קיה ספורטאז’ 2022 (דור חמישי חדש) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
קיה ספורטאז' החדש
קיה ספורטאז’ 2022

6 שנים אחרי השקת הדור האחרון, חוזר אלינו הקרוסאובר הפופולרי והנמכר ביותר בארץ, קיה ספורטאז’, בדור חמישי חדש, שנראה ללא ספק, הכי טוב, מיום השקתו, אי שם בשנות ה-90.

הדור הרביעי, הרים את הרף מהרבה בחינות, והיווה את הפריצה הגדולה של הדגם ושיא המכירות שלו פה בישראל, עם חבילה אטרקטיבית של עיצוב, אבזור, ישיבה גבוהה, במחיר שובר שוק. בגלל הספורטאז’, או בזכות, אם תרצו, מכוניות סדאן והאצ’בק משפחתיות נדחקו החוצה, והוגלו אל אי קטגוריות הרכב הלא רלוונטיות, וקרוסאוברים משפחתיים, גבוהים במחירים דומים למכוניות משפחתיות של פעם, מלכות הכביש, החליפו את מקומן.

המגמה הזו חלשה על כל תחום הרכב, בארץ ובעולם. קטגוריות רכבי המנהלים, משפחתיות ועכשיו גם מכוניות סופר מיני קטנות, מוחלפות בקרוסאוברים, רכבי פנאי גדולים, בינוניים וקטנים (ראה ערך טויוטה אייגו X משבוע שעבר, מיני קרוסאובר).

קיה ספורטאז' יד 2
קפיצה גדולה בעיצוב. קיה ספורטאז’

 

קיה ספורטאז’ הוא מהדגמים האלה שמרגע חשיפתם לעולם ממש מחכים להם בארץ, סופרים את הימים, שואלים ומתעניינים באבזור, ביחידות ההנעה, ובמחירונים, חודשים טרם הגעתם. טרם הגעתה של הספורטאז’ 2022 לישראל הציפיות היו בשמיים – קודם כל, חיכו לשמוע “מספר”, מחיר אטרקטיבי כמו בעבר, ושנית, המתינו לגרסה היברידית והיברידית נטענת בחשמל (PHEV) שתשווק בנוסף לגרסת הבנזין, ומשתי הבחינות הללו, נרשמה אכזבה, קלה, אפשר לומר. טווח המחירים התגלה כפחות עממי ונגיש לישראלים חובבי הקרוסאוברים המשפחתיים, בין 170 ל-195 אלף שקלים, ב-4 רמות גימור שונות, וגרסאות “ירוקות” היברידיות, נראה רק בהמשך השנה.

טוב, הכלה פה, בואו ונדבר עליה – השורה התחתונה היא, שהקיה ספורטאז’ בדור החמישי, היא מכונית אחרת, מתקדמת ובטיחותית יותר, הרבה יותר יפה, עיצוב מושקע מבחוץ ומבפנים, וכמה שנדוש לכתוב זאת, הוטמע בה אבזור נוחות מעולמות הפרימיום. ואנחנו יודעים מה אבזור “פרימיום” עושה למחיר.

בשמחה ובגילה הושק הדגם האהוב בהשקה דינאמית, בה נסעתי עם הרכב צפונה לקיסריה, והצלחתי להתרשם שמדובר במכונית טובה בהרבה מקודמתה, הספורטאז’ דור 4.

קיה ספורטאז' מחירון
מראה ומחיר פרימיום. קיה ספורטאז’

קיה ספורטאז’ החדשה 1.6 ליטר בנזין, רמת גימור פרימיום

רכב המבחן שקיבלתי היה ברמת הגימור הגבוהה מבין ה-5, הכוללת בנוסף לכל, בורר הילוכים בצורת חוגה Shift By Wire, ריפודי עור בשילוב זמש, בהירים ונאים, אוורור מושבים קדמיים, זיכרון למושב נהג, דלת תא מטען חשמלית, כולל פתיחה ללא מגע (דלת תא המטען “חכמה” ונפתחת, אם תעמדו מולה במשך 3 שניות עם המפתח ביד), תאורה קדמית Matrix Led אדפטיבית, שמסייעת בנסיעה בחשיכה ומתאימה את עצמה באופן שלא יסנוור נהגים הבאים ממול). תא הנהג והנוסעים נראה טוב בהרבה, ובולטים מאד מסכי לוח המחוונים והמולטימדיה, שניהם בגודל 12.3 אינץ’, ונראים כמו מסך אחד ארוך.

