מילה על הפורד אקספלורר החדש בדור 6 (השקה מקומית)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

השקה מקומית – פורד אקספלורר, דור 6 :האקספלורר בדורו השישי מבטיח להיות טוב יותר מקודמו בכל הפרמטרים, עם שלדה חדשה לחלוטין, מערכות הנעה מתקדמות ואבזור נוחות עשיר מתמיד

 

פורד אקספלורר החדש בדור 6 (השקה מקומית)
מילה על הפורד אקספלורר החדש בדור 6 (השקה מקומית)

 

מאת: עילאי בורבין

 

חברת ״דלק מוטורס״, יבואנית פורד בישראל, השיקה את האקספלורר בדורו השישי בהשקה ייחודית ומצומצמת ברוח התקופה. האקספלורר מגיע ארצה לאחר מספר חודשים בהם לפורד לא הייתה בישראל כל נציגות בסגמנט ה-SUV שבעה מקומות.

ההשקה התקיימה בסימן All New – ולמעשה מבטיחים בפורד כי מדובר ברכב חדש לחלוטין וטוב יותר מקודמיו בכל המדדים. כבר מהמבט הראשון, ברור למדי כי האקספלורר החדש גדול יותר מקודמיו – הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה בשם CD6, אותה הוא חולק עם אחיו היוקרתי לינקולן נוויגייטור. מעבר למראה המרשים, האלגנטי והמתוחכם מתמיד, האקספלורר מציג גידול מרשים במימדיו: בסיס הגלגלים שלו צמח בכ-16 ס״מ והוא ארוך ב-6 ס״מ ביחס לדור הקודם. למרות המימדים החדשים, האקספלורר החדש קל בכמעט 50 ק״ג מקודמו, הודות לשימוש נרחב באלומיניום בשלדה החדשה. גם לאחר הקיצוץ במשקל, לא מדובר ברכב קל- משקלו העצמי מעל 2 טון, וכושר הגרירה שלו עומד על כ-1.3 טון.

 

פורד אקספלורר החדש 2020

 

מחירו של האקספלורר מתחיל ב-354,900 ש״ח.
מחירו של האקספלורר מתחיל ב-354,900 ש״ח.

 

בשלב הראשון, נזכה לראות בישראל רמת גימור אחת בלבד – Limited, המאובזרת לעילא ולעילא, וכוללת: מערכת לקיפול חשמלי של מושבי השורה השלישית, גג שמש פנוראמי מלא, מושבים חשמליים עם זכרונות (כולל כוונון הגה ומראות) חימום ואוורור, תא מטען חשמלי הנפתח באמצעות ״דוושה וירטואלית״, תאורת אווירה, הנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חימום מושבי שורה שנייה, מצלמות 360, מסך מולטימדיה מרכזי עם תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, משטח טעינה אלחוטית ומערכת רמקולים משובחת מבית Bang&Olufsen בעלת 12 רמקולים וסאבוופר.

בפורד אף ציידו את האקספלורר עם מערך בטיחות מלא CoPilot 360 Assist + הכולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב (כולל תיקון), מערכת לניטור שטחים מתים והתראה על תנועה צולבת לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אוטונומי להתחמקות ממכשול (היחיד בקטגוריה!), בקרת עייפות ושליטה אוטומטית בתאורת ה-LED הקדמית. (חשוב לציין כי היות ומדובר בפעם הראשונה בה האקספלורר נמכר בארה״ב, הוא נבחן במבחני הריסוק החדשים של Euro NCAP וזכה לציון מירבי של 5 כוכבים).

בכדי להזיז את ספינת הענק המפנקת הזו יש צורך במנוע חזק. אולם בניגוד למצופה, לא מדובר במנוע V6 עתיר נפח ושתיין דלק. לראשונה בתולדות היצרן, משולב באקספלורר מנוע 4 בוכנות מוגדש בנפח 2.3 ליטר בטכנולוגיית אקובוסט המפיק 300 כ״ס וכ-42 קג״מ הזמינים ב-3500 סל״ד מאוחרים יחסית. מנוע זה מחליף את מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר, שהפיק 10 כ״ס וכ-7 קג״מ פחות, ואמור להיות זריז וגמיש ממנו בהרבה.

 

תא נהג פורד אקספלורר החדש. השקה

 

המנוע הבא בהיצע הוא מנוע V6, טווין טורבו, המפיק 400 כ״ס וכ-56 קג״מ, ומשודך לגרסת ה-ST (עליה ארחיב בהמשך). בנוסף מוצעות שתי גרסאות היברידיות – אחת לשוק האירופי (PHEV) והשנייה לשוק האמריקאי (היברידית קלה).

גרסת ה-PHEV נעזרת במנוע ה-V6 טווין טורבו בשילוב סוללה בנפח 13 קוט״ש. בצימוד למנוע חשמלי, גרסת ה-PHEV מפיקה 457 כ״ס וכ-82 קג״מ מרשימים למדי. טווח הנסיעה החשמלי ע״פ תקן WLTP עומד על 42 ק״מ. גרסה זו תצטרף להיצע בישראל במהלך 2021.

ואחרונה חביבה, הגרסה ההיברידית הקלה, מצוידת במנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.3 ליטר וסוללת 1.5 קוט״ש המסייעת בהאצות ביניים וביציאה מהמקום. דגם זה מיועד לשוק האמריקאי בלבד ועל כן לא יגיע לישראל.

כל המנועים משודכים לתיבת SelectShift אוטומטית פלנטרית בעלת 10 הילוכים (6 בעבר), המשמשת בין היתר גם את פורד מוסטאנג (כן, זו לא טעות) לטובת צריכת דלק משופרת ושיוט שקט יותר מבעבר.

 

קרוסאובר 6 או 7 מקומות. פורד אקספולרר
ג’יפ 6 או 7 מקומות. פורד אקספולרר

 

במקביל להתווספות גרסת ה-PHEV להיצע הישראלי ובהמשך להגעתו ארצה של הפורד אדג׳ ST, צפויה לנחות בארץ גם גרסת ST ספורטיבית המשודכת למנוע V6 טווין טורבו. לגרסה זו עיצוב ייחודי ומתלי ספורט מוקשחים, ובשילוב המנוע העוצמתי המייצר תאוצה ל-100 קמ״ש תוך 5.2 שניות בלבד, גרסה זו צפויה להיות מעניינת במיוחד.

ובמסגרת השקת ה-All New, גם מחירו של האקספלורר עודכן: כעת הוא זול יותר בכ-10,000 ש״ח מגרסת הלימיטד הקודמת, והוא מתומחר החל ב-354,900 ש״ח.

במהלך המחצית הראשונה של שנת 2021 צפויים להגיע ארצה דגמים נוספים של היצרנית – פורד קוגה החדש, פורד פומה ופורד ברונקו שהשקתו צפוייה להיערך בהמשך החודש. דגמים אלו מצטרפים לשורת חידושים בשורת דגמיה של היצרנית הוותיקה, וללא ספק ניתן להגיד כי בפורד צועדים בכיוון הנכון.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 − thirteen =