ממתק מוטורי: הונדה ג’אז היברידית החדשה 2020 | מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

הונדה ג'אז היברידית החדשה 2020 | מבחן דרכים
ממתק מוטורי: הונדה ג’אז היברידית החדשה 2020 | מבחן דרכים

 

אני נכנסת לאתר הונדה ישראל לפשפש במפרט הטכני של ההונדה ג’אז ההיברידית החדשה. עמוד הדגם נפתח, והיא נחשפת לפני – הסופרמיני הכי ייחודית למראה שיש. “היא לא יפה בכלל, אבל אי אפשר להוריד ממנה את העיניים”, סיננתי. זה מה שחשבתי לעצמי גם ביום ההשקה שלה פה בארץ, לפני חודשיים. איזו מוזרה, איזו מיוחדת, איזה ייצורה, אבל מה, מותק, סוכריה מוטורית שכזו. עם חזית מלאה הבעה. ממש פרצוף. ותא נהג ונוסעים נקי, שימושי ומיוחד. ההונדה ג’אז החדשה “חזרה אלינו” בדור חדש ומתקדם יותר, אבל העיצוב קצת חזר אחורה בזמן. רטרו שיק… לעומת הדור הקודם, בו הייתה נראית כמו הונדה סיוויק האצ’בק קטנה. וזה לאו דווקא דבר רע.

אתם יכולים לקרוא את הידיעה לעיתונות ביום ההשקה שלה ולהבין גם מה עומד מאחורי העיצוב שלה – השקיעו מחשבה בהונדה.

 

מיוחדת ומרעננת. הונדה ג’אז החדשה

 

בואו נראה איך היא מרגישה בנהיגה

דקות לא ארוכות אחרי שיצאתי לדרך, ונהגתי בה, הרגשתי כמה קל להתאהב בה, יש לה אופי – היא זריזה וכיפית, ונותנת תחושה אחרת, מרעננת. וזה גם היה הפידבק הראשוני שנתתי לכל מי ששאל עליה בסטורי שהעליתי לרשתות שלי. “נהגתי בה קילומטרים ספורים, וזו מותק של מכונית”. לפני שבחנתי אותה וניסיתי לנתח אותה מכל אספקט, בשורה אחת, ההונדה ג’אז מכונית זריזה, מעוצבת, מיוחדת מאד ושונה בנוף, תא הנוסעים שלה שונה ומרענן, ובזכות כל אלה, אין לי ספק שנסיעת מבחן ללקוחות “סוגרת את הפינה”. מי שבא לאולם התצוגה להתרשם ממנה ולנהוג בה – יקנה אותה, נקודה.

השלב הבא, עוד לפני שיש לי מה להגיד על תנוחת הישיבה, על שדה הראייה והמערכת ההיברידית, אני מרגישה את ההגה, והגה… רך, רך כמעט כמו פעם. זה לא יפגום בחווית הנהיגה אם אתם נוהגים כמו בני אדם, אבל אם תשתוללו, ותפנו עם הרבה גז, תרגישו היטב את הניתוק שהוא משדר. רגע, וואט! אני פונה באיזו פנייה חולית בדרך עוקפת שדות רמת השרון, מזיזה מעט את ההגה שמאלה, ויוצאת לדריפט בלי כל כוונה. שלא תטעו, יש לי חיוך ענק על הפנים, ואני ממשיכה לנסוע, צוהלת, לעבר 3 באמפים עוקבים, לבחון את שיכוך המתלים. 1 – 2  –  3… ובכן, המתלים רכים דיו כדי לרסן את הבאמפים האכזריים פה, בדרך הצידית הזו.

ההגה זוכה לציון 7, המתלים, נקודה וחצי יותר – 8.5 נקודות בסולם כלשהו. ההונדה ג’אז החדשה מתגלה כמכונית נוחה ומשככת מהמורות, ואת הבאמפים הבולטים האלה, בצורה מרשימה.

