העתיד על פי קופרה: קרוסאובר חשמלי ראשון (טווסקאן) והתכניות קדימה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קופרה חשמלי קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן

 

העתיד על פי קופרה עוד יותר ייחודי, עם דגמים בעלי מראה עתידני, לקהל צעיר שחי את הרשתות החברתיות, ובערוצים וירטואליים. עד אז, יש קרוסאובר חשמלי ראשון לחגוג, קופרה טווסקאן – אצלנו (אולי) בסוף 2024

 

דור הולך ודור בא (המילים האלה נכתבות בין ימי הזיכרון ובהשפעתם), אופנות משתנות, גם בתחום הרכב, שהיה עד לא מזמן, סולידי, “מסורתי”, שבלוני וצפוי. היו מעט מאד הפתעות מוטוריות, מכוניות מלהיבות, בעיקר בקרב המכוניות ה”עממיות” המאסה הגדולה של כלי הרכב – משפחתיות במרכב סדאן.

משנות ה-2000, שוק הרכב החדש חווה את השינוי הכי גדול במאה האחרונה. יש שיגידו שמדובר ב”קפיצה”, אחרים יגידו, “סטייה”. מכוניות הפכו להיות משהו אחר, מוצר צריכה, כמו טלפון נייד, כמו בגד, אופנתי וצבעוני יותר, הופך להיות לא רלוונטי ומיושן מהר מאד, תוך 3 שנים מכונית כבר משתרכת מאחורה, עם כניסת טכנולוגיות חדשות, מערכות בטיחות, נוחות, יחידות הנעה… תרבות האינסטנט השתלטה עלינו. זה קצת אמריקה, הרבה אירופה, ובחמש השנים האחרונות זה לגמרי “סין”. חולצות ב-10 שקלים, חלקי חילוף ב-150 שקלים, מערכות שמע ב-500 שקלים, ומכוניות בכמה עשרות אלפים (אם לא מוסיפים להן את המיסים הכבדים של הארץ).

אופנת הקרוסאוברים כבר כבשה אותנו ואת העולם מזמן, “מהפכת” הרכב החשמלי עוברת מיצרניות הרכב הענקיות, לתוך מערכב אירופה, ומאירופה אלינו, לישראל, ומשפיעה עלינו מאד. וכך, אנחנו עוברים את השינויים שהעולם המערבי עובר, כמעט יחד ובמקביל אליו. מדינה מודרנית ומתקדמת, לא רק בעינינו, כי אם בעיני כל המערב.

מעצמת הרכב הסינית לא סתם בחרה “להתיישב” על המדינה הקטנה במזרח התיכון, ישראל היא כר נוח להביא אליה מכוניות חשמליות חדשות ופחות מוכרות, לעתים במקביל, ולעתים, עוד לפני מדינות אירופאיות מתקדמות, בזכות/בגלל שאין תקנות מחמירות, ופה אצלנו אפשר ללמוד, להתנסות ולהפיק לקחים, איך קהל הצרכנים מגיב לרכב, האם הוא נמכר היטב, ואילו דברים אפשר לשפר ולשנות בו, לפני שמשווקים אותו בהיקפים גדולים במדינות היעד המתקדמות והמשמעותיות באמת.

 

ההקדמה הזו אולי קצת חרגה מנושא הכתבה, אבל היא רקע חשוב למתרחש היום.

 

@queenoftheroad.il אירוע בינלאומי בברלין: חשיפה של הקרוסאובר החשמלי הראשון של מוצג קופרה – קופרה טווסקאן – שתי גרסאות מנוע, 268 או 340 כ”ס, סוללת 77 קוט”ש, ועד 550 ק”מ טווח. תחילת שיווק 2024 #cupratavascan ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

קופרה טווסקאן מפרט
חשיפה בינלאומית קופרה טווסקאן

 

חשיפה ראשונה בינלאומית: קופרה טווסקאן

 

הפרימיירה (חשיפה ראשונה) המאד מרשימה לרכב הקרוסאובר החשמלי הראשון של מותג קופרה, קופרה טווסקאן, מתחברת בעיקר לעניין האופנות החולפות, חולפות כל כך מהר, עד שאני בעצמי הרגשתי קצת פחות רלוונטית כשישבתי בקהל ופערתי עיניים גדולות לעבר המסכים הגדולים, האורות הצבעוניים המרצדים ושלל הפירוטכניקה שאפפה אותנו מכל צד.

