מרצדס EQS בישראל: עד 770 ק”מ טווח מ-890,000 שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מרצדס EQS חשמלית
מרצדס EQS בישראל

 

מרצדס EQS מגיעה לישראל: כלמוביל מרצדס מתחילה בשיווק מכונית היוקרה החשמלית המתקדמת בעולם, בעלת פלטפורמה חשמלית חדשה וגמישה, שלל מערכות טכנולוגיות מתקדמות, טווח נסיעה מוצהר של עד 770 ק”מ. ו3 גרסאות הנעה, החל מ-890,000 ש”ח

 

תמונות: דניאל דהרי

 

מרצדס משיקה בישראל, מוקדם מהמתוכנן, את ספינת הדגל של המותג, מרצדס EQS – המכונית החשמלית החדשה, שתימכר במקביל לסדרת ה-S Class, בעלת ארכיטקטורה חדשה שנועדה מיסודה להנעה חשמלית מלאה.

ה-EQS עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם מבחינת יוקרה ובטיחות, כיאה לספינת דגל של מרצדס. היא תספק ביצועים ברמה הגבוהה ביותר המקובלת בסגמנט מכוניות היוקרה ותאפשר ללקוחות ליהנות מכל היתרונות של ההנעה החשמלית ובהם: טווח נסיעה מרבי של 770 ק”מ (על פי תקן WLTP) המאפשר נסיעה ללא הפסקה ממינכן לברלין או מהאולם בהרצליה לאילת ובחזרה, הספק של עד 385 קילוואט (523 כ”ס) ושיא חדש ביעילות אווירודינמית – מקדם גרר החל ב-0.20Cd. כל דגמי EQS מצוידים במנוע חשמלי על הציר האחורי. לדגמי 4MATIC מנוע חשמלי נוסף המניע את הגלגלים הקדמיים ויוצר הנעה כפולה.

הדור החדש של מכוניות היוקרה החשמליות של מרצדס נבנה על בסיס פלטפורמה גמישה, המאפשרת שינוי בכל האספקטים בהתאם לדגם המיועד לדוגמת בסיס הגלגלים, מפשק הסרנים ומיקום הרכיבים השונים ברכב, ובפרט מיקום וצורת מכלול יחידת הסוללות.

 

מרצדס EQS מחיר
מרצדס EQS, החל מ-890,000 ש”ח

 

ה-EQS מגיעה עם הספקים שבין 245 ל-385 קילוואט. בהמשך יצטרפו גרסאות נוספות. ה-EQS מתאפיינת גם באחזור אנרגיה מיטבי.

בתהליך הייצור ניתן דגש על הפחתת רעשים ורעידות, המושג הודות לסידור מגנטים חכם בתוך הרוטורים וסלילים בעלי הטיה. המנוע עטוף בקצף מבודד ומעליו כיסוי של שלוש שכבות מחומרים שונים. שלדת ה-EQS בנויה באופן ייחודי עם מסגרות תומכות לסרנים, רצפה כפולה למכלול הסוללות ושילוב של קצף אקוסטי. .

ה-EQS מוצעת עם דור חדש של סוללות, שפותחו באופן בלעדי על ידי מרצדס במפעל הסוללות המתקדם שהקימה החברה בשטוטגרט. הסוללות החדשות בעלות קיבולת וצפיפות אנרגיה גבוהה משמעותית מהמקובל. ה-EQS מציעה סוללות בשני גדלים, הגדולה בהן היא בעלת קיבולת של 107.8 קילוואט/שעה. הסוללה החדשה מציגה פריצת דרך בהרכב התאים עם צמצום שיעור הקובלט ל-10% בלבד.

 

מרצדס EQS טווח
טווח עד 770 קילומטר. מרצדס EQS

מרצדס EQS טעינה

 

אלמנטים עיצוביים רבים ב-EQS תורמים ליעילות האווירודינמית וכוללים את קו העיצוב “קשת אחת” (One Bow) עם צללית גג נמוכה בסגנון קופה, ספוילר קדמי מחודד בצורת חץ, ידיות דלתות נשלפות הנבלעות בדופן הדלת בזמן נסיעה, תכנון רצפה שטוח לזרימת אוויר חלקה מתחת לרכב ועוד. בנוסף מוצעים ב-EQS חישוקי גלגלים בעיצוב מפחית התנגדות לאוויר.

