קיה ספורטאז’ פלאג אין הייבריד – הדגם שמעניין באמת את הישראלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קיה ספורטאז' 2022
קיה ספורטאז’ פלאג אין 2022  

 

קיה ספורטאז’ בגרסת הפלאג אין הייבריד מושקת בישראל בימים בהם אין לה ממש מתחרות. המתחרה החזקה מבית טויוטה, היא כמעט היחידה שמתמודדת מולה, ולשתיים, אין מה לומר, יש שוק חזק, וסוג של עדת מעריצים, שמעריכים את המותג, והמוניטין המתלווה אליו.

במאי האחרון, רק לפני שלושה חודשים, הושקה בקול תרועה רמה, והרבה התלהבות מסביב, הדור החדש החמישי במספר של מלך הקרוסאוברים בישראל, הדגם שלימד אותנו הישראלים שג’יפון או ג’יפ משפחתי לא חייב לעלות כמו דירה קטנה בדרום, והתחיל עם תגי מחיר “מפוצצים” לטובה, של 136,900 שקלים.

היו ימים. ומאז זרמו בנחל של שוק הרכב הישראלי דברים רבים, כולל מגפות, וגם דבר חיובי אחד או שניים –

היום כלי הרכב שלנו בטוחים יותר, וכוללים טכנולוגיות בטיחות מצילות חיים, לא פחות, כאלה שברגע של היסח דעת, לכיוון הטלפון או הילד, יחזירו אותנו למסלול, ובמקרה אחר, לא עלינו, יבלמו את הרכב שנייה לפני כניסה / התנגשות ברכב אחר. הקידמה הזו עולה כסף ליצרן ולנו. כמה היא עולה? זה כבר תלוי.

הדבר השני הטוב, הוא יחידות הנעה ירוקות יותר, חסכוניות יותר, ואולי מזהמות פחות, לפחות אחרי תהליך הייצור שלהן. מכוניות חדשות ומודרניות, ברובן, מעוצבות יותר, מאובזרות יותר, ובטיחותיות יותר. הציצו במפרטים ותיווכחו.

 

קיה ספורטאז' חדשה
קיה ספורטאז’ החדשה
רכב היברידי
ב-2022 המכוניות טובות יותר

 

הדבר הרע שקרה, הוא מגיפה עולמית שהכניסה אותנו לברוך גדול מאד, ולחסרים הזויים של כל חומר בערך שצריך לייצור רכב, ואם זה לא מספיק, אז יש קשיים גם להביא את הרכב הזה אלינו, ובגדול, המלאים קטנים, זמני אספקה שערורייתיים, ומלחמה אחת באירופה, חתמה את כל היופי הזה, בעוד חָסַרים, ועוד עליות מחירים.

לשמחתי, ושמחתם של לא מעט ישראלים, גרסת הפלאג אין הייבריד של הקיה ספורטאז’ הצליחה להגיע אלינו, עם תחילת שיווק לא מזמן, מכירה זריזה של 500 יחידות, וגם אספקה ראשונה עוד ב2022.

 

 

קיה ספורטאז' מחיר
קיה ספורטאז’ 2022
קיה ספורטאז' מידות
מרווח פנים למשפחה של 4-5 נפשות. ספורטאז’ 2022

 

הספורטאז’ החדש בדור החמישי

הקיה ספורטאז’ החדש הגיע אלי לראשונה בגרסת הבנזין שלו, מנוע 1.6 ליטר T-GDI ארבעה צילינדרים, בעל הספק של 180 כ”ס, ומנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, עם הספק של 136 כ”ס. כאשר שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (7DCT) בעלת 7 הילוכים. נתוני פתיחה טובים, מלבד העובדה שמדובר במנועים שקצת עבר זמנם. ועדיין, בנסיעה בגרסת הבנזין נרשמה צריכת דלק טובה יותר. אם בעבר, עם אותו אופי נהיגה, לא מתון, הייתה מופיעה צריכת דלק ממוצעת של 9.5-10 קילומטר לליטר, עכשיו המספר עלה לכ-14 קילומטר לליטר, ואפשר, בנהיגה מתונה לחסוך יותר.