 

cupra future
העתיד על פי קופרה
cupra tavascan event
מכוונים לדור הבא

 

בתוך האירוע הענק הזה, מהכניסה לאירוע, עד הכניסה לאולם הענק שהוסב, והפך לאולם אירועים נוצץ, עם DJ צעירה במרכז, ומוזיקה קצבית של מועדונים בינלאומיים, ומשפיענים צבעוניים בין עיתונאים ותיקים ומאות כתבי רכב מכל קצות העולם, הבנתי שקופרה, מותג פרימיום ספורט ייחודי, מסתכל רחוק רחוק לעבר העתיד, לעבר המכוניות המטורפות ומעוצבות הבאות שלו, ולא “רואה” אותי או את הדור “שלי”, משנות ה-70-80, כרלוונטי לדגמים החדשים הבאים.

 

קופרה בורן
רכב חשמלי שני לקופרה, אחרי הקופרה בורן
קופרה בורן ישראל
כנראה השנה יגיע. קופרה בורן

 

קופרה כמותג, שוב, ייחודי מאד, וכן שונה בנוף מותגי הרכב המסורתיים, שברה את ההגה חזק עוד יותר, ומכוונת כעת, ומפה והלאה(?), לדור העתיד – לבני ה-20, 20 פלוס, הדור הצעיר שחי את הרשתות החברתיות, את הטיקטוק, את הכיף, והבילויים, כקהל הראשי של הדגמים (החשמליים) הבאים. הדור שחי חיים וירטואליים שלמים ו”מלאים” ביום יום. שמשחק משחקים וירטואליים, שקונה וירטואלי, ש”מתאהב וירטואלי”, ויתאים, ויזמין את הרכב הבא שלו, באופן וירטואלי. הוא יהיה אפור, עם קצוות מפלט ורודים, ומסך ענקי, לרוחב על תא הנהג, והוא יאיץ בשתי שניות מהמקום, לפי חזון קופרה.

 

קופרה חשמלי
קופרה אורבן רבל. “יקום לחיים” / ירד לייצור בשנה הבאה
cupra urban rebel
קופרה אורבן רבל. רכב עירוני חשמלי
urbanrebel
cupra urbanrebel עירוני חשמלי ייחודי

 

המורדים – BLACK/URBAN REBEL

 

הטווסקאן, הוא רכב הפנאי שטח החשמלי הראשון של CUPRA, והדגם החשמלי המלא השני של המותג אחרי הקופרה בורן Born. שפת העיצוב החדשה שלו בולטת, אבל של מכונית הקונספט קופרה אורבן רבל, URBANREBEL, דגם קונספט עירוני “חתיך” וטכנולוגי, שיקום לחיים בקרוב, ורכב הקונספט המטורף של המותג, BLACKREBEL, הם אלה שכבר ממש נראים מהעתיד. הטווסקאן, על פניו נראה “נורמלי” רכב חשמלי שאני יכולה לאהוב וליהנות ממנו, מבלי להבהל, או להיות חסרת אונים משלל הטכנולוגיה שלו. ואני לא טכנופובית.

 

cupra event
העתיד של קופרה – רכב בהתאמה אישית
cupra blackrebel
קונספט חדש שיהווה השראה לדגמים הבאים: קופרה בלאק רבל

 

הוא עוצב ופותח בברצלונה, על פלטפורמת ה-MEB של קבוצת פולקסווגן, ייוצר, בעתיד, במפעל של קבוצת פולקסווגן בסין, וישווק רשמית ב-2024 באירופה, ואולי שנה אחרי גם פה אצלנו בישראל, עם יעד שנתי של יותר מ-50,000 מכוניות. הוא בנוי ספורטיבי, עם היגוי מתקדם, מתלים ספורטיביים, חישוקי 21′-19′, ואפשרויות נהיגה לבחירה, מצב ייעודי חסכוני לשמירה על הטווח, מצב נורמלי, לנוחות מירבית, מצב ביצועים, אפשרות להתאמה אישית –  Individual מצב “קופרה” ו-Traction. הקרוסאובר החשמלי בעיצוב קופה, אומרים בקופרה, נשאר “נאמן” לדגם הקונספט שנחשף ב-2019, בתערוכת פרנקפורט.

 

קופרה טווסקאן מחיר
העולם שייך לצעירים: קופרה טווסקאן

 

הקופרה טווסקאן, מסמן צעד מרכזי לחשמול המלא של המותג, אחרי הגרסאות ההיברידיות הנכנסות, קופרה לאון ספורט טורר, קופרה פורמנטור, וכמובן הדגם החשמלי העירוני המלא קופרה בורן. עד 2025 קופרה תשיק דגמים חשמליים חדשים, ביניהם, כאמור, קופרה אורבן רבל, וקופרה טרמר Terramar.