מרצדס EQS מגיעה עם מערכת ה-MBUX Hyperscreen – מסך הזכוכית שנמתח מול היושבים לאורך כל הדשבורד. ה-MBUX Hyperscreen מהווה את המוח ומערכת העצבים של המכונית, הודות לכך שהוא מחובר לכל מרכיבי הרכב ומתקשר איתם. המערכת לומדת להכיר את הנוהג  טוב יותר ובדרך זו מספקת יכולות חוויית נהיגה ובידור חכמות המותאמות אישית.

 

מרצדס EQS מפרט
מרצדס EQS תא נהג
מרצדס EQS 580
תא נוסעים. מרצדס EQS

 

המכונית מצוידת כאופציה גם במסנן ה-HEPA (High Efficiency Particulate Air) שמסנן בצורה מיטבית את האוויר החיצוני הנכנס מבחוץ. האוויר מסונן על ידי מסנן האוויר הפנימי של מערכת בקרת האקלים האוטומטית. תחמוצות גופרית דו חמצנית ותחמוצות חנקן כמו גם ריחות שונים מופחתים הודות לציפוי הפחם הפעיל על מסנן HEPA ומסנן האוויר הפנימי. המסנן נושא את הסמכת “OFI CERT ZG 250-1” בתחום הווירוסים והחיידקים.

מרצדס EQS כוללת מערכת מצלמות וחיישנים היקפים כחלק מחבילת הסיוע לנהיגה שמרצדס רואה כהכרחיים לנהיגה אוטונומית בטוחה. החבילה כוללת חיישן LiDAR, מצלמה בשמשה האחורית ומיקרופונים, שהם שימושיים במיוחד לזיהוי האורות הכחולים המהבהבים ושאר אותות מיוחדים של רכבי חירום.

 

מרצדס EQS
מרצדס EQS. בהמשך תגיע גרסת AMG

 

מרצדס EQS ממשיכה ליישם את התוכנית של מרצדס ששמה לה למטרה להפוך את כל צי הרכבים לנקי מפליטת מזהמים עד סוף העשור הזה. החברה מדווחת כי כבר בשנת 2025 למעלה ממחצית מהמכוניות יהיו בעלות הנעה חשמלית מלאה או הנעה היברידית נטענת. שיקולי  איכות הסביבה בתוכניות החברה נשענות על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים עד לפרטים הקטנים ביותר הכוללים בין השאר את וו הבד המשמש את שטיחי הרכב. ה-EQS מיישמת את החזון הזה כבר עתה, עם צמצום משמעותי של רכיבים וחומרי גלם, שימוש בחומרים ממוחזרים, כמו צינורות, כבלים מפלסטיק ממוחזר, חיפויי רצפה העשויים ECONYL והאלומיניום המשמש את מכסה המנוע.

 

גילי פריאנטה, מנכ”ל מרצדס ישראל: “ה-EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם עם חוויית נסיעה המשלבת יוקרה וטכנולוגיה פורצת דרך. היא גם הראשונה בישראל שתוכל להגיע מתל אביב לאילת ובחזרה ללא צורך בטעינה”. על בסיס הארכיטקטורה החדשה של ה-EQS תוצג בהמשך גם ה-EQE וגרסאות SUV ל-EQE ו-EQS, אשר ירחיבו עוד את מערך דגמי היוקרה החשמליים של מרצדס. בשנת 2022 כ-20% ממכירות מרצדס בישראל יהיו של דגמים חשמליים.

 

מרצדס EQS מנוע
מרצדס EQS מפרט טכני

 

מרצדס EQS מחירים:

 

450 EQS – עם טווח של 770 ק”מ מוצהר, והספק של 333 כ”ס

מנוע רמת גימור מחירון 
EQS 450+ Platinum plus EV 890,000 ₪
EQS 450+ Platinum plus AMG Line EV 990,000 ₪

 

 

 

 

580 EQS – עם טווח מוצהר של 627 ק”מ, והספק של 523 כ”ס

 

מנוע רמת גימור מחירון 
EQS 580 4Matic Platinum plus EV 1,290,000 ₪
EQS 580 4Matic Platinum plus AMG Line EV 1,390,000 ₪

 

גרסת EQS AMG תגיע בהמשך עם הספק של 630 כ”ס, וטווח של 590 ק”מ

 

לדגם באתר מרצדס

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × 4 =