וברמת הגימור הגבוהה מבין ה-5, הכוללת בנוסף לכל, בורר הילוכים בצורת חוגה Shift By Wire, ריפודי עור בשילוב זמש, בהירים ונאים, אוורור מושבים קדמיים, זיכרון למושב נהג, דלת תא מטען חשמלית, כולל פתיחה ללא מגע (דלת תא המטען “חכמה” ונפתחת, אם תעמדו מולה במשך 3 שניות עם המפתח ביד), תאורה קדמית  Matrix Led אדפטיבית, שמסייעת בנסיעה בחשיכה ומתאימה את עצמה באופן שלא יסנוור נהגים הבאים ממול). תא הנהג והנוסעים נראה טוב בהרבה, ובולטים מאד מסכי לוח המחוונים והמולטימדיה, שניהם בגודל 12.3 אינץ’, ונראים כמו מסך אחד ארוך.

מערכת המולטימדיה מקורית, בעלת מסך מגע, דוברת עברית, וכוללת מערכת ניווט  WAZE מובנית, עם קישוריות Android Auto ו-Apple CarPlay, מצלמה אחורית מקורית ומערכת שמע טובה. היא מוצבת לצד לוח המחוונים הרחב, בעל תצוגה דיגיטלית מפורטת ושימושית. מסך המולטימדיה מעוצב באופן כזה שלא מגיעה אליו שמש ישירה ומסנוורת שתפריע לראות את התצוגה. תחתם, פאנל דיגיטלי, הכולל תצוגה משתנה, מתגי תפעול של בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, או אם תרצו, לחצני תפעול של מערכת המולטימדיה. התצוגה משתנה בלחיצה אחת, עם אפשרות לקבע את התצוגה הרצויה, כקבועה.

 

 

קיה ספורטאז’ פלאג אין הייבריד – (הגרסה שמעניינת באמת את הישראלים)

 

גרסת הפלאג אין הייבריד של הספורטאז’ מונעת על ידי יחידת הנעה היברידית נטענת, הכוללת מנוע ה-1.6 ליטר T-GDI עם הספק של 180 כ”ס, ולצידו, מנוע חשמלי 66.9 קוו”ט בעל מגנט קבוע ומארז סוללות ליתיום-יון פולימר 13.8 קווט”ש. עם הספק משולב של 265 כ”ס. הטווח החשמלי, הפלא ופלא, קרוב מאד למה שהיצרן מעיד עליו, אם רוצים לשמור על הטווח החשמלי, ונוהגים יותר רגוע, ונותנים למערכת הרגנרטיבית לעבוד ביעילות, כלומר נותנים לרכב לגלוש, ולבלום בעצמו לעיתים קרובות, תיווכחו שהמערכת מייצרת לכם עוד אנרגיה לסוללה, והטווח החשמלי עולה לכם מול העיניים.

תיבת ההילוכים היא פלנטרית, 6 הילוכים. והדבר היחיד שתהיתי לגבי תפקודה, היה ברגעים שרציתי לבצע בלימת מנוע יעילה, בהאטות, הייתי צריכה להוריד לפחות שני הילוכים מטה, כדי להרגיש בבלימה משמעותית. (השיפטרים מאחורי ההגה, אינם קשורים ישירות לבלימה הרגנרטיבית). מלבד זאת לא נרשמו תלונות על התיבה ותחושותיה בנסיעה.

גרסת הפלאג אין בשונה מיתר הגרסאות, מגיעה עם הנעה כפולה, מה שמעניק תחושה טובה ויציבה יותר על האספלט, ויחד איתה יש מערכת לסיוע בנהיגת שטח, בכביש קפוא, וחולות.