מערכת המולטימדיה מקורית, בעלת מסך מגע, דוברת עברית, וכוללת מערכת ניווט WAZE מובנית, עם קישוריות Android Auto ו-Apple CarPlay, מצלמה אחורית מקורית ומערכת שמע טובה. היא מוצבת לצד לוח המחוונים הרחב, בעל תצוגה דיגיטלית מפורטת ושימושית. מסך המולטימדיה מעוצב באופן כזה שלא מגיעה אליו שמש ישירה ומסנוורת שתפריע לראות את התצוגה. תחתם, פאנל דיגיטלי, הכולל תצוגה משתנה, מתגי תפעול של בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, או אם תרצו, לחצני תפעול של מערכת המולטימדיה. התצוגה משתנה בלחיצה אחת, עם אפשרות לקבע את התצוגה הרצויה, כקבועה.  

קיה ספורטאז' ליסינג
תא נהג בהיר וטכנולוגי
קיה ספורטאז' טרייד אין
פאנל ייחודי לבקרת אקלים. קיה ספורטאז’ החדש
קיה ספורטאז' מידות
תא נוסעים מרווח
קיה ספורטאז' מפרט
קיה ספורטאז’. תא מטען רחב

 

הנדסת האנוש גם מקבלת ציון גבוה, עם קונסולה מרכזית ארגונומית שהוצבה במיקום נוח לתפעול הנהג והנוסע לצידו, ובה תאי אחסון, מקום ל-2 כוסות, ואיך-אפשר-בלי?, משטח טעינה לסמארטפון. רק מיקום מתג מעצור היד, (“אמברקס”) לא ברור לי, משמאל להגה למטה.

מבחינת מרווח הפנים, הדור הזה זוכה לתוספת של מספר סנטימטרים מכל כיוון, המאפשרת ישיבה יותר נוחה ומרווחת למשפחה של 4-5 נפשות. לי כנהגת היה הרבה מקום לראש ולידיים, גם כשכיוונתי את המושב החשמלי הכי גבוה. היה לי נוח, ואהבתי את הישיבה הגבוהה, שאפשרה לי שדה ראייה אופטימלי לכל כיוון. הנוסעים מאחור לא נשארים מקופחים, וזוכים לפתחי אוורור, ומשענת יד מרכזית עם מקום לכוסות או בקבוקים “רזים” למדי, בקבוק “הבארסה” הכחול של הילד של נכנס, אולי בקבוק קטן של מים מינרליים.

קיה ספורטאז' יד שנייה
נוחה ומשככת, עם האצות מתונות לחיסכון בדלק

נוחות וביצועים

שנצא לדרך? קיה ספורטאז’ החדש משווק עם מנועי טורבו בנזין ודיזל: מנוע 1.6 ליטר T-GDIארבעה צילינדרים, בעל הספק של 180 כ”ס, ומנוע דיזל “נקי”, בנפח 1.6 ליטר, עם הספק של 136 כ”ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (7DCT) בעלת 7 הילוכים. נתוני פתיחה טובים, מלבד העובדה שמדובר במנועים שקצת עבר זמנם. ועדיין, בנסיעה בגרסת הבנזין נרשמה צריכת דלק טובה יותר. אם בעבר, עם אותו אופי נהיגה, לא מתון, הייתה מופיעה צריכת דלק ממוצעת של 9.5-10 קילומטר לליטר, עכשיו המספר עלה לכ-14 קילומטר לליטר, ואפשר, בנהיגה מתונה לחסוך יותר.

בתוך רשימת האבזור והביצועים, יש מצבי נהיגה לבחירה: כמו מצב “אקו” חסכוני, ו”מצב ספורט”, לא מצאתי בשניהם צורך אמיתי בנהיגה. כן, הייתי שמחה ליותר מומנט בהאצות ותאוצות, להרגיש דחיפה יותר משמעותית ומהנה קדימה בלחיצה על דוושת המהירות, מצד שני, המנועים והתיבה הזו מכוונים לאזן בין ההאצות האלה שאני מבקשת, לבין צריכה טובה ופליטת מזהמים מוגבלת.

מבחינת בטיחות הרכב: ברכב מוטמעת מערכת DriveWiseהמסייעת לספורטאז’ החדש לשמור על הנהג והנוסעים בדרך. מערכת סיוע למניעת התנגשות מלפנים, המסייעת גם למנוע התנגשויות עם מכוניות המגיעות ממול בעת פנייה שמאלה בצמתים. שמירה ותיקון סטייה מנתיב (אני זוכרת תיקון סטייה מנתיב טוב יותר בעבר, כמו בנירו המצוינת). ישנה מערבת המתריעה על רכב בשטח מת, שגם מסייעת באופן אקטיבי במניעת התנגשות, גם בנסיעה לאחור )עד מהירות 8 קמש(. מערכת לשליטה באורות גבוהים בחשיכה, למניעת סנוור מכוניות המגיעות ממול.

