מ-4 ל-2: סקירה על אופניים עירוניים אפנתיים וקסדה מתקפלת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקירה על קסדה מתקפלת שנכנסת לתיק, שכמובטח נכנסה לתיק (יבואן רשמי NOOA), ורכיבה ראשונה אחרי שנים באופניים, וכל הקלישאות שמתלוות לזה (רמז: לא שוכחים איך לרכוב, גם אחרי 24 שנים)...

סקירה לקסדה מתקפלת של CLOSCA

הכל התחיל בגלל קסדה.

לא סתם קסדה, קסדה מתקפלת. מורכבת משלושה חלקים, או חישוקים אם תרצו, בצורת אליפסה, המתקפלים אחד בתוך השני ויוצרים קסדה שטוחה שניתן להכניס לתוך התיק. זה כל כך הפתיע וסיקרן אותי, שרציתי לנסות אותה. ה”לנסות אותה” מגיע עם עוד חלק שולי כזה, לרכוב על אופניים. מה לי ולאופניים? לא הרבה. בגיל 4-5 התחלתי לרכוב ללא גלגלי עזר, בגיל 7-8 הייתי רוכבת עם חבורת ילדים, בנים, בסביבת השכונה, בצורה מופרעת למדי. ובגיל 14, קיבלתי ליום ההולדת אופני הרים, מתקדמות למדי שנגנבו אחרי 3 ימים, עם קילומטראז’ של אולי קילומטר במצטבר. עם כל הצער שבירידת הכסף לטמיון, אימא ואבא שלי נשמו לרווחה, והרומן שלי עם “אופניים” הסתיים באופן רשמי.

המעבר הזה מארבעה גלגלים ל… אופניים, בעיקר כשעברו יותר מ-20 שנה מאז הפעם האחרונה בה רכבתי, היה לא כ”כ חלק, או טבעי. אבל כן איפשהו היה מתבקש – הרי יש לזה גלגלים, זה מאיץ, וזה שייך לעולמות הלייף סטייל, אותם אני מסקרת. הפור נפל, אני הולכת על זה, עם כל הפאדיחה שבדבר. לא הייתי בטוחה בכלל שלרכוב אני זוכרת.

NOOA חנות בוטיק לאופניים ומוצרי רכיבה משלימים

במרכז העיר גבעתיים שוכנת חנות אופניים בוטיקית ומשובבת נפש. פנינה קטנה, אירופאית משהו. את פניי קיבל בן אדם מקסים בשם רז לדרמן, שנראה אירופאי לא פחות מהמותגים שהוא משווק. מחוייך וטוב לבב… הוא ללא ספק נראה כמו בן אדם שאוהב את מה שהוא עושה. מאוהב באופניים, ובמה שהם גורמים לבני אדם להרגיש – “אופניים הם הכנפיים שלנו”, זה המוטו של NOOA, חנות שהיא בית, לכל אוהבי האופניים.

אבל NOOA אינה חנות אופניים סטנדרטית. אין סטנד אופניים ענק עליו תלויים עשרות אופניים כמו חיילים, באותה צורה ובצבעים שונים לבחירה. “נוע” היא לב ונשמה של בן אדם שמעריך איכות ונופל בקסמי האסתטיקה של מותגים קטנים וייחודיים, ומדי כמה חודשים יוצא לתור ולחפש אותם בעולם. מלקט אחד, ועוד שניים, ועוד אופני קונספט כאלה ואחרים, (וגם היבואן הבלעדי של כל אלה), ומטפח בית לאנשים כמותו.

את הלכלוך, השמן, חלקי חילוף, וטון סחורה, דברים שמאפיינים חנויות אופניים סטנדרטיות, מחליפים “פיסים” של מותגי אופניים תוצרת גרמניה ויפן. משמאל, 3 של tokyobike, מימין ובחלון הראווה, כמה פיסים של schindelhauer (שינדלהאואר), סדנת עיצוב וייצור ברלינאית המתמחה באופניים בהנעת רצועה. ומסביב מוצרים משלימים, כמו בקבוקי שתייה, מנעולים מיוחדים לאופניים, אביזרי תאורה, וגם אותה קסדה לשמה התכנסנו – קסדה מתקפלת של חברת Closca שמייצרת גם מוצרים משלימים כמו מצחיות ובקבוקי מים.

