 ק”ג בלבד. בגרסת המבחן, המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית מסורתית בעלת 4 מהירויות, הדגם הזול יותר, מגיע עם תיבת הילוכים ידנית בעלת 5 מהיריות. יש גם הילוך כוח, LOW בשמו המקצועי, וההילוך הזה עושה פלאים.

מתחילים להתגלגל. זריזה בתוך העיר המכשפה הקטנה הזו, המנוע מגרגר, מעט מרעיש אך פחות מטריד לאורך זמן ביחס לרחשי המנוע בדגם הקודם. מהנדסי סוזוקי השקיעו זמן על איכות תא הנוסעים החדש, ושמו דגש על מקדמי העייפות כמו רעשי המנוע והרוח.

יוצאים לטייל בשטח עם סוזוקי ג'ימני וג'יפ רנגלר

הג’ימני החדש הוא פרטנר לא רע בכלל במרחב העירוני, התמרון קל, חנייה נעשית בקלות, יש אפילו מצלמה אחורית, הנראות מצוינת לכל הצדדים והמנוע החדש גמיש וזריז, שאפו. כמה רגעים אחרי הטיול העירוני וכביש 6 נפרש לפני, רעשי הרוח מגיעים במהירויות תלת ספרתיות, הרבה פחות מהדגם הקודם אך עדיין נוכחים, בכל זאת קופסא מרובעת היא לא הצורה האווירודינמית הטובה ביותר שקיימת.

המנוע מושך במעלה הסל”ד, ובמהירויות תלת ספרתיות המנוע מתאמץ לפלס את דרכו כנגד מקדם הגרר העצום של הג’ימני המעוצב. ולמרות זאת, למרות העדר עוצמה ומחץ מהמנוע הצנום חווית הנהיגה במהירות חוקיות וכשלוקחים את כל המשתנים בחשבון, לא רעה בכלל, טובה בהרבה מהדגם היוצא.

המתלים מכוילים לצד היותר רך של הסקאלה, ואלו מעלימים את רוב תחלואי הכביש, מצד שני בקטע היותר דינמי, הג’יפון הגבוה רוכן יתר על המידה תחת עומס, מצד שלישי, מי בכלל לוקח סוזוקי ג’ימני למסלול? ולכן ללא דיחוי נוסף בירידה הבאה, ימינה.

אצבעוני המפקד

טיול שטח מתארגן לו למראה הקוסם של הג’ימני החדש, בעלי הג’יפים הגדולים מניעים ומחכים לי על שביל העפר כשהם נוטפי בנזין ואדי דלק מהאגזוזים האימתניים, נראה שהג’ימני החדש לא רק שלא מתרגש אלא מעט מזלזל במפלצות הגדולות, שילוב הנעה כפולה, ALLGRIP pro, כפי שסוזוקי מכנה את מערכת ההנעה החדשה שלה.

חטיבת הנעה המסוגלת לעבור גם שטחי מעבר קשים במיוחד, כניסת האלקטרוניקה עשתה טוב ליכולות העבירות הגבוהות ממילא של הג’ימני. הטיול מתחיל בשבילים לבנים, לא בעיה גם לג’יפונים אופנתיים, האתגרים האמיתיים מחכים לנו בשבילי הבוץ, המעברים הטכניים והעליות, עליות אותם הגדולים כובשים בלחיצת דלק כבדה.

מתייצב במעלה הגבעה עם החבר'ה הגדולים. סוזוקי ג'ימני 2019

עננת האבק התפזרה, עכשיו תורי, שילוב להילוך כוח, ומתחיל לטפס, תת משקל, לא שלי של הג’ימני, הג’יפון מקפץ לו בין תלולית לבקע, הצלבה או שתיים, ניווט נכון, קוליסים מתאימים והג’ימני מתייצב במעלה הגבעה לצד החבר’ה הגדולים של הטיול. כך לאורך כל הטיול כשהג’ימני מנצל את תת המשקל והעבירות המצוינת בכדי לעמוד בקצב, מטפסים, יורדים, מצליבים וצולחים, עם מערכת בקרת הירידה במדרון ומערכת ה- ALLGRIP pro הג’ימני עמדה במשימה עם הרבה פחות פרפורים והשתנקויות ממה שהייתי מצפה בשטח טכני שכזה, אז שוב, שאפו.

הגענו לחלק השטח האמיתי, שיפועי צד וטיפוסים טכניים, עכשיו, אמנם זה יישמע כמו תירוץ, כי זה בהחלט תירוץ, אבל תירוץ מעורב בטיפה של יצר הישרדות בסיסי. הג’ימני מגיע מהסוכנות עירום, עם צמיגים דקיקים וגובה מרשים עד כדי הרמת גבה, איפה שהגדולים נכנסו לשיפועים והצלבות מרשימות, העדפתי לצלם על הקרקע כשג’ימני החדש לצידי בטוח ושליו.

