סקודה סופרב מתיחת פנים (2.0TSI עם 190 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה סופרב, הבחירה של לא מעט נבחרי ציבור בישראל זוכה למתיחת פנים ומגיעה אלינו למבחן – אז מה נשתנה?

 

סקודה סופרב מתיחת פנים (2.0TSI עם 190 כ”ס) מבחן דרכים

 

הסקודה סופרב נוחתת אצלי בסופ”ש, עם מזג אוויר סוער, שמשאיר לא מעט נזקים וכבישים חסומים ברחבי המדינה. מהדורות החדשות נפתחות במזג האוויר משל היינו שוויץ, ומה שלי עובר בראש, זה רק לבחון ולצלם את הרכב לפני שסוף העולם מגיע.

בשוק הרכב, שנשלט ע”י ג’יפונים, הסופרב יושבת בקטגוריית המנהלים הנעלמת, ואחת היחידות שעוד נמכרת במספרים יפים, ויש לכך סיבה מצויינת. סקודה סופרב ידועה ב”מידותיה הטובות”, עם בסיס גלגלים של 284.1 ס”מ, אורך של 4869 ס”מ ותכנון פנימי נכון, היא מעניקה לנוסעים מרחב פנים מצוין, ותחושה של איכות לנוהג בה. וכך, מתברר, שיש לא מעט אנשים שפשוט לא מוכנים לוותר עליה. אז מה חדש בסקודה סופרב אחרי מתיחת הפנים? מתברר שלא מעט.

החזית התעדכנה, ונראית קשוחה ומרשימה יותר, לאחר שהגריל הוגדל במעט, והפגוש התחתון קיבל מעין מתיחה, עם פנסי ערפל שנמתחים מעלה. פנסי לד (אך לא מטריקס לד) נשארו בתצורתם. מאחור, היא קיבלה עיטור כרום בתחתית הפגוש, ופס כרום לאורך תא המטען, העולים על הפנסים, בעלי איתות לד דינמי, בדומה לאחות מבית, האודי A6.

 

חזית קשוחה ואגרסיבית יותר. סקודה סופרב 2020


סקודה יצרו שפה עיצובית חדשה למשפחת הדגמים שלה: נטשו את הלוגו הישן, לטובת כיתוב אלגנטי ויפה של שם המותג לרוחב תא המטען – פשוט ŠKODA. הסקודה סקאלה זכתה לשינוי הזה ראשונה, ואחריה, כל הדגמים החדשים סופחים אליהם את השינויים. מתחת לתא המטען נמצא Virtual Pedal לפתיחת תא המטען, באמצעות מחווה עם הרגל. מה עוד? בסופרב ישנן שמשות אחוריות כהות, עם וילון מובנה, ומעל הכל, חלון שמש, סאנרוף, כהה אף הוא. העיצוב של הסקודה סופרב משדר “כוחניות” ועוצמה, ואין ספק שמתיחת הפנים עושה לה רק טוב.

פתיחת דלת הנהג עם מנגנון כניסה והנעה ללא מפתח, חושפת תא קטן בדופן הדלת המכיל מטריה, הדבר הכי מדויק שיכולתי לגלות במזג האוויר החורפי הזה. פנים הסופרב מרשים ביותר. הכל זועק “איכות”, ואפשר להבין מדוע לא מעט נבחרי ציבור בוחרים בה כרכב שרד. המושבים, מושבי אלקנטרה איכותיים ותומכים, עם כיוון חשמלי. ברמת הגימור סטייל מקבלים פה לא מעט אבזור, החל מלוח שעונים דיגיטלי מרשים, עם אפשרויות החלפת תצוגה, בקרת אקלים, מערכות סיוע לחניה, מסך מולטימדיה 9.1″ מרשים, עם מגוון רב ואולי אף רב מדי של תפריטים ומידע. יש פה לא מעט גרפים ועקומות למידה, שגם שר האוצר בעצמו היה הולך לאיבוד. נראה שסקודה אימצו מאאודי את המערכות שלהם, המספקות המון מידע, וזה לדעתי עמוס מדי. 