קיה ספורטאז מחיר
רב מכר. קיה ספורטאז’
קיה ספורטאז' 2016
שינה את פני השוק. ספורטאז’

קיה ספורטאז' מימדים

קיה ספורטאז' 2022 מחיר
5 רמות גימור החל מ-169,900 שקלים ועד 194,900 שקלים

אז עממי או פרימיום?

עם תחילת השיווק של הקיה ספורטאז’ החדשה בישראל, קיה קצת מזכירה לי את המהלך שמותג מאזדה עשה לפני מספר שנים. עם קפיצתו האסטרטגית לקטגורית היוקרה. זה המקרה בדיוק במקרה של קיה, שעדיין רוב דגמיה עממיים (וטובים), ונגישים לצרכן הישראלי. ובכל זאת, למי שהספורטאז’ אינה כבר בהישג ידו/ה כבעבר, אפשר לנסות ולהסתפק באחות, הקיה סלטוס.

כשאני רוצה לדעת “מה העם חושב”, אני פונה לחברות/חברים, לבן שלי או להורים שלי, ושואלת אותם את דעתם על רכב כזה או אחר, ואז מגלה את “האמת”, האמת של הרוב, הקובע:

אני: אמא, אבא כמה הרכב הזה עולה לדעתכם?

אבא: (מתרשם עמוקות, מבחוץ, ומבפנים), “300 אלף שקלים”.

אני: לא לא, אתה לא קרוב, זה רכב בשווי 180,000₪ בערך

אימא: “שווה את המחיר”.

*נכון להיום יש אספקה של הדגם, ברמות כאלה ואחרות יותר, או פחות. נמכרו כמה מאות מכוניות, ומעתה, יהיו “פעימות” קטנות יותר של אספקה.

כל הכתבות על קיה ספורטאז’ באתר

 

follow and like
fb-share-icon0

14 Replies to “קיה ספורטאז’ 2022 (דור חמישי חדש) סקירה וחוות דעת”

  1. בעת האחרונה במועדי ההשקה של יבואני הרכבים השונים,
    מספקים לכתבים העוסקים בתחום תחבורה והרכב,
    את הרכבים בגרסה המאובזרת והיקרה ביותר.

    לרוב הגרסה המוצגת אינה רבת המכר של הדגם.
    ההבדלים באבזור משמעותיים מאוד
    ובמיוחד בקיה ספורטאז’ המוצג כאן בכתבה.

  2. פסולת מוטורית מהמזרח הרחוק המעוררת התלהבות בזמן ההשקה ועם הזמן נאספת אל אבותיה והולכת לאיהוד בתוך הסלט המוטורי מהמזרח הרחוק.
    עדיין רחוק מהרמה של הפולקסווגן טיגואן/ אולספייס המשובח.

  3. מאיפה אספו את הג’אנק הזה ?
    190,000₪ לרכב בנזין 1.6 ?
    פראייר מי שקונה היום רכב בנזין חדש. המחירים יפלו כל כך מהר והרכב לא יהיה שווה כלום תוך 3-4 שנים.
    אם עוד לא הבנתם העתיד הוא חשמלי וכדאי להתרחק מבנזין.
    קיה מנסה לדחוף את הזבל הזה עכשיו ואפילו לא מתביישת לבקש כל כך הרבה כסף …

  4. חיצונית נראה זוועה
    בפנים נראה נחמד, אבל במחיר הזה ההיתי שוקל לעשות את האקסטרא מייל ולקנות איוניק 5

  5. תגובה לעידן:
    במחיר הזה הייתי (ולא “ההיתי”).
    מאיפה העברית שלך ? מהאמבטיה ?

  6. מה זה האמברקס?
    פעם הבאה שאת כותב משהו בנושא רכב כדי שלא תתבזי תני בבקשה לאחד שמבין לעשות הגהה

  7. אדון ״הפאה עם האוזניים״ אם לא תפיסת העולם המצ׳ואיסטית שלך, לא היית מגיב בכזו דקדקנות מביכה, כאילו מדובר בתור של אבשלום קור,
    כאחד שצורך לא מעט עיתונות מוטורית, אני מתחבר מאוד להנגשה הקלילה של הכותבת וחוץ ממך אף אחד לא חשב שהכותבת ביקשה לאיית אמברקס כאיות מדוקדק…

  8. וואינט: יקר. כלכליסט: יקר ואין היבריד. וואלה יקר. כאן: היה צריך לעלות 300. איזה מזל שזה זול

  9. לא ליפול בפח כתבה ממומנת (פרסומת). במחיר של הקאיה בנזין שותה דלק. ניתן למצוא רכבים היברידים וחשמליים ואף גיפים של 4*4 במחירים זולים יותר ומפנקים לא פחות מקיה. מישהו שם חושב שאנחנו פאריירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 5 =