 

הונדה ג'אז החדשה חוות דעת
מערכת היברידית עם הספק של 109 כ”ס. הונדה ג’אז 2020

 

המערכת ההיברידית בהונדה ג’אז החדשה, מערכת E:HEV, פותחה לאחרונה עבור הג’אז בכבודה ובעצמה. היא מורכבת משני מנועים חשמליים קומפקטיים המחוברים למנוע בנזין 1.5 ליטרDOHC I-VTEC,סוללת ליתיום-יון ותיבת הילוכים בעלת הילוך אחד קבוע.

ההספק הכולל הוא כ-109 כ”ס / 80 קוו”ט, המאיץ את המכונית ל-100 קמ”ש תוך 9.4 שניות ולמהירות מרבית של 175 קמ”ש. המערכת ההיברידית החסכונית בדלק מייצרת פליטות CO2 של החל מ-102 גרם/ק”מ (WLTP) וצריכת דלק של 4.5 ליטר/100 ק”מ (WLTP).

המערכת ההיברידית עובדת בשלושה מצבים, ועוברת ביניהם בהתאם לאופי הנהיגה, לטובת חוויית נהיגה טובה וגם חסכונית, באופן אוטומטי:

הנעה חשמלית (EV): סוללת הליתיום-יון מספקת כוח ישירות למנוע ההנעה החשמלי

הנעה היברידית: מנוע הבנזין מספק כוח למנוע הגנרטור החשמלי, אשר בתורו מספק אותו למנוע ההנעה החשמלי

הנעת בנזין: מנוע הבנזין מחובר ישירות לגלגלים באמצעות מצמד ננעל וכוח ההינע מועבר ישירות מהמנוע לגלגלים

לרוב, בנהיגה ממוצעת, מנהלית, מה שנקרא, המערכת ההיברידית תעבוד במצב היברידי לרוב, וחשמלית בנסיעה רגועה בעיר.

אתם יכולים להגיע לנתוני צריכת דלק באמת יפים ומעודדים עם ההונדה ג’אז החדשה.
אני לא ניסיתי לחסוך בדלק ומאמץ מנוע בשום שלב והגעתי כמעט ל-16 קילומטר לליטר.

 

שונה בנוף. ג’אז החדשה

 

הגיע הזמן לתת גז ולראות מה בגזרת הדינאמיות, וכמה המנוע משתף פעולה אם לוחצים יותר חזק ממה שהוא רגיל.

בליטופי גז סטנדרטיים, המנוע מרגיש טוב וזריז, יש מספיק כוח, גם למנוע החשמלי, שנכנס לפעולה בחלק נכבד מהנסיעה. זה מצוין לצריכת הדלק ופליטת המזהמים, אבל זה גם אומר שלא לחצתי מספיק. כל עוד לא לחצתי את הדוושה בעצבים, הכל התנהל על מי מנוחות. כשלוחצים מדי, מתחילים לשמוע רעשי מאמץ. המנוע לא ממש מרוצה, וגם האוזניים שלי. ובינינו, מה הטעם? אנחנו פה ברכב עירוני היברידי. אם אתם שומעים רעשי מאמץ מהמנוע, הרכב או לא שלכם, או קניתם את דגם ההונדה הלא נכון עבורכם. את המנוע, וגם רעשי דרך בכלל, לא תשמעו בעיר, ואם תשמעו, אז אלה יהיו סבירים מאד, ובמהירות בינעירונית.

תיבת ההילוכים כאן, תיבה עם הילוך אחד קבוע, שעובדת בצורה חלקה ומשביעת רצון, רק מה, כשכן אותים להעביר הילוך, לדוגמא, מהילוך D ל-B, מרגיש כאילו המרווח ביניהם כל כך קטן, שההילוך זולג בין B ל-D, ונכנס ל-B כשרציתי D וההיפך. הצלחתי להסביר את עצמי? יופי. עכשיו אותו הדבר בין הילוך N ל-R. כמה פעמים כשרציתי להכניס להילוך אחורי, רוורס, מצאתי את עצמי ב-N, ניוטרל. אני חושבת שעברו כמה וכמה שנים מאז נתקלתי בדבר כזה.

