מיני קופר S המחודשת 2021 (2.0 ל’ 3 דלתות) מבחן

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מיני קופר S 2021
מיני קופר S המחודשת – מתיחת פנים 2021 (2.0 ל’ 3 דלתות) במבחן דרכים

מיני קופר 2021 עוברת מתיחת פנים “עיצובית” בעיקר, ומגיעה אלי למבחן דרכים בגרסת S עם הספק של 178 כ”ס, ומרכב שלוש דלתות. איך היה? כיף! למישהו יש ספק?

אחת המכוניות האהובות עלי, מיני קופר S, הגיעה אלי למבחן דרכים, בגרסת ה-3 דלתות, אחרי מתיחת פנים מינורית אך חשובה. כמה אהובה? אני אף שוקלת “לקפוץ” מהדיילי שלי, סיאט איביזה ידנית, מנוע ליטר, למיני פאקינג קופר 5 דלתות, לא S, אל תגזימו, מיד שנייה. 5 דלתות לטובת הפרקטיות ביום יום, של לקחת ילד לחבר, ואת החבר והילד לגינות שעשועים. אילו הייתי רווקה, או אתה רווק, הגרסה הנבחנת, האצ’בק-3 דלתות, לגמרי עושה את העבודה, למי שיש את הכסף, אז מיני קופר S שלוש דלתות, כמובן.

 

מיני קופר מחיר
גימורים ותיחום שחור מבפנים ומבחוץ. מיני קופר 2021

 

מיני קופר, מה חדש במתיחת הפנים של 2021?

כל גרסאות המיני קופר זוכות לשפת עיצוב מעודכנת, עם גריל קדמי בצורת משושה גדול, קורת הבטיחות האמצעית נצבעה בצבע המרכב, כמו גם הפנסים הראשיים, שכעת הינם פנסי Full-LED כסטנדרט. פנסי הערפל הוחלפו בפתחי אוורור אנכיים, שלא רק תורמים למראה החדש ה”לוחמני יותר”, אלא אלה מסייעים לשיפור היכולות האווירודינמיות. מאחור, גם עיצוב חדש לפגוש, ופנסי ה- LED Union Jack  המגניבים האלה, אין מילה אחרת, מגיעים כעת כסטנדרט. לרוכשי המיני קופר, ברי המזל והסטייל, תהיה אפשרות לבחור את צבע הגג ומראות הצד, ואת צבע הגימורים השונים (כרום/שחור מבריק), אלה שמסביב לפנסים, לאגזוז, למכסה הדלק ועוד. החישוקים המעוצבים חדשים מגיעים בקוטר “17 או 18 אינץ’ (ברכב המבחן יש חישוקי 17), ויש גם 2 צבעי מרכב חדשים מעוררים בגווני כחול ואפור, מיודענו ממבחן דרכים זה.

 

מיני קופר 3 דלתות
מיני קופר 3 דלתות. מה חדש?
לוח מחוונים מיני קופר
לוח שעונים דיגיטלי חדש. מיני קופר

 

מה חדש מבפנים? החדשות הגדולות הן לוח המחוונים (שעונים, אם תרצו), לוח דיגיטלי חדש בגודל 5 אינץ’, המחליף את לוח השעונים הרגיל, המציג מגוון נתונים רלוונטים לנהג בזמן אמת, של מד המהירות, מד סיבובי מנוע (סל”ד), מד דלק, מד מרחק (כמה קילומטרים נותרו לנו עד התדלוק הבא), ועוד.

מערכת המולטימדיה המתקדמת, הייתה בחו”ל ונשארה (בחו”ל), עם מסך מגע בגודל 8.8 אינץ’, אצלנו בישראל זו קפצה מגודל של 6.5 אינץ לזו העדכנית בגודל 8.8 אינץ. כך או כך, החדשות הן הממשק החדש, מערכת הפעלה מתקדמת יותר, עם קישוריות Apple CarPlay. הממשק החדש אולי חדש ומתקדם יותר, אבל אני פחות “התחברתי” אליו. הוא חד ומרשים, אבל הכתב בו קטן, והוא לא אינטואיטיבי מדי. בכלל. 5-7 דקות לאתר את החיבור הפשוט לבלוטות’, ולא לאפל קאר פליי, לבחורה שראתה כמה מערכות מולטימדיה בחייה, לא טכנופובית מדי, זה לא סימן טוב.

