קצרצרים – מבחן דרכים יונדאי i20
ענת דניאל
יונדאי i20 – מחליפתה של הגטס, נוצרה למטרות שדרוג. הגטס רכב שכיח מאד בארץ ושנוי במחלוקת – אמנם הוא אמין, יעיל וזול, אך בדגמים מסוימים הוא אינו בטיחותי, וצריכת הדלק משביתה שמחות.
ב2009, יונדאי i20 הגיחה לעולם כגטס החדשה עם מקצה שיפורים, עיצוב אטרקטיבי יותר, והצליחה חיש מהר להכנס לליבו של הנהג הישראלי.
הכיצד?
מה נשתנה? |
אז מה תקבלו בi20?
חמישה כוכבי בטיחות במבחני ריסוק מ2009 – שנת השקתה, לעומת ציונים מאד נמוכים לגטס.
נוספה מערכת בקרת יציבות ESP
צריכת דלק טובה יותר – 13.2 מול 11.5 קילומטר לליטר בגטס
זריז יותר בשנייה – האצה של 12 שניות מ0-100
הספק מעט גבוה יותר (100 כ"ס מול 97 כ"ס)
שיפור קל בעיצוב הפנים, עיצוב משמעותי במראה החיצוני.
במושב האחורי יותר מרווח לרגלי הנוסעים,
תא מטען רחב יותר (245 ל' בגטס, 295 בi20).
מעט יותר מרווח לרגליים |
גם לנהג |
50 ליטר יותר
|
מה היה בגטס והמשיך לi20?
ארבעה הילוכים
איכות חומרים בינונית ומטה
תא הנהג משודרג, אך נותר פלסטי ופשוט |
חוזקות –
הרכב היה ונותר "סוס עבודה" צריכת דלק משולבת משביעת רצון – 20 אחוז בעיר, 80 אחוז בינעירוני – 13.2 קילומטר לליטר.
מידות הרכב נותרו קטנות יחסית, ונוח לחנות איתו בעיר.
טעון שיפור –
כל נסיעה בינעירונית תעלה לכם בבריאות הגב, כיוון המושב לא יעיל, פשוט לא נוח.
תחושו היטב את כל מה שעובר לכם מתחת לגלגלים (מתלים קשים אומרים?).
ציון 4 מתוך 10 במדד הפוזה
עלות תועלת –
מחירו של דגם הליסינג הבסיסי inspire מודל 2009 – 69 אלף ש"ח, (לפני ההפחתה).
ישנן מכוניות עדיפות מאותה קטגוריה,בסביבות 70.000 ש"ח, כמו ניסאן מיקרה (72 אלף ), דייהטסו סיריון (72 אלף), או יונדאי גטס GLS דגם מאובזר ובטיחותי יותר (ABS, ESP, EBD ו-4 כריות אוויר), מודל 2009 (סביבות 50 אלף).
מחיר i20 חדשה – 101 אלף ש"ח.
מכוניות עדיפות, בסביבות 100.000 ש"ח: מאזדה 2 (105 אלף), סוזוקי סוויפט (104 אלף).
למי כן, V – מי שרוצה מכונית פשוטה ואמינה, בתקציב סביר (לא זול), ואינו מחפש ביצועים או איכות.
למי לא, X – לאלה שלא תופסים יותר מדי מ"יונדאי", מלבד היציאות המרשימות שלהם – יונדאי-i35 ו-ix35. וואלה צודקים, אין שום סיבה להתעכב על המותג הזה, יש אופציות טובות יותר, בכל קטגוריה.