פורד פוקוס אקטיב X קרוסאובר חדש 2020 – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
פורד פוקוס אקטיב X קרוסאובר חדש 2020 – מבחן דרכים

 

בחודשים האחרונים דיברנו על פורד, יותר בהקשר של נגיף הקורונה וייצור מכונות הנשמה. כן, זה היה צעד יפה וחשוב, להפקיד את פסי הייצור של מפעלי ייצור הרכב לטובת ייצור מכונות הנשמה, ועזרה למלחמה בקוביד 19, יימח שמו.

קצת לפני שנפתחו השערים בחזרה לחיים נורמליים שבשגרה, “זכינו” לקחת חלק בהשקת יחידים של הפורד פוקוס אקטיב X, מכונית פנאי שטח חדשה של פורד, שהגיעה מעט באיחור, עקב מצב החירום הבינלאומי.

הפורד פוקוס אקטיב X מכונית שבמבט ראשון לא קולטים שהיא קרוסאובר, נתון מרווח הגחון שלה הוא 16.3 ס”מ, זה לא הרבה, אבל עדיין היא תוכל להתמודד עם שבילים. מבחוץ, היא מרשימה פי כמה מהפנים שלה. בצבע הנכון, למשל אדום – בורדו בוהק, כמו רכב המבחן, יהיה קשה מאד להוריד ממנה את העיניים.

 

פורד פוקוס אקטיב X סקירה וחוות דעת

 

מרווח גחון של 16.3 ס”מ. פורד פוקוס אקטיב X

 

היא מעוצבת יפה מאד לדעתי. עיצוב הפנסים שלה, לא מלוכסן מדי ואגרסיבי, אבל פנסי לד נאים מאד, שמתאימים מאד ללוק המשפחתי היומיומי, שהנהג הישראל ידע ויודע להעריך.
אישית, אין לי בעיה עם נתון מרווח הגחון שלה, זה שהיא לא גבוהה רק אומר לי שהיא תהיה הרבה יותר מהנה בנהיגה בכביש. מאידך, לאדם מבוגר, שמחפש את הכניסה הנוחה והמעט גבוהה יותר, יכול להיות שיחשוב פעמיים על רכישת האקטיב X. אבל תמיד טוב להגיע לאולם התצוגה ולנסות בעצמכם, האם וכמה נוחה לכם הכניסה לרכב.

מתחת למכסה המנוע, מנוע טורבו “אקובוסט” 1.5 ליטר, עם הספק של 182 כ”ס, ומומנט מירבי לא רע בכלל, של 24.3 קג”מ ב-1,600 סל”ד. זה אומר, לא מעט כוח ודחיפה, בשלב מוקדם מאד של הלחיצה על הדוושה. ההאצה מ-0 ל-100 קמ”ש, תסתיים תוך 8.4 שניות, ולא צריך יותר, ליום יום. למען האמת.

 

רושם ראשוני טוב. פורד פוקוס אקטיב X. קרוסאובר משפחתי חדש

 

פורד ישראל, כלומר דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, לקחו החלטה, להביא את הפוקוס אקטיב X עם מנוע בנזין אחד, את זה שברכב המבחן – נפח 1,500 סמ”ק, 182 כ”ס. יש גם מנוע ליטר, ומנוע 1.5 ליטר טורבו חזק יותר, שלא מוצעות בארץ. ומבחינת רמות האבזור, ישנה רמת אבזור אחת בלבד, מגוונת ומלאה למדי, באבזור נוחות ומערכות בטיחות מתקדמות, אקטיביות ומקוריות של פורד.

את החבילה היפה הזו, עטפה פורד במחיר מסובב ראשים לא פחות – החל מ-131,990 ש”ח לגרסה הסטנדרטית, ולגרסת הטורר, סטיישן – 135,990 ש”ח.

 

חבילה מושלמת? כמעט

 

מערכת ההנעה נשמעת מושלמת, הנעה קדמית, כן, אבל הרבה כוח ומומנט, בזמן שרוב הקרוסאוברים מסביב מונעים על ידי מנועי אלף סמ”ק או 1,400 במקרה הטוב. אז ייתרון הכוח ברור.