כן, ניתן לבחור בין מגוון צבעים לשני הצגים ברכב, צג מערכת המולטימדיה, וצג לוח המחוונים הדיגיטלי, שזה תמיד מוסיף חן ונקודות לאווירה הכללית. התצוגה משתנה אוטומטית, בהתאם למצב הנהיגה.

 

הגה מיני קופר
גלגל הגה חדש
מיני קופר מבפנים
מיני קופר S 3D תא נהג

 

עוד חדש, הוא גלגל ההגה, בו מספר לחצנים שטוחים בגימור שחור מבריק, בהתאם לשפה העיצובית החדשה של מיני קופר. הגה קשיח שבונה שרירי ידיים וכתפיים. אבל עוד מעט נגיע לזה. עוד חידוש במסגרת מתיחת הפנים, הדגם מקבל גם מערך בטיחות מתקדם יותר, עם תוספת התראה על סטייה מהנתיב, ותוספת חיונית לבקרת השיוט האדפטיבית, בה הרכב יכול להתחיל לנסוע גם מעצירה מוחלטת.

טעינה אלחוטית מגיעה כסטנדרט ברכב, ובקרת שיוט אדפטיבית ניתן להוסיף כחלק מחבילת ה-Tech המוצעת בתוספת תשלום של 10,000 ש”ח. 

 

מיני קופר פנסים
את הדגל הבריטי בפנסים תקבלו כסטנדרט, וגם לא מעט תוספות לבחירה

 

מיני קופר S במרכב 3 דלתות, היפה הזו שלפני, מגיעה עם מנוע בנזין טורבו, עם 4 צילינדרים, בנפח 2.0 ליטר, והספק של 178 כ”ס. המומנט המירבי הוא 28.55 קג”מ, מ-1,350 סל”ד, התיבה אוטומטית-רובוטית, 7 הילוכים, (אל תחפשו שם פגם בתחושה, זו תיבה שמרגישה טוב, ועובדת מצוין), ההאצה מהמקום ל-100 קמ”ש בנתון של 6.6 שניות, מזכירה לי כמה אני אוהבת את הרכב הזה, והדגם הזה, עם המנוע הזה. אני כל כך מחכה לשים גזזזז. והנה זה מגיע.

רכב עם גוף קטן, נמוך, במשקל 1,440 ק”ג, עם מנוע חזק, וגמיש!, טווח המומנט שלו רחב, ובכל שלב שתלחצו תקבלו כוח ובוסט מיידי. ההגה והמתלים שלו קשיחים, (אתם בטח יכולים להשלים לבד בראש את התחושה שמתלווה בנהיגה בו). קפסולה קטנה ונמרצת, עם מכלולים “רגיזים”, הגה שבונה שרירים, מתלים, שאמנם זכו כעת, אחרי מתיחת הפנים לבולמים חדשים, המשפרים את נוחות הנסיעה, אבל המיני עדיין נמוכה מדי, קשיחה מדי, כמו שרובנו אוהבים, ולהגיד שעכשיו היא נוחה, יהיה לא מדויק. מרגישים איתה את תלאות הכביש, אבל פחות. אמרנו נמוכה, אמרנו קשיחה, עם צמיגים רחבים, אמרנו כניסת רעשי דרך מהכביש. אני אישית יכולה לחיות עם כל אלה. כמובן שעם השנים, והגב הלא צעיר שלי, יהיה שלב שאני אאלץ לוותר על החלום למיני קופר בחניה. אבל לצעירים, זה הדבר, זה חלק מהחוויה – להרגיש את האספלט, להרגיש חלק מהדרך, להרגיש את המרץ שזורם בעורקים של הדגם היפה הזה, מיני קופר S מצעירה אותך מדקה לדקה.