 

תא נהג אלגנטי ומאובזר. סקודה סופרב מתיחת פנים


מאותו מסך ניתן להפעיל או לבטל מערכות ברכב, ישנה קישוריות, חיבור ל-Apple car וAndroid Aut, ואפשרות לבחירת צבע תאורת אווירה פנימית – פסי לד המאירים את פנים הרכב ונותנים תחושה יוקרתית. ההגה בעל לחצני שליטה לטלפון או לעוצמת הסאונד, ואת ידית הניהול ושליטה בבקרת השיוט האדפטיבית נמצא אי שם מאחורי ההגה, לא הכי נוח. יאמר לזכותם (או גנותם?) של אנשי סקודה, שבוחרים להשאיר את  בורר התאורה העגול, עוד מימיה הראשונים של הסופרב. יחד עם כל השמרנות יש גם חדשנות, ולראשונה קיים משטח טעינה אלחוטי בסופרב לטלפונים ניידים.

 

סאנרוף סקודה סופרב
מידות נדיבות, מרווח פנים סקודה סופרב החדשה

 

שרת הרווחה

המושב האחורי הוא נקודת החוזקה של הסקודה סופרב, והיתרון על פני יתר רכבי המנהלים. יש בו מרחב מכובד מאד לרגליים, שקע חשמל V230 ושקעי USB למי שצריך לעבוד עם מחשב נייד. תוסיפו לזה, אפשרות קיפול מושב הנוסע ליד הנהג קדימה לכדי משטח שטוח, כמו שולחן, עבור הצבת מחשב נייד, ומשענת יד רחבה מתקפלת לגב המושב, וקיבלתם משרד נייד קטן. כיסא בטיחות אגב, התחבר בקלות להתקני ה-ISOFIX, אם כי הילד שישב באמצע התלונן על הבליטה ברצפת הרכב, שהפריעה לרגליו.
מאחור, תא מטען ענק. כמה ענק? 584 ליטר נגישים, בזכות תצורת חמש הדלתות ודלת תא מטען הנפתחת ונסגרת חשמלית.

בחזית הסקודה סופרב החדשה, מנוע 2.0TSI עם הספק של 190 כ”ס המושגים ב-4200 סל”ד. מדובר בירידה של 30 כ”ס לעומת מנוע 2.0 הקודם, אך בסקודה מבטיחים שלא נרגיש בשינוי, במיוחד בזכות התיבה החדשה. לסופרב תיבת הילוכים DSG7 S-טרוניק. זהו מעבר מהגיר DQ200 ה”יבש” לגיר DQ381 “רטוב”, בעל מצמד דו-אקסיאלי עם הפעלה אלקטרו-הידראולית. בכך, מקווים בקונצרן שנפטרו ממספר “מחלות” שאפיינו את הגיר הקודם. בדגם זה ההנעה היא קדמית בלבד ולא כפולה, אותה ניתן להשיג בדגם יקר יותר.

 

2 ליטר טורבו עם הספק של 190 כ”ס. סופרב
דינאמית ומהנה מאד לנהיגה


לחיצה על כפתור ההנעה והמנוע מתעורר לחיים. על אף מרחב הפנים העצום ברכב, הנדסת האנוש פשוט מעולה, ולהפתעתי, הכל נגיש לי ובהישג יד. לחיצה על הדוושה והסופרב, על כל טון וחצי משקלה, נמתחת ומזנקת בצורה מעוררת התפעלות. רעשי המנוע כמעט ואינם חודרים לתא, גם כשהרגל כבדה על הדוושה. כן, יש מעט רעשי רוח מכיוון חלון הגג במהירות גבוהה, אבל זה רעש זניח. אני עולה על כביש 5 לכיוון אריאל, והסופרב מהודקת בפניות גם במהירויות גבוהות.

