נוסעים לאכול: קודארי אוכל גלילי טבעוני תל אביב – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

נוסעים לאכול: קודארי – אוכל דרוזי טבעוני תל אביב – סקירה וחוות דעת

 

נוסעים לאכול: קודארי אוכל גלילי טבעוני תל אביב – סקירה. קרליבך 39

 

מסעדה טבעונית אחרי מסעדה צמחונית, לפעמים חלבית, לפעמים דגים, ההצעות לסקירת מסעדות מתמקדות לשמחתי בז’אנרים האלה. למה אני שמחה? כי בבית שלי עצמי האוכל הוא 99% צמחוני, כשה”חטא” הגדול ביותר הוא סלט טונה, שאני מכינה רק אם ממש יש חשק ספציפי לזה. לרוב, סלט גדול ועשיר, אורז עם תוספות או פסטה טובה סוגרים לי את הפינה.

שמעתי על מסעדה טבעונית, שמעתי גם על כל מיני צמחוניות, אבל אז הגיעה הזמנה למסעדה דרוזית טבעונית. מה? מה זה? נשמע לי מתחכם, אז הלכתי להציץ בתמונות ברחבי הגוגל. המסעדה בפינת קרליבך 39 בתל אביב נראית מזמינה מאד – בשלט בכניסה מתנוסס השם “קודארי” אוכל טבעוני גלילי. אה, זה כבר נשמע יותר הגיוני. המנות בתמונות נראות כמו אוכל מבית אמא, אוכל חם וטוב ומהביל. אוכל חם של צהריים (בדיעבד, לא התפלאתי לשמוע שהמקום שוקק בשעות הצהריים, מכל המבקרים, השכירים שעובדים באזור).

קדימה, בוא ניסע. עינב איתי, עד לא מזמן, רק אמא של ילד מהגן, והיום, הגירל פרנד הכי נשמה שפגשתי מזה הרבה זמן, שיוצאת איתי למסעות הקולינריים מדי שבועיים בערך. ויש לה עוד טייטל – הקרניבורית שנהנית מאוכל טבעוני טוב. כן, בימים אלה היא עוברת תהליך המרה, היא רק לא יודעת.

הגענו לאזור קרליבך, אזור שאין בו חניה ברוב שעות היום, אז אם אתם לא תל אביבים, עשו לעצמכם טובה, ואחרי הקפת חיפושים אחת פשוט כנסו לחניון הקרוב, ואל תהרסו לעצמכם את תחילת הערב בחיפושים ועצבים.

 

100% טבעוני. קודארי תל אביב

 

חזית המסעדה של קודארי מזמינה וחמימה למראה, צבעונית כמו בעל המקום שתיכף תכירו בעצמכם. אלירן, ישראלי דרוזי, הגיע מצפון הארץ, אחרי הסבה מטורפת שעשה לפני שנתיים בלבד מתחום הרפואה. מגיע ממשפחה שהיא ההיפך מטבעונות, אימץ את המטבח של בית אמא וטבען אותו לחלוטין. מנות ערביות, דרוזיות אסליות, קיבלו אינטרפטציות כל כך מעניינות וטובות שזה מדהים. הקונספט הזה עוד לפני הטעימה הראשונה עשה לי את זה מאד.  

אתם מכירים את האנשים האלה, שהשלווה הפנימית שלהם מדבקת? שלווה בחיוך, שלווה בעיניים, אהבה לבני אדם, ממקום אמיתי. אין מצב לזייף דבר כזה… אז זה זה. אלירן יושב איתנו ומספר לנו על הדרך שעשה כדי לבנות את התפריט של קודארי. תפריט שהוא בנה בעצמו, ומנות שהוא “טבען בעצמו”. הביקורים בעשרות מדינות, כדי להחשף לכמה שיותר מטבחים וטעמים, להתנסות ו”לנסות על עצמו”, לפני שזה יגיע לאורחים במסעדה שלו. החומרים הם כמה שיותר קרובים למקור הבשרי, לא תחליפים טבעוניים “פשוטים”, לפי משקל. כל ההוויה והאמת שלו במנות הללו.

אתם בוודאי מרגישים כמה הוקסמתי מהבן אדם הזה…

 

סלט פטוש עם גבינה טבעונית
סלט סלק עם גבינה טבעונית
חומוס טחינה ביתי טבעוני

 

שנטעם?

התפריט מלא בכל טוב, אבל הקיבות שלי ושל עינב קטנות, ואני גם אחרי מיץ סחוט טבעי ובריא של סלק סלרי ותפוח, טעים כל כך, שאני מרגישה את המדדים שלי בדם הופכים ירוקים בכל לגימה. אני לא מתחרטת על המיץ, את הסוכר שקיבלתי במיץ אני אאזן במנה אחת פחות.

פתחנו בסלט פטוש – עגבניות, בצל, רוקט, קרעי פיתה קלויה, עם גבינת פטה טבעונית, נענע, לימון ושמן זית (49 ש”ח). וסלט סלק וגבינת פטה טבעונית – מקלות סלק, גבינת פטה, לימון, סלרי קצוץ, בצל סגול, רוטב נענע ושמן זית (29 ש”ח). סלטים טריים וטעימים, שאני רגילה מאד לאכול עם טחינה, ובלעדיה זה מרגיש לא אותו הדבר. אני אוהבת מה שיותר ג’וס ורטבים בסלטים, והיה חסר לי קצת “מיץ” במנות הסלט הללו. לא משהו שעוד שמן זית ומיץ לימון לא יכול לפתור.

