פורד אקספלורר החדש (2.3 ליטר Limited) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פורד אקספלורר החדש (2.3 ליטר Limited) מבחן דרכים

 

אין ספק, שאם יש מי שמרוצה מהמגמה ההולכת וגוברת להפוך רכבי שטח מחוספסים, לרכבי פנאי שטח קצת יותר רכים ומפונפנים, זו אני, ושכמותי. כלי רכב מחוספסים, כמו הרנגלר, דיפנדר, אקספלורר, ועוד מכונות שטח, שהיום בדורות ובצורות החדשות שלהם, קל ונוח להתנייד איתם גם בכבישים. הם מבודדים מרעש וקרקושים, הם מאובזרים, והם, לרוב, בטוחים, ומצויידים בחבילת מערכות בטיחות מתקדמות, ולא רק מערכות סיוע לנהיגה בשטח.

הפורד אקספולרר בדור החדש, השישי במספר, נראה יותר “רך” ומעוצב למשפחה (שבעה מושבים לשבע נפשות), מושך את העין, ולא מאיים, על אף גודלו, הניכר מאד. באולם התצוגה, בסוף מסיבת העיתונאים אולי לרגע נרתעתי מהמימדים הבומבסטיים שלו, וכל כך שמחתי שזה התפוגג בשנייה שישבתי במושב הנהג/ת.

 

תא נהג פורד אקספלורר. אמריקאי קלאסי. בסיסי, מאובזר ושימושי

 

מושבי עור, כיוון מושב חשמלי, חימום מושב

 

על מושב הנהג, אני והפורד אקספלורר, הפכנו למקשה אחת. המושב מכוון למידותיי, אני בגובה הנכון, זוכה לתמונה פנוראמית מושלמת של הדרך. בנסיעה לאחור, מצלמת הרוורס כבר דואגת להשלים לי את ה-360 מעלות. עכשיו, שום דבר לא מאיים, אפילו ההיפך… אני מחפשת הרמוניה בכלי רכב, לא משנה מאיזה מותג, לא משנה אם יש בהם פחות או יותר אבזור, איכות, העיקר שהם שלמים, והרמוניים, ואני לא מרגישה שחסר לי משהו במהלך מבחן הדרכים.

וכך היה. הרכב הענק הזה, החדש לחלוטין, (מהפלטפורמה החדשה, יחידות ההנעה החדשות, טכנולוגיות עדכניות, עיצוב חדש וסביבת נהג חדשה), מתנהג והתנהג כמו קרוסאובר משפחתי קומפקטי על הכביש. נכון, הוא גדול, נכון, אני מסתכלת לאמבולנסים בגובה העיניים, אבל התמרון עם האקספלורר, והתחושה בתוכו, היא “רגילה” וטבעית וזורמת, ולרגע לא תגיד, או תגידי לעצמך, וואט דה פאק, איך ומה אני עושה עם הדבר הזה.

 

המיימדים מפסיקים לאיים בכניסה לתא הנהג. אקספלורר 2020

 

בלחיצה הראשונה על דוושת הגז, לחיצה רצינית ראשונה, כזו שרציתי שתוציא את החיה החוצה, התחלתי להבין יותר את ה”בהמה” שקיבלתי לסוף השבוע… מתחת למכסה המנוע, מנוע טורבו-בנזין EcoBoost בנפח 2.3 ליטר, המפיק 300 כ”ס ב-5,500 סל”ד, ובעל נתון מומנט מגרה, של 42.86 קג”מ ב-3,500 סל”ד. אליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 10 הילוכים, שהרגישה טוב למדי במשך 48 השעות שלנו יחד. מלבד, מקרה קטן, בו התנעתי את הרכב, ניסיתי “להכניס הילוך לדרייב”, באמצעות מתג החוגה, וכשהעברתי ל-D היא חזרה ל-P, כאילו ביקשה עוד רגע להערך לקראת הנסיעה. שנייה אחרי העברתי ל-D ויצאנו לדרך, ולא נרשמה עוד תקרית דומה.

