משחקות בבוץ: 5 בנות חולות הגה בטיול רייזרים בשטח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

בבוקר מושלם עם תנאים אופטימליים לנהיגה ב-RZR, חמש נשים חולות הגה, נפגשו כדי לתת גז יחד בשטח. איך היה? תגללו למטה, התמונות מדברות בעד עצמן

 

קצת בוץ, מה קרה?

צילום: גבי קליין

 

7 וחצי בבוקר, גשם אימים. כבר 3 ימים לא הפסיק לרדת גשם. עוד שעה צריך לצאת לשטח, לטיול רייזרים עם 5 נשים מוטוריות בנשמה, אנוכי והמדריך שלנו – קובי.

רגע, תזכירו לי של מי הרעיון הגאוני הזה לצאת להתחפר בבוץ באמצע החורף? אה, שלי. כן. לפני שבועיים נרקם לו רעיון…
בשנה האחרונה, התפרסמו במלכת הכביש כתבות על בנות שאוהבות מכוניות, בנות שחולות על אופנועים, ו…מה עם RZRים?

האמת, לא היה לי מושג שיש כל כך הרבה בנות “בעניין” של הכלים האלה. ניתקתי את השיחה עם פולאריס, החברה שסיפקה את הכלים להדרכה ויום נהיגה, נשמתי עמוק, ואמרתי לעצמי, “יאללה, אני אעלה פוסט לעמוד, ואם יהיו 3-4 בנות בעניין, אני אהיה מרוצה.

 

טיול נשים ורייזרים

“שוחה” על עצמי. מלכת הכביש בשטח

צפו בפוסט עשרות אלפי אנשים, ומאות תגובות הגיעו מכל השיתופים שנעשו לו, לא כולל הודעות פרטיות. מה שמדהים בכל זה, שבכל אחת מהתגובות או ההודעות, כתבה או תוייגה בחורה, אישה. מיותר להגיד שהייתי בהיי. כל כך הרבה בנות אוהבות לנהוג ברייזרים?? בהזדמנות זו, אני אומר שלא הספקתי לענות לחצי מהתגובות, אבל אין לי ספק שיום הנהיגה הזה הוא לא האחרון. אני מבטיחה שעוד אחזור לכל הבנות שתוייגו.

כשחוברים לאנשים מקצועיים, הסיכוי שדברים ישתבשו קלוש. קובי בנדלק, המדריך שלנו ליום הנהיגה בשטח, דיבר איתי 4 ימים ברצף, על איפה, איך ומתי יתנהל היום הזה. קובי מנהל את מועדון פולאריס בארץ, כתחביב מהצד, מאהבה לשטח וטיולים (והוא בכלל שועל לא קטן בתחום ההשקעות – בעל קרן הון סיכון בתחום ה-Insurtech). מחושב והחלטי, הוא ממליץ בחיוך, להעביר את יום הנהיגה מאשדוד לאזור בית קמה (מרחק 80 ק”מ ויותר מרוב הבנות שמגיעות), ממליץ ולא משאיר מקום לויכוחים. קובי אמר, קובי צדק.

מר פולאריס. המדריך שלנו חברמן – קובי בנדלק

קיבלנו את אחד הימים היפים שנראו בעונה הגשומה הזו, תודה לאל. שמיים כחולים, שדות ירוקים, מלא שלוליות ובוץ, אני וצלמת מוכשרת בשם גבי קליין, ו-5 בנות עם חיוך ענק ואהבה לנהיגה מכל סוג, ביחד. חיבור טוב, אנרגיות טובות.

יצאנו לדרך. זמן טוב להכיר את הבנות:

 

נריה יגר, 24, מושב יגל

תנו לי קרוואן ורייזר ואני מסודרת. נריה ייגר

אני נריה, בת 24, משרתת בכוחות הביטחון.

