נוסעים לאכול: אורו בר יין ואוכל איטלקי תל אביב – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

נוסעים לאכול: סקירה וחוות דעת על בר יין מסעדה בניחוחות איטלקיים (ומעדנייה בבקרים) – אורו תל אביב

 

נוסעים לאכול: אורו בר יין ואוכל איטלקי תל אביב – סקירה

 

אורו, בר יין ואוכל, מקום קטן גדול, עדיין לא בן שנתיים, ונראה כמו יהלום, או אבן חן בוהקת, אם תרצו, במרכז שכונת לבונטין. שכחו מגן החשמל שהכרתם: סמטאות חשוכות, אנשים מפוקפקים… האזור של אורו נראה כמו ה-מקום שהייתם רוצים להעביר בו ערב נעים עם חברים או בני זוג. מקום עם שלווה כזו שחשים בדרך כלל בחופשות בחו”ל, עם סטייל, ואווירה ממכרת. אנחנו יושבות בשולחן בחוץ בערב קריר, עינב ואני, לצד גוף חימום גבוה, ושוקלות להתכרבל בכירבוליות הכחולות שהגישו לנו. קר בחוץ, אבל נעים לנו מאד, ואני לגמרי יכולה לדמיין ערב בנות כיפי ביום קיץ מהביל, לצד מאווררים גדולים. מה שהמקום הזה משדר, הקסם הזה, יעבוד בכל אחת מעונות השנה. שלומי ביבס, הבעלים של המקום, הוא בחור צעיר שמגיע מרקע קולינרי של שנים רבות, שהקים את הבייבי הזו שלו בשתי ידיו, עם אג’נדה ברורה של קידום אוכל ויין ממותגים ישראליים, ושימוש במוצרים טריים.

התפריט מורכב ממנות פתיחה, סלטים, כריכים, ונשנושים מיוחדים, לצד תפריט יין ואלכוהול מגוון. שלומי ניגש אלינו מחויך, איך לא, כדי להציע לנו יין. אם הוא היה יודע, איזה קהל לקוחות סאחי יש לו היום…

 

והערב, יינות ישראלים: שנין בלאן של יקב ננה, ופינו גריג’יו של יקב לוריא

 

שנין בלאן הישראלי (100% ענבי שנין בלאן), הגיע ישר מיקב “ננה” שבמצפה רמון. שלומי יודע בדיוק מאיפה היין הזה בא, יותר נכון, מאיזה יסורים הוא צמח, ובגלל זה הוא כל כך אוהב אותו, וטורח לספר את הסיפור של היין הזה, ואת “הדרך שלו”. הסיפור הוא בעצם של מגדלים בדרום הרחוק, שהקימו יקב במדבר שחון ומלא מזיקים, (חיות ובני אדם כאחד). הקימו יש מאין. לקח זמן רב עד שפיצחו את הזן הזה, עד ש”ניצחו את השיטה”, והצמיחו זן ענבים משובח, בין חודשים שלמים של יובש מצמית, לבין שטפונות שהורסים כל חלקה טובה, ובין חיות אדם שלא רוצות אותך שם בכלל. מה שחשוב הוא, שבשורה התחתונה, יצא מכל זה “השנין בלאן”, יין לבן, קליל ופירותי, עם 13.5% אלכוהול, שהתאים לנו מאד עם המנות הצמחוניות שהזמנו. (44 ש”ח לכוס יין).

היין השני, שנבחר עבורנו (וטוב שכך), הוא יין לבן יבש, “פינו גריג’יו” 2019, ומקורו בצד השני של הארץ, יקב לוריא שבגליל העליון. גם הוא היה לנו טעים לחיך באותה מידה, עם 13% אלכוהול, שבדיעבד, עזר לנו לישון כמו שני תינוקות באותו הלילה. שינה שקטה וטובה. לא שתינו הרבה, אולי 3/4 כוס יין, כל אחת. הספיק לנו. (39 ש”ח לכוס יין).