עיצוב הרכב, הגובה שלו, סליחה, הנומך…, מערכות הסיוע בנהיגה, ומצבי הנהיגה, ועוד ועוד.
זה הזמן להתחיל לחפש את הפשרות בחבילה, אין סיכוי שהיא כזו מושלמת במחיר הזה.

ובכן, את החסרונות המיידיים קלטתי בחוש הראייה והשמיעה בדקה הראשונה למבחן הדרכים, עוד טרם ההתנעה. במרכז תא הנהג, על גבי מסך מגע מרחף, ומעוצב, ישנה מולטימדיה בסיסית למדי, ואף מיושנת. מערכת השמע בסיסית מאד, מחוברת ל-6 רמקולים, נוחה להבנה ותפעול, עם חיבור בלוטות’ מהיר (קיבל הרבה נקודות על זה, בלי השתהות, וחיפושים וניתוקים…), וחיבור לאנדרואיד ואפל קאר פליי.

 

תא נהג פורד פוקוס אקטיב X

 

הפשרה היא באיכות החומרים בתא הנוסעים

 

תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים, שעובדת טוב. פורד פוקוס אקטיב X

 

מסך המגע בגודל 8 אינץ’, והמערכת “דוברת אנגלית” (טקסט וקול), ללא וייז, אך עם פונקציה נחמדה, שלא ראיתי בהרבה מכוניות, כפתור לחסימת שיחות נכנסות בזמן נהיגה. יפה. הפשרה ניכרת גם באיכות הריפודים, ובעוד חומרים וגימורים בתא הנוסעים. אם תחפשו ותבדקו, תמצאו שאיכות ההרכבה מבחוץ פנימה היא סבירה. רק אם בא לכם, תחפשו, תמעכו, ותשמעו את החיבורים.

עד כאן חסרונות מול יתרונות, נראה שאלה חסרונות שלחלוטין ניתנים לעיכול, וניתן להתרגל אליהם ולחיות איתם בשלום. מה גם, שאם אתם אוהבים את מה שיש לפורד פוקוס אקטיב X להציע לכם, תוכלו להוסיף ריפודים שאתם אוהבים, ולהחליף למערכת מולטימדיה מתקדמת יותר.

 

יצאנו לדרך

 

כמה אני אוהבת כלי רכב שמרגישים ככה – רכב כבד ויציב, כמו שאני אוהבת. סליחה, כבד יציב ודינאמי. התחושה הזו אהובה עלי, והזכירה לי לרגע קרוסאובר נמוך מקטגוריה יקרה יותר, האינפיניטי QX30, רכב פנאי איכותי. זו מחמאה.

בהתחלה נסעתי בעיר, ואחר כך התרחקתי לכבישים בינעירוניים. בתוך העיר, מצאתי שהפוקוס אקטיב X משככת מהמורות יפה – אבל לא מושלם. מרגישים את המהמורה בצורה מעורפלת, ויותר שומעים אותה.

הגיע הזמן לשחק קצת במצבי הנהיגה: הפורד אקטיב מאיץ מהר, גם במצב ה”אקו” החסכוני יותר בדלק, ולא מרגישים ירידה משמעותית בביצועים ובדינאמיות. במצב הנהיגה הספורטיבי, הביצועים מתחדדים, וגם הצלילים הבוקעים מהמנוע מגרגרים יפה יותר. צריכת הדלק תושפע בהתאם.

 

פנסי לד מעוצבים ברוח פורד

 

בהמשך לכבד ויציב ממקודם, ההתנהגות של הרכב הזה מדהימה לטובה, עד 140 קמ”ש לערך. או אז המתלים הרכים הופכים לקלים ורכים מדי, וכל מהמורה בדרך מביאה איתה מעין תנועה גלית, וכך, ככל שהמהירות עולה. האמת היא שאחרי שהרגשתי את התחושה הזו, פשוט הפסקתי ללחוץ על הגז, והמשכתי ליהנות מהאצות הביניים. ככה רכב משפחתי צריך להאיץ ולהרגיש.