 

מיני קופר S מנוע
מיני קופר S מגיעה עם מרכב 3 דלתות, 5 דלתות וקבריולה

 

בנסיעה בינעירונית, מהירה למדי, מדי, הרגשתי שאני צריכה להשתלט מהרגיל על ההגה, לתקן תנועות קטנות, והחזיק חזק בכלל. לא ציפיתי להרגיש ככה במיני. כן יכול להיות שזה קשור בצמיגים. זו לגמרי הנחה.

מעלי סאנרוף, מאחורי, הבן שלי, עף על החיים, לא מרגיש לרגע את החלל הקטן יחסית שהוקצב לו מאחור. מעליו, גם סאנרוף, נפרד משלי. כל תא הנוסעים מואר ויפה באופן יוצא דופן, הריפודים בהירים, המושביפ נוחים, ושמש מציצה עלינו ממעל, בכל פעם שאנחנו רוצים להרגיש אותה ופותחים את חלונות השמש. אין על התחושה שהרכב הזה מעניק לנוסעים בו.

מיני קופר S 3D הוא רכב סמי ספורטיבי, קטן בגוף, מעט צפוף מבפנים, (אבל לגמרי מתקבל על הדעת כאופציה מוטורית לזוג, או הורים עם ילד אחד), אם אתם חובבי מיני קופר, אז בכלל זה לא אישיו מבחינתכם. הרכב הזה נמרץ מאד, עם צלילי מנוע, שלאוזניי נעימים וערבים מאד – פשוט עברו למצב ספורט ותיהנו, מהתחושה, מההאצות, והצלילים…

 

מיני קופר גרסאות מרכב
מנוע 2 ליטר עם הספק של 178 כ”ס. מיני קופר S
מיני קופר תא מטען
תא מטען בנפח 211 ליטר. מיני קופר 3 דלתות
מיני קופר 3 דלתות מושב אחורי
מושב אחורי, כניסה נוחה לילד

 

עקב האכילס של הרכב לדעתי, הוא חיסרון רק למי שלא חי ונושם מיני קופר, והוא לא קשור בהגה, או במתלים, הוא טמון בהנדסת האנוש, או ליתר דיוק, במידת האינטואיטיביות של החלקים ברכב. מיקום לחצנים ומתגים כאלה ואחרים והתפעול היום יומי. קודם כל אומר, החוגה הממוקמת מימין לנהג בצמוד למוט ההילוכים מיותרת, לא הגעתי אליה בכלל, כי צג המולטימדיה הוא צג מגע. מצבי הנהיגה, שציפיתי למצוא כן ליד מוט ההילוכים, “נמצאים” במתג פסנתר, שולי משהו למולטימדיה ובקרת האקלים, ואל תשאלו כמה זמן לקח לי למצוא אותו. כיוון לוח השעונים… לחצתי על כל כפתור אפשרי עד שהתייאשתי, זה לא אמור להיות כזה קשה להגיע לנתון צריכת דלק. ומערכת המולטימדיה, גם על תפעולה הפחות מובן כתבתי.

 

מיני קופר חוות דעת
קושי בתפעול והבנה של הדברים הפשוטים

 

האמת היא, שאני חושבת ששם נשברתי, במקרים הקטנים פה ושם, שניסיתי להגיע לנתונים או לכוון דברים, ולא הבנתי מיד איך. טכנולוגיה וקידמה לא חייבות לבוא בסתירה עם תפעול קל פשוט ונוח של הנהג והנוסעים. וצריך להיות כנים, יחד עם זאת ואף על פי כן… האם הייתי מסרבת לרכב כמו מיני קופר S בחנייה שלי? ממש לא.

מיני קופר S החל מ-259,000 ₪ (ללא תוספות)

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 2 =