סקירה: הדרכת נהיגה ספורטיבית עם עידן מרסיאנו מ-IMRACING

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מרסיאנו, עידן מרסיאנו, נהג מירוצים ומדריך נהיגה ספורטיבית ב-IMRACING - סקירה וראיון עומק על הצד

סקירת הדרכת נהיגה ספורטיבית IMRACING וראיון עם עידן מרסיאנו

עידן מרסיאנו נהג מירוצים ומדריך נהיגה, בן 28, נשוי, אוהב אדם ומכונה כאחד, אשר בחר להנגיש את עולם הנהיגה הספורטיבי בארץ לקהל הרחב, ראיון משעשע על מכוניות, ספורט מוטורי ואהבה לאנשים.

IMRACING היא חברה קטנה, המציעה חוויות נהיגה ספורטיביות אישיות לנהגים שלא בהכרח מכירים את התחום, ובזה היא שונה ומיוחדת, החברה מציעה מספר חוויות אך המיוחדת ביותר היא “נהג מירוצים ליום אחד”. חווית נהיגה ספורטיבית במכונית מירוצים פר אקסלנס. חוויה מזקקת וגדושה באדרנלין בהדרכה צמודה ומקצועית.

בין שלל החוויות אותן מציעה חברת IMRACING, תוכל לבחור מספר חוויות, הדרכת נהיגה ספורטיבית ונהיגה נכונה ברכב שלך, הדרכה ספורטיבית אל הקצה הכוללת מספר שיעורים ברכב שלך או באחד מרכבי החברה, וכפי שכבר אמרנו, “נהג מירוצים ליום אחד”, כמו זו שאנו חווים היום.

נהג מירוצים ליום אחד. עידן מרסיאנו. IMRACING

עידן, בחור צעיר נמרץ וחד כתער, הזמין אותי ליום חוויתי של נהיגה על הרכב האהוב עליי מכל, סובארו BRZ, דיברנו טלפונית מספר פעמים והתחברנו מיד, בחור חברותי ומצחיק, נעים הליכות וסבלני, כל מה שצריך ממדריך נהיגה, בטח כשמדובר בנהיגה בקצב גבוה.

לטרון, 8:30, BRZ פסיכית בחנייה, ספויילר ענק ועיצוב מעלה חיוך שובב. עידן עם שתי כוסות קפה מוכן לשיעור תיאורטי קצר לפני שנותנים בגז.

“תראה, זה החלק הכי חשוב בשיעור, בשביל שלא נצטרך לחפור בזמן נהיגה נעבור על דגשים כבר עכשיו…”. ככה מתחיל יום נהיגה חוויתי עם עידן, בטיחות, שמירה על חוקי תנועה, סבלנות וראייה רחבה וכוללת, לא רק אנחנו משתמשים בדרך. עכשיו, אפשר לכייף.

מה זאת המפלצת הזו? היא נראית מעולה נשמעת מדהים ואני מת להרגיש איך היא מדברת.

–  האמת שהשקעתי המון, בולמים מונמכים, אנטי-רולים, מערכת פליטה זרימה חופשית, ועוד מלא תוספות, ועוד לא דיברנו על האחיות שלה, הרכב הזה בנוי התנהגות עד לפרטים הקטנים, אתה עוד תרגיש.

בנויה לתלפיות. סובארו BRZ משופרת

טוב, אתה מבין שראיון מקצועי לא יהיה כאן נכון?

    – כן, והבנתי שזה הכי טוב שענת יכולה לספק?

יש טובים ממני במערכת ככה שנדפקת פעמיים.

     – אחלה. נו אז יש לך שאלות לפני שנתחיל?

כן, למה אין אפליקציה שמתאמת בין היוטיוב ספוטיפיי ושאזאם לאפליקציית שידוכים?

      – חחח, שאלה טובה אבל יש לך שאלה שקשורה אליי באיזושהי צורה?

לא, בעצם כן, מה אתה חושב על ביונסה? (כן זו הרמה של הראיון).

      – הרגת אותי אחי, מוכשרת, שהתחתנה טוב. יאללה בוא ניתן גז אולי שם תהיה סביר.

אני חושב שהציפיות שלך ממני גבוהות.