מאיפה האהבה הזו לתחום המוטורי ולרייזרים?
מגיל קטן, עוד שגרתי בבאר שבע, הייתה לי אהבה ענקית לתחום. כל רגע נתון שהיה לי הייתי נוסעת לחווה ועושה טיול טרקטורונים בשטח או רוכבת על סוסים. גם כשגרתי בארה”ב הייתי יוצאת לטיולים של כמה ימיים עם המשפחה במקום עצום שנקרא “פיזמו ביץ'”, עם דיונות ושלל כלים מדהימים. למשפחת הרייזרים נכנסתי לפני שנה וחצי, רציתי טרקטורון ובן הזוג שלי עדן רצה אופנוע שטח. אז הוא אמר לי “לא זה ולא זה, נביא רייזר… מבטיח שתהני יותר”.

 

משחקות בשלוליות. נוהגות בRZR של פולאריס

קנינו RZR 800, איתו עשינו כבר טיולים של כמה ימים בצפון, ביערות במרכז, וטיול מאורגן של פולאריס. בע”ה נעשה גם את כל הדרום. והשאיפה היא לעלות בעוצמה ולהביא 1000 סמ”ק.

מכמה שעות אפשר לראות שזה ממש בוער בך לתת גז, איך הסביבה מגיבה לאהבה שלך?
“תמיד אמרו לי שאני ילדה משוגעת, גם עם הנהיגה וגם עם האהבה הזאת שלרוב מקוטלגת לגברים. מי שמכיר אותי יודע כמה זה מתאים לי, ואילו יכולתי, הייתי גרה באמצע יער עם קרוואן ורייזר ומבחינתי, “חיה את החלום”.

 

שני מזוז, 30, חיפה

שני מזוז. שמחה להכיר עוד נשים בתחום…

“אני שני, בת 30, עוסקת ב-QA”.

איך הקשר שלך לתחום המוטורי התחיל?

“תמיד נמשכתי לתחומים אקסטרימים: גלישה, נהיגה ספורטיבית, וחשבתי שאני נוהגת טוב, עד לפני שנה, כשידיד שלי הכניס אותי לתחום הנהיגה הספורטיבית באמת, והבנתי שיש לי עוד הרבה מה ללמוד. נהגתי במסלולים (פצאל, דלתון), שם קיבלתי הדרכה, ולמדתי על קווים, נקודות בלימה, האצה. איך לנסוע מדויק. זכיתי למדריך מהטובים ביותר בתחום והתאהבתי בנהיגה”.

איך הסביבה שלך מקבלת את האהבה שלך?

“בדרך כלל מופתעים שבחורה ועוד מהעולם הדתי נמשכת לתחום הזה, ולא לסריגה למשל 😉 זה פחות מקובל פה. אבל באופן כללי יש הרבה פרגון מהסביבה וחושבים שזה דיי מגניב”.

איך היה לך ביום נהיגה ב-RZR בבית קמה?

“זאת הייתה הפעם הראשונה שלי ברייזר. אני בדרך כלל רגילה שכל הבלגן נשאר בחוץ, אבל הנסיעה בכלים המדהימים האלה בטבע ולהיכנס לשלוליות ולחוות את הנוף וכל הירוק הזה לפנים “תרתי משמע” הייתה ממש חוויה. קובי המדריך היה מעולה וסופר אחראי ומקצועי וזרם עם השטויות שלנו. הנשים בקבוצה היו מדהימות אחת אחת, ממש “סופריות”,שמחתי להכיר עוד נשים שאוהבות את התחום ולא להיות בין היחידות כמו תמיד.

נהגתי ב-RZR 1000, המסלול ארך כ-4 שעות, וכלל בתוכו פיתולים, המון ירוק ונוף עוצר נשימה. הילה הייתה הנהגת הנוספת לצידי, שמגיעה עם ניסיון עשיר בתחום והמון ידע, בהתחלה ריחמה עלי אבל אחרי שהיא הבינה שאין לי בעיה להתלכלך, לא הייתה שלולית אחת שפספסנו. ממש נהניתי לנסות משהו דומה ויחד עם זאת, אחר ממה שאני מכירה, למרות שהיו כמה קווי דמיון, וניסיתי להביא את מה שלמדתי במסלול לשטח, שכלל כמה הוצאות זנב דיי מגניבות. אין לי ספק שאני אמשיך עם הנהיגה, רק “קצת” יותר מהירה גם במסלול ובשטח”.

