תפור למידות הנהג הישראלי: קיה סלטוס נהיגה ראשונה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
תפור למידות הנהג הישראלי: קיה סלטוס נהיגה ראשונה. צילום: רונן טופלברג


מאד מבלבל הקיה סלטוס. במבט ראשון הוא נראה כמו האח הגדול והנועז יותר של הקיה ספורטאז’. אז גדול ממנו הוא לא, המידות של הקיה ספורטאז’ גדולות יותר, לכל צד וכיוון. עכשיו רק נשאר לבדוק את העניין עם ה”נועז”. כי את הלוק הנכון יש לו. אותו לוק, מראה שמלווה את דגמי קיה בשנים האחרונות, בעיקר בדגמי הקרוסאובר, ולמען האמת, עושה להם רק טוב.

עוד רכב פנאי שטח מעוצב באופן מרשים, עם תא הנוסעים הנכון, אבזור הנוחות והבטיחות המספק, ומרווח הגחון הנכון, מושק על ידי קיה, והתכניות והציפיות מהרכב הזה הם לטווח ארוך, ארוך מאד. הקיה סלטוס ממוצב בקטגוריה הנכונה, בין הסטוניק לספורטאז’, מציע קצת יותר לוק וקדמה, והמחיר, המחיר מבטיח שהלקוחות יבואו, והדילמה היחידה שלהם תהיה איזה דגם קיה לבחור.

התקווה היא כמובן לא לנגוס בעוגת המכירות של הקיה ספורטאז’, אבל נהיה שם צפוף בסדרת רכבי הפנאי של המותג, והסלטוס והמחיר הטוב שלו, קצת ידרוך על האצבעות של האחרים.

מה יהיה עם המתחרים? כנראה שכאב הראש יגדל. הקיה סלטוס נתפר למידות הנהג הישראלי, וסביר להניח שהוא יאהב את מה שהוא יראה וירגיש.

 

עיצוב נאה ומושך את העין. צילום: רונן טופלברג

 

קיה סלטוס השקה ארצית. צילום: אלבום פרטי

 

לקיה סלטוס מנוע אטמוספרי ללא טורבו, ולא לא נראה לי שזה מדיר שינה מעיניהם של מי מאנשי קיה. מנוע בנזין בנפח שני ליטר, 4 צילינדרים, המניע את הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רציפה חכמה IVT. הספק המנוע הוא 149 כ”ס, עם מומנט מרבי של 18.3 קג”מ ב-4,500 סל”ד. הרבה כוח ועוצמה מתפרצת אין למערכת ההנעה של הסלטוס, ואני לא חושבת שכיוונו לשם יותר מדי.

כל מה שהרכב הזה משדר, כמו רוב כלי הרכב ממותג קיה, הוא פרקטיות. לא מצאתי בו עידון או הידוק, הוא פחות מהודק ומעודן מאחיו לסדרת רכבי הפנאי, אבל כן יש בו די הרמוניה, כדי שהרכב הזה ימצא חן בעיניכם.

 

תא נהג נעים לשהייה, עם מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ’. קיה סלטוס. צילום: רונן טופלברג

 

לא חסר כלום… חוץ מסאן רוף. צילום: אלבום פרטי

 

אחרי שעבר את מבחן החיצוניות, התיישבתי בתא הנהג והתחלתי לסקור אותו בעיניים. מה יש ומה אין – ברמת הגימור הגבוהה – EX, יש מסך מולטימדיה גדול ומרכזי בגודל 10.25′, שמכניס הרבה אלגנטיות וקידמה לתא, המושבים עטויים ריפודים משולבים עור ובד, יש בקרת אקלים דיגיטלית ולשמחת היושבים מאחור גם פתחי אוורור אחוריים. לא מעט אנשים ירגישו באי הימצאותו של הסאן רוף. כי אין. לי אישית, זה לא הפריע, ולא הרגשתי בחיסרון כלשהו. נהפוכו, התחושה היא שיש פה ברכב כל מה שצריך, כולל פיצ’ר ממש מגניב של התנעה מרחוק – אמריקה של ממש.