קופרה מעידה שכבר בטווסקאן יושם הדחף לשפת עיצוב חדשה ובולטת, אבל בעיני הוא לא יותר אתלטי או בעל מראה ספורטיבי יותר מהפורמנטור. כן, העיצוב שלו מרשים, אין ספק. הוא ספורטיבי, אגרסיבי, לוגו הקופרה המואר במרכז, מקדימה, תאורת LED מעוצבת עם 3 משולשים, ולרוחב האחוריים תאורה לד אדומה ויפהפיה.

 

טווסקאן מנועים tavascan engins
הנעה אחורית עם 286 כ”ס, והנעה כפולה עם 340 כ”ס. טווסקאן
cupra berlin
חשמלי ספורטיבי עתידני. קופרה טווסקאן

 

2 יחידות הנעה חשמליות, 4 רמות רגנרציה ומסך 15′

 

רכב השטח החשמלי הראשון של המותג יהיה זמין עם שתי יחידות כוח חשמליות: גרסת הנעה אחורית, עם 210 קילוואט, הספק של 286 כ”ס, וגרסת הנעה כפולה, VZ250, עם שני מנועים חשמליים, 250 קילוואט, הספק משולב של כ-340 כ”ס, האצה מ-0 עד 100 קמ”ש ב-5.6 שניות. לשתי הגרסאות תהיה, ככל הנראה, סוללת 77 קוט”ש, שתספק טווח חשמלי, של עד כ-550 ק”מ לגרסת המנוע הבודד, הנעה אחורית, ועד 520 ק”מ לגרסה הבכירה החזקה. נצטרך לראות כמה מערכת הרגנרציה מוצלחת וטובה, שתביא אותנו לנתון טווח טוב שכזה.

על רמת הרגנרציה ואחזור אנרגיה מחודשת לסוללה בזמן הנהיגה, נוכל לשלוט על ידי בחירה בין 4 רמות שונות של רגנרציה, וגם אפשרות בבחירת הילוך B, המשמש כמו גנרטור, יבלום את הרכב בהאטות ויחסוך מאיתנו שימוש מוגבר בבלמים, בכך גם מפחית את הבלאי שלהם.

המולטימדיה בטווסקאן, היא מערכת מידע ובידור בגודל 15 אינץ’ – הגדולה ביותר עד כה, בין דגמי קופרה, כזו שניתנת להתאמה אישית, ומשלבת ממשק מכונה אנושי (HMI) שעוצב ופותח לאחרונה. יש בו מערכת סאונד מתקדמת עם 12 רמקולים, שפותחה בשיתוף עם חברת Sennheiser.

 

tavascan desh
טכנולוגי יותר אבל תא נהג קלאסי קופרה. טווסקאן

 

הטווסקאן ישווק עם מערכות סיוע מתקדמות לנהג. הגרסה החדשה של מערך הבטיחות Connected Travel Assist, המשפרת את ביצועי המערכת באמצעות נתונים המתקבלים מהענן. יש מצלמת 360, והדגם יכלול גם פונקציות חניה מתקדמות כולל סיוע בחניה מרחוק (RPA).

מידות: אורכו של הטווסקאן הוא 4,644 מ”מ, רוחבו 1,861 מ”מ, גובהו 1,597 מ”מ ובסיס הגלגלים שלו  2,766 מ”מ. ממדים שימושיים למשפחה של 4-5 נפשות, עדיף 4.

היכולת להעביר מומנט בין כל ארבעת הגלגלים מגבירה לא רק את יכולת הנסיעה והביטחון, אלא גם את התאוצה. מהתחלה עומדת ה-CUPRA Tavascan VZ יכול להגיע ל-50 קמ”ש תוך 2.4 שניות בלבד

מבחינת טעינה: הרכב החשמלי השני בסדרת CUPRA, הטווסקאן, יכול להטען ב-100 ק”מ תוך 7 דקות טעינה מהירה. טעינה מ-10% ל-80% סוללה תארך עד בערך חצי שעה בטעינה מהירה של 135kW לפחות.

 

cupra team tavascan
אנשי קופרה חוגגים

 

מחיר משוער: 300 אלף שקלים. באירופה מן הסתם, המחיר יהיה סביר יותר, ואולי יתאים לקהל המאד ייחודי, צעיר, שמחפש לעצמו רכב חשמלי ספורטיבי ומיוחד, באירופה.

 


 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × five =