הקסדה של “קלוסקה” נוצרה מתוך מחשבה על פרקטיות, או נכון יותר על הקושי שבנשיאת קסדה שלמה ממקום למקום. ומחשבה על אסתטיקה – איך להפוך אותה לא רק ליפה ומעוצבת, אלא אף לפריט אופנתי. רז פותח מגירה ובה מצחיות בד לשולי הקסדה, בצבעים לבחירה; יש כחולים, ורודים, אפורים. המצחיות הללו נועדו כדי לספוג את הזיעה שלראשכם, אבל גם כדי שתישארו אפנתיים. בחרתי במצחייה כחולה אפרפרה. כך או כך, הקסדה רחוקה מלשוות לי מראה אפנתי. לדוגמנית שבסרטון מאידך יש עתיד. הקסדה פשוט מחמיאה לה (הכל יפה לה!).

אופניים לעיר של חברת schindelhauer, דגם lotte

האופניים שנבחרו לכתבת הסקירה הזו הם של חברת שינדלהאואר, מדגם “לוטה”, אופניים יפהפיים, עטויים צבע כסף בהיר, ואוכף מעור בצבע חום. הצורה שלהם אסטית ומושכת, הקורה העליונה נוטה בזווית, ובעיניי מתאימה מאד דווקא למין הנשי. שינדלהאואר חברה צעירה הממוקמת בברלין, שעשתה שינוי גדול בתחום עיצוב ואיכות האופניים העירוניים.

החומרים מהם האופניים עשויים יוקרתיים וחזקים, רמת הגימור והליטוש מטורפת ומדוקדקת, ובמקום שרשרת ברזל מיושנת שתחבר בין גלגלי השיניים, שרשרת שעלולה להרעיש, ללכלך לנו את הבגדים, או אף לשרוט לנו את הרגליים, בשינדלהאואר משתמשים ברצועות פלסטיות חזקות ומעוצבות של חברת Gates Carbon Drive, שככל הנראה עמידות ואמינות פי כמה, ויותר מכך, שקטות ולא דורשות שימון, (שימון אומרים?) ותחזוקה שוטפת ומיותרת. (בחברת הארלי דיווידסון אגב, הבינו את זה כבר מזמן ומשתמשים באותן הרצועות באופנועים שלהם).

"צעירה שוב". יוצאת לרכוב
מאחורי האופניים מרצדס E450 קופה
מרצדס בחניה, אופניים של שינדלהאואר בבית

יצאתי לרכוב. לא לפני שחבשתי את הקסדה המתקפלת לראשי. לראות אותי מדוושת לראשונה זה לא מראה מלבב. אבל דיוושתי, ישר, רכבתי כאילו עברה מקסימום שנה, לא 24 שנים. ביום שלמחרת, לקחתי שוב את האופניים האפנתיים לסיבוב. התלבשתי כאילו אני צעירה שוב, חבשתי את הקסדה הלבנה האפנתית לראשי וחיפשתי לי מקום נוח, שלא יכאב לי מדי להתרסק בו. התחלתי לדווש, הרכיבה של אתמול מורגשת היטב באגן.

לאוכף עשוי העור של Brooks ייקח זמן להתרכך, ולאגן שלי ייקח גם זמן לשכוח. ברגע שהתחלתי לקבל ביטחון ברכיבה, החיוך הופיע על פניי. האופניים העירוניים של שינדלהאואר הם לחלוטין האופניים הכי יפים שנראו ברחובות בהם נסעתי, והקסדה לראשי הפכה לאטרקציה, החל ממבטים ועד הערות.

סקירה על האופניים לא תהיה, כי קטונתי מלבחון אופניים. אני מקסימום יכולה להעביר לכם תחושות, והיו אלה תחושות נפלאות (חזרתי לנעוריי לשעה קלה). הקסדה המתקפלת הצליחה, כמובטח, להכנס לתיק “היום יום” שלי, ובשל כך, זכתה לציון 100 בפרקטיות. יחד עם זאת, היא בטוחה, אפנתית ומיוחדת מאד בין שלל הקסדות “הרגילות” שתפגשו ברחבי העיר. אז אם אתם מרגישים שבא לכם קסדה מסוג אחר, שגם תכנס לכם בקלות לתיק, אתם יודעים איפה למצוא אותה.   

NOOA יבואן רשמי ובלעדי.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מ-4 ל-2: סקירה על אופניים עירוניים אפנתיים וקסדה מתקפלת”

  1. תודה ענת, היה כיף גדול לפגוש אותך, ובעיקר לראות את החיוך, (ואת הכנפיים שצמחו לך) כשהתחלת לרכוב :).

  2. אכן חנות מדהימה עם מותגים מדהימים והביקור שם הוא חוויה.
    כל האביזרים בחנות הם חוויה עיצובית.
    ואכן רז אוהב מאד את מה שהוא עושה.
    רוצו לבקר שווה את הנסיעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen + eleven =