מולי לוח השעונים, שגם קיבל עיצוב מיושן, אבל חביב וקריא, ברור ופונקציונאלי. רק מה, במצב Drive האות D בלוח השעונים שמוארת באור כתום, נראית כמו תקלה בזווית העין. העין תקפוץ לכם לשם הרבה בהתחלה.

חוץ מזה, ישנן התראות בטיחות חשובות שמלוות את הנהג/ת לאורך כל הנסיעה. מתריעות בסימן אדום, על מרחק מסוכן מהרכב מלפנים, או התראה שתבקש ממך להחזיק את ההגה בשתי ידיים, ועוד הערות והתראות שישאירו אתכם בפוקוס… סטגדוש!

מערכת שמירת הנתיב בפורד פוקוס אקטיב X, טובה מאד, ועובדת מצוין גם במהירות, ובעיקולים. ואם בעיקולים עסקינן, כיף לקחת עם הפוקוס אקטיב פניות ועיקולים מאתגרים וליהנות מהיציבות המדהימה שהיא מספקת. כאילו לא מדובר בקרוסאובר.

המנוע שקט ומאיץ ללא קושי ומאמץ בשום שלב בדרך, ההגה מתפקד נהדר, ובעת עלייה על מהמורה, תשמעו פחות את הספיגה, אך כמו שציינתי, תרגישו את הרכב מתאמץ לשכך לכם אותה. מבחינת איטום רעשי הדרך, איטום מרשים מאד עד 120 קמ”ש, וגם אז, תשמעו רק את רעשי הרוח.

 

תא מטען בנפח 341 ליטר. פוקוס אקטיב X

 

קיפול מושבי נוסעים

 

מבחן הדרכים היה ברובו בכבישים לא איכותיים, ולכן פחות נהניתי לנהוג בפורד פוקוס אקטיב X במהירות גבוהה. הקושי של המתלים לספוג את הכבישים הלא איכותיים הורגש, אני מצרה על זה עכשיו, ועדיין, בשורה התחתונה, האופי הדינאמי של המנוע, והביצועים העפילו על הכל.

גולת הכותרת של הפורד פוקוס אקטיב הוא יחס עלות תועלת, והוא גבוה מאד. אני חושבת שהוא מדורג איפשהו בחמישייה הראשונה בקטגוריה. מה שאתם מקבלים בכסף שאתם משקיעים, החל מ-131,990 ש”ח לגרסה הרגילה, ו-135,990 ש”ח לגרסת הטורר, הוא לא מעט. פורד פוקוס אקטיב X, הוא רכב פנאי שטח משפחתי, מעוצב, מרווח ל4-5 נפשות, (3 מבוגרים ישבו מאחור, או שלושה מושבי בטיחות לילדים, רק בידקו לפני…).

 

 

יש לו איטום רעשים טוב, אבזור נוחות משביע רצון, בצורת בקרת אקלים מפוצלת, פד הטענה אלחוטי לטלפון נייד, בקרת שיוט אדפטיבית, פתחי אחסון שימושיים, וחבילת מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות, מקוריות.

המנוע, שזכה לקומפלימנטים אינסוף לאורך כל המבחן, יזכה אתכם בנסיעה מהנה שקטה ודינאמית, ומערכות הסיוע ומצבי נהיגה, יאפשרו לכם גם לצאת לנסיעת שבילים קלה, בטוחה ומהנה, בחיק הטבע עם המשפחה.

 

המחיר- 131 אלף שקל הוא מעולה

צריכת הדלק, הצליחה להידרדר, במבחן דרכים לוחץ ומצב נהיגה ספורטיבי – 8.8 ק”מ לליטר

דירוג בטיחות ישראלי מעודד – 7 מתוך 8 מרביים

דירוג זיהום אוויר – 5 מתוך 15 מרביים

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 5 =