המכוניות של IMRACING

מכונות מלחמה מושחזות ובוהקות

וואו, איזו מכונה עידן בנה כאן, בולמי KW מונמכים, חישוקים רחבים מערכת פליטה בזרימה חופשית המנגנת לנו באס מתוזמן, BRZ היא BRZ, מכונת נהיגה טהורה, כזו שקשה למצוא היום בעידן המודרני-קרוסאוברי-אוטונומי, ההגה מתיישב על הידיים, ידית ההילוכים בדיוק במקום, משחק בין ההילוכים מחזירים אותי לטירונות, דריכה של מאג מאובק, פטיש לפנים, ומתחילים לנגן צרורות מדויקים. עידן בונה לי את קווי הפנייה, “נהיגה צריכה לזרום, מינימום מאמץ מקסימום מהירות…” השיעור התמקד על חיזוקים, כך עידן עובד. מבט, העברות משקל, ראייה לרחוק וניהול סיכונים, למדתי לא מעט, אפילו קיבלתי חיזוק. “אם תשתפר תהיה גרוע”. בכל מקרה עידן שרד אותי.

בר בהר, 12:00, האדרנלין חזר לקו השפיות, אפשר לתפקד.

יא אח! מזל טוב, התחתנת לאחרונה, בתור מי שחי את העולם הזה, לא קל לקבל חיזוק חיובי מהבית, בכל זאת נהיגת מירוצים היא לא עבודה שגרתית.

  • אשתי היקרה יותר מתומכת, גם היא כמוני חיה את העולם הזה, ויותר מזה, גם היא מתחרה. לא מזמן חזרנו מאימון נהיגה על פרארי ולמבורגיני באיטליה, ותקשיב טוב, היא לא פראיירית בכלל.

משפחה ספורטיבית, אני מבין שהיא חלק מהעסק הקטן שבנית.

  • היא המתחזקת שדוחפת אותי קדימה, תומכת ובלעדיה… נו, אתה נשוי בעצמך, אתה יודע איך זה. היא זו שעוזרת לי לעצב את הרכבים, לשטוף אותם… סתם סתם, רק אני שוטף אותם, היא פשוט מדהימה.

אז אתה נהג מלידה כמו שאומרים, מתי התחלת עם החוויה הזו, הדרך הזו לחיות על הנתיב המהיר?

  • אני אוהב נהיגה מגיל צעיר מאוד, האמת שהתחלתי בעקבות דחיפה של שכן, התחלתי בקארטינג כמובן, בתור ילד, אחרי השחרור מחיל האוויר הלכתי לעשות חווית נהיגה ספורטיבית, לחזור לעצמי מה שנקרא. עוד באותו היום הבנתי שזהו הייעוד שלי, את החוויה המזקקת אותה עברתי החלטתי שאני משתף עם כל מי שרק ירצה, אחרי חוויות חוזרות ונשנות של נהיגה בחו”ל הכוללות את הרינג הצפוני המפורסם בגרמניה, ומספר מסלולים באירופה החלטתי שאני מעביר את הידע והניסיון שלי לכל מי שרוצה אבל ידו אינה משגת. לאחר 4 שנים של הדרכות הגיע הרגע ולפני שנה פתחתי את חברת IMRACING, כשאני מציע לנהג הישראלי ליהנות מצי קטנטן של מכונות נהיגה מושחזות עד לפרטים הקטנים.

צי?

  • היום יש לנו 3 רכבים הזמינים לקהל הלקוחות, כל אחת מיוחדת במינה ונבחרה לאחר מחקר מעמיק, יש לנו את הסובארו הכי מיוחדת על הכביש, סובארו BRZ, משודרגת מונמכת ויפהפייה, הנעה אחורית, גיר ידני, כל מה שחובבי הנהיגה אוהבים ברכב אחד. בנוסף יש לנו את הסובארו STI בדורה האחרון, ועד היום הטובה ביותר שיוצרה, הנעה כפולה עם אפשרות משחק בטרנספר, 400 + כ”ס אחרי סדנה והרבה חיוך בכל לחיצה. הרכב האחרון שאנו מציעים הוא מרצדס A 250 AMG הדוחפת 300+ כ”ס, גם היא אחרי סדנה, מפלצת גרמנית המזנקת מפנייה לפנייה ומשדרת יוקרה עוצמה וחווית נהיגה שאין שני לה.

