מכון לתחבורה חכמה יוקם באוניברסיטת ת”א על שמו של שלמה שמלצר ז”ל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אוניברסיטת תל אביב תקים מכון לתחבורה חכמה על שמו של איש העסקים ומייסד קבוצת שלמה, שלמה שמלצר ז"ל

אוניברסיטת תל אביב תקים מכון מחקר בתחום התחבורה החכמה על מנת לחזק את מדינת ישראל כמוקד עולמי לפיתוח טכנולוגיה תומכת למהפכת התחבורה החכמה בעולם. המכון ע”ש איש העסקים שלמה שמלצר, מייסד קבוצת שלמה, נתרם ע”י הקרן המשפחתית ע”ש שלמה שמלצר ז”ל. הקרן הוקמה על-ידי אלמנתו של שלמה שמלצר ז”ל, עתליה שמלצר.

המכון ישמש מרכז מצוינות ייחודי וראשוני בארץ בתחומו. הוא יקדם מחקר ופיתוח של יישומים מתקדמים בתחום התחבורה החכמה, ויהווה נקודת מפגש ופלטפורמה לקידום שיתופי פעולה והעברת ידע בין חוקרים בתחום ובין גורמים שונים במשק הישראלי והעולמי. בשלב ההקמה מונו להנהלת המכון ד”ר טל רביב, פרופ’ מיכל צור ופרופ’ עירד בן גל.

הקרן תתמוך בהקמת המכון, ניהולו ופעילותו למשך עשר השנים הקרובות. לצד המחקר השימושי אותו יוביל המכון, הוא יקיים כנס מקצועי שנתי שירכז את מיטב המומחים, המפתחים והחידושים בתחום כנקודת מפגש בין הקהילה האקדמית, התעשייה, המגזר הציבורי והמגזר השלישי. הקרן המשפחתית להנצחת שלמה שמלצר ז”ל תעניק מלגה למסטרנטים ודוקטורנטים שתחום מחקרם קשור לתחבורה חכמה.

מכון לתחבורה חכמה על שם שלמה שמלצר ז"ל

לדברי פרופ’ עירד בן-גל, ראש המעבדה לבינה מלאכותית ואנליטיקה עסקית: “המחקר בתחבורה חכמה מרכז לפחות שלוש דיסציפלינות מחקריות שונות – הראשונה עוסקת בחקר ביצועים ומתמטיקה שימושית ותכליתה אופטימיזציה של מערכות מורכבות, כגון:
– מערכות לתחבורה שיתופית הכוללות אלפי כלי רכב ומיליוני משתמשים.
– השנייה עוסקת במדעי-הנתונים ועיקרה בניית שיטות לניתוח כמויות מידע עצומות הנאספות, לדוגמה, מכלי הרכב, מחיישנים שונים הפזורים ברחבי העיר ומהטלפונים החכמים של המשתמשים עצמם ובד בבד בניסיון למנוע שימוש זדוני באינפורמציה רגישה זו.
– הדיסציפלינה השלישית עוסקת במדעי ההתנהגות ובגורם האנושי, לדוגמה כיצד לבנות אפליקציות יעילות ונוחות לשימוש, זאת מאחר ובסופו של דבר המטרה היא שיפור איכות החיים של בני האדם”.

“המכון החדש בניהולו של דר’ טל רביב, מבכירי מומחי התחבורה, ירכז מחקר אינטר-דיציפלינארי בשיתוף חוקרים מובילים מכל התחומים הללו. השיתוף הייחודי שנוצר עם קבוצת שלמה תאפשר לחוקרים מובילים לעבוד על בעיות פרקטיות תוך שימוש בנתוני אמת ואנו נשמח להרחיב אותו גם מול גורמים נוספים בתעשייה ובממשל.”

מכון תחבורה חכמה לשיפור איכות החיים של המשתמשים בדרך. אוני' ת"א

אסי שמלצר, יו”ר קבוצת שלמה החזקות: “מטרת הקמת המכון לתחבורה חכמה היא הנצחת זכרו של אבינו, שלמה שמלצר ז”ל, ותרומתו הגדולה לתחום התחבורה וענף הרכב. שלמה שמלצר ז”ל היה ממובילי היזמים בענף הרכב הישראלי, ותרם תרומה ניכרת להתפתחותו. נכון יהיה כי מכון לתחבורה חכמה יישא את שמו של מי שעמד מאחורי הקמת קבוצת הרכב הגדולה בישראל. התרומה למכון הינה מתוך אמונה וחזון שבכך נוכל לשמר את פועלו של שלמה שמלצר ז”ל לתחום הרכב שהוא כה אהב. אנו מאחלים לאוניברסיטת תל אביב ולמכון החדש הצלחה בפעילותו ומחקריו בעתיד, ומקווים לפריצת דרך בתחום התחבורה הישראלית והעולמית”.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − one =