יצאנו לדרך בשעת בוקר אחרי קפה ומינגלינג ממש קצר במרכז הגדול והמרשים של קיה בסורק. הפנים לכיוון השרון, קיבוץ העוגן. בדרך נוכל לטעום הרבה אספלט וכמה קילומטרים בודדים של שטח קל. שבילים שבורים מאד סביב הקיבוץ.

 

עצירה להתרעננות. צילום: רונן טופלברג

 

קיה סלטוס, האח הקטן של הספורטאז’. צילום: רונן טופלברג


האמת היא שממש אהבתי את החלק של השבילים הלא סלולים, את האבק, את ההפתעות בדרך, בדמות שברים אכזריים ומכשולים, פתאום זה הרגיש לי כיף, ואין לי ספק שלסלטוס יש חלק בדבר. עם מרווח הגחון הנדיב שלו – 18.5 ס”מ, הוא מאפשר לך לעבור איתו מסלולים נחמדים כאלה, בלי להבהל, ובלי לדאוג שאשבור לו את השאסי מלמטה.

גם האיטום ובידוד הרעשים שלו היה טוב בעיני ובאוזניי, אולי בגלל שלא ציפיתי ליותר ממה שהרגשתי ושמעתי. אולי ההיפך, תהיתי את רכב הפנאי הזה יצלח את הדרך, והוא צלח את זה יופי. הפתיע אותי מאד לטובה.

 

המתלים ומרווח הגחון המכובד עזרו לצלוח את הקטע הקצר בשבילים הלא סלולים. צילום: רונן טופלברג


אחרי עצירה של קפה קר, פירות, ומאכלים כיפיים לחטוף על הדרך, ושיחות מדהימות עם אנשים טובים מהתחום, הגיע הזמן לשים גז לשורק בחזרה. אחרי שיצאנו כולנו מאזור קיבוץ העוגן, החלטתי שזה הזמן להרגיש מה יש למנוע ולתיבה להגיד. יצאתי מהרמזור ולחצתי חזק חזק את הדוושה למטה. המסקנות הגיעו מהר, אין טעם ללחוץ את הדוושה הזו בצורה הזו – אגרסיביות ברכב עם מנוע אטמוספרי ותיבה רציפה מביאה לרעשי מאמץ מיותרים וצריכת דלק גבוהה.

אז הבנתי את הפרנציפ, וחזרתי לנהוג בצורה נורמלית, כמו שאנשים נורמליים נוהגים ביום יום. הבחנתי במתג מצבי הנהיגה של הסלטוס, שמאפשר לבחור בין שלושה מצבי נסיעה – Normal (רגיל), Smart (חכם) ו-Sport (ספורט). באותה סביבה, שלצד מוט ההילוכים, מצאתי גם חימום למושבים, ועוד מתגים של מערכות בטיחות, שהקיה סלטוס משופעת בהן, חוץ מהתראה על רכב בשטח מת במראות הצד, להפתעתי. כן, יש מבחני ריסוק רשמיים בנעשו באסיה, לא אירופה, בהם היא קיבלה ציון ריסוק גבוה וטוב.

 

מרווח ברכיים וראש טובים במושב האחורי. צילום: אלבום פרטי


בזמן הקצר שהיה, התיישבתי בתא הנוסעים מאחור, והתרשמתי שיש מרווח ברכיים וראש טובים (1.65 מ’). גם תא המטען מרווח לצרכים משפחתיים – בנפח 468 ליטר.

 

קיה סלטוס מגיע בשתי רמות אבזור/גימור:

אורבן – 133,900 ש”ח
ו-EX – רמת האבזור הנבחנת ב-140,900 ש”ח

 

כל הפרטים הטכניים בידיעה שעלתה אתמול

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “תפור למידות הנהג הישראלי: קיה סלטוס נהיגה ראשונה”

  1. אני הייתי קורא לה בשם סייל טוב , בהצלחה אני בטוח שהמכונית מצויינת כי יש לי ספורטאז וגם סול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 5 =