אז הערב, היה ערב בנות, עם הרבה ריכולים על הבנים שבבית. רמת רעב סבירה פלוס, כלומר, מוכנות לטרוף. אני אוכלת צמחוני/טבעוני וחוטאת בדגים, חברתי, אוכלת בשר (בלי בושה). אבל איכשהו היא הייתה בראש שלי באותו הערב, ובחרנו מנות ללא בשר כלל, כך יצא. התייעצנו עם שלומי, ואני בעיקר ביקשתי שיכוון אותנו למנות “הבית”, את מה שכולם אוהבים, זה בדרך כלל מתכון לארוחה טובה, ושביעות רצון גבוהה.

 

סלט רחוב איטלקי – גבינות עזים וירקות טריים. מומלץ

 

תפריט מתאים לצמחונים – טוסט גאודה עזים. אורו תל אביב

 

אי אפשר בלי לפתוח עם פחמימות טעימות ומנחמות, אז הזמנו מנת לחם 4 ברוסקטות בורגניות בליווי מטבל טחינה סלק (16 ש”ח). פתחנו עם מנת סלט גדולה מספיק לשתיים (למרות שהיא נשנשה, ואני באתי לעבוד, ולא השארתי פירור על הצלחת) – סלט רחוב איטלקי מיקס עלים טריים, בייבי זוקיני צלוי, ארטישוק איטלקי מוחמץ, שרי צבעוני, ופרוסות דקות של צנונית בליווי שלג של גבינת שברה עזים בזילוף שמן זית ובלסמי איטלקי מצומצם (52 ש”ח). עם הלחם הטרי והטעים ששמרתי מראש, הספגתי את כל הטעמים העסיסיים של הסלט, הבלסמי, ושמן זית.. פשוט נפלא.

שלומי הבטיח וקיים, שנטעם מרכיבים טריים במנות של אורו. וכך היה, הירקות היו טריים, עסיסיים ואסתטיים. המנה הראשונה שבחרנו הוכתרה בהצלחה. אפשר להמשיך – טוסט גאודה כבשים גבינת גאודה כבשים ומוצרלה טרייה שעורבבו יחדיו והוטחו על ריבת בצל מקורמל, קומץ עלי אורוגולה ובצל ירוק. מוגש בפוקאצ’ה אורו (44 ש”ח). הטוסט הזה היה כולו חטא, כי היינו חצי שבעות מהסלט והלחם. הוא מגיע בשתי חתיכות, אז חלקנו, מה שכבר גרם לי להרגיש פחות אשמה.

הלחם היה חם וטעים, ובטוסט הייתה כמות נכבדה של גבינת עזים ומוצרלה, מעליהן ירקות טריים, וטאצ’ים של עסיס, כמו ריבת הבצל, שבאופן פלאי לא גרמה לי לבקש אף רוטב בצד, היה דיי והותר טעם בכל ביס, ופריכיות במידה הנכונה. מנה שנייה מוצלחת ומומלצת. תרשמו לכם.

 

קרפצ’יו סלק שרוף. סלק, גבינות, שמן זית ולחם טרי…


עוד מנת “פתיחה הגיעה לשולחננו בדיוק בזמן, קרפצ’יו סלק שרוף מריחת שמן זית, נגיעות עדינות של סלסה ורדה, גרידת לימון, שברי פיסטוק אירני קלוי, ושלג של גבינת שברה עזים, בליווי ברוסקטה (42 שקלים). כתבתי לכם בדיוק איך היא מתוארת בתפריט, תיאור כל כך ציורי ומגרה, שאני לא מעזה לערוך. אנחנו כבר הרבה אחרי נקודת השובע, אבל אין שום סיכוי שאנחנו מפסיקות. אני לפחות, לא עומדת בפניי קרפצ’יו סלק. כשהוא עשוי טוב, זו מנת הפתיחה הכי טובה שיכולה להיות מבחינתי. עם כמות נכונה של שמן זית וגבינת עזים או מוצרלה. מנה ישראלית אסלית וכיפית, וסליחה מראש אם ניכסתי לנו מנה מתרבות אחרת. זה פשוט מרגיש כמו קיבוץ גלויות ישראלי. רשמתם קרפצ’יו סלק שרוף?