ההנעה כאן כפולה קבועה – לכל ארבעת הגלגלים, ולי זה פחות משנה, מאחר והרכב הזה, כמו שאני נוהגת להגיד לכל מי שקורא אותי ועוקב אחרי התכנים שלי, “הולך לראות את השביל בחניה ליד הבית”. קצת בצחוק, אבל עם הרבה אמת. לקחתי את האקספולרר לסיבוב שבילים בערד, רק כדי שאוכל לתת פידבק כלשהו על התחושות בשבילים ושטח ממש קל. כמה קל? לא העברתי לרגע את חוגת מצבי הנהיגה למצב שטח. בורר מצבי הנהיגה בפורד אקספלורר, מאפשר לבחור בין 4 אפשרויות לנהיגה בשטח, בנוסף למערכות למניעת הידרדרות במדרון. שתדעו.

 

קרוסאובר שבעה מקומות. פורד אקספלורר

 

השבילים הלא תלולים שעליתי איתו היו מגוחכים בעיניו, בזכות מרווח גחון של 20.5 ס”מ ומערך מתלים נפרדים. ואת השבילים הוא ריכך בלי הרבה דרמה או רעש בתא הנהג והנוסעים.

לאקספלורר הגעתי עם כמה פידבקים ששמעתי עליהם רגע לפני המבחן, כמו פלסטיקה “בעייתית סביב לוח השעונים”, כלומר, איכות הרכבה סינית משהו… שאגב, לא הייתה מגיעה לזה, לחלק הארוך והצר מתחת ללוח השעונים, שכמעט לא רואים ולא שומעים, אם תהיתם. אם לא היה על זה מיני באזז. ביני לבין עצמי אני שואלת, כמה איכות חומרים ואיכות הרכבה בן אדם מבקש במחיר של 360 אלף שקל. לא שזה מעט כסף, זה דירה בערד. אבל המותג הזה מביא איתו דברים אחרים, איכויות אחרות, ששונות ממותגים גרמניים קפוצי ישבן, לדוגמא.

 

תיבת 10 הילוכים אוטומטית שעובדת חלק למדי

 

כמה מקום ומרווח שאתם צריכים

 

מרווח ברכיים…

 

כן שמחתי על הדברים הקטנים, כמו זיכרונות במושב הנהג, שהמושב מתכוון לפי מנח הגוף האחרון בו ישבתי. על האוטו הולד, Auto hold, שבולם את הרכב במקום, בעצירות, ומשתחרר עם הלחיצה על הגז. כי בלתי אפשרי להחזיק את הרכב הזה עם דוושת הבלם ברמזורים. מעייף. יש מסביבי ובכלל, מלא פתחי אחסון כיפים. שונים. ייחודיים, ושימושיים למדי, כמו מקום לנייד, בעמידה, פד טעינה, כניסות לטעינה, מקום לכוסות ובקבוקים. שימושי מאד.

לעיתים, התבאסתי שהשמש השתקפה על מסך המולטימדיה, ולא ראיתי כלום, ונזכרתי במותגי רכב שכן השכילו לשים את המסך בזווית כזו שלא תסבול מסינוור השמש.  

 

נראה מזמין יותר. פורד אקספלורר החדש

 

הנסיעה בפורד אקספלורר, נוחה ומפנקת, המנוע לא מתאמץ ולא נשמע ב95 אחוז מהזמן. רעשי רוח וכביש נכנסים בכבישים מהירים, והמנוע הדיי גדול בספרה משלו. אהבתי את ההגה, שניצח על המקהלה הזו בצורה כל כך טובה, בלעדיו לא הייתי מספרת לכם כמה נוח ונעים לתמרן עם הרכב הזה, או לפנות איתו. ההיגוי מעולה בעיני.

העברתי בחלק מהזמן למצב ספורט, רק כדי לראות איך האקספלורר מתנהג, והוא כמובן הפך לחד וכיפי יותר. צריכת הדלק הראתה שהיא פחות בעניין, וכשהצריכה החלה לרדת מתחת ל7 קילומטר לליטר, החלטתי שאני רוצה לשחק במשחק אחר – משחק החיסכון. העברתי למצב ECO, וניסיתי להגיע לצריכת דלק בינעירונית של 8 ק”מ לליטר. היו לי 130 ק”מ להגיע לזה. וכמעט הצלחתי. פשוט כל כך רציתי ללחוץ, ולהרגיש את המנוע. אז נתון הצריכה הכי טוב שהצלחתי להוציא הוא – 7.9 קילומטר לליטר.

