CT-1 הרכב העירוני-חשמלי-ישראלי הראשון בעולם יושק בשנה הבאה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
CT-1 הרכב העירוני-חשמלי-ישראלי הראשון בעולם יושק בשנה הבאה

 

“אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה, המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע.” מנכ”ל החברה ד”ר אסף פורמוזה

הפלטפורמה התחתונה של ה-CT-1 משלבת מנגנון שינוי-רוחב ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור (בגרסות המשך  – בצורה אוטונומית) כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה והחניה בעיר ובאזורים צפופים. במצבו “הפתוח” בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר  – צר יותר, לצורך השוואה מרכב הסמארט. כאשר נהג ה-CT-1 מעונין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד (לדוגמא, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים סמוכים), פלטפורמת הרכב “מתכווצת” תוך כדי נסיעה עד לרוחב של 1 מטר, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה – חיסכון של עד 75% בשטח החניה. בעוד הפלטפורמה מתכווצת ומתרחבת דינמית, תא הנוסעים עצמו נותר ללא שינוי.

חידוש נוסף בפלטפורמה הטכנולוגית החכמה של הרכב מתבטא במודולריות והגמישות יוצאי הדופן בעיצוב תצורת תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו, מתוכנן לניצול מרחב מירבי כך שגם בממדים אלו, מסוגל הרכב להסיע נהג ונוסע בוגר מאחור, נהג ו-2 ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ- 1,000 ליטרים. גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

 

טווח נסיעה חשמלית עד 180 ק”מ. מכונית-אופנוע לעיר

 

“כפורצי דרך בתחום התחבורה העירונית הזעירה, אנחנו משלבים חדשנות ישראלית עם הנדסה וייצור גרמניים” מוסיף ד”ר אסף פורמוזה. מרכז המו”פ של החברה נמצא בישראל ובו צוות רב-תחומי הכולל מומחה גרמני בעל מוניטין עולמי בתעשיית הרכב העולמית וממציא רכב הסמארט, דוקטורים להנדסת מכונות, מהנדסי רכב ומכונות, מעצבי רכב והנדסת-אנוש זוכי פרסים בינלאומיים, פיזיקאים, מומחי חדשנות בוגרי אוניברסיטת Singularity של נאס”א, ובכירים במערכת הביטחון לשעבר.

עוד הוסיף ד”ר אסף פורמוזה: “כבר ברבעון השלישי נייצר מספר רכבי CT-1 לצורך קבלת אישור תקינה אירופאית כרכב השייך לקטגוריית Quadricycle, קטגוריה המקלה על החברה בכניסה מהירה לשוק האירופי. רכבים ראשונים אלו מיוצרים בחברת Roding Automobile שבגרמניה, כשבעתיד רוב פעילות הייצור תיעשה באמצעות צד-שלישי ובמהלך השנה הבאה, 2022, נוכל כבר לראות את ה-CT-1 – הרכב הישראלי העירוני-חשמלי הראשון בעולם נוסע בערים מרכזיות בישראל.”

 

רכב עירוני חשמלי ישראלי ברוחב מטר

 

אודות הרכב

  • אבטיפוס ראשון הושלם ב-2017, פרי מאמץ של למעלה מ-3 שנות מחקר ופיתוח.
  • אורכו של הרכב 2.49 מטר, רוחבו (במצב “פתוח” בעת נסיעה עירונית): 1.40. בעת הצורך, למשל לצרכי חניה/תמרון בנתיבים צרים, הרכב “מתכווץ” לרוחב 1 מטר, כרוחב אופנוע
  • רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס
  • הרכב יופץ בדגמים, תצורות  וגוונים שונים
  • מהירות מרבית (בהתאם לתקנות): 90 קמ”ש במצב “פתוח”
  • מרחק יעד לנסיעה בין טעינות: בין 120-180 ק”מ כתלות בשימוש בבקרת אקלים

 

אודות חברת CITY TRANSFORMER

החברה הוקמה בשנת 2014, כשמטרתה פיתוח רכבים עירוניים חשמליים זעירים, לייעול הניידות האישית, השיתופית והמסחרית בערים ברחבי העולם. ערים המתאפיינות בעומסי תנועה, מחסור במקומות חניה, נתיבים צרים וזיהום אוויר הפוגע בבריאות ובאיכות החיים.

מייסד החברה והמנכ”ל ד”ר אסף פורמוזה – ד”ר בהנדסת מכונות מאונ’ בן גוריון, יזם שהקים וניהל בעבר מיזמים עסקיים וחברת סטארט-אפ בתחום השירותים. את סיטי טרנספורמר הקים בתחילת שנת 2014 והוא אחד מהוגי ורושמי הפטנט של מנגנון שינוי-הרוחב הייחודי של הרכב.

מייסד שותף וסמנכ”ל אופרציה ואסטרטגיה אודי מרידור- בעל תואר שני בננו-פיזיקה. בוגר אוניברסיטת סינגולריטי של נאס”א ונטל חלק בהקמה של מספר חברות ומיזמים בתחומי חלל, תקשורת ואנרגיה מתחדשת.

מייסד שותף נוסף ומנהל העיצוב אייל קרמר- שותף להקמת חברת העיצוב התעשייתי הישראלית YAMA. לקרמר ניסיון רב בעיצוב מוצרים עבור חברות ישראליות, סוכנויות בינלאומיות ומוסדות ציבוריים ועירוניים. זכה בפרסים על עיצוביו למותגים ישראליים ובינ”ל.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen − seven =