הגבינה הטבעונית, מזכירה מאד בטעמה גבינה צפתית (של גד, אם זה יעזור להסביר גם את המרקם). מ1 עד 10, אני יכולה להגיד שהיא “יושבת” באמצע הסקאלה מבחינתי. טעמתי טעימות ממנה, ובכל מקום טבעוני שאכלתי ופגשתי בה, תהיתי אם אין תחליפים טעימים ממנה לשים.

 

מנה ביתית חמה וממכרת – כפתה (סינייה). אוכל טבעוני בתל אביב

 

לצד הסלטים הזמנו גם מנת חומוס קטנה – קרם חומוס בלדי, גרגירי חומוס, טחינה, פטרוזיליה, פפריקה, כמון ושמן זית (18 ש”ח). לצד פיתה מלאה חמה מהתנור. באמת שפה יכולנו לעצור, לשבוע, להזמין משהו חם לשתות ולחזור לספר לכל החברה, אבל המנות העיקריות הגיעו, ואז הבוננזה הגדולה של קודארי נחשפה כפתה (סינייה) – קציצות חלבון אפונה וסויה, קוביות בטטה, קוביות עגבניה בטחינה מוקרמת בתנור לבנים (65 ש”ח). המנה הזו עשתה לי דברים שאוכל טבעוני לא עשה לי לפני. קודם כל, זה אוכל חם של בית, המנה הזו יצאה אלי בוערת ומהבילה מתוך תנור הלבנים של קודארי.

מלמעלה שכבה דקה וקריספית שמסוככת על הביסים הכי ממכרים שאתם יכולים לחשוב עליהם. לקחנו מזלג וכף והתחלנו לחפור בדבר היפה הזה שמולנו – ביס אחד מגלה את קוביות הבטטה המתוקות והעסיסיות, ביס שני, לבה! – קוביות עגבניות עסיסיות, ביס שלישי – מעורב, בחלק מהקציצה, עוד לפני שהבנתי שאני אוכלת את הקציצה, עגבניות, בטטה ומרקם טחינה טעימה, נימוחה אך נוזלית, טעימה ומשלימה את הביס המושלם הזה שהכנסתי לפה. אחרי הביס החמישי והשישי נחשפה הקציצה הראשונה, קציצה, שלמראה עיניים נראית בשרית אסלית, ובטעם היא פשוט מפצה כל קרניבור.

 

מקלובה טבעונית. קודארי תל אביב

 

מפה והלאה הביסים לא מפסיקים, אני כבר לקחתי על עצמי את משימת גילוי הקציצות ואכילתן. עינב ראתה שאין לה סיכוי מולי והתחילה לנשנש ממנת המקלובה שהזמנו בנוסף – תבשיל אורז “הפוך”, עם “בשר” טבעוני, חצילים, כרובית, זוקיני, וגרגירי חומוס, מוגש לצד סלטון ערבייה ויוגורט קשיו (58 ש”ח) כתבתי לכם את פירוט המנה לפי התפריט. סלטון ערבייה זה סלט ערבי קטן, אם אינני בתרגום החופשי. ליד מנת הכופתה (סינייה) הממכרת, המקלובה דיי מחווירה, אבל אחרי שסיימתי את הכופתה כמעט לבד, התפניתי למקלובה, וגיליתי שגם היא ממכרת עם הביס הראשון.

בגלל שהמקלובה מנה פחות עסיסית מבחינת רוטב וטעמים, הסלט בצד עושה לה רק טוב. יוגורט קשיו מבחינתי יבוא טוב על כל מנה. הטעמים והריחות של המקלובה הטבעונית מזכירים בית. תבלין הסומק הסגלגל מככב במנות של קודארי, ואני אוהבת אותו ומתחברת מאד לניחוח המזרח תיכוני הזה.

 

בית חם לטבעונים. קודארי – אוכל גלילי טבעוני

 

אלירן ואנחנו מדברים ומשתפים, קשה שלא להפתח בפני הבן אדם המקסים והכן הזה. אשכרה אוהב לשמח בני אדם, נהנה לראות אותם אוכלים ושמחים. קודארי נפתחה באוגוסט, אבל החלומות הקולינריים של אלירן הם גדולים ורחוקים. אנחנו מקנחים בחליטות תה שבחרו עבורנו, זה הכי מתוק שיכולתי לטעום עכשיו. לגימות קטנות וחמות של תה צמחים עשיר, מעכלים את האוכל, את הקונספט של המטבח המעניין הזה, ואת הסיפורים מהכפר הדרוזי. יצאתי מקודארי עם חשק עז לחזור.

עד אז אני עושה לייקים על המנות באינסטגרם.  

 

קודארי מתאים למשפחה, חברים, זוגות.
חניה בכחול לבן או חניון
ימים ושעות פתיחה: א’ סגור, ב’ עד שבת 11:00-23:00
כתובת: קרליבך 39 תל אביב
טלפון: 0528282003

 

אורו בר יין ואוכל איטלקי
מסעדת השף הרברט סמואל הרצליה
ברטון קרפרי (מסעדת קרפים) בתל אביב
מסעדת כרמים - מסעדת שף במושב סגולה
שאפל בר תל אביב - פאב ביתי עם אוכל טבעוני
מיסו - סושי טבעוני
אוממי שוק הכרמל - אוכל יפני ותאילנדי
טנדורי - מסעדה הודית הרצליה
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × 1 =