מה יקרה אם – 5 דברים שלא כדאי לעשות במהלך הנהיגה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מה יקרה אם תשלבו להילוך רוורס או תלחצו על כפתור ההתנעה באמצע כביש מהיר? 5 דברים שלא כדאי לעשות לרכב במהלך נהיגה

 


זהירות. אל תנסו זאת בעצמכם

אזהרה: הדברים שנכתבו בכתבה בוצעו על ידי אנשים פרטיים שלקחו סיכון אישי גדול בשביל לתעד את עצמם ברשתות. המכוניות המדוברות הן אוטומטיות – מכוניות חדשות ומתקדמות טכנולוגית.

נא לא לבצע את המהלכים הבאים בעצמכם. אתם עלולים במקרה הגרוע להפגע, ובמקרה הטוב להרוס לעצמכם את הרכב. ראו הוזהרתם.


מה יקרה אם תלחצו על כפתור הPARKING במהלך הנסיעה

 

מה יקרה אם… תלחצו על כפתור ה-PARKING בנסיעה בכביש מהיר?

 

יצרניות רכב לוקחות בחשבון כל מיני מקרי “קיצון” וטעויות אנוש של הנהג, שעלולות להתרחש במהלך הנסיעה: כמו למשל לחיצה על כפתור ה-PARKING בטעות. (כפתור שבדרך כלל ממוקם מתחת לידו הימנית של הנהג, לצד מוט ההילוכים). ולכן המערכות השונות ברכב מתוכנתות באופן שלא יעמיד את הנהג והנוסעים בסכנה, במקרה של טעות אנוש.

אם תלחצו על כפתור ה-PARKING, או תרימו את מתג ה-PARKING, במהלך נסיעה:
במהירות של עד 10 קמ”ש: הרכב פשוט ייעצר.


במהירות גבוהה – של 90-100 קמ”ש: כל עוד תלחצו את כפתור ה-PARKING (למשך כמה שניות), הרכב יבלום כאילו לחצתם על דוושת הבלם, עד עצירת הרכב במקום. 

המשמעות היא (טפו טפו, שום בצל, וגם לכאורה…) שאם חלילה דוושת הבלם ברכב שלכם אינה תקינה, כפתור ה-PARKING יוכל לבלום ואף לעצור עבורכם את הרכב.

 

מה יקרה אם… תשלבו להילוך ניוטרל במהלך הנסיעה?

 

זה אולי נשמע כמו משהו שלא לגיטימי לעשות. אבל יש נהגים שמשלבים להילוך ניוטרל במהלך נסיעה בירידה לדוגמא, כי הם מאמינים שזה חוסך בדלק.
או במקרים הכרחיים, כשהרכב לא מניע, ניתן לשלב להילוך ניוטרל ו”לדרדר” את הרכב בירידה, עד שהמנוע יכנס לפעולה.
אז קודם כל, הילוך ניוטרל הוא הילוך “סרק”, כלומר, לא גורם לרכב לפעול בשום צורה, לא ב-10 קמ”ש ולא ב-100 קמ”ש. ולכן גם הכי פחות מזיק מכל הדברים שנעשים בכתבה הזו.

מה כן קורה ברכב אם תשלבו להילוך ניוטרל במהלך הנסיעה?


דוושת הגז לא תעבוד כלל.
דוושת הבלם תהיה פחות אפקטיבית.


מה יקרה אם תלחצו על כפתור ההתנעה באמצע נסיעה

 

מה יקרה אם… תלחצו על כפתור ההתנעה במהלך נסיעה בכביש מהיר?

 

התנעה על ידי כפתור קיימת כבר קיימת לא מעט שנים, אך לא הייתה נפוצה בכלל. היום זו מערכת ש”נכנסה” לרוב המכוניות החדשות, מה שנקרא key less, התנעה ללא מפתח.

אז מה יקרה אם תלחצו על כפתור ההתנעה במהלך הנסיעה:

במהירות של עד 10 קמ”ש: הרכב פשוט ייעצר.
במהירות גבוהה – של 90-100 קמ”ש: לא יקרה דבר.
המערכת לא תגיב, והרכב ימשיך בנסיעה.
אם תלחצו על כפתור ההתנעה מספר שניות, המערכת תקלוט את המהלך הזה כמצוקה, ותדומם את המנוע. הרכב יואט עד עצירה במקום.


מה יקרה אם תעברו לניוטרל במהלך נסיעה

 

מה יקרה אם… תשלבו להילוך חניה/PARKING באמצע נסיעה בכביש מהיר?

 

בשונה מלחיצה על כפתור PARKING במהלך הנסיעה, שילוב הילוך חניה/PARK בנסיעה מהירה:
במהירות של עד 10 קמ”ש: הרכב פשוט ייעצר.
במהירות גבוהה – של 90-100 קמ”ש: לא יקרה דבר.

ייתכן שייגרם נזק לתיבת ההילוכים של הרכב, אך המערכת לא תגיב, והרכב ימשיך בנסיעה.

 

מה יקרה אם… תשלבו להילוך רוורס באמצע נסיעה?

 

מעבר כזה בין ההילוכים לא יכול לעשות טוב לתיבת ההילוכים האוטומטית שלכם. אפילו כשהרכב גולש במהירות של שני קמ”ש, ההוראה היא לעצור את הרכב לחלוטין לפני מעבר להילוך רוורס. ההיגיון אומר שיש בלמים כדי לבלום את הרכב, ואין לעשות זאת בעזרת תיבת ההילוכים. שכן, גם תיקון של התיבה יעלה לכם פי מאה מהחלפת רפידות בלם.

אם תשלבו להילוך רוורס/אחורי במהלך נסיעה:
במהירות של עד 10 קמ”ש: הרכב ייעצר ויתחיל לנסוע לאחור.
במהירות גבוהה – של 90-100 קמ”ש: לא יקרה דבר.

אמנם יהיה רעש של שחיקה, וייתכן שייגרם נזק לתיבת ההילוכים של הרכב, אך המערכת לא תגיב, והרכב ימשיך בנסיעה.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five + 1 =