 

וכעת חברים, חפשו היכן נמצאים פתחי האוורור לאחור…

 

מערכת המולטימדיה נחמדה, צריכים לדבר עליה. המסך גדול מספיק, המסך מסך מגע, אבל, שוב, הממשק נראה מיושן. למי שיחבר את האייפון שלו, זה לא יפריע, כי הוא יראה את האייפון שלו במסך. וכך או כך, זו מערכת שימושית, פרקטית, וקלה להבנה. כן, יש ניווט בעברית (בלי התראות על משטרות ודיווחי תנועה), והמערכת מדברת באנגלית. תתמודדו. גם לוח השעונים נראה מיושן למדי, אבל איכשהו זה משתלב בתוך המוצר הזה, שנקרא אקספלורר.

 

שורה שלישית מרווחת יחסית – שני מושבים נפרדים גדולים

 

נפח תא מטען כשכל המושבים בשימוש – 516 ליטר. פורד אקספלורר

 

נפח תא מטען כשהשורה השלישית מקופלת – 1357 ליטר

 

רעיון לניצול תא המטען הגדול – הסבה לחדר משחקים


גולת הכותרת של הפורד אקספלורר?
הוא פשוט רכב ענק ומרווח – בכל תא ותא. במושבים מאחורה, יש תחושה של סלון, תא המטען, עם קיפול שני המושבים בשורה השלישית (מתקפל בצורה חשמלית וחלקה, ומייצר תא מטען ענק ושטוח), וממש הופך למגרש משחקים. לרגע חששתי שאין פתחי אוורור לשורה השנייה, כי ראיתי שיש מתגים לכיוון המיזוג, אבל פתחים לא היו שם. מזל שאדם הקטן שיחק עם זה, ואז הבחנתי בהם (תרימו את הראש הפתחי למעלה, איפה שידית האחיזה).

ישבתי בשורה השלישית, וזכיתי במלא מקום לברכיים וראש וכתפיים, והמושב של הבן שלי, גם נבלע בתוכו. לא חסר מקום. גם השורה השלישית, שהיא בעצם שני מושבים נפרדים, נסבלים לחלוטין, וגם מבוגרים יכולים לשבת בהם, לפרק זמן ממושך. הגישה לשורה השלישית היא דרך השנייה, והיא הייתה לי פשוטה למדי.

מילה לנשים, אצלן “יש דיבור בבית על קניית אקספלורר”. אל תחששו, הרכב הזה מרגיש כמו כפפה ליד כשאת יושבת במושב הנהג. כיוון נכון לפי המימדים שלך, ואת יושבת כמו מלכה – רואה טוב, ושולטת במצב. רק הפרצופים שיסתכלו עליך מבחוץ יהיו מצחיקים ומופתעים למדי.

 

מרווח גחון של 20.5 ס”מ ומערכות סיוע לנהיגה בשטח

 

מערכות בטיחות – מערכות לנהיגה סמי-אוטונומית:

 

בלימת חירום אוטונומית כוללת זיהוי הולכי רגל

התראה ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב

מערכת לאיתור שטחים מתים (BLIS) עם מערכת התראת תעבורה צולבת (RCTA)

בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים

מרכוז השמירה על הנתיב (Lane Centering) ייחודי בקטגוריה

סיוע להתחמקות ממכשול (Evasive Steering) ייחודי בקטגוריה

ניטור עייפות נהג

החלפת אורות אוטומטית

כל התראה תנמיך לכם את המוזיקה ברקע, ותציג התרעות אדומות על לוח השעונים.

וגם 8 כריות וציון אופטימלי במבחני ריסוק רשמיים

 

דירוג בטיחות ישראלי – 7 מתוך 8
דירוג זיהום אוויר – 15 מתוך 15
צריכת דלק במבחן דרכים – 7.9 ק”מ לליטר

מחיר
פורד אקספלורר החדש,  2.3L AWD “לימיטד” – 354,900 ש”ח

 

לטוב – ביצועים, אבזור נוחות, בטיחות, מרווח פנים, עיצוב, שימושיות גבוהה, נוחות
לרע – דירוג זיהום אוויר, צריכת דלק, איכות חומרים והרכבה

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one + one =