בשום שלב אין תחושה של טלטול או אי יציבות, וגם בהתמודדות עם כבישים משובשים, הסופרב יודעת לרכך את הדרך, בזכות המתלה הרב-חיבורי, בשילוב מוט פיתול מייצב. זמינות הכוח מיידית והגיר הנפלא של הסופרב מתפעל ומנצח בצורה נפלאה הכל. כפי שהבטיחו, שום תחושת נחיתות אין פה בעקבות בריחת כמה סוסים מהעדר במנוע החדש.


שרת הביטחון

בתחום מערכות הבטיחות, הסופרב מנצחת בקלות את מכוניות המנהלים ברמתה. יש פה רשימה ארוכה של מערכות בטיחות המגיעות ברמת הגימור Style הנבחנת. החל מ-7 כריות אוויר (9 ברמת הגימור L&K), דרך בקרת סטייה ותיקון נתיב אקטיבי, שעובדת טוב יותר מבעבר, וידעה לשמור מצויין על מרכז הנתיב, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי רכבים בשטח מת במראות, שקצת התריע יתר על המידה בשל חיישן של זיהוי רכבים עד 70 מטר לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית שכאמור מתופעלת לא מלחצנים בהגה אלא דרך ידית שמוסלקת אי שם מאחורי ההגה, אבל לא משהו שלא ניתן להתרגל אליו אחרי מספר פעמים. יש מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום, כולל בנסיעה לאחור, ועוד שלל מערכות בטיחות מעולות. אחד הדברים שעבד מצוין בסופ”ש הגשום לעייפה, היה חיישן הגשם שהפעיל את המגבים ללא צורך בהתערבות מצידי בכל עת שירד גשם.

 

צריכת דלק של 12 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת. סקודה סופרב החדש

 

צריכת הדלק בסיום הראתה כמעט 12 ק”מ לליטר בנהיגה משולבת, נתון מצויין למבחן מאומץ ומכונית כה גדולה. אין ספק שאותי היא הצליחה להרשים.

 

הבחירה של שרי הממשלה. סקודה


נבחרת הציבור

סקודה סופרב הפכה במרוצת השנים מרכב מנהלים ארוך וגמלוני לרכב מנהלים ארוך ויפיפה. יש בה משהו עוצמתי שמשדר המון כח, אפילו שררה. לא סתם משטרת ישראל, ראשי עיר או שרי ממשלה הצטיידו בה. היא לא רק משדרת עוצמה, היא גם יודעת לתת אותה כשצריך. עם מרווח פנים מכובד בכלל, ובמושב האחורי בפרט, היא יודעת לפנק ולתת תחושה נעימה ובטוחה. ו”מספקת” גם פרטיות למי שצריך, בזכות החלונות הכהים בשילוב הוילונות המובנים. היא הצליחה להשאיר חותם ורושם לכל מקום שהגעתי איתה, כשלאחר מתיחת הפנים האחרונה שעברה, היא מרשימה ואלגנטית אף יותר. 

מי שלא מעוניין להתפקד למפלגה כלשהי ולהתחיל את דרכו בפוליטיקה הארצית עד שיקבל סופרב, יוכל לרכוש אותה ב211,990₪ לרמת הגימור הנבחנת. אמנם מדובר בסכום לא מבוטל, אך מקבלים פה הרבה מאד רכב, עם לא מעט אבזור נוחות, מערכות בטיחות וגם, אפשר כבר לומר – סמל סטטוס.

 

סקודה סופרב החדשה - החל מ-174,500 ש"ח
סקודה קאמיק (1.5 ליטר טורבו) מבחן דרכים
סקודה סקאלה מבחן דרכים
סקודה אוקטביה - 2 ליטר (190 כ"ס) - מבחן דרכים
follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “סקודה סופרב מתיחת פנים (2.0TSI עם 190 כ”ס) מבחן דרכים”

  1. רעשי כביש מטרידים, בידוד רעשים לא ברמה של פולקסווגן פאסאט המופלאה או פולקסווגן טיגואן החרישית להפליא.
    יש לציין גם חסרונות למען סקירה אובייקטיבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 + 7 =