רכב צמוד: סקירה על אבזור וגאדג’טים במיצובישי אקליפס קרוס

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

המיצובישי אקליפס קרוס נראה כמו קפיצה קטנה לעתיד, עם שלל גאדג'טים בתא הנהג. סטנדרט חדש וגבוה שנראה ברכבים דומים בשנים הקרובות

תא נהג מיצובישי אקליפס קרוס

תא הנוסעים במיצובישי אקליפס קרוס לא סטנדרטי. אם זה בעיצוב הפנים המיוחד שלו, הקונסולה המרכזית שבולטת ומרשימה (שנראה שעוצבה בהשראת מראה אחורי הרכב), אפילו קצת חייזרית ומיוחדת. הטכנולוגיות ברכב אומצו בקטגוריות יוקרה/פרימיום, מלבד – לוח השעונים המורכב מסקאלת שעונים אנלוגית, שעוני מהירות וטורים, עם מסך מידע לנתוני נהיגה, ולא תצוגת שעונים דיגיטאלית, שזכינו כבר לפגוש במכוניות משפחתיות ורכבי פנאי שטח בסיסיים, המיצובישי אקליפס קרוס טובלת בהרבה מאד חדשנות.

המיצובישי אקליפס קרוס “קיבל” מרכבי הפרימיום מסך HUD, תצוגת עלית של נתוני הנסיעה למסך פלסטיק שקוף, הנפתח במקביל לשמשת הנהג. אם רציתם אי פעם להרגיש כמו לוק סקייווקר ממלחמת הכוכבים בתא הטייס של חללית X-Wing, הגעתם למקום הנכון.

מאותגרי גובה יוכלו לכוון את גובה התצוגה במסך עצמו. אין זה נועד רק ליופי, אלא מדובר באביזר בטיחותי, שישמור עליכם ממוקדים, עם העיניים “על הכביש”. קבלו קוריוז לקשישים שבינינו – מספרים שמשה דיין קיבל פעם דו”ח על מהירות ותירץ לשוטר שלא ידע אם להסתכל על מד המהירות או על הדרך, מאחר והייתה לו עין אחת. המסך הזה ללא ספק היה חוסך לו את הדילמה והדו”ח.

מיצובישי אקליפס קרוס סקירת אבזור וגאדג'טים

מעל הקונסולה המרכזית ניצב מסך מולטימדיה בגודל 7″, או כמו שמיצובישי מכנים את זה “מסך צף”. מדובר במערכת LTE-4G עם שלל אפליקציות: תמצאו כאן WAZE ופנגו, לצד אפליקציות רדיו אינטרנטי ומוסיקה מצויינות ועוד. ואם כל זה לא מספיק, תמיד תוכלו להתחבר למערכת דרך ה-Android Auto. למערכת המולטימדיה תגובות מהירות ללחיצה. הטאצ’ במסך עובד מצויין ללא השהייה, ובצורה אינטואיטיבית. אגב, הסאונד הבוקע מהרמקולים יחסית טוב, גם בזכות היותה מערכת של מותג Rockford

אם תשלבו להילוך אחורי/רוורס, תזכו לראות מה קורה מאחוריכם, דרך מצלמת הרוורס, ש”יודעת” להנמיך את הסאונד במערכת, כדי שתוכלו להתרכז בנסיעה לאחור. בתחתית הקונסולה, בין המושבים, תמצאו לחצנים, שגם הם היו נחלת רכבי פרימיום בעבר. לצד ידית ההילוכים ישנם לחצני חימום למושבים הקדמיים (אין אוורור במושבים, מאידך). כן תמצאו בלם יד חשמלי וכפתור AUTOHOLD שמונע מהרכב לנוע בעת עמידה בפקק או רמזור.

זוכרים את מערכת המולטימדיה? גם כאן החליטו להתחכם קצת יותר, והוסיפו לצד ידית ההילוכים משטח מגע לשליטה בתפריטי מערכת המולטימדיה. משטח המגע מגיב טוב, אך היו פעמים שלא היה מספיק ממושמע. בנוסף, ישנם ארבעה לחצנים לשיטוט בין אפליקציות ומסכים שונים במולטימדיה.

המיצובישי אקליפס קרוס מגיע עם שלל מערכות שתורמות לבטיחות הנוסע; ישנה מערכת ACC לבקרת שיוט אדפטיבית, עם מערכת זחילה בפקקים, מערכת LDW להתראה מסטייה מנתיב, שמתריעה אך לא מתקנת סטייה באופן אקטיבי, מערכת BSW לזיהוי ”שטח מת” במראות ועוד. בשורה התחתונה, לא מעט מערכות בטיחות מתקדמות חכמות.

את כל הגאדג’טים הללו באקליפס קרוס, מיתגה מיצובישי כ-Car-Tech. האמת, הכינוי מגיע לה, בצדק. אין הרבה רכבי פנאי משפחתיים בתג המחיר שלה, שיגיעו עם תצוגת עלית או משטח מגע לשליטה במערכת, במקביל למערכת זחילה בפקקים או זיהוי שטח מת במעבר לנתיב. יוקרה ובטיחות – שילוב של שני פרמטרים חשובים לנהג הישראלי, ויחד עם זאת משפיעים על המחיר כלפי מעלה.

מיצובישי אקליפס קרוס, החל מ-149,900 ש”ח ועד 179,900 ש”ח לרמת האבזור הגבוהה ביותר, עם מערכת הנעה ארבע על ארבע.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 + 10 =