 

קיה ספורטאז' פלאג אין הייבריד 2022
קיה ספורטאז’ פלאג אין הייבריד

 

אז איך הנהיגה בקיה ספורטאז’ ההיברידית נטענת? טובה ונוחה, מבודדת רעשים, וחזקה מספיק, אם סוחטים יותר את דוושת הגז. כדי לקבל יותר כוח מיידי, השתמשתי כפי שציינתי במצב הנהיגה “ספורט” וקיבלתי בדיוק מה שרציתי להרגיש. אני מניחה שגם בעלים של הרכב, יוכל או תוכל, יום אחד לנהוג בלי חשבון לטווח, ויום אחר לעשות מאמץ ולנצל את כל הטווח החשמלי שהסוללה הזו יכולה לתת.

ישנם גם מצבי נסיעה, מצב אוטומטי, בו הרכב נוסע בעזרת שני המנועים, לפי הכוח שהנהג/ת דורשים. מצב חשמלי מלא, ומצב בנזין מלא, בוא לא נעשה שימוש במנוע החשמלי, בין היתר לשמירה על הסוללה, והטווח. כך או כך, זהו רכב פלאג אין הייבריד, ולכן, אין באמת חשש או חרדת טווח.

אני נהגתי בלי חשבון לטווח, השתמשתי במצב הנסיעה הספורטיבי, והצלחתי לקבל 55 ק”מ טווח חשמלי. זה נתון מעודד, ושלא תחשבו שבכל רכב היברידי נטען זה עובד כך. יש לא מעט רכבים היברידיים – פלאג אין הייבריד שלא עובדים ביעילות, והטווח שלהם מחריד, עד כדי תהייה, ל-מה המערכת ההיברידית הזו מועילה?

 

ספורטאז' פלאג אין
ספורטאז’ פלאג אין הייבריד. תא נוסעים
קיה ספורטאז' תא מטען
ספורטאז’ תא מטען
ספורטאז' PHEV
18 אינץ’. ספורטאז’ פלאג אין

 

קיה ספורטאז’ מגיעה ברמת אבזור GT-Line ספורטיבית, שמוסיפה ריפודי עור לכל המושבים (הלו, קיה, תעשיית העורות אחו&%$ מזהמת, נא להתעורר), יש חימום ואוורור למושבים מקדימה, זיכרון למושב הנהג, חימום להגה, לא פחות מחימום למושבים האחוריים. יוקרה, משהו. תא מטען שנפתח באופן חשמלי, חישוקי 19 אינץ, תאורת מטריקס לד, חיישני חניה, חתימות GT LINE מגניבות, ועוד.

 

המחיר, אתם יודעים מהו… או שלא, 242 אלף שקלים אחרי אגרה.

זה מחיר לא נמוך, ויש שיגידו שלא משקף. מאידך, מי שלא מוכן לרכב חשמלי מלא, ומי שמחפש רכב היברידי נטען, ולא היברידי רגיל, אין לו הרבה היצע או מגוון, ומזל שיש בהיצע הזה גרסת PHEV טובה, של מכונית טובה למדי, כמו הספורטאז’ החדשה.

תתחדשו.

 

 קיה ספורטאז' PHEV טעינה חשמלית
4-5 שעות טעינה. קיה ספורטאז’ PHEV
 קיה ספורטאז' PHEV טווח חשמלי
טווח חשמלי ריאלי 55-65 קילומטר

 

קיה ספורטאז’ פלאג אין הייבריד – מפרט טכני

1.6 ל’ T-GDI / 265 כ”ס

סוג 4 צילינדרים בטור, מגדש טורבו
נפח 1.6 ל’, 1,598 סמ”ק
(הספק)כ”ס/סל”ד) 180/5,500 (מנוע בנזין בלבד)
מומנט (קג”מ/סל”ד) 27/1,500-4,500 (מנוע בנזין בלבד)
שסתומים (4 שסתומים לצילינדר) 16
סוג סוללה Lithium-ion polymer
מתח סוללה(V) 360
קיבולת סוללה(קוט”ש) 13.8
הספק(כ”ס/סל”ד) 91/2,100-3,300 (מנוע חשמלי בלבד)
מומנט(קג”מ/סל”ד) 31/0-2,100 (מנוע חשמלי בלבד)
הספק משולב(כ”ס) 265
מומנט משולב(קג”מ) 35.7

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve − two =