קופרה טווסקאן נהיגה ראשונה (השקה בינלאומית) – סקירה וחוות דעת

 

קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן. נהיגה ראשונה

 

קופרה משיקה באופן רשמי באירופה דגם SUV קופה חשמלי, SUV מעוצב, עם מראה סופר ייחודי – וגם שם מיוחד – קופרה טווסקאן. סקירה וחוות דעת

 

זהו רכב הפנאי החשמלי הראשון של CUPRA, והדגם השני החשמלי מלא של המותג אחרי הקופרה בורן Born שלשמחתי הרבה גם היה באירוע ההשקה, ונהגתי גם בו. נכון שקופרה היא מקבוצת פולקסווגן, וחולקת פלטפורמה חשמלית עם אחיותיה הסולידיות למראה, סקודה אניאק, פולקסווגן ID5 ואודי Q4 אי טרון, אבל הטווסקאן הרקיע שחקים בכל הקשור בעיצוב, ויש יגידו שקופרה קצת הגזימה, ומדובר בחיה חשמלית מעוצבת יתר על המידה. הביטו בתמונות והתרשמו.

שפת העיצוב הבולטת של מותג CUPRA כפי שאנחנו רואים עוברת גם לדגמים החשמליים החדשים – בקופרה בורן עוד אפשר לראות קווים סולידיים אם מביטים מהצד, בטווסקאן כאמור, שום דבר לא רגיל, וכל זווית מצריכה תשומת לב גבוהה. בעיקר תופסות את העין, יחידות התאורה, מקדימה, הפנסים מכילים בתוכן נורות בצורת יהלום, שמרחפות בתוך הפנס, מאחור, יחידת תאורה ארוכה אדומה בוהקת ונמשכת מצד לצד, ולא עוזבת את העין. במרכז מכסה המנוע, סמל קופרה גדול, ומואר, קצת כמו רכב של גיבור על.

 

קופרה טווסקאן מתי בישראל
קופרה טווסקאן סקירה
קופרה חשמלית
קופרה טווסקאן VZ

 

@queenoftheroad.il פגשתי את מכונית הפנאי החשמלית החדשה של קופרה #cupratavascan שני מנועים, הנעה כפולה, 340 כ”ס… אבל העיצוב הייחודי זה הסיפור. #cupra ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש


קופרה, שמטה העיצוב והפיתוח שלה יושבים בלב האומר הספרדית, בברצלונה, שם גם עוצב ופותח הרכב (ויוצר בסין במפעל של קבוצת פולקסווגן), רוצים לנגן ללקוחות הפוטנציאליים על הרגש. היא רוצה שהעיצוב יפעיל אתכם, קצת כמו לראות גבר או אישה יפה הולכת לידכם, ואני חושבת שמהבחינה הזו הם הצליחו בגדול, גם אם העיצוב “מפעיל” אתכם פחות לטובה, הוא מפעיל אצלכם רגש.

 

קופרה טווסקאן מחיר
יחידות תאורה בולטות ויפות. קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן 2024
יחידת תאורה אחורית
קופרה ישראל
שמות הדגמים בקטן בתוך הפנס, מותג קופרה בפרונט בגדול

 

הטווסקאן מגיע עם יחידות ההנעה שהוטמעו בקרביים של הקופרה בורן (המהממת), יחידת הנעה אחורית, עם הספק של 286 כ”ס, ויחידת הנעה חשמלית כפולה (VZ) עם 340 כ”ס. לשתי הגרסאות טווחים מוצהרים גבוהים, מעל 500 ק”מ. 522-562 ק”מ וסוללת 77 קוט”ש נטו. כמובן שבפועל, בנסיעה בינעירונית ועירונית גם יחד, משולבת לחיצות אגרסיביות כאלה ואחרות, הטווח הריאלי “יתיישר” לאזור ה-450 ק”מ של טווח חשמלי.

קופרה טווסקאן הוא רכב כבד, מעל 2 טון (2,250 ק”ג ליתר דיוק). אז אפשר לומר שיחידת ההנעה החזקה, גרסת ה-VZ תתאים לו יותר, ותאפיל על המשקל שלו. מידות נוספות של הרכב: אורך 4.6 מ’, רוחב 1.86 מ’, גובה 1.6 מ’, ובסיס גלגלים באורך 2.76 מ’, מידות משפחתיות למדי, עם אפשרות לישיבה של 3 נוסעים בגובה ממוצע, שלושה ילדים, או 3 מושבי בטיחות, כאשר אחד מהם צריך להיות בוסטר.

 

CUPRA
מפגש ראשון קופרה טווסקאן
סמל קופרה
גאוות יחידה. סמל קופרה בכניסה למטה המרכזי של קופרה בברצלונה

קופרה טווסקאן מידות

 

הנסיעה בטוואסקן מבודדת מאד. בידוד הרעשים מרשים בנסיעה מהירה, עם רוח חזקה יחסית, ומיני כבישים צדדיים. הרשימה אותי גם נוחות הנסיעה, בכל אותם תוואי דרך. יצא להם יותר פולקסווגן מקופרה, ונראה שעל אף שמדובר ברכב “ספורטיבי” יחסית, הוא לחלוטין משפחתי וסולידי בביצועים שלו. הוא כן מאפשר ליהנות מהאצות חזקות ותחושות מהנות בנהיגה, אבל אם תשאלו אותו, הוא “יעדיף” לשוטט בעיר, לסידורים ושופינג.