אז מה אתה מציע לנהג הישראלי הממוצע, כזה שנוהג מתוך צורך מעשי ולא צורך מנטלי כמוני וכמוך?

  • תראה “חווית נהג מירוצים ליום אחד” פונה לכל נהג, יום מתנה וחוויה לגבר או לאישה, חוויה חד פעמית שהופכת רב פעמית אחרי הנהיגה הראשונה, אני יוצר את החיבור שבין האדם והמכונה תוך הקפדה ושמירה על חוקי התנועה כללי הבטיחות המחמירים ביותר והיכולת האישית של הנהג, שזו כמובן משתפרת ממפגש למפגש.

הדרכות נהיגה יכולות להציל חיים. מרצדס A250 AMG

מה דעתך על ענף הספורט המוטורי המתפתח בארץ?

  • האמת שזה מדהים, בשנים האחרונות, הענף המיוחד הזה, שלא קיבל תשומת לב לא תמיכה ממשלתית ולא תמיכה של המשטרה, קיבל בוסט מטורף ממשרד התרבות והספורט ואנחנו רואים את זה כל יום, מסלולי מירוץ מקצועיים, תחרויות ברמה בינלאומית בתי ספר לנהיגה ספורטיבית ימי מסלול ומה לא, ומה שמדהים שהקהל הישראלי אוהב את זה, ובאמת היה צריך את זה. הגיע הזמן, מכאן אפשר רק לצמוח.

בתור מי שמתחרה כאן ובחו”ל, מה יש לך לומר על המתחרים בארץ והענף בכלל?

  • אני אוהב את כולם, גם במסלול וגם מחוצה לו, פשוט נהגים תותחים ובני אדם מדהימים. תחרות אמיתית ומהנה בענף, זה כיף לעבוד ולהתחרות מול אנשים  טובים. מה שהיה חסר כאן במשך שנים, פרגון הדדי, גיבוש והתארגנות מסודרת, מתפרץ בעוצמה אל מול העיניים שלנו, שים לב שכל סופ”ש יש איזו שהיא תחרות או יום מסלול, שלא נדבר על ההפקות של מירוצי הדראג פה בארץ, זה מדהים ואני שמח שאנו חיים בתקופה כזו צבעונית ושמחה.

אז איך אתה רואה את המקצוע שבחרת?

  • בנימה רצינית ודי יחידה בכל היום הזה יא חתיכת ליצן, הקמתי את החברה הזו למען הלקוחות, למען אלו שרואים מירוצים במדיות השונות וחושבים שזה רחוק מהם שנות אור. לא כך הדבר ואת זה אני מנסה להנגיש לכולם, לא חייב להיות מיליונר בכדי ליהנות מהחיים, לנהוג במכוניות ספורט חזקות, גם חייב לזכור שמה שאתה לומד בשיעור אתה מיישם ברכב הפרטי שלך, מה שמגביר את ההנאה שלך מנהיגה, והנהיגה היומיומית הופכת ליותר מעניינת, אתה הופך להיות נהג מודע ומרוכז, אני משתגע מאנשים שמסמסים בנהיגה, שיעור נהיגה ולא רק איתי, כל שיעור, יהפוך את הנהגים בארץ לנהגים טובים יותר שידעו להתנהג במצבי קיצון לא צפויים ויצילו חיים, כי בשורה התחתונה, מדובר על מיומנות מצילת חיים. ואם הצלתי נפש אחת לפחות, עשיתי משהו טוב בעולם הזה.    

סוף דבר

האמת שאני מתבאס שהיום הזה נגמר, למדתי המון, ואהבתי את הגישה, הנגשה של העולם המוטורי אל כל מי שרק חפץ בכך ואף פעם לא העיז מסיבותיו שלו.

כל הכבוד לך ולחברה המדהימה שבנית, לא רק לחובבי נהיגה אדוקים, גם לכאלה שידם אינה משגת אך חלמו על נהיגה ספורטיבית. עידן חדש. אה? אהבת? עידן חדש. טוב זמננו קצר וגם נגמרו לי השאלות מגוגל, יש לך מילות סיכום?

  • כן אני חו…

תם זמננו.

  • תגיד, ענת תאשר את הקרקס הזה שאתה קורא לו ראיון?

נצטרך לראות.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “סקירה: הדרכת נהיגה ספורטיבית עם עידן מרסיאנו מ-IMRACING”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × five =