נוסעים לאכול: מסעדת מיסו (סושי ואוכל אסייתי טבעוני) רמת גן

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

נוסעים לאכול: מסעדת מיסו (סושי ואוכל אסייתי טבעוני) רמת גן

 

השבוע הגעתי למסעדת סושי ואוכל אסייתי טבעוני – מסעדת מיסו במרכז העיר רמת גן. המקום נמצא במרכז רחוב ז’בוטיסקי ההומה, וחניה נוחה ומהירה באזור יכולה להיות בחניון הקניון הסמוך אליו, או אם אין לכם פחד מהליכה קצרה של כמה דקות, אפשר גם לחפש חניה בכחול לבן סביב.

עוד לפני שהגעתי הבנתי שהמסעדה עומדת לעבור עיצוב מחדש, של המקום עצנמו וגם של התפריט. מנות התפריט יישארו כפי שהן, מלבד מנת פתיחה אחת של מקלות גבינה (טבעונית), שתצא לגמרי, ויתווסף תפריט אלכוהול. המקום עצמו יקבל סוג של מייקאובר, על מנת להפוך אותו לפינה קולינרית טבעונית וחמימה, המנותקת מהרחוב. מה שיכול לעשות רק טוב למקום, ולחוויה של הסועדים.

כאוכלת דגים, וחולת סלמון על כל צורותיו, מרקמיו ומנותיו, תהיתי איך ארוחת הסושי תעבור ללא סלמון כלל (ספויילר… סלמון מי?).

 

אגדשי טופו טבעוני. מנת פתיחה חובה

 

אני וחברתי, שאוכלת בשר, וידעה שהיא מגיעה למקום טבעוני, ואף שמחה על כך, הגענו בשעת ערב למיסו הטבעונית. שקט יחסי הורגש בדרך ז’בוטינסקי. אחד מבעלי המקום קיבל את פנינו בחיוך, ויחד ניסינו לבחור את מנות הסושי הטבעוניות הטובות ביותר. רגע לפני הסושי, חייבים לקחת מנה ראשונה, והוא חייב לכלול טופו בתוכו. מנת האגדשי טופו הוגשה על שולחננו תוך זמן קצר: קוביות טופו פריכות, בצל ירוק, ברוטב ג’ינג’ר אגדשי (29 ש”ח). אוכלת הבשר שלצידי, פתחה בוידוי, “אני לא אוהבת טופו”, וסיימה ב”וואלה – טעים!). ריבועי הטופו גדולים מהרגיל, פריכים מבחוץ ורכים ומנחמים מבפנים, ועם טבילה מדוייקת ברוטב הג’ינג’ר (שתינו חולות ג’ינג’ר), כל ביס יוצא טעים ומושלם. היה קשה שלא לחסל את המנה, כמה שניסינו להיות ליידיס, לא ממש הלך. נשארה חתיכת טופו אחת בקערה, ושתינו לטשנו אליה עיניים מבלי להוריד אותן. נראה לי שהיא ויתרה לי בסוף…

 

מיסו. סושיה טבעונית

 

הגיע הזמן לטעום את הסושי הטבעוני שקהילת הויגן פרנדלי מדברת ומשבחת אותו רבות. בחרנו ב3 מנות סושי מומלצות:

רול טמפורה חם “הימגי”: 8 יחידות של אינסייד אאוט – קנפיו, שמנת טופו (טעים!), אבוקדו, גזר, שבבי קריספי בטטה, וזילופי טריאקי (33 ש”ח).

רול “ספיישל השף”: קרם קוקוס, חמאת בוטנים בקארי, חסה, אבוקדו, בצל ירוק עטוף בטטה, שבבי קריספי טמפורה, וויניגרט ירוק (36 ש”ח).

רול “ספיישל משרום”: גזר, מלפפון, אבוקדו, גבינת שמנת טופו, פטריות שמפיניון, פיטריות שיטאקי, ובצל ירוק מוקפצים בטריאקי הבית ועטוף בשומשום שחור לבן (39 ש”ח).

ראשית – וואו! על שלוש מנות הסושי. וואו על הצבעים, וואו על ההגשה, וואו על הטעמים והשילובים ביניהם, וואו על שפריצים של טעם ועסיסיות שלא נגמרת. גם כשטועמים את אותו הטעם ב-8 חתיכות שונות, מופתעים מכל ביס.

סלמון? שכחתי ממנו בארוחה הזו, הוא לא היה חסר לי ולא היה לו מקום בצלחת המדהימה הזו שקיבלנו. לא רק שהסושי היה צבעוני ומעניין, מריחות הרטבים השונים, הסלק, הג’ינג’ר, עיטורי הטריאקי, הפרחים האכילים בצבעי סגול ולבן – אמנון ותמר. הכל יצר יצירה אמנותית שממש היה לנו קשה לגעת בה. אני חושבת שצילמנו אותה במשך 10 דקות לפני. אפילו אחרי שחיסלנו את 24 החתיכות, נותרו גוונים מהפנטים על הפלטה. וגם זה תועד, ועלה בשרשרת סטוריז’ לרשת האינסטגרם ופייסבוק.

