אחד למיליון: מרצדס G CLASS החדש 2023 – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מרצדס G CLASS החדש
מרצדס G CLASS החדש 2023

 

הוא מופיע לא מעט בסרטים וסדרות טלוויזיה, לראות אותו בכבישי ישראל זה מופע ייחודי הרבה יותר. בסרטים הוא בדרך כלל רכב של דמות סמכותית, חזקה, מעניינת, וגם אפלה, מרושעת מעט, ועשירה בגדול, כי G CLASS זה כסף ומעמד, ללא עוררין. צבע המרכב יהיה ללא ספק שחור, צבע שמאפיין מאד את הדגם ואת הסטייל הכללי שלו. ברשתות החברתיות הוא מככב כדגם אגדי, כל כל דגמיו. בחיים האמיתיים, מי שיקנה אותו, כנראה יזמין אותו בהתאמה אישית מדוקדקת, או יעבור באיזו סדנת רכב מפוארת, ויכניס אותו לצביעה מחדש ותפירת גימורים מיוחדים בצבעים עזים, בתא הנהג והנוסעים.

זמן טוב להציג את אחד החלומות המוטוריים שלי, רכב השטח המפואר, והמלכותי, מרצדס G CLASS.

 

MERCEDES G CLASS
G CLASS

 

אז מה חדש בדור השני?

 

דגם ה-G CLASS 500 החדש קל יותר, הפחתת משקל כתוצאה משימוש בפלדה קלת משקל ואלומיניום הוא ארוך ב-53 מ”מ ורחב מקודמו ב-121 מ”מ. מרווח הפנים שלו גדול ומשופר, בזכות בסיס גלגלים גדול יותר. הסרן הקדמי חדש, יש היגוי חדש, תוספת מערכות בטיחות חשובות, מסכים גדולים, התנעה ללא מפתח, מערכת שמע של בורמייסטר, ותאורת אווירה. מבחוץ, אפשר להבחין בחישוקי ”18, גריל 3 מדפים, חלונות אחוריים כהים וחבילת Stainless Steel.

 

מרצדס G CLASS מולטימדיה
מרצדס G CLASS תא נהג

מרצדס G CLASS סקירה

מרצדס G CLASS 2023

 

תא הנוסעים והנהג ב-G 500 יוקרתי, אך נראה כמו הדור הקודם של דגמי מרצדס, זה בולט מאד מול תאי הנהג והנוסעים של דגמי מרצדס החשמליים, הכוללים שפת עיצוב חדשה. מסך המולטימדיה צבעוני בגודל ”12.3, מסך שאינו מסך מגע, עם תפעול כמו “בדור הקודם של מרצדס” הכולל ג’וייסטיק, גלגלת ופד מגע. זה לגמרי חזרה בזמן. שמחתי שכל המוטיבים המיושנים האלה יצאו מרכבי מרצדס, והופתעתי לפגוש בהם שוב. אבל מתרגלים להכל מהר, ואני מאמינה שיש אנשים שיאהבו ויתחברו לניחוח הנוסטלגי הזה. יש לזה את הקסם של זה. גם שפת העיצוב הקודמת של מרצדס מספיק יוקרתית ומרשימה למראה ומגע, וכוללת טכנולוגיה מתקדמת.

 

מרצדס לוח שעונים
מרצדס G CLASS לוח מחוונים

מרצדס G CLASS מחיר

 

המושבים בגדולים והתומכים כוללים ריפודי עור מעוצבים, יש שעון אנלוגי במיקום מרכזי, סאנרוף קטן, תאורת אווירה בעלת 64 גוונים ועוד. תא הנהג פונקציונאלי בעיקר לנהג ולנוסע לצידו, וכולל ידית אחיזה גדולה, כיאה לרכב שטח גבוה, שקופצים לתוכו וקופצים ממנו החוצה. ובגדול, מבחוץ ומבפנים יש תחושה אלגנטית, מפוארת, וגם חמה ונעימה.