הג’ימני קל משקל, האחיזה שלו לא מצטיינת והוא גם גבוה מאוד, 1,725 מ”מ, רוחבו 1,645 מ”מ, עם גובה גחון מכובד של 210 מ”מ, טיפוסים משוגעים ושיפועי צד אקסטרימיים הם פחות הקטע שלי עם רכב עירום. לחולי השטח ולג’ימנאים הוותיקים שרואים בג’ימני פלטפורמה, אני יכול לומר ששדרוג של הכלי הזה יכול להיות מאוד מעניין.

המרכב החדש התקצר מעט, איתו שופרו זוויות הגישה הנטישה, 37 מעלות, ו- 49 מעלות בהתאמה, השלדה היא שלדת סולם קשוחה וחזקה עם סרנים חיים ומתלים עצמאיים, כן כמו שמכונת שטח צריכה להיות, השילוב הזה, בין התבלינים החדשים של הג’ימני החדש, יוצר כאן מכונת עבירות קטנטנה וקשוחה כמו שרק סוזוקי ג’ימני, המלך הבלתי מעורער של רכבי השטח הקטנים, יכול.

התבגר והתברגן. סוזוקי ג'ימני החדש

האם אני מאוהב? כן אבל לא, סוזוקי ג’ימני התבגר והתברגן, הוא מתאים כמו כפפה ליד לזוג צעיר בתחילת דרכו, זוג מבוגר שאוהב ללכת לים, וכל מה שמסתכם במילה זוג. סוזוקי ג’ימני יתאים לכל מי שמחפש רכב אופנתי צעיר וקוסם שיעשה כל מה שצריך בתוך העיר על האספלט, ואת כל מה שצריך מחוץ לעיר, מחוץ לאספלט. בכל ולכל מקום שלא דורש טיסה בכדי להגיע אליו. כל מה שביניהם הוא לא הפורטה של הג’ימני, ואף פעם לא היה.  אז למה לא? כי ציון הבטיחות נמוך, ציון זיהום האוויר נמוך וכי יש מחיר לתת משקל. יש מחיר למנוע צנום וחסר מחץ וגם יש תג מחיר לסוזוקי ג’ימני החדש…

המחירון לג’יפון אינו קטון

סוזוקי ג’ימני מחזיק את הכתר, הוא פשוט רכב נפלא. הדגם החדש מתגבר על מגרעות הדגם היוצא, הוא מגיע בוגר ואחראי יותר, נראה מעולה ומרגיש מצוין, הוא שקט ורך יותר ומציע מערכות בטיחות מודרניות ובעצם כל מה שלא היה עד היום בסוזוקי ג’ימני, יש. כן זה נכון שישנן שמועות על דגמי טנדרונים וגרסאות פתוחות כמו שהיה לסבא רבא סוזוקי סמוראי הזכור לטוב ועל הצד, אבל שום דבר רשמי נכון להיום.

בסופו של יום האויב הגדול של הג’ימני החדש כך נראה הוא תג המחיר שתלוי עליו, 134,799 ₪ כולל אגרות רישוי לגרסה הידנית, כשהגרסה האוטומטית והיקרה יותר מתומחרת ב- 150,117 ₪ כולל אגרות רישוי. בנוסף ציוני הבטיחות וזיהום האוויר בעוכריו וכשרוצים לעשות שטח אמיתי שדרוג הוא דבר מתבקש. בסופו של טיול ארוך סוזוקי החדש מתברג כצפוי גבוה במדד הנראות העבירות ובמדד הייחוד, כי אין לו מתחרים, מלך בודד ששולט על כולם מתלולית המאובקת. כמה טוב שסוזוקי ג’ימני חזר לחיינו…

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “כמה חיכינו: סוזוקי ג’ימני החדש (2019) מבחן דרכים”

  1. עם כל הכבוד לגימני החדש, יש רק 3 כוכבי בטיחות ועוד מחיר חזירי של 150000 ש”ח לרכב 4 מקומות בלי תא מטען! יבואן חמדן שמנצל את ההזדמנות הראשונה לעשוק את ציבור חובבי השטח, במחיר 150000 ש”ח יש הרבה אופציות שפויות לרכב שטח גם אם הם רכבים משומשים עדיין יהיו אמינים בטוחים יותר מרווחים יותר ומפנקים הרבה יותר, תודה לכם יבואני סוזוקי אבל אני אומר תשכחו ממני לא אגיע לאולם התצוגה שלכם

  2. נראה לכם לשלם מחיר הזוי של 150000 ש”ח לרכב 4 מקומות בלי תא מטען? עם ציון 3 כוכבי בטיחות? חשבתי לקנות את הגימני בתור רכב שני, אבל באמת הגזמתם מר יבואן חמדן, ניצלת את ההזדמנות שאין מלאי לרכב הנ”ל והעלת מחיר פעמיים כי ידעת שהמלאי מוגבל והוא יגמר במהירות כי הצרכן הישראלי פראייר, אז אני לא פראייר יש עוד אלטרנטיבות בשוק הרכב אפילו אם הם בני כמה שנים עדיין אפשר למצוא רכבי שטח גדולים יותר חזקים יותר מרווחים יותר והכי חשוב בטוחים יותר, אותי לא תראו יותר באולם התצוגה של סוזוקי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 − 2 =