 

רול ספיישל טבעוני

 

טעים, עסיסי ויצירתי. סושי טבעוני ברמת גן

 

המנות כולן היו טעימות מאד מאד, ואין שום סיכוי שאני מכתירה אחת מהן. הרול טמפורה היה עשוי בצורה לא שמנונית (אחרי הכל הרול נכנס לשמן עמוק), נקייה, אסתטית, ובביס, בתוך הפה, מרגישים את הרכיבים השונים, הירקות, במלואם. עצם קיומה של שמנת הטופו לא איימה עלי או הפתיעה אותי בכלל, גם במנות סושי לא טבעוניות אני אוהבת גבינות שמנת ברולים, אלוהים יודע למה. מתחבר לי שמנת, וסלמון, ו… אני אשתוק לפני שאני ארגיז ממש את הקוראים.

הספיישל שף היה עסיסי וטעים במיוחד, חמאת הבוטנים ניכרת מאד בתוך הרול, אני אוהבת גם מתוק, וגם המרקם הזה עושה לי את זה מאד, בשילוב עם קריספי טמפורה, אבוקדו, בצל ירוק ובטטה, אמרו לי אתם, מה צריך יותר? מהפנט, טעים, וקצת מושחת אפילו. חסה? ראינו שם משהו, אך קיומה בתוך הרול לא הורגש.

הספיישל משרום היה נראה מבפנים ומבחוץ, טעמו ומראהו, כשמו כן הוא, על טהרת הפטריות. פטריות מעטרות את הרול גם סביבו על הצלחת. טעם הטריאקי המתוק ניכר בכל ביס, גזר מלפפון ואבוקדו, מוסיפים בריאות ונפח, וגבינת השמנת טופו עוטפת כל חתיכה בקרמיות וטעם, עד ש… שימו לב, כמעט ולא נגענו ברטבים המגיעים לצד הרולים. לא ברול הזה ולא בשניים האחרים. להוסיף עוד רוטב ועסיס לרולים הגם ככה מפוצצים בטעם, זה יהיה אתגר של ממש. ואולי יש כאלה?

אחרי הרולים האלה נשמנו כמה דקות, שתינו משקאות קלים, וגם הייתה בירה אחת בבקבוק, לא לי, אני נוהגת. אם היינו יותר משתי סועדות, מנת סלט מיוחדת או אפילו מנה עיקרית אסייתית חמה, הייתה משתלבת ומתחלקת היטב לשלוש.

 

כדור רושה. קינוח טבעוני

 

הגיע הזמן לקנח. תפריט הקינוחים של מיסו ברמת גן מצומצמת למדי, ואני יכולה להבין למה, מי רוצה קינוח אחרי כל הטעמים האלה, שבעיקרם הרבה מתוק? מתוך שלושה קינוחים בחרנו את ה”כדור רושה” (38 ש”ח). חברתי המתוקה גם ככה, אהבה אותו מאד, אני, לא יכולתי להכיל עוד מתוק. המנה הייתה נראית יפה ומושכת. אולי אחרי מנה עיקרית, הייתי אוכלת מתוק בשמחה.

מיסו האסייתית הטבעונית, מתאימה מאד לנשים בהריון, ולא רק שאין בה מן הסתם דגים ומרכיבים מן החי, גם נבטים לא נכנסים למטבח, בשל החשש לריבוי חיידקי. מה שאומר שנשים בהריון שחובבות סושי, יכולות לאכול סושי טבעוני ולישון בשקט, ולא צריך להתנזר יותר 9 חודשים מסושי. גאוני.

התפריט כולל גם מנות מותאמות לילדים, גם המחירים, כך שכל בני המשפחה יוכלו למצוא להם מה להזמין במקום. אם בישיבה במקום, או אם בהזמנת טייק אווי.

 

מיסו. מסעדה אסייתית טבעונית. בקרוב מייקאובר

 

מסעדת מיסו – סושי ואוכל אסייתי טבעוני, נפתחה לפני פחות משנה, ונותנת מענה טעים, בריא וצבעוני לטבעונים, נשים בהריון, וחובבי הסושי כולם שמעריכים איכות, טעם ויצירתיות.

פתוח מ-11:30 ועד 22:30 בערב
חניה בתשלום בחניון הקניון הצמוד
חניה בכחול לבן

מתאימה לכל המשפחה

מסעדת השף הרברט סמואל הרצליה
ברטון קרפרי (מסעדת קרפים) בתל אביב

מסעדת כרמים - מסעדת שף במושב סגולה
שאפל בר תל אביב - פאב ביתי עם אוכל טבעוני

אוממי שוק הכרמל - אוכל יפני ותאילנדי
טנדורי - מסעדה הודית הרצליה
follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “נוסעים לאכול: מסעדת מיסו (סושי ואוכל אסייתי טבעוני) רמת גן”

  1. אכלתי שם עם החברה, היא לא הפסיקה לצלם ואני לא הפסקתי לאכול… באמת מושלם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 + seven =