בולטת מאד בתא הנהג היא ידית אחיזה גדולה מול הנוסע שלצד הנהג, לצד גימורים ברמה גבוהה ויוקרתית, כמו גם גימורים כסופים/מתכתיים, ועור חום סביב המסכים. הידיות הגדולות כסופות בדלתות נמוכות מהרגיל בכל ארבע דלתות הרכב, ולכן הגישה אליהן ומנגנון הפתיחה שבהן נמוך ולא נוח. בין פתחי האוורור העגולים ומסתובבים, 3 מתגים לבחירת מצבי הנהיגה לשטח, מצבי נהיגה שמבטלים את מערכת בקרת המשיכה. זאת ועוד, הילוכי כוח, ונעילות דיפרנציאל אחורית ומרכזית.

 

g class interior 2023
G קלאס תא נוסעים
g class 2023
מרצדס G קלאס תא מטען

 

בקונסולה המרכזית שורת מתגים ישנים לתפעול בקרת האקלים, ותחתיהם עוד שורת כפתורים “מפעם” למעבר לרדיו, מדיה, או מערכת ניווט (פונקציה שאינה עובדת בארץ), מעבר לטלפון/שיחות, תפעול מושבים והדלקת משולש אזהרה.

בשיטוט במערכת המולטימדיה מצאתי אפשרויות אוורור וחימום למושבים הקדמיים, וחימום למושבים האחוריים, לכל המושבים כיוון חשמלי כיאה למרצדס, שמירת מצבי ישיבה בזיכרון, מסכים גדולים למדי 12.3′, ידית ההילוכים המסורתית להעברת הילוכים, מאחורי ההגה, 2 כניסות USB מתחת למשענת היד, אפשרויות עיסוי לנהג ולנוסע לצידו, מראות מתכוונות למטה בעת חניה, וכמעט 20 רמקולים המחוברים למערכת שמע מצוינת.

 

@queenoftheroad.il אני והיפה שלי – מרצדס G CLASS אחד מהחלומות המוטוריים שלי, הגיעו אלי למבחן… החל מ-1.43 מ’ #gclass #mercedesgclass ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

G CLASS V8
מנוע V8. מרצדס G CLASS

 

נוסעים

 

מרצדס G CLASS הוא רכב שטח 5 דלתות, כבד – 2.3 טון, הכולל יחידת הנעה לכל הגלגלים (4X4) – מנוע V8 טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר, המפיק 422 כוחות סוס, מומנט של 62 קג”מ כבר מ-2,000 סל”ד. רכב השטח המאסיבי הזה יכול להאיץ מאפס ל-100 קמ”ש ב-5.9 שניות, ולא בטוח שתרצו להאיץ בו ככה בנהיגה היומיומית שלכם איתו. הוא כזה אצילי, וכבד, וייחודי, שלהאיץ בו באגרסיביות הוא הדבר האחרון שעבר לי בראש.

הרכב המאסיבי והיפהפה הזה הוא חלום מוטורי, אחד מהטופ three שלי, הרבה בזכות מנוע הבנזין המגרגר שלו, הפולט צלילים “מעוררים” שמעלים חיוך, ומזכירים לי בכל האצה, באיזו חיה אדירה וייחודית אני נוהגת. הנסיעה ברכב נוחה מספיק ליום יום בשביל רכב שטח כסאח כמותו, עם צמיגים כמו שלו. הוא לא זריז כמו איילה, אבל הוא יודע “לזוז” מהר. הרכב מאסיבי וכבד, אבל הכוח שלו מורגש ומתפרץ עם לחיצה עמוקה על דוושת הגז. הג’י קלאס יודע ויכול להגיע למהירויות גבוהות מאד, כשהוא יציב ואוחז. כוח ומהירות הם ממש לא הבעיה שלו. אבל אין לו עצם אחת ספורטיבית בגוף.

 

מרצדס חדשה

 

בידוד הרעשים טוב מאד גם בנסיעות בינעירוניות מהירות, ולא תתלוננו על נוחות, הרכב יודע לשכך היטב את הכביש. נכון שזה רכב שטח ייעודי לשטח, אך זה עדיין מרצדס בכמעט מיליון וחצי שקלים, וכל התחושה, שיכוך, בידוד, בהתאם.