 

הילה סרוסי-פורת, 41, רחובות

 

מכירה כל שביל בארץ. הילה סרוסי פורת

“אני הילה, אמא לשניים. שותפה בעסק משפחתי למכירת ותיקון אופנועים, רייזרים וכלים מוטורים”.

מרשים. איך הגעת לתחום הזה?
“אל העולם המוטורי נחשפתי מגיל קטן. התחלתי לרכב על אופנועים כבר בגיל 16, ואפילו את בעלי הכרתי דרך העולם המוטורי, ומאז ועד היום כל משפחתי מכורה לאהבה לשטח. אין שבוע ללא טיול. אנחנו כובשים את השטח ב-RZR טורבו ו-RZR אלף ארוך. כל חיי הייתי בטיולי ג’יפים, אופנועים ורייזרים, וברגע שהבנתי שאת הארץ אני מכירה מכל כיוון, יצאתי להכיר את העולם דרך מלכת המדבר.

טיולי נשים (וטיולים בכלל), הם הצצה ליכולות שלנו לראות דברים בצורה אחרת, מעצימה ומעניינת. דרך טיולים מכירים אנשים וסביבה שלא בהכרח היית מתחבר אליה ביום יום”.

ענת דניאל, שני מזוז והילה סרוסי פורת בסלפי שטח. צילום: אלבום פרטי

איך היה לך בטיול בשטח?

“תמיד כיף להכיר בנות שהשטח חדש להן או עדין טרי. בטיול הצבעים של הטבע רצו לנו בעיניים, והאדרנלין רץ בדם בכל לחיצה על הגז. עברהו במעבר מים או בוץ, קפצנו, ו”זרקנו תחת״… כל אלו העלו חיוך וצחוק גדול. שני סבלה מהדרכה צמודה על רכב שטח, ונהיגת שטח שונה מנהיגת מסלול. השחרור של הבנות עם המוזיקה הביא אותנו למקום של כיף. כן, גם רקדנו בטיול. מחכה לעוד הרבה מפגשים”.

 

אחינעם הראל, 25, הרצליה

 

הרייזר מספק לך הרבה ביטחון ויציבות. אחינעם הראל. צילום: אלבום פרטי

“שמי אחינעם, סטודנטית למשפטים במרכז הבינתחומי”.

הקשר שלך לתחום המוטורי הוא לשני גלגלים, לא?
“האהבה שלי לתחום המוטורי מתבטאת באהבה לאופנועים וכל מה שקשור בזה – האתגר הנפשי וההתמודדות, הספורט הפיזי והשיפור הטכני, השילוב עם טבע נופים ואנשים. אני רוכבת לא הרבה זמן, סך הכל 3 שנים, אבל הספקתי די הרבה – כולל לרכב את אפריקה לבד על אופנוע, לחצות את ישראל מצפון לדרום רצוף – 700 ק”מ ב-20 שעות, והאתגר הבא שלי יהיה להשתתף בראלי, בין הקשים בעולם וללא ספק הגבוה בעולם, שנקרא Raid the Himalaya אליו אני מתחילה להתאמן ולהתכונן בימים אלה”.

נהיגת שטח חורפית ברייזר ארבע על ארבע. צילום: אלבום פרטי

איך היה לך בטיול רייזרים?

“הטיול עם הכלים של פולאריס היה מדהים וכיף אדיר. החל מקבלת הפנים החמה עם תה צמחים נפלא שקובי הכין לנו, דרך המפגש עם נשים חריפות ואמיצות. אחרי רכיבת מבחן קצרה קיבלנו לידינו את הכלים והתחלנו להתפרע בשטח, דרך שלוליות בוץ, כשסביבנו גבעות ירוקות עזות. הכלים האלה חזקים ועוברים כל מכשול. נריה ואני שמנו מוזיקה בפול ווליום ורקדנו בכיסאות כל הטיול, עם חיוך ענקי על הפנים.