נ.ב

*הילוך B מייצר בלימת מנוע רגנרטיבית ויעילה המטעינה את הסוללה בחשמל, לא צריך ללחוץ על דוושת הבלם, פשוט להרים את הרגל מהגז ותתבצע אגירת/אחזור חשמל בסוללה מעצם הבלימה.

 

 

פתחי אחסון מעניינים, אבל מה עם מקום ייעודי לנייד?

 

נוח פה

 

מה באשר לתא הנהג והנוסעים?

מרווח הפנים בהונדה ג’אז החדשה היה מרשים בדור הקודם ובזה הנוכחי, הרבה מרווח לראש, ברכיים, מלפנים ומאחור. כשעיצוב ומראה תא הנוסעים לדעתי, השתדרג בכמה רמות. הרכב מואר יותר בזכות חלונות גדולים וחלונות נוספים שנוספו בצידי השמשה הקדמית, (חלונות צד משולשים שאמורים לפתור את בעיית שדה הראייה שיוצרות הקורות העבות… צריך להתרגל ולהסית את המבט מהקורות לחלונות, ייקח לכם יום יומיים). המושבים נוחים ויפים (יפים למראה, פחות נעימים למגע), בצבע אפור בהיר, מה שמביא לתא נוסעים בהיר “מאוורר” ונעים לשהייה. איכות החומרים סבירה פלוס, כמו גם ההרכבה, (בנסיעה לא נשמעו אי אילו קרקושים).

 

קיפול פשוט של המושבים מאחור. הונדה ג’אז

 

והופ, קסם!. מושבי הקסם בהונדה ג’אז

 

מקום לשני מושבי בטיחות גדולים, או 3 בוסטרים רגילים
מקום לשני מושבי בטיחות גדולים, או 3 בוסטרים רגילים. ג’אז

 

מרווח ברכיים מאחור

מאחור, אותו הפלא, קיפול מושבי הקסם בהונדה ג’אז, אותה טכנולוגיה בעזרת אפשר לקפל את המושבים בקלות ובכמה אפשרויות, נותרה גם בדור החדש, ואיך לא? הרי זה חצי מהקסם של המכונית הזו. מרווח גדול לנוסעים, ואפשרויות קיפול והטענה של רכב מסחרי – מקפלים חצי מהמושב האחורי, או חצי, הכל קורה בקלות רבה, ומשם השם – מושבי הקסם.

 

הונדה ג'אז תא מטען 304 ליטר
תא מטען בנפח 304 ליטר

 

קיבולת המטען (כשהמושבים האחוריים במקומם) מתחילה מ-304 ליטר וגדלה עד 1,205 ליטר מרשימים (עד גובה התקרה כשהמושבים האחוריים מקופלים).

וזה לא רק הקיפול, שמשאיר חיוך על השפתיים, באמת נוח מאחור, ומרווח, ונעים (נהניתי ממרווח ברכיים גדול, ואני 1.65 מ’ גובה).

 

הונדה ג'אז מערכת מולטימדיה
מערכת מולטימדיה חדשה ונוחה לתפעול

 

חזרה לתא הנהג: מערכת מולטימדיה נחמדה עם מסך מגע ענקי, בגודל 9 אינץ’, והכפתורים/לחצנים בו גדולים ונוחים להבנה ותפעול, עם חיבור Android Auto ו-Apple CarPlay. המסך ענק ונאה מאד, רק העיצוב שלו והמיקום שלו קצת תלוש ולא קשור – יושב כמו ענק במרכז הקונסולה, ובולט בין שני פתחי אוורור קטנים מקדימה. אה, והמיזוג מצוין, אגב. גם הממשק במערכת נוח וברור לתפעול, וזה קריטי בעיני. לוח השעונים הבאמת נאה, ומיוחד, כמו הרכב בדיוק, בגודל 7 אינץ’.