צריכת הדלק היא עקב האכילס של הרכב, אבל אף לקוח של G CLASS לא יתרגש מזה, ואין לי ספק שזה לא עולה כשיקול בכלל בתמונה הגדולה של ג’י קלאס כן או לא. אם תלחצו חזק או לא, אם תנהגו במצב אקו חסכוני, רגיל או ספורט, צריכת הדלק שתקבלו תהיה גבוהה, בדיוק כמו הדינוזאור עצמו – בנסיעה משולבת עירוני ובינעירוני קיבלתי נתון צריכה של 6.2 ק”מ לליטר, והנתון הזה יכול להתדרדר בקלות, ככל שתתמכרו לצליליו העסיסיים של מנוע ה-V8, ותרצו לשמוע ולקבל ממנו עוד ועוד.

 

מרצדס G CLASS יד 2
מרצדס G CLASS סקירה וחוות דעת

 

שומר ראש

בתחילת הנהיגה חגורת הבטיחות מתהדקת על הגוף ועוטפת אותו, נוחות ובטיחות קלאסית של מותג כמו מרצדס. מהר מאד תרגישו בפניות את התמיכה הצידית האקטיבית של המושב עובדת, ומתהדקת לצד הגוף, בהתאם לכיוון הפנייה. בשילוב פונקציית העיסוי יחד עם התמיכה הצידית, נוצרת תחושה מיוחדת מאד, חוויית נסיעה חד פעמית שמאפיינת מאד את המותג העשיר בכל טוב הזה – תחושה של אחיזה מרבית, ובטיחות מרבית. כאילו אף אחד לא יכול עלינו. שומר ראש גדול, מאסיבי ומפנק.

מרצדס מציידת את ה-G-Class במערכות סיוע מתקדמות לנהיגה (ADAS), אך אינן כוללות את הטכנולוגיה העדכנית ביותר של מרצדס בנץ המפואר והמתקדם. כמו מערכת סיוע בהתחמקות ממכשול, או סיוע מתקדם בעצירת חירום (הוא כן כולל בלימה אוטונמית).

G CLASS החדש מצוייד במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, בינהן מערכת לניטור שטחים מתים, שמירה אקטיבית בעת סטייה מנתיב, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד מהירות של 200 קמ”ש, עם פונקציית “זחילה” בפקקים.

 

ספורט או שטח שברולט קורבט
סופשבוע מעניין ויוקרתי

 

במשך מבחן הדרכים, הרגשתי שזה רכב לנהג אחד, כל הרכב “סבב סביבי” כנהגת, ושימש אותי, אבל זה לגמרי שטח שיכול לשמש משפחה ליום יום, ולסופי שבוע, בזכות מרווח פנים גדול וגבוה בתא הנוסעים, מידות שיתאימו גם לחמישה נוסעים בוגרים במושב האחורי. תא המטען לא רחב אך גבוה, בנפח 454 ליטר, עד הגג.

עוד תמצאו ברשימת האבזור הארוכה, מערכת עזר בחניה PARKTRONIC, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים ועוד. מרצדס G 500 כוללת מערכת הנעה מתקדמת הכוללת מתג לבחירת מצבי נהיגה. בחירה באחד מהמצבים מתאימה את מערכת ההנעה לאחד מחמשת מצבי הנהיגה ומשנה את מאפייני הרכב בהתאם. מצב נהיגה נוסף וחדש בדגם הוא מצב G Mode שמשולב אוטומטית כאשר הרכב בהילוך כוח או כשאחד מהדיפרנציאלים נעול, ומאפשר נסיעה מדוייקת בתוואי שטח מאתגר.

גם אם אתם לא אנשי שטח, מרצדס G CLASS יכול להיות רכב הפנאי ליום יום שלכם, ובלבד שיש לכם את החניה הנכונה בבית ובעבודה. קל מאד להתאהב בו, לתמרן איתו בכיף, גם בעיר, על אף מידותיו הנדיבות.

 

 

מחיר – 1,430,000 ש”ח

 

בנוסף, משווקת בישראל גרסה ספורטיבית למרצדס‏ G קלאס,‏ G63 AMG, במחיר 1,960,000 ש”ח

*יש קהל לא מבוטל לרכב, לפני המלחמה הרכב נמכר ב-3-4 רכבי g class בחודש.

 

ציון בטיחות במבחני ריסוק: 5 מתוך 5
דירוג זיהום אוויר: 15 מתוך 15

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen − eleven =