לגימה פה ולגימה שם. עינב ואני לא מפסיקות לדבר. אחרי חודשים של ישיבה בגן שעשועים ובהייה בילדים מתווכחים, החלטנו לצאת מהקווים, ולשבת במקום שקט, נטול דאגות ואחריות. “אורו” ישב עלינו בול. נהנו מהאווירה, מהחברה אחת של השנייה, ומסדרת המנות המדוייקות שהגיעה לשולחננו. אני לא מצטערת לרגע שהזמנתי  את הניוקי מסקרפונה ותרד ניוקי תפו”א בעבודת יד, ברוטב שמנת, תרד ומסקרפונה, עם נגיעות של עגבניות מיובשות ופרמזן (54 ש”ח).

 

ניוקי מסקרפונה ותרד. כמה שיותר שמנת הרי זה משובח

 

איך אפשר בלי מנת פסטה בבר יין ואוכל בניחוח איטלקי? בחרנו נכון. הניוקי תפו”א היה הדבר הכי קרוב לניוקי סולת שטעמתי, וניוקי סולת טעים פי כמה בעיני, אז זו מחמאה. הטעם של הרוטב היה מצוין, אילו רק היה ממנו עוד ועוד, זה היה מושלם.

זה המקום לציין, שלמי שבא בהרכב זוגי ופחות רעב מאיתנו, יכול לסכם את הערב בשתי מנות גדולות (כריך, סלט או ניוקי, כריך…) שתי כוסות יין, ואולי קפה קטן כדי להתעורר בסוף, וזו תהא ארוחת ערב לילה טעימה ומדוייקת. אנחנו מאידך, לא סיימנו, מושכות עוד כמה דקות, סופחות קצת את האווירה החמה בלב, וצוננת בחוץ, ומזמינות פאי טופי ליבת שוקולד חלב מעולה וטופי מקורמל עטופים בבצק עוגיות פריך (24 ש”ח). יש 4 מנות קינוח לבחירה: מלבי בסגנון איטלקי, פאי טופי, פאי תפוחים ופאי לימון. ההתלבטות הייתה בין המלבי לפאי טופי, שתי מנות מתוקות במיוחד. הטופי ניצח, והתגלה כמנה מאד מאד מתוקה. אחרי השמנת, גבינות עזים, בלסמי מצומצם, ניוקי תפו”א, הגעתי למסקנה שמתוק זה הדבר האחרון שמתאים, ועדיף היה לקנח בכוס תה חם.

 

הפוך סויה לאור גוף חימום

 

מנה מתוקה במיוחד. פאי טופי. אורו תל אביב

 

 

פאי טופי, הוא קינוח עשיר וטעים, שמתאים למתוקים במיוחד, ולאלה שלא חיסלו חצי מהתפריט קודם לכן.

אורו (זהב באיטלקית), בר יין ואוכל בלבונטין, גן החשמל, הוא לחלוטין הזהב של השכונה. מקום שהייתי מאמצת כ”בר הבית”. מגיעה עם המחשב לקפה על הבוקר, מזמינה לי את הכריך הקבוע מהמעדנייה (בבוקר אורו מתפקד כמעדנייה עם תוצרת ישראלית), או סוגרת ערב עם אוכל וחברות לאור גוף חימום.  

הכי לא פלצני, הכי טעים ומהנה.

לבונטין 12, תל אביב

טלפון: 03-760-5060
שעות: 07:30-23:30

 

מסעדת השף הרברט סמואל הרצליה
ברטון קרפרי (מסעדת קרפים) בתל אביב
מסעדת כרמים - מסעדת שף במושב סגולה
שאפל בר תל אביב - פאב ביתי עם אוכל טבעוני
מיסו - סושי טבעוני
אוממי שוק הכרמל - אוכל יפני ותאילנדי
טנדורי - מסעדה הודית הרצליה
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − eight =