מסביבי, פתחי אחסון מגניבים ושונים, כמו מקום לכוס או בקבוק משמאל להגה, בגובה ההגה. או פתח עילי, מעל תא הכפפות שנפתח גם הוא, שלא ברור למה נועד בדיוק. כן, הייתי מצפה מהראש המתקדם של מהנדסי הונדה, שנראה כי עשו עבודה טובה בייצור הרכב ומלאכת הנדסת האנוש, לחשוב גם על מקום ראוי לנייד ועוד פיצ’רים מודרניים שמתאימים לנהגים צעירים (לא לי, לצעירים…).

ועוד 12 נקודות (דו פואה…), על מצלמת הרוורס הגדולה ונוחה. סך הכל, אני מאד אהבתי את תא הנהג של ההונדה ג’אז, רק מסך המולטימדיה לא משתלב בו ב-100 אחוז. אבל שאפו, באמת. הצלחתי בשניות להכנס לאווירה שההונדה ג’אז משדרת מבחוץ פנימה.

 

מערכות בטיחות מתקדמות

 

בטיחות – חבילת הבטיחות בהונדה גאז’ Honda SENSING כוללת:

 

  • מערכת בלימה המפחיתה את עוצמת ההתנגשות עם פעולה משופרת בשעות הלילה שמזהה הולכי רגל גם בהיעדר תאורת רחוב.
  • בקרת שיוט אדפטיבית
  • מערכת שמירה על הנתיב פועלת החל ממהירות של 72 קמ”ש בכבישים עירוניים וכפריים – כמו גם בכבישים מהירים מרובי נתיבים – לבטיחות משופרת במצבים רבים יותר.
  • מערכת הפחתת סכנה של ירידה מהכביש מסייעת לנהג למנוע ירידה מהכביש. היא מזהירה את הנהג אם היא מזהה שהמכונית מתקרבת לשולי הכביש (שוליים מדשא או חצץ), לרכב המגיע ממול או סוטה לנתיב אחר מבלי לאותת.
  • מערכת זיהוי תמרורים משתמשת במצלמת הקדמית בעלת שדה ראייה רחב.
  • מגביל המהירות החכם מזהה תמרורי הגבלת מהירות ומגדיר את הגבלת המהירות של המכונית.
  • אלומה גבוהה אוטומטית פועלת במהירויות של יותר מ-40 קמ”ש כדי להדליק/לכבות את האלומה הגבוהה של הפנסים הראשיים, כשהיא מזהה כלי רכב מגיעים ממול / נוסעים מלפנים (מכוניות, משאיות ואופנועים) ואופניים, ובהתאם לתאורת הסביבה.

 

למי הג’אז מתאימה

 

ההונדה ג’אז היא מכונית סופרמיני סופר תחרותית, בקטגוריה בכלל, ולא רק מול המתחרות ההיברידיות המקבילות (עוד 3 ימים טויוטה יאריס החדשה מגיעה אלי למבחן). וזה בזכות הייחודיות שלה והפונקציונאליות הרחבה, מטמבון לטמבון.

הונדה ג’אז החדשה היא מכונית מאד נוחה ושימושית ליחידים ומשפחות. אפשר להכניס בה 2 מושבי בטיחות מלאים מאחור, או 3 בוסטרים קטנים. פתיחת הדלתות נוחה, יש תא מטען מספיק למשפחה קטנה, ושמה והמוניטין של הדגם הולך לפניה כבר שנים.

מערכת ההנעה החדשה נותנת לה פוש של דינאמיות והנאה מנהיגה, וצריכת דלק טובה מאד. תא הנהג והנוסעים הפך מודרני ונעים יותר לשהייה, עם מערכת מולטימדיה מתקדמת, ומיני פיצ’רים נחמדים (תחזרו למעלה לקרוא…), ויש גם סט מערכות בטיחות מתקדמות, שעוטפות את הרכב הזה מסביב, ומספקת עוד סיבה לתאם בה נסיעת מבחן.

אני אהבתי.

 

COMFORT        119,900 ₪       1,529 ₪           121,429 ₪

ELEGANCE        123,900 ₪       1,811 ₪           125,711 ₪

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 + nine =