הכלי הזה נותן לך ביטחון ויציבות שאין בדו-גלגלי, שם אתה כל הזמן מחשב קווים ומהרהר אם תישאר ניצב לקרקע או לא. נחמד לשבת בנוחות וליהנות מהיופי מסביב. חייבת לציין שקובי המדריך המקסים שליווה אותנו, הפך את כל החוויה לכיפית עוד יותר. הוא עודד אותנו, הסביר על הכלים ונתן תחושת ביטחון עצומה. תודה על חוויה יוצאת דופן”.

ליהי גורלניק, 36, ת”א

האהבה לשטח ונהיגה היא מהבית. ליהי גורלניק. צילום: אלבום פרטי

“אני ליהי גורלניק, 36, מתל אביב, עוסקת ביחסי ציבור ודוברות”.

ספרי לי על הקשר והאהבה שלך לתחום המוטורי?

“אבא שלי גל, “ג’יפאי בדם”. כמושבניקית בדימוס וכבת שלו, ילדותי היתה שזורה בטיולי שטח. היינו עושים סדר פסח במדבר, 4-6 משפחות בג’יפים, יורדים דרומה למדבר יהודה, מותחים גרלנדה בין הג’יפים, בונים אוהלים ופותחים שולחן.

בהמשך, היה לי חבר בגיל 18, יואב, שהיה לו אופנוע CBR600. נהניתי מאוד להיות מורכבת על אופנוע כזה. לא הוצאתי רישיון על דו גלגלי בעצמי, ויצא כך שלא הגשמתי מעולם את חלום הרכיבה שלי. היום אני קצת מפחדת מאופנועים כבדים, אחרי שאיבדתי ידיד, ערן לבל זכרו לברכה בתאונת אופנוע לפני שנתיים בדיוק.

החיים לצד אבא חולה הגה, מכניסים בך את האהבה לכלים מוטוריים. גם אם כתושבת תל אביב אני לא מחזיקה רכב צמוד, כשיש לי את ההזדמנות לנהוג אני קופצת עליה”.

מלכות הכביש והשלוליות. אירוע נהיגה לנשים בכלים של פולאריס

את היית הפרטנרית שלי לרייזר, אז אני יודעת שנהנית, ספרי לי איך היה לך?

“אני חולת אקסטרים! קופצת מצוקים, מטפסת על קירות טיפוס. כל כך שמחתי על ההזדמנות הזאת לטיול. ועוד לצד בנות מדהימות! (וקובי מפולריס). על אחינועם הראל שמעתי לפני הטיול מלקוחות שלי לשעבר אנשי חברת MAGNUS שליוו אותה מרחוק במסעה וכל כך שמחתי להכיר. הבחורה עשתה מסע מדהים על אופנוע וטיילה לבד מדרום אפריקה לקניה וחזרה.

למרות שאנחנו כבר ב-2018 זה עדיין לא מובן מאליו ונחשב לחריג. הלוואי שבעקבותיה יגיעו עוד בנות לתחום המוטורי. זה ממש לא משהו שצריך להיות שמור ל”גברים”. ושאר הבנות שאקליות ומקצועניות, חלקן, למרות גילן הצעיר הדהימו אותי בנהיגת שטח מטורפת.

היה מזג אוויר מושלם לטיול ואווירה מצויינת. טיול מהסוג הזה יכול להתאים לדעתי, כטיול חברה, זוגות, משפחות (יש רייזרים עם 4 מושבים). כל אחד יכול להתאים לעצמו את המהירות ומשך הטיול, תוואי השטח, קושי ורמת עבירות. זו חוויה בה החיוך לא יירד  מהפנים, גם כמה ימים אחרי.

תודה לקובי המדריך וענת התותחית!”.

 

מה נשים רוצות? מדריך החלפת גלגל

מלכת הכביש: אירועי נהיגה מיוחדים לנשים

נשים בתחום הרכב - ראיון עם שרית רדין סמנכלית שיווק בקרסו מוטורס

חולות הגה - הכירו את הנשים שחיות ונושמות מכוניות

חולות הגה - גרסת הרוכבות
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight − eight =