 

קופרה דגמים
נוף ספרדי לא יזיק. ועוד הרי ה-מונסראט
קופרה בורן
סיבוב גם על הקופרה בורן הנהדרת

 

@queenoftheroad.il גם בברצלונה: לצד הטווסקאן נהגנו ב #cupraborn החשמלית הקומפקטית, עם אותו הספק 340 כ”ס וגוף אתלטי, עם ביצועים בהתאם. צפויה להגיע רק ב2025, אחרי מתיחת פנים #cupra ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש


את הביצועים יכול לספק לכם דווקא קופרה בורן, הרכב המשפחתי החשמלי וספורטיבי באמת, עם מניירות ספורטיביות חיצוניות וביצועים, הגה, מתלים, הכל בהתאם. לרגע חשבתי שהוא רכב סופר מיני אך התבדיתי, זוהי “גולף חשמלית”, או פולקסווגן ID.3 יותר נכון. כאשר הממדים הם מרווחים ומשפחתיים גם הם.

אם חשבתי שראיתי הכל מבחינת העיצוב הלא קונבנציונאלי של קופרה, מחוץ לרכב, ההפתעה הגדולה חיכתה לי בפנים – תא נהג לא רגיל, בשום צורה ואופן וקווי עיצוב. באמת שלא ראיתי בחיים שלי קונסולה כזו, בעיצוב “עצם”? ודשבורד בצורת כנף או כנפיים, ומסך 15 אינץ’ ענקי במרכז, שכל תשומת הלב מופנית אליו. מסך מרשים מאד, עם ממשק צבעוני ויפה, הרבה התעסקויות והגדרות, ואני, בכלל עסוקה הנהיגה, ולמצות את הזמן הקצר עם הרכבים. אז דעו שצריך זמן להכיר את הממשק ולדעת לתפעל אותו. בזמן הקצר שניסיתי ללחוץ על הגדרות כלליות פה ושם, זה הרגיש לא אינטואיטיבי, אבל אני מניחה שיום יום עם הרכב היו מספיקים להבין יותר.

 

מולטימדיה קופרה
מסך מולטימדיה 15 אינץ’ עם ממשק צבעוני ומיוחד
קונסולה מרכזית בעיצוב ייחודי
הגה קופרה
ההגה המוכר של קופרה עם שני מתגים עגולים

מושבים קופרה

 

 

כאמור, אנחנו פה באירוע נהיגה בינלאומי של בערך 24 שעות. אין זמן, ולכן נכיר את הרכב יותר לכשיגיע לארץ, במהלך 2025. גם הבורן יגיע ב-2025, אחרי שיעבור מתיחת פנים של “אמצע החיים”. הוא אמור לקבל מערכות ועיצוב הקיימות בטוואסקאן. קופרה שומעים אותי, חברים, הבורן יפה וטוב איך שהוא, תהיו עדינים.

האנשים של קופרה הצליחו להפתיע אותי (שוב), לטובה, אחרי אירוע החשיפה הבינלאומי שהיה בשנה שעברה, אירוע ברמה מאד גבוהה. מתוקתק ואופנתי והכי “החיים הטובים”. הם הפתיעו אותי בעיקר באופן שהם עצמם מחוברים למותג, וחיים אותו. המותג הפך להיות דרך חיים, ואופן לבוש, ויש גם אופנה שלמה סביב המותג, בגדים נעליים, מעילים. קופרה היא דרך להתבטא, ולבלות. וכן, אפילו הבילויים שלהם שונים. “פיאסטה ספרדית” במלוא מובן המילה. חגיגה שוקקת עם מוזיקת ריקודים קצבית, שכל ישראלי שיקלע לכל הדבר הזה יקבל שוק ויחפש מקום שקט להעלם בתוכו.

 

CUPRA HOUSE
מטה קופרה בספרד
CUPRA STYLE
קופרה זה לא רק כלי רכב, זה סטייל

 

הם מן הסתם חיים חיים אחרים. יש להם עבודה וחיים רגועים בלי דאגות, והם אוהבים לצאת לבלות, ולשתות (לא עלינו, ולא בזמן נהיגה… בבקשה), ולדבר בקול עם חברים, ולאכול טוב, וכן, גם להסתובב במכוניות מגניבות במיוחד, כמו הקופרה פורמנטור, קופרה לאון, קופרה בורן, וקופרה טווסקאן, כלת האירוע.

לגבי מחירים ורמות גימור. לא ברור אילו רמות גימור יגיעו בדיוק לארץ, ומחירים, אפשר רק יכולה לנחש שהם יהיו גבוהים יותר משל הסקודה אניאק, ונמוכים מאלה של האודי Q4 אי טרון, באזור ה-290-280 אלף שקלים.

נמתין ונגלה.

 

העתיד על פי קופרה: קרוסאובר חשמלי ראשון (טווסקאן) והתכניות קדימה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *