רובנו עירוניים ורובנו תפרנים, אז מה הפלא שיונדאי גטס ‘השתלטה’ על כבישי הארץ?


ענת דניאל


יש לי המון רגשות מעורבים כלפי המכונית הזו. מצד אחד, היא פרקטית, אמינה ובתקציב נמוך יחסית תוכלו לאבזר את החניה שלכם באחת כזו. בגזרת החסרונות, לא זיהיתי בה פרמטרים דיי משמעותיים עבורי, כמו ‘חיבור’, קסם, ריגוש ו-פאן! (יעני כיף!). כן, כשמדובר בבחירת מכונית פרטית, חיבור רגשי עם כלי התחבורה שלך זה דבר חשוב, גם במחיר העמקת המינוס בבנק. 



פאן! אלא מה?



ואם אין לכם מושג על מה אני סחה, ואף פעם לא הרגשתם או ציפיתם לחיבור כלשהו עם כלי רכב, ובנוסף “הפרוטה לא נמצאת בכיסכם”, אל תחשבו פעמיים – גֵט אֶ גֶטס.


איזה קסם


חרגתי ממנהגי ולא התעכבתי בחיצוניות שלה – בסקירה קצרה אוכל להעיד שהיא סך הכל קומפקטית, בעלת צורה הנדסית מרובעת, ומניחה את הדעת ואת העין.
כשהתיישבתי בתוך הרכב, חזרתי בשבריר שנייה אחורה בזמן, לאייטיז – אני והמשפחה נכנסים לפתחו של חדר בבית מלון טברייני, ומתרשמים עמוקות מהטפטים בצבע בז’ וכיסויי המיטה הכחולים.

כחול עז


ממש אייטיז





האבזור בה משתרע על רקע כסוף, פלסטי ופשוט, כשכל העיסוק והכפתורים בתא הנהג מתמקדים בכיוון המיזוג בלבד. ובל אשכח את כפתור המשולש, תצוגת השעון הדיגיטלי ומערכת השמע – אותה רצוי וכדאי לשדרג, למערכת שתסבר את אוזניכם . 


לשם השוואה, דגמתי שתי מכוניות פופולריות מאד מקטגוריית הקטנות – מאזדה 2 (1.5, אוטומט) וניסאן מיקרה (1.4 אוטומט).

צריכת הדלק של הגטס (1.4 אוטומט) זהה לזו של ה’מתחרות’ – 11.5 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת.
ההאצה שלה גם כן סבירה מאד, 100-0 קמ”ש ב13.1 שניות, כשהמיקרה מזדחלת מאחוריה עם 14 שניות, ושתיהן ‘אוכלות’ אבק מהמאזדה 2 (12.5 שניות עד 100 קמ”ש). בל נשכח שנפח המנוע שלה גדול יותר.


לגיר של הגטס אין בעיות ‘כרוניות’ למיטב ידיעתי, אבל בנסיעת מבחן, נתקלתי מספר פעמים במשיכת סל”דים והיתקעות בעת העברת ההילוכים, בעיקר במידה והרגל שלכם תהיה ‘כבדה על הגז’ בתחילת הנסיעה.
מומלץ לא לצפות ליותר מדי ביצועים וכך גם לא תתאכזבו.

 להוריד ציפיות


אז מה יש בה?
היא פחות מזהמת מהמתחרות (דרגה 5), מיקרה (6), מאזדה 2 (7). רעש המנוע סביר, כנ”ל רעשים מבחוץ בעת נסיעה.
יש בה מערכת ABS (מערכת המסייעת לקצר את טווח הבלימה בעת בלימת חירום), ו6 כריות אוויר, אך אין בה בקרת יציבות.
תוכלו לרכוש כמותה מליסינג או השכרה עם קילומטראז’ סביר בתמורה לנזיד עדשים, וגם לא להתבאס להשאיל אותה לחבר שרוצה לרדת ‘בקטנה’ לאילת, לשכן קצר רואי או לבתכם/בנכם, שרק הוציאו רישיון.
ואם לא די בכך, תוכלו לרוות נחת מתחזוקת רכב זולה, ובפעמים שהיא כן ‘תראה מוסך’ (יש נהג חדש בתמונה, בכל זאת) לא תצאו בנזק מי יודע מה, יחסית.

הרכב נוח יחסית, לא הכי זריז ולא הכי מרווח, מתאים ל’סינגלים’ או זוגות, ולמשפחות – כרכב שני או שלישי, (הקוראים שלי מגוונים). מבחינת מרחב, ארבעה מבוגרים בריאים יוכלו להיכנס, עם מעט מקום לרגליים ולידיים, אך המנוע (97 כ”ס) יעמוד בעומס בכבוד.

אל תרימו ידיים

בגזרת תא המטען – קטן. ב-245 ליטר תוכלו להכניס לא יותר מקניות קלות בסופר, כמו שישיית בקבוקי מים וכמה שקיות לא גדושות.

נו פסדר..



יתרונותהשקעה נמוכה, אחזקה זולה (אמינה), רכב קטן שישרת אתכם לצרכים עירוניים ובינעירוניים.
חסרונותאחיזה סבירה (בלשון המעטה) בכביש, פשוטה מאד מבפנים ומבחוץ.

ולסיום, חמשיר קצר: למי כן V


Vאם נמאס לך לרוץ אחרי אוטובוסים – גטס זו התשובה.
Vאם רכב זה מותרות עבורכם – גטס זו התשובה.
Vאם אתם צעירים ומחפשים 4 גלגלים והגה – גטס זו התשובה.

ולמי לא משפחות, ונהגים/ות עם פאסון.




אפס פאסון 


יש לכם זמן?, יופי, מוזמנים לצפות בנסיעת מבחן בגרסה הרוסית..  




Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

4 thoughts on “רכב בר השגה – מבחן דרכים יונדאי גטס

  1. חשוב לציין, משנת 2007 המנוע השתנה מ- 1350 ל- 1400, שינוי חשוב שהוריד את צריכת הדלק לממוצע של 1:13. חוץ מזה, מסכים עם הכל.
    אני מוכר אחת 2008 למעוניינים. 🙂

    עידו.

  2. איך ספרת ברכב 6 כריות אויר?????????
    בדגם GLF יש כרית אויר אחת.
    בדגם GLI יש 2 כריות אויר.
    דגם GLS 1.4 יש 4 כריות אויר וגם ב- 1.6
    אשמח